no rzeczywiście jakoś bardzo go nie podniosło.
no rzeczywiście jakoś bardzo go nie podniosło.
Być może tego za bardzo nie widać, ale ja jestem zadowolony z rezultatu. Przed operacją prześwit od szczytu opony do krawędzi błotnika był 6 cm - teraz 10 cm. Prześwit od podłoża do dolnej krawędzi pasa przedniego był 18 cm - teraz 22 cm. Ale oczywiście nie wykluczam, że niektórzy koledzy mają tak bez żadnych dodatkowych operacji.
Witam. Ja niestety mam coraz gorzej. Pękła mi jedna sprężyna i w warsztacie wymieniłem obie. Z czasem coraz bardziej mi siada przód. Jak sprawdziłem, mechanik zamówił części z katalogu według vin, więc się pogubiłem. Okres zimowy, więc powinni mi płacić za odśnieżanie a w innym okresie za polerowanie krawężników. Wcześniej nie miałem takich problemów. Dlatego Stanjot please, więcej info odnośnie szczegółów.
Pozdrawiam wszystkich.
Na jaki sprężyny zmieniałeś, firma?
Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2, przy użyciu Swype
Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
Regulamin | Szukaj | Skargi | Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat
Jest:
-rower
-Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
-Volvo V50 2.0
Było:
-Brava 1.4 S 75 KM
-Marea 1.9 JTD na FKP|
-FF 1.8 TDCi
Ja słyszałem, a nawet takie tulejki mam zamontowane. Zobacz cały wątek pod podanym linkiem
AutoKącik.PL: Tulejka podwyższająca na przedni amortyzator.
Z kilkoma kolegami opracowałem i wykonałem pewien zestaw, który po zamontowaniu nie zmienia wstępnego naprężenia sprężyn, czyli auto zachowuje fabryczne parametry, a stoi o ok. 4,5cm wyżej. Co wy na to?
Sama wymiana sprężyn nic nie da, zawsze po jakimś czasie siądą
Ostatnio edytowane przez Gborowik ; 27-12-2012 o 14:40
Tego zestawu na Allegro nie było, ale na tych tulejkach chodzi coś 60 stilonków. Ja zrobiłem rysunki i chętnym na tamtym forum wysyłałem. Przejechałem na zestawie około 25 tys. km. Zaliczyłem wszystkie potrzebne badania. Żadnych odchyłek nie stwierdzono, a ja nie odczułem żadnych zmian. I to nie są tylko moje opine. Pozdrawiam.
Witam "rzadki": jak już opisywałem mój sposób to wstawienie specjalnych wkładek elastycznych w dolne zwoje sprężyn. operacja tania i łatwa, można zrobić samemu na podnośniku po zdjęciu koła. wkładki na allegro tanie, coś ok. 10 zł/szt. - w razie potrzeby służę wszelkimi szczegółami tej operacji.
seth - wydaje mi się, że niepotrzebnie się niepokoisz; podniesienie środka ciężkości jest niezauważalne w jeździe a na zakrętach stabilność jest polepszona - takie przynajmniej jest moje odczucie. dla mnie rzeczą istotną było podniesienie przodu aby nie zagarniać śniegu przy jeździe w koleinach.
Gborowik - Twoje rozwiązanie wydaje mi się b. interesujące; byłoby nieźle gdybyś podał szczegóły techniczne, rysunki, itp.
Gborowik - Twoje rozwiązanie wydaje mi się b. interesujące; byłoby nieźle gdybyś podał szczegóły techniczne, rysunki, itp.[/QUOTE]
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
To rozwiązanie z gumowymi podkładkami nie wiele da, poza utwardzeniem (na jakiś czas) zawieszenia. Auto podnieść można tylko przez wydłużenie amorka, a konkretnie jego goleni. Można też dospawać niżej dolne mocowanie amortyzatora, ale to będzie ingerencja w konstrukcję i może się źle skończyć. Tego w warunkach domowych nie polecam.
Rys.1 Jak widać na rys. są dołożone dwa elementy: tulejka stalowa 20mm, która wydłuża amortyzator, ale osłabia napięcie wstępne. Dlatego dodana jest podkładka też 20 mm, która ściska znów sprężynę do poprzedniego naprężenia.
Rys.2 (za fotką) Pokazuje rozwiązanie oryginalne. Za górną nakrętką wystaje gwint goleni i można o tą długość wydłużyć goleń wkładając metalową tulejkę
Zdjęcie (w środku) pokazuje części przed złożeniem.
Ostatnio edytowane przez Gborowik ; 28-12-2012 o 03:49
Ja myślałem nad podniesieniem bravo II bo mnie wkurza jego mały prześwit. A że chyba powoli cieknie mi amorek to przy okazji bym i je wymienił na dłuższe. A więc zaryzykowałbym i co polecacie z doświadczenia. Zależy mi na niewielkim podniesieniu bo wiadomo że im więcej w gorę tym więcej do wymiany bo już trzeba byłoby pewnie przy większych zmianach dawać inne zwrotnice.
Dzięki Gborowik, jak widać max. podniesienie to 2 cm? Niezbyt dużo - ale dobre i to.
Coś kol. Modem nie dość uważnie czyta. Tego zestawu nie ma w sprzedaży. Ja to wymyśliłem, rozrysowałem i rysunki już techniczne, (wykonawcze) oraz wyjaśnienia wysyłałem chętnym. Wg tych rysunków klubowicze dorabiali sami, lub zlecali w warsztatach. O ile wiem, podniesiono około 60 Stilonków
>> A odpowiadając kol. Stanjot: Wyżej nie można podnieść, bo ogranicza nas długość gwintu goleni.