Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 38
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 sierpień 2015
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    11
    Auto
    Stilo 1.6 103 KM
    Rocznik
    2003

    Uszkodzona cyrkulacja powietrza / otwieranie i zamykanie obiegu w kabinie

    Witam wszystkich
    Stilo 1.6 103 KM klima ręczna
    Temat ten zapewne już się kiedyś pojawił na forum jednak konkretnego rozwiązania nie mogłem znaleźć dlatego, na ile potrafiłem, na tyle sam postanowiłem się tym zająć i chciał podzielić się tym co zbadałem. Pominę już kilka rzeczy, więc zacząłem od wyjęcia starego siłownika. Nie rozbierałem całego kokpitu lecz wyjąłem go od strony kierowcy, choć nie było to łatwe. Ogólnie najbardziej przydały się kombinerki wąsko zakończone. Pierwsza śruba poszła w moment, nad drugą zeszła mi przynajmniej godzina, zaś trzeciej odkręcić się nie da z tamtego miejsca. Dlatego odchyliłem ten siłownik, naciąłem ten trzeci uchwyt i odłamałem go żeby dało się to wyjąć (a następny siłownik założę na dwóch śrubach).
    Jak się okazało sam silniczek wcale się nie pali, jednak to co wcześniej wyczytałem, winna jest elektronika, która nie wykrywa zamknięcia klapy i cały czas podaje napięcie. W ten sposób silniczek cały czas się kręci i wyciera plastikową zębatkę, więc sam uchwyt od klapy się nie obraca i obieg się nie otwiera/zamyka. Poniżej zdjęcia jak to w środku wygląda:
    IMG_20150818_130631.jpgIMG_20150818_130640.jpg

    Teraz co do elektroniki. Odpowiada za to płytka pod pokrętłami. Na niej jedyne co może tym sterować to któryś z dwóch układów scalonych jakie na nim są. I z tego co mi się wydaje to steruje tym ten bliżej nóżek wyjściowych, czyli TLE4207 G (link do datasheet: TLE4207G Datasheet(PDF) - Infineon Technologies AG). Sprawdzałem miernikiem, które nóżki z płytki(te po prawej stronie) idą do silniczka i są to druga i trzecia od lewej na górze, a te idą do tego układu do OUT1 i OUT2 czyli nóżki 13 i 2 (druga po lewej i prawej stronie od góry, czyli tam gdzie to kółeczko w rogu). Nie mam za bardzo pomysłu jak sprawdzić czy to na pewno ten TLE, czy może coś innego z całej płytki jest zepsute. Ogólnie działa to w ten sposób że obydwa wyjścia są połączone z silniczkiem, i wciskając przycisk na panelu zmienia się polaryzacja tych końcówek. Natomiast uszkodziło się coś co ma wyłączyć napięcie po zamknięciu klapy(zatrzymanie się silnika, bo Fiat nie zaprojektował tego z użyciem czujników krańcowych.
    Próbowałem zatrzymywać silniczek kombinerkami i: przy zamykaniu obiegu nawet po dłuższym przytrzymaniu silniczek kręci się dalej; a przy otwieraniu obiegu, jak zatrzymałem silniczek na parę sekund i puściłem to już się nie kręcił.
    Co do rozwiązania to tak czy siak trzeba kupić w pełni sprawny siłownik, na allegro do 50zł da się taki dostać, choć trzeba wpisać silniczek nagrzewnicy, bo tak to ludzie nazywają, bynajmniej nowy byłby lepszy. A co do elektroniki, albo kupić nową i łudzić się że wytrzyma tych parę lat, a najlepiej ustalić które części się psują i przylutować nowe, może nawet uda się zdobyć lepsze, które wytrzymają dłużej niż oryginał.
    Dzwoniłem do ASO, ceny z kosmosu bo jak inaczej: siłownik ok.260zł, panel z elektroniką bez pokręteł i przedniego plastiku ok. 620, a kompletny 760.
    Wniosek: trzeba to naprawić.
    Poniżej zdjęcia tej płytki:
    IMG_20150818_131949.jpgIMG_20150818_131959.jpg
    IMG_20150818_132123.jpgIMG_20150818_132153.jpg

    Jeśli ktoś obeznany na elektronice lepiej ode mnie ma jakieś pomysły to proszę o pomoc. Albo ktoś kto już sobie z tym poradził.

    Pozdrawiam



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    19 grudzień 2012
    Skąd
    Brzeg
    Wiek
    34
    Postów
    169
    Auto
    126pe/Stilo 1.2 16v
    Rocznik
    1988/2002
    Poszukaj używki, pełno jest stilonów na olx anglików na części..

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 sierpień 2015
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    11
    Auto
    Stilo 1.6 103 KM
    Rocznik
    2003
    Używki już nawet kupiłem, siłownik działa bez problemu, ale elektronika jest tak samo zepsuta jak i moja - otwierając obieg silniczek przestaje się kręcić po zatrzymaniu go, ale zamykając już nie. Ten układ 4207G na pewno działa ponieważ sprawdzałem miernikiem stany na wejściach i wyjściach, problem w tym że właśnie na wejścia podawany jest zły sygnał. Dla próby przylutowałem nowy HEF4013B, jednak wygląda na to że ten steruje tylko przyciskami; problem z klapą się nie zmienił, za to przycisk od otwierania i zamykania klapy nie zawsze reagował.
    Spróbuję znaleźć jakiś serwis elektroniczny w Rzeszowie, może przyjmą takie cudo do naprawy.
    Problem z używaną elektroniką aż tak łatwo się nie rozwiąże, bo wygląda na to że w praktycznie wszystkich Stilach się to psuło, więc ciężko trafić na sprawny układ, a mało kto przed wysłaniem sprawdzi czy działa.
    Ostatnio edytowane przez raiton7 ; 24-08-2015 o 22:01

  5. #4
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,330
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Ja mam podobny problem w Bravo - zastosowali zbliżony, jak nie taki sam układ wentylacji co w Stilo. U mnie silnik klapy raz działa raz nie i podejrzewam ta płytkę bo sam silnik z racji swojej prostoty nie ma prawa tak działać. Nie chce go wyjmować bo dostęp jest podobnie straszny. Zamierzam dobrać się do tej płytki, może winne są zimne luty?
    Jest: Nuova Bravo 1.4 tjet '09
    Było: Brava 1.2 16V '00 LPG, Uno 1.4 '97 LPG, Uno 1.1 '94 LPG
    Nie pomagam na priv

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    19 grudzień 2012
    Skąd
    Brzeg
    Wiek
    34
    Postów
    169
    Auto
    126pe/Stilo 1.2 16v
    Rocznik
    1988/2002
    U mnie w stilonie jakoś działa i nie mam z tym problemu. Szukał bym mimo to nastepnej używki..
    A może trzeba skalibrować? Adoptować na nowo ?
    Ostatnio edytowane przez krystian750 ; 25-08-2015 o 11:11

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 sierpień 2015
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    11
    Auto
    Stilo 1.6 103 KM
    Rocznik
    2003
    Tam się nic nie kalibruje, poza tym ecuscan nie mógł się połączyć z układem klimatyzacji, jednakże nie wiem czy to ma coś wspólnego bo z całego systemu nawiewu tylko to nie działa.
    A tak w sumie to na razie połowicznie ten temat zakończyłem - żeby nie wdychać cudownego zapachu diesli stojąc w korku, założyłem ten siłownik w pozycji zamkniętego obiegu i odpiąłem go od zasilania. A jak będę chciał obieg otworzyć to se szyby uchylę. Może jeszcze będę próbował coś z tym zrobić, w Rzeszowie w żadnym sklepie z elektroniką nie mieli tego sterownika silniczkiem(TLE4207G) i miny robili takie jakby się tego nigdzie nie dało dostać. Niby są jakieś sklepy internetowe, które to oferują, jak najdzie mnie ochota to spróbuję jeszcze to przylutować nowe.

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    19 grudzień 2012
    Skąd
    Brzeg
    Wiek
    34
    Postów
    169
    Auto
    126pe/Stilo 1.2 16v
    Rocznik
    1988/2002
    Silniczek nagrzewnicy fiat stilo (5602223103) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.
    ja bym kupił jeszcze jeden mechanizm. 30zł to nie majątek.. a gębe ucieszy jak będzie działać.
    A po za tym jak nie chcesz smrodu wąchać to kup filtr kabinowy węglowy.

  9. #8
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,330
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał raiton7 Zobacz post
    Tam się nic nie kalibruje, poza tym ecuscan nie mógł się połączyć z układem klimatyzacji,
    Opcja łączenia się z układem klimatyzacji tyczy się jej w wersji automatycznej, tu nie ma się z czym łączyć.

    Układ działa na zasadzie wykrywania prądu powyżej pewnego poziomu(kiedy silnik dojdzie do skrajnej pozycji i stoi), wtedy odłącza zasilanie. Winny tu może być zarówno układ sterujący jak i silniczek (może się klinować w skrajnej pozycji i powodować podwyższony prąd, przez co układ sterujący myśli, że już dojechał do końca).
    Jest: Nuova Bravo 1.4 tjet '09
    Było: Brava 1.2 16V '00 LPG, Uno 1.4 '97 LPG, Uno 1.1 '94 LPG
    Nie pomagam na priv

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 sierpień 2015
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    11
    Auto
    Stilo 1.6 103 KM
    Rocznik
    2003
    Cytat Napisał krystian750 Zobacz post
    Silniczek nagrzewnicy fiat stilo (5602223103) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.
    ja bym kupił jeszcze jeden mechanizm. 30zł to nie majątek.. a gębe ucieszy jak będzie działać.
    A po za tym jak nie chcesz smrodu wąchać to kup filtr kabinowy węglowy.
    Właśnie ten silniczek nagrzewnicy to jest siłownik do cyrkulacji, który kupiłem, tylko ludzie na allegro źle ten silniczek nazywają. I ten silniczek teraz już działa.

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    Cytat Napisał markshall Zobacz post
    Opcja łączenia się z układem klimatyzacji tyczy się jej w wersji automatycznej, tu nie ma się z czym łączyć.

    Układ działa na zasadzie wykrywania prądu powyżej pewnego poziomu(kiedy silnik dojdzie do skrajnej pozycji i stoi), wtedy odłącza zasilanie. Winny tu może być zarówno układ sterujący jak i silniczek (może się klinować w skrajnej pozycji i powodować podwyższony prąd, przez co układ sterujący myśli, że już dojechał do końca).
    Cóż, tego akurat nie wiedziałem że to tylko w automacie. Silniczek winny nie jest, tym bardziej że sprawdzałem na obydwóch, i w tym samym czasie sprawdzałem miernikiem stany na wejściach i wyjściach tego sterownika TLE. I właśnie stany te nie odpowiadają tablicy prawdy z datasheet ponieważ nie działa tryb Brake ani LL ani HH. Nawet jak silniczek zatrzymam na siłę i wtedy sprawdzam stany to i na wyjściach i na wejściach jeden jest niski drugi wysoki.

  11. #10
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,330
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Próbowałeś znaleźć schemat tej całej płytki? Może są tam jakieś nr po których coś się znajdzie. Chętnie bym to rozkminił i wytypował co tam może padać, chyba, że faktycznie winne są zimne luty.
    Jest: Nuova Bravo 1.4 tjet '09
    Było: Brava 1.2 16V '00 LPG, Uno 1.4 '97 LPG, Uno 1.1 '94 LPG
    Nie pomagam na priv

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 sierpień 2015
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    11
    Auto
    Stilo 1.6 103 KM
    Rocznik
    2003
    Próbowałem szukać schemat niestety bez skutku, nie ma takich rzeczy w internetach. Zimne luty, być może, choć nie wyglądają na kiepsko wykonane, ale jak gdzieś znajdę czas to mogę i to spróbować.

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 sierpień 2015
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    11
    Auto
    Stilo 1.6 103 KM
    Rocznik
    2003
    Odświeżam temat z nowymi wieściami. Kupiłem u Chińczyka (czyli na Aliexpress) ten układzik TLE4207G i oczywiście przelutowałem. Niestety to nie pomogło, zatrzymanie silniczka wciąż nie powoduje ażeby sterownik wyłączył napięcie na wyjściu.
    Tym samym wiele więcej pomysłów mi nie zostało. Myślę, że tematu na razie nie trzeba zamykać, może ktoś jeszcze wpadnie na pomysł jak to rozwiązać. Ja na razie na tym kończę, i mimo wszystko dzięki pozostałym za jakiekolwiek zainteresowanie tematem.

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 lipiec 2014
    Skąd
    olkusz
    Postów
    15
    Auto
    stilo 1.8 16v 3D
    Rocznik
    2005
    witam serdecznie!

    mam takie pytanie, wymieniłem silniczek od klapy recyrkulacji, wymieniłem również silniczek do ciepłego powietrza na stronę pasażera, zrobiłem reset poprzeć przytrzymanie dwóch przycisków auto i mono, kalibracja przebiegła pomyślenie, wyszły same zera, i wszystko zaczęło działać, później postanowiłem sprawdzić błędy i te również się nie pojawiają, niby cacy ale nie do końca, chciałem zrobić jeszcze autoadaptacje w multi ecu scan w zakładce regulacje, i tu stilo powiedziało takiego ..... jak kliknę na rozpocznij autoadaptacje to piszę że wynik nie OK! i nie chce iść dalej.

    czy ktoś może zna przyczynę takiego zachowania? czy coś jeszcze muszę naprawić? dodam że po wymianie ww. silniczków błędy już nie występują,

    z góry dziękuje za podpowiedz
    pozdrawiam
    paweł
    Ostatnio edytowane przez valdi2000 ; 18-11-2015 o 20:33

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 sierpień 2015
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    11
    Auto
    Stilo 1.6 103 KM
    Rocznik
    2003
    Jeśli po tym resecie działa ci regulacja obiegu to w sumie po co adaptacja ?
    A co do tego robisz ta autoadaptacje na wlaczonym silniku czy na pozycji stacyjki przed rozrusznikiem? Powinna byc ta druga opcja, a przynajmniej u mnie to tak dzialalo jak kalibrowalem kolo foniczne, ze na wlaczonym silniku sie nie da.
    Swoja droga widze ze majac wersje z klimatronik to da sie to dostroić, u mnie z ręcznym nawiewem niestety nie idzie tego naprawic :/

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 listopad 2014
    Skąd
    Lublin
    Postów
    85
    Auto
    Fiat Stilo
    Rocznik
    2004
    A może w ręcznej wersji zadziała metoda z alfa romeo 156???
    Czyli..
    .odlaczyc akumulator , wszystkie pokretla w sterowniku max w lewo, pokretlo od nadmuchu na pozycje 1
    zakladasz kleme , wlaczasz zaplon , czekasz , az sie klapy ustawią i już.
    Fiat STILO 1.6 2004r [COLOR="#00FFFF"]jest[/COLOR]
    Alfa Romeo 156 sw 2.4jtd 2001r [COLOR="#00FFFF"]był[/COLOR]
    Fiat MAREAweekend 1.9td 1997r [COLOR="#00FFFF"]był[/COLOR]
    Fiat PUNTO2 1.2 2001r [COLOR="#00FFFF"]był[/COLOR]
    [COLOR="#00FF00"]IIIIIIIIII[/COLOR][COLOR="#FAEBD7"]IIIIIIIIII[/COLOR][COLOR="#FF0000"]IIIIIIIIII[/COLOR]


 
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Zamykanie / otwieranie drzwi
    Napisany przez GetRight na forum Croma
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 25-05-2016, 16:18
  2. [szyby] Bardzo wolne otwieranie i zamykanie szyb...
    Napisany przez nirage na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 60
    Ostatni post: 16-04-2014, 23:53
  3. Wlot powietrza w obiegu zamknietym + odgrzybianie
    Napisany przez xType na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 26-05-2012, 15:13
  4. Siłownik obiegu powietrza
    Napisany przez pszczola9 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 31-03-2012, 00:42
  5. Siłownik obiegu powietrza
    Napisany przez pszczola9 na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 30-03-2012, 23:12

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

stilo 1.6 recyrkulacja wentylacji

https:fiatklubpolska.plstilo-444uszkodzona-cyrkulacja-powietrza-otwieranie-i-zamykanie-obiegu-w-kabinie-29829

obieg wewnetrzny stilo

fiat croma klapa obiegu

bravo 1.6 I silownik cyrkulacji

przycisk cyrkulacja powietrza w punto

cyrkulacja punto 2

fiat punto mk1 silnik zamykania obiegu powietrza

cyrkulacja stilo fiat

https:fiatklubpolska.plstilo-444uszkodzona-cyrkulacja-powietrza-otwieranie-i-zamykanie-obiegu-w-kabinie-298292

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl