Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 9 z 9
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 luty 2016
    Skąd
    Stargard
    Postów
    7
    Auto
    Stilo 1,9 Multijet
    Rocznik
    2006

    Wymiana oleju skrzyni

    Witam.
    Zamierzam wymienić olej skrzyni biegów ( 1,9 multiijet 2006r) . Czy ktos może wie gdzie są korki ( spustowy ,przelewowy i wlewczy).
    Dziękuję za odpowiedzi.
    POZDRAWIAM



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,143
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    Cytat Napisał sew32 Zobacz post
    Witam.
    Zamierzam wymienić olej skrzyni biegów ( 1,9 multiijet 2006r) . Czy ktos może wie gdzie są korki ( spustowy ,przelewowy i wlewczy).
    Dziękuję za odpowiedzi.
    POZDRAWIAM
    Pytanie zasadnicze - dlaczego chcesz wymieniać olej w skrzyni biegów?
    Italians Do It Better

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 luty 2016
    Skąd
    Stargard
    Postów
    7
    Auto
    Stilo 1,9 Multijet
    Rocznik
    2006
    Zauważyłem że biegi zaczęły ciężej wchodzi, więc zacznę od wymiany oleju.

  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,143
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    Czyli zaczynasz ekonomicznie, ale prawdopodobnie od d... strony. Kiedy w tym aucie wymieniane było sprzęgło/dwumas/wysprzęglik?
    Italians Do It Better

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 luty 2016
    Skąd
    Stargard
    Postów
    7
    Auto
    Stilo 1,9 Multijet
    Rocznik
    2006
    Nigdy > ma 135 tyś kupiłem od kolegi 4 lata temu który kupił w polskim salonie i serwisował do 2015r. nie przypuszczam aby były do wymiany sprzęgło/dwumas/

  7. #6
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,143
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    Auto ma 12 lat, patrząc na przebieg domyślam się że było użytkowane na krótkich dystansach, przy okazji których układ sprzęgła dostaje najbardziej w kość. Obawiam się, że jednak sprzęgło/wysprzęglik będą do wymiany. Oczywiście możesz na początek wymienić olej w skrzyni biegów, ale trzymaj się tego, który sugeruje instrukcja obsługi. Otwór spustowy to najniżej położony otwór w skrzyni. Wymianę najlepiej zlecić w ASO. To nie będzie kosztować majątku, a będą wiedzieć ile faktycznie tego oleju do skrzyni trzeba nalać. Panują różne opinie nt. otworów kontrolnych/przelewowych i czy należy je traktować poważnie (patrz skrzynia M32). Swego czasu byłem świadkiem sceny w serwisie ASO kiedy to klient zażyczył sobie wymiany oleju w skrzyni. Pracownik serwisu odmówił, twierdząc, że oleju w skrzyni się nie wymienia, a jedynie uzupełnia przy okazji wycieków. Całkowita wymiana tylko na pisemne żądanie klienta. Dotyczy to oczywiście manualnej skrzyni biegów.
    Italians Do It Better

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 luty 2016
    Skąd
    Stargard
    Postów
    7
    Auto
    Stilo 1,9 Multijet
    Rocznik
    2006
    Myślałem o sprzęgle ale ciężej wchodzą tylko biegi 1-2 i wsteczny i to tylko przy ruszaniu. Biegi pozostałe na postoju wchodzą jak w masło ( bez zarzutu)

  9. #8
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,143
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    Zrobisz jak będziesz uważał. Poniżej opis wymiany oleju w 5 biegowej skrzyni biegów Getrag C605 sporządzony przez kolegę ArekWolf z innego forum:

    1. Korek spustowy znajduje się pod lewą półośką i to taki sam rodzaj śruby jak korka spustowego od silnika czyli imbus 8. W przeciwieństwie do korka silnika którego światło kieruje prostopadle w dół, w przypadku skrzyni śruba jest po bocznej stronie. Robiąc to samodzielnie należy wymontować koło lewe, nadkole, osłonę boczną i osłonę dolną.

    2. Korek wlewowy znajduje się w komorze silnika między poduszką skrzyni biegów a silnikiem. Jest to również taka sama śruba ( imbus 8 ) jak pozostałe korki.

    3. Skrzynia posiada korek przelewowy który należy również odkręcić aby nie dopuścić do wlania zbyt dużej ilości oleju ( do JTD 1.9 115 przy skrzyni typu GETRAG wchodzi 1.7 litra ).

    4. Po opróżnieniu skrzyni z oleju ( możemy auto opuścić kilka centymetrów na lewarku aby wylać większą ilość starego oleju ) zakręcamy korek spustowy, oraz nalewamy nowy olej od góry patrząc kiedy korek przelewowy zacznie puszczać nowy olej. Kapanie, bądz monitorowanie wycieku z korka przelewowego to znak że skrzynia jest "pełna".

    5. Ważne jest aby auto stało równo na płaskim podłożu. Tylko wtedy korek przelewowy funkcjonuje prawidłowo. Niestety i tutaj bardzo ważne, może w wielu sytuacjach nie obejść się bez kanału. Korek przelewowy umiejscowiony jest w bardzo trudnym miejscu do którego dostęp z innej strony niż od dołu jest praktycznie niemożliwy. Korek ten znajduje się za półośką w stronę kabiny ok 10 cm w prawy górny róg od korka spustowego.

    Ja olej w skrzyni wymieniałem kilka dni temu na MOTUL GEAR 300.
    Fiat Stilo | Wymiana oleju: silnik i skrzynia. | FIAT Forum

    Poniżej wrażenia po wymianie oleju

    Szczerze to nie jestem zadowolony tak jakbym tego chciał. Mówię tutaj o oleju w skrzyni. Lewarek i opór stawiany po wymianie na GEAR300 stał się znaczący. Biegi wchodzą ciężej i z oporem. Nie wiem co było wlane wcześniej, ale pracowało nieco lepiej. Mowa tutaj o pracy na rozgrzanej skrzyni bo na zimnej to byłą tragedia. Na zimnej Motul sprawdza się teraz lepiej.
    Od siebie napiszę, że olej Motul Gear 300 nie jest zalecanym olejem do skrzyń Getrag C605. Najlepiej trzymać się oleju podanego w instrukcji z odpowiedniego rocznika Stilo, bo Fiat zalecał dla tych skrzyń 2 rodzaje oleju Tutela. Dla Multijetów Tutela Car Technyx.
    Italians Do It Better

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    25 sierpień 2009
    Skąd
    W-aw
    Postów
    224
    Auto
    Lancia Delta 1.4 T-jet 120 +15 KM
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał sew32 Zobacz post
    Witam.
    Zamierzam wymienić olej skrzyni biegów ( 1,9 multiijet 2006r) . Czy ktos może wie gdzie są korki ( spustowy ,przelewowy i wlewczy).
    Dziękuję za odpowiedzi.
    POZDRAWIAM
    W tym roku produkcji w Stilo były dwa warianty 120 KM i 150 KM. Jeżeli jest to wariant 150 KM, to skrzynia jest fiatowska C530.6.
    Miałem ten model kilka lat temu. Na fali paniki, że we Fiatach sypią się oplowskie skrzynie M32, wymieniłem olej. Nie wiem czy wcześniej był zmieniany, ale w czasie zmiany, spłynął olej w intensywnie czerwonym kolorze.
    Gdy się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma.


 

Podobne tematy

  1. Wymiana oleju w skrzyni biegów.
    Napisany przez petarda na forum Stilo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 05-11-2022, 21:44
  2. Wymiana oleju w skrzyni GM M32.
    Napisany przez Voyager1 na forum Zrób to sam
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 01-08-2018, 13:02
  3. Wymiana oleju w skrzyni biegĂłw 1.4 T-jet
    Napisany przez arturo1968r na forum Doblo II
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 18-07-2018, 17:41
  4. Wymiana oleju w skrzyni biegów
    Napisany przez gotique na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 35
    Ostatni post: 03-07-2016, 17:14
  5. Wymiana oleju w skrzyni biegów
    Napisany przez chopin12 na forum Punto Evo
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 19-06-2016, 13:01

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plstilo-444wymiana-oleju-skrzyni-43221

imbus stilo korek skrzyni

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl