http://moto.allegro.pl/fiat-stilo-be...309206187.html
jutro tego jade sprawdzić i jak dobrze pójdzie to będzie nowe auto w rodzinie NARESZCIE :d
z rozmowy wynika że auto jest zadbane ciekawe jak będzie w realu
http://moto.allegro.pl/fiat-stilo-be...309206187.html
jutro tego jade sprawdzić i jak dobrze pójdzie to będzie nowe auto w rodzinie NARESZCIE :d
z rozmowy wynika że auto jest zadbane ciekawe jak będzie w realu
niechce wywolac teraz zamieszania ale kilka rzeczy mnie zasinteresowalo mianowicie zle spasowane swiatla przednie na dole ze zderzakiem po co mu w zderzaku spryskiwacze reflektorow jesli nie ma xenonow a jeszcze jedno na dokladke stilo mialo chyba od 2003r listwe srtebna w reflektorach na dole a nie od 2002
moja sugestja pojechac z miernikiem lakieru bo mysle ze mial chyba lekkiego dzwonka na przodzie ale to moja mysl
to ja się pochwalę i powiem,że od tygodnia jestem posiadaczem stilonka mam nadzieję,że autko będzie mi służyć i za troskę odwzajemni się bezawaryjnością
sorka za OT
no właśnie silniczek mały 1,4. demonem szybkości nie jest ale szukałem czegoś w miarę oszczędnego, choć oczywiście póki co ciężko mi się wypowiedzieć o spalaniu, ogólnej ekonomiczności itd. W weekend zrobiłem trochę ponad 200km, głównie na trasie choć w kiepskich warunkach atm. więc z niezbyt zawrotną średnią prędkością spalił mi (wg. kompa) 5,8l/100km, więc jeśli będzie średnie w okolicach 7 to będzie okejas . mam nadzieję, że to był udany zakupNapisał seth67
powiem Ci tylko nikomu nie mów ) 16900. wyposażenie bez rewelacji, ale kupiony w salonie, serwisowany, w super stanie przebieg 56tyskm więc mam nadzieje, że nie przepłaciłem zbytnioNapisał seth67
Witam was. Mam prośbę o opinie na temat tego Stilo
http://otomoto.pl/fiat-stilo-dynamic-C16312386.html
Może ktoś go już oglądał, może zna historie... Wszelka pomoc mile widziana, bo chciałbym w środę go obejrzeć.
zakup stilo zbliża się dużymi krokami więc prosze o ocenę tych aut. niewątpliwym atutem pierwszego jest gaz kwestia teraz tego czy oby na pewno gaz będzie mi potrzebny bo jeśli średnie spalanie wyjdzie na poziomie 7/7,5 to gaz jest bez sensu w sumie
http://otomoto.pl/fiat-stilo-1-4-gaz...C15936518.html
http://moto.allegro.pl/fiat-stilo-1-...324332494.html
http://otomoto.pl/fiat-stilo-klima-5...C14645707.html
http://otomoto.pl/fiat-stilo-aktive-C15636938.html
http://otomoto.pl/fiat-stilo-1-6-100...C15831656.html
http://otomoto.pl/fiat-stilo-panoram...C15860287.html
nie ukrywam że najbardziej interesuje mnie 1.4 ale jak będzie 1.6 to też nie będzie tragedii
z góry dzięki za pomoc
pierwszy link listwy boczne powinny byc czarne a nie w kolorze moze sie myle
2link 2szyby elek.tylko
3link brak spojlera gumowego w zderzaku przednim inny albo mam schizy odcien drzi po prawej stronie miedzy przednimi a tylnimi
4link radio kaseciak gril chrom |???
5 ladny
6 ja bym bral na seriws i jak bedie gicior to brac takie moje zdanie generalnie wszystkie mama 2 szyby elek. kazdy ma wady bo to nie sa nowe auta do kazdego wiadomo cos trzeba bedzie wlozyc pln
Na co zwrócić uwagę kupując Stilo.
Myślę, że zainteresowanym Stilo może się to przydać, jest kilka istotnych informacji pozwalających dokonać właściwego dla siebie świadomego wyboru.
Po pierwsze ważna jest cena, po drugie przebieg, a po trzecie ogólny stan techniczny. Wiadomo też, że kolor jest podstawowym kryterium poszukiwania auta.
Ważne jest czy auto jest sprowadzane czy nie. Jeśli było sprowadzone to w jakim stanie, czy właściciel posiada zdjęcia auta w momencie sprowadzenia, czy było naprawiane i gdzie (nie daj boże u kowala w stodole). Jeśli auto było kupione w salonie w Polsce, prawdopodobnie całą swoją historię ma udokumentowaną. Zwróć uwagę na to czy właściciel ma ochotę pojechać sprawdzić auto w stacji diagnostycznej bądź ASO.
Jeśli chodzi o rodzaje nadwozia, to niestety nie doradzimy - każdy ma inne gusta, każdy ma inne potrzeby. Jeśli natomiast chodzi o silniki napędzające fiaty stilo, to panuje generalna opinia, że:
1,2 - nie sprawiają żadnych problemów, są słabe, ale w sam raz do miasta;
1,4 - czasami biorą śladowe ilości oleju i się pocą w najrozmaitszych miejscach;
1,6 - są paliwożerne a przy tym powolne (słabszy o 25% pali około 10% więcej niż 1.8), a cewki zapłonowe padają jak muchy;
1,8 - biorą olej i są na bakier ze zmieniaczem faz rozrządu (wariatorem), ale zapewniają frajdę z jazdy. Miewają problemy z przekładnią kierowniczą.
2,4 - zapewniają szybkość okupioną jednak problemami z wariatorem i zautomatyzowaną skrzynią Selespeed a także przekładnią kierowniczą.
1,9 JTD - mają bardzo wrażliwe przepływomierze, zatykają się zawory EGR i Overboost, a także zimą padają turbiny, ale w zamian na codzień odwdzięczają się niskimi kosztami eksploatacyjnymi. Siadają niestety sprężyny przedniego zawieszenia.
1,9 JTD MJ - to nowoczesne diesle wrażliwe na jakość paliwa.
Wyposażenie "od golasa do wypasa": Fresh, Actual, Active, Dynamic. Trudno jednak jednoznacznie określić wersję stilo na podstawie wyposażenia, bo stilo miało co roku inny standard (im nowsze, tym bardziej biedne) a cała masa elementów była dostępna jako opcje. Najlepszy rocznik fiatów stilo to 2003, bo jeszcze miał bogate wyposażenie, a już był pozbawiony wad wieku dziecięcego.
Kupując jakiekolwiek auto przede wszystkim nie należy się podniecać. Warto na oględziny zabrać ze sobą osobę niezaangażowaną (kolegę, ojca, mechanika), która może wyłapać takie kwiatuszki, na które my jako rozemocjonowany nabywca nie zwrócilibyśmy uwagi. Na oględziny trzeba się wybrać za dnia tak, aby żaden element nie umknął naszym oczom.
Oglądając nieznane auto (nie tylko fiata stilo) trzeba w pierwszej kolejności:
1. Wzrokowo sprawdzić stan blacharki na okoliczność wgnieceń, załamań, widocznej gołym okiem korozji itp. Szczególną uwagę należy zwrócić na piaskowanie progów na przetłoczeniu pod tylnymi drzwiami przy tylnym kole oraz rant progu przy tylnym kole - kamyki i piasek wylatujący spod kół potrafią robić w tych miejscach spustoszenie w lakierze i warstwie ocynku;
2. Ocenić stan lakieru i jednolitość jego koloru na wszystkich elementach. Ewentualne różnice w kolorze mogą świadczyć o wypadkowej przeszłości auta;
3. Ocenić równomierność szczelin przy drzwiach i pokrywach - jak szpary są różnej szerokości, to było bum;
4. Sprawdzić czy szyby są wyprodukowane w tym samym okresie (przednia szyba może być nowsza (kamyki), ale to powinno wzmocnić naszą czujność);
5. Przyjrzeć się dokładnie oponom - ząbkowanie lub nierównomierne starcie bieżnika mogą świadczyć o zużytych amortyzatorach (sprawdzić czy nie ciekną) lub błędnej geometrii podwozia;
6. Wsiąść do auta, uruchomić silnik i sprawdzić czy równo pracuje;
7. Po autokontroli auta i wyświetleniu napisu CHECK OK żadne kontrolki nie powinny się świecić. No może oprócz tych informujących o włączonych światłach, rezerwie paliwa, niezapiętych pasach... W każdym bądź razie nie powinno być żadnych dziwnych komunikatów na wyswietlaczu. Ewentualne błędy komputera można sprawdzić examinerem w ASO;
8. Będąc w aucie ocenić sprężystość siedzeń (szczególnie fotela kierowcy) i ogólną czystość w kabinie (podsufitka, dywaniki, siedzenia, boczki drzwi) i poniuchać nosem czy aby nic nie śmierdzi;
9. Wcisnąć sprzęgło - po 2-3 wcinięciach noga nie powinna boleć;
10. Przyjrzeć się kierownicy - wytarta kierownica na godzinie 10 i 2 świadczy o dużym przebiegu auta, a ewentualne klejenie przycisku klaksonu o odpaleniu poduszek powietrznych;
11. Pokręcić delikatnie w jedną i drugą stronę kierownicą w poszukiwaniu luzu w przekładni kierowniczej;
12. Sprawdzić czy wspomaganie w trybie City działa zauważalnie mocniej niż bez tego trybu;
13. Mając skręcone koła należy spojrzeć na stan osłon gumowych przy półośkach - porwana i zasmarowana guma wiąże się z kosztowną wymianą półosi;
14. Uklęknąć pod auto i sprawdzić stan układu wydechowego;
15. Wzrokowo sprawdzić czy ładnie, prosto i świeżo wygląda guma w tulejach tyknej belki;
16. Zobaczyć czy z okolic silnika i skrzyni biegów nie ma żadnych wycieków; pod maska i z kanału nie powinno być mokro aczkolwiek drobne zapocenia (szczególnie przy rurze intercoolera w JTD) są w miarę normalne;
17. Obejrzeć osłonę pod silnikiem - jeżeli są jakieś ślady uderzeń, upewnij się, że nic więcej nie ucierpało;
18. Zaobserwować stan rurek od klimy, zwłaszcza tych położonych niżej;
19. Zaobserwować rodzaj dymku z rury i odkręconego wlewu oleju;
20. Spytać się czy był zmieniany rozrząd (co 60-80 kkm) i czy jest to udokumentowane;
21. Część kolegów z MW uskarżało się na słabe sprężyny w klapie tylnej, warto więc się temu elementowi dogłębniej przyjrzeć.
22. Zimą zamarzają czasami klamki drzwi, ale wystarczy nasmarować cięgna w drzwiach i już jest po sprawie.
Gdy wszystko się nam podoba i nie mamy zastrzeżeń pora na jazdę próbną. Niech auto prowadzi właściciel, a my z boku wytężmy słuch i wzrok. Skupmy się szczególnie na:
1. Stukach przy przejeżdżaniu przez nierówności - mogą być uszkodzone łączniki stabilizatora, może wahacz, jeżeli to MultiWagon to dość prawdopodobne są uszkodzone tuleje tylnej belki;
2. Ściąganiu przy hamowaniu lub jeździe na wprost - spowodowane albo nierównym ciśnieniem w oponach albo źle ustawiona geometrią zawieszenia, albo zapieczonymi klocki hamulcowymi.
Gdy pierwsze oględziny się zakończą sukcesem nie można zapominać o:
3. Skontrolowaniu obecności wszystkich dokumentów:
- dowód rejestracyjny
- karta pojazdu
- obowiązkowe ubezpieczenie OC
- książka gwarancyjna
- książka obsługi pojazdu
- karta kodowa Fiat Code
- książka obsługi radia
- karta z kodem do radia
4. Sprawdzeniu czy są 2 niebieskie kluczyki-scyzoryki
Pamiętaj, że:
Po numerze nadwozia (VIN) w ASO można sprawdzić co było oficjalnie robione na gwarancji, ogólnie jeżeli jest dokumentacja napraw to oczywiście bardzo dobrze.
Stilo należy do tej grupy aut, w których elektronika pokazuje błedy, ale jedzie się dalej. Wiele z tych problemów można rozwiązać samemu (nowy akumulator, złącza poduszek powietrznych pod fotelami) albo po prostu nie zwracać na nie uwagi (są często stosunkowo nieszkodliwe jak. np. ABS failure występujące zimą).
Stilo jak każde inne auto ma prawo się popsuć. Nie znajdziesz auta, które się nie psuje. Wiele zależy od tego jak samochód był eksploatowany.
Jeśli chciałbyś zagazować stilo, to instalacja LPG może być tylko pełną sekwencją. Problemy są generalnie tylko z powodu nieumiejętnego montażu i regulacji.
Jest też wiele innych elementów do oglądania... zapewniam Cię, że używane stilo nie różni się niczym od innych używanych samochodów.
Autorem niniejszego opisu a zarazem źródłem jest kolega "zwolak"z kącika stilo http://autokacik.pl
STILO Multiwagon 1.9 JTD 115KM