Witam.
Zamierzam wymienić olej skrzyni biegów ( 1,9 multiijet 2006r) . Czy ktos może wie gdzie są korki ( spustowy ,przelewowy i wlewczy).
Dziękuję za odpowiedzi.
POZDRAWIAM
Witam.
Zamierzam wymienić olej skrzyni biegów ( 1,9 multiijet 2006r) . Czy ktos może wie gdzie są korki ( spustowy ,przelewowy i wlewczy).
Dziękuję za odpowiedzi.
POZDRAWIAM
Zauważyłem że biegi zaczęły ciężej wchodzi, więc zacznę od wymiany oleju.
Czyli zaczynasz ekonomicznie, ale prawdopodobnie od d... strony. Kiedy w tym aucie wymieniane było sprzęgło/dwumas/wysprzęglik?
Italians Do It Better
Nigdy > ma 135 tyś kupiłem od kolegi 4 lata temu który kupił w polskim salonie i serwisował do 2015r. nie przypuszczam aby były do wymiany sprzęgło/dwumas/
Auto ma 12 lat, patrząc na przebieg domyślam się że było użytkowane na krótkich dystansach, przy okazji których układ sprzęgła dostaje najbardziej w kość. Obawiam się, że jednak sprzęgło/wysprzęglik będą do wymiany. Oczywiście możesz na początek wymienić olej w skrzyni biegów, ale trzymaj się tego, który sugeruje instrukcja obsługi. Otwór spustowy to najniżej położony otwór w skrzyni. Wymianę najlepiej zlecić w ASO. To nie będzie kosztować majątku, a będą wiedzieć ile faktycznie tego oleju do skrzyni trzeba nalać. Panują różne opinie nt. otworów kontrolnych/przelewowych i czy należy je traktować poważnie (patrz skrzynia M32). Swego czasu byłem świadkiem sceny w serwisie ASO kiedy to klient zażyczył sobie wymiany oleju w skrzyni. Pracownik serwisu odmówił, twierdząc, że oleju w skrzyni się nie wymienia, a jedynie uzupełnia przy okazji wycieków. Całkowita wymiana tylko na pisemne żądanie klienta. Dotyczy to oczywiście manualnej skrzyni biegów.
Italians Do It Better
Myślałem o sprzęgle ale ciężej wchodzą tylko biegi 1-2 i wsteczny i to tylko przy ruszaniu. Biegi pozostałe na postoju wchodzą jak w masło ( bez zarzutu)
Zrobisz jak będziesz uważał. Poniżej opis wymiany oleju w 5 biegowej skrzyni biegów Getrag C605 sporządzony przez kolegę ArekWolf z innego forum:
Fiat Stilo | Wymiana oleju: silnik i skrzynia. | FIAT Forum1. Korek spustowy znajduje się pod lewą półośką i to taki sam rodzaj śruby jak korka spustowego od silnika czyli imbus 8. W przeciwieństwie do korka silnika którego światło kieruje prostopadle w dół, w przypadku skrzyni śruba jest po bocznej stronie. Robiąc to samodzielnie należy wymontować koło lewe, nadkole, osłonę boczną i osłonę dolną.
2. Korek wlewowy znajduje się w komorze silnika między poduszką skrzyni biegów a silnikiem. Jest to również taka sama śruba ( imbus 8 ) jak pozostałe korki.
3. Skrzynia posiada korek przelewowy który należy również odkręcić aby nie dopuścić do wlania zbyt dużej ilości oleju ( do JTD 1.9 115 przy skrzyni typu GETRAG wchodzi 1.7 litra ).
4. Po opróżnieniu skrzyni z oleju ( możemy auto opuścić kilka centymetrów na lewarku aby wylać większą ilość starego oleju ) zakręcamy korek spustowy, oraz nalewamy nowy olej od góry patrząc kiedy korek przelewowy zacznie puszczać nowy olej. Kapanie, bądz monitorowanie wycieku z korka przelewowego to znak że skrzynia jest "pełna".
5. Ważne jest aby auto stało równo na płaskim podłożu. Tylko wtedy korek przelewowy funkcjonuje prawidłowo. Niestety i tutaj bardzo ważne, może w wielu sytuacjach nie obejść się bez kanału. Korek przelewowy umiejscowiony jest w bardzo trudnym miejscu do którego dostęp z innej strony niż od dołu jest praktycznie niemożliwy. Korek ten znajduje się za półośką w stronę kabiny ok 10 cm w prawy górny róg od korka spustowego.
Ja olej w skrzyni wymieniałem kilka dni temu na MOTUL GEAR 300.
Poniżej wrażenia po wymianie oleju
Od siebie napiszę, że olej Motul Gear 300 nie jest zalecanym olejem do skrzyń Getrag C605. Najlepiej trzymać się oleju podanego w instrukcji z odpowiedniego rocznika Stilo, bo Fiat zalecał dla tych skrzyń 2 rodzaje oleju Tutela. Dla Multijetów Tutela Car Technyx.Szczerze to nie jestem zadowolony tak jakbym tego chciał. Mówię tutaj o oleju w skrzyni. Lewarek i opór stawiany po wymianie na GEAR300 stał się znaczący. Biegi wchodzą ciężej i z oporem. Nie wiem co było wlane wcześniej, ale pracowało nieco lepiej. Mowa tutaj o pracy na rozgrzanej skrzyni bo na zimnej to byłą tragedia. Na zimnej Motul sprawdza się teraz lepiej.
Italians Do It Better
W tym roku produkcji w Stilo były dwa warianty 120 KM i 150 KM. Jeżeli jest to wariant 150 KM, to skrzynia jest fiatowska C530.6.
Miałem ten model kilka lat temu. Na fali paniki, że we Fiatach sypią się oplowskie skrzynie M32, wymieniłem olej. Nie wiem czy wcześniej był zmieniany, ale w czasie zmiany, spłynął olej w intensywnie czerwonym kolorze.
Gdy się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma.