Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 10 z 10
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 listopad 2010
    Skąd
    Poznań
    Postów
    53
    Auto
    Stilo 1.4/2005/2006

    wymiana klocków hamulcowych tył

    Jak w temacie, wczoraj próbowałem wymienic klocki z tyłu i napotkałem na problem. Po wyjeciu klocków za nic w świecie nie mogłem docisnąć tłoczka, płyn hamulcowy wyciekał w tłok nawet nie drgnął. Jeszcze przed wymianą klocka po zdjęciu koła dosyć spory opór był przy próbie kręcenia piastą. Wniosek: czy poza wymiana klocków czeka mnie też wymiana całego mechanizmu/tłoka?Czy poprostu żeby docisnąć tłok trzeba jeszcze jakąś śrubę odkręcić?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Tłoczek z tyłu jest zdaje się wkręcany..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 kwiecień 2009
    Skąd
    Opole
    Postów
    19
    Auto
    Stilo
    Tłoczek trzeba wkręcać jednocześnie wciskając go...

  5. #4
    Administrator
    Dołączył
    11 styczeń 2008
    Skąd
    Pleszew
    Wiek
    42
    Postów
    3,720
    Auto
    Lancia Lybra Intensa 2,4 JTD 150KM CF3
    Rocznik
    2002
    Albo popuść odpowietrznik, wtedy wejdzie bez problemu, tylko, ze odpowietrzać będzie trzeba ale ja tak zawsze robię, jest łatwiej
    VW Polo 9N 1,2 12V - żony
    LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
    LANCIA LYBRA INTENSA SW 2,4 JTD 150KM


    Lancia Lybra


    Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście

    Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 listopad 2010
    Skąd
    Poznań
    Postów
    53
    Auto
    Stilo 1.4/2005/2006
    ale czy wkrecając tez trzeba otworzyc zaworek od płynu?czy samo wkrecanie dziala z taką siłą że płyn się cofa w przewodzie?

  7. #6
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Ja bym nic nie odkręcał (tylko zbiorniczek wyrównawczy).. Są do tego specjalne narzędzia ale da się chyba też bez..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    15 styczeń 2012
    Skąd
    Brzeszcze City
    Wiek
    35
    Postów
    406
    Auto
    VW Passat 2.8 V6 Syncro ,Fiat Punto 1.1
    kleszcze niemiecki i deliktanie nad uszczelką kręcisz żeby jej nie uszkodził. Chyba że tłoczek ma wżery i jest uszkodzony wtedy regeneruj.

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    16 styczeń 2011
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    475
    Auto
    Bravo II 2.0 165
    Rocznik
    2011
    Znowu lamerskie teorie, nic się nie odkręca, tłok jest pewnie lekko zapieczony, trzeba go wkręcać i po obu stronach sa inne gwinty, po stronie kierowcy lewy a pasażera prawy, chcąć wkręcić wkręcamy w stronę przodu samochody, na początek trzeba lekko wcisnąć lub puknąć a jak się rozrusza samo pójdzie bez wciskania.
    Pod gumę uszczelki warto kapnąć jakimś rzadkim smarowidłem np olejem silikonowym ale nie WD40 bo może uszkodzić gumę.
    Do wkręcania jakaś żabka którą złapiemy za tłok, tłok ma wybrania na kołek który jest w klocku, można zrobić przyrząd do wkręcania.
    Kiedyś w innych hamulcach na tłoku był znaczek który miał być zawsze u góry więc kręciło się zawsze pełne obroty tłoka, tu nie znalazłem ale dla pewności też kręciłem pełny obrót.
    Po wkręceniu trzeba ostrożnie bo manipulowanie zaciskiem powoduje wysuwanie tłoka.
    [SIZE=4][COLOR="#FF0000"]Do tej pory stojąc na światłach widywałem facetów dłubiących w nosie ale kobiety tez to robią, równouprawnienie[/COLOR][/SIZE]

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    15 styczeń 2012
    Skąd
    Brzeszcze City
    Wiek
    35
    Postów
    406
    Auto
    VW Passat 2.8 V6 Syncro ,Fiat Punto 1.1
    Cytat Napisał petarda Zobacz post
    Znowu lamerskie teorie
    Mam nadzieje że nie mówisz o mnie...
    Cytat Napisał petarda Zobacz post
    Do wkręcania jakaś żabka którą złapiemy za tłok



    Cytat Napisał petarda Zobacz post
    tłok jest pewnie lekko zapieczony
    A co ja napisałem?? ubrałem to tylko w inne słowa...

  11. #10
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,365
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Cytat Napisał petarda Zobacz post
    Znowu lamerskie teorie, nic się nie odkręca, tłok jest pewnie lekko zapieczony, trzeba go wkręcać i po obu stronach sa inne gwinty, po stronie kierowcy lewy a pasażera prawy
    Trochę zakręcone Tłoczki z tyłu mają taki gwint z dosyć dużym skokiem. Trzeba je wkręcać przy wciskaniu.
    Najlepiej zrobić sobie przyrząd do wkręcania i wciskania coś jak na foto. Idzie się obejść bez niego, ale wtedy trzeba czymś zaprzeć i wkręcać drugą ręką.
    Dobrze pasuje do tego klucz do okręcania/dokręcania tarcz z szlifierek kątowych Akurat rozstaw przy takim kluczu pasuje dobrze do wgłębień jakie mają tłoczki i nie trzeba stosować szczypiec czy innych kluczy do złapania tłoczka.

    DSC06493zm-1.jpg
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM



 

Podobne tematy

  1. Wymiana szczęk hamulcowych i filtrów
    Napisany przez seba_999 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 19-04-2012, 12:12
  2. Fiat Fiorino 1,3- Świeci kontrolka klocków hamulcowych
    Napisany przez TomiCBR na forum Fiorino
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 02-11-2011, 00:08
  3. Kabel od klocków hamulcowych
    Napisany przez pik_38 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 20-01-2011, 17:35
  4. Wymiana tarcz oraz klockow hamulcowych
    Napisany przez GeezMo na forum Uno
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 27-07-2010, 21:11
  5. [ukł. hamulcowy] Wymiana klocków w 1.4 el
    Napisany przez aferka1970 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 06-03-2010, 10:08

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

wymiana klockow stilo

wymiana klockow tyl stilowymiana klockow hamulcowych fiat stilowymiana tarcz hamulcowych stilowymiana klockow tyl fiat stilo

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl