Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 7 z 7
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2009
    Skąd
    Toruń
    Postów
    108
    Auto
    Stilo Schumacher 1,9 JTD 140 KM

    [ukł. zapłonowy] Moduł świec żarowych Fiat/Alfa/Lancia jak t

    Mam Fiata Stilo 2005, 1.9 JTD 16V 140KM..

    Wszystko było ładnie pięknie, dopóki nie zaczęły się mrozy - przy -5st jeszcze jakoś sobie radził, ale jak dzisiaj w nocy przymroziło -17st to fiacik poległ...

    Na szybkiego posprawdzałem - po przekręceniu stacyjki i sprawdzeniu napięcia na zdjętej "fajce" od świecy - pojawia się ono czasem i tylko na ułamek sekundy przy czym są to jakieś szczątkowe wartości (1V-1,5V) - ale przeważnie nic się nie pojawia..

    Podczas prób uruchomienia napięcie na akumulatorze spadło poniżej 12V (podejrzewam) - pojawiła się kontrolka silnika na liczniku.

    Po podpięciu interfejsu Fiata pojawił się jeden błąd:

    P0683

    Według definicji z przyrządu którym wykonywany był odczyt błędu:

    Anomaly in the external power module for the glow plugs pre-heating.
    Possible causes:
    1)connections interruptions or short circuits from the ECU to the module
    2) lack of power supply to the module
    3) module breakdown

    Powodem tego błędu jest to, że ECU otrzymał bardzo niski sygnał z czujnika. Błąd jest aktywny. Podejmij odpowiednie działania w celu rozwiązania tego problemu (błędu czujnika). Lampka na desce nie została aktywowana przez ten błąd.


    Przy próbie skasowania błędu za chwilkę pojawia się on znowu (lampka silnika na desce nie gaśnie a spiralka symbolizująca grzanie silnika mruga oraz pojawia się komunikat na liczniku "check glow plugs".

    Zdjęcie modułu:



    Schemat modułu:



    Sprawdziłem:

    - bezpiecznik główny 1 (50A) dostarczający prąd do modułu grzania świec
    - dojście +12V do wejścia 30
    - dojście masy 31
    - +12V po stacyjce do modułu 87
    - wejście diagnostyczne DI
    - pin K (tylko ten jest wykorzystywany - ST jest dla 5-cio cylindrowców)
    - świece - wszystkie mają ok 1-1.1 Ohm-a rezystancji, więc wydają się być ok

    Wyniki:

    Bezpiecznik ok, prąd dochodzi do modułu 30, masa ok, +12V po stacyjce pojawia się na wejściu modułu, na wejściu DI również po zapłonie jest ok. +12V.

    Jedyne co budzi moje wątpliwości to pin K..

    Odnalazłem schemat zachowania się tych sygnałów:



    Na pinie K dopóki nie ma zapłonu nie ma nic.. Po zapłonie miernik na ułamek sekundy zaświruje, po czym wskazuje prawie 0V i jak tylko zgaśnie kontrolka podgrzewania świec na desce słychać jakiś przekaźniczek i pojawia się tam ok +8V tylko po to, żeby zaraz znowu opaść do 0V... Wydaje mi się, że jest to ok, ale pewności nie mam..

    Niestety nie mam innego modułu na podmiankę, żeby się upewnić, że to on jest walnięty..

    Jedyne co jeszcze przychodzi mi do głowy to pozakładać wszystkie kable na świece tak jak powinny być i sprawdzić miernikiem rezystancję ale przy samym module podgrzewania świec... Jeśli to będzie ok to spróbuję jeszcze załączyć świece manualnie jedna po drugiej...

    I teraz prośba o pomoc:

    1. Ma ktoś jeszcze jakieś pomysły co mogę sprawdzić?
    2. Ewentualnie schemat elektryczny tego modułu (jest on solidnie sklejony - jutro postaram się otworzyć tą puszeczkę i sprawdzić co jest w środku..)?
    3. Czy moduły wyglądające podobnie (na takie same kostki i ilość pinów + podobny wygląd) są zamienne?
    4. Czy w momencie, gdy jedna świeca jest "nadpalona" i moduł rozpoznaje ją jako uszkodzoną to odcina do niej dopływ prądu? A może odcina do wszystkich lub w ogóle?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 luty 2010
    Skąd
    Chorzów
    Postów
    92
    Auto
    Punto
    Na początku swego problemu piszesz o stwierdzonym problemie sterownika ECU a następnie poruszasz problem sterownika świec żarowych i chyba nie potrzebnie się go czepiasz, jeśli błąd który odczytałeś z skanera dotyczy ECU to tam należy szukać problemu.

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2009
    Skąd
    Toruń
    Postów
    108
    Auto
    Stilo Schumacher 1,9 JTD 140 KM
    Cytat Napisał cool1975
    Na początku swego problemu piszesz o stwierdzonym problemie sterownika ECU a następnie poruszasz problem sterownika świec żarowych i chyba nie potrzebnie się go czepiasz, jeśli błąd który odczytałeś z skanera dotyczy ECU to tam należy szukać problemu.
    Kolego przeczytaj jeszcze raz fragment o którym piszesz ze zrozumieniem..

    [size=2][ Dodano: 2010-12-03, 14:17 ][/size]
    Panowie... Nie ma kogoś ze Szczecina kto ma 1.3/1.9/2.4 JTD? Może być multijet Fiat/Alfa - te przekaźniki są takie same - odkręcenie tego i przełożenie w celu sprawdzenia to jest 5 minut...

    Dzwoniłem na szrot w Stobnie ale niestety nie mają.. A wolałbym nie inwestować w coś co może być sprawne..

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 luty 2010
    Skąd
    Chorzów
    Postów
    92
    Auto
    Punto
    Nie bardzo wiem co masz na myśli ale to sterownik ecu daje sygnał do sterownika świec i decyduje o ich działaniu.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 wrzesień 2010
    Skąd
    Dąbrowa G.
    Postów
    32
    Auto
    Stilo MW 1.9MJTD140KM ; Croma 1,9MJDT 150KM
    Rocznik
    2005 ; 2007

    Re: Moduł świec żarowych Fiat/Alfa/Lancia jak t

    Cytat Napisał omegarules
    Mam Fiata Stilo 2005, 1.9 JTD 16V 140KM..

    Jedyne co budzi moje wątpliwości to pin K..

    Na pinie K dopóki nie ma zapłonu nie ma nic.. Po zapłonie miernik na ułamek sekundy zaświruje, po czym wskazuje prawie 0V i jak tylko zgaśnie kontrolka podgrzewania świec na desce słychać jakiś przekaźniczek i pojawia się tam ok +8V tylko po to, żeby zaraz znowu opaść do 0V... Wydaje mi się, że jest to ok, ale pewności nie mam..
    Z wykresów wynika , że gdy na pinie K pojawia się stan niski to świece mają grzać , czyli teoretycznie u ciebie jest OK .

    Sprawdź sobie miernikiem cęgowym pobór prądu przez każdą ze świec albo ogólny i coś może wtedy będzie więcej wiadomo .
    Brava 1,9 [COLOR=red]JTD[/COLOR] 100 SX - nieaktualne
    Stilo 1,9 [COLOR=red]MJTD[/COLOR] 140 - jeszcze dycha
    Croma 1,9 [COLOR=red]MJTD[/COLOR] 150

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    03 kwiecień 2009
    Skąd
    Bieruń St.
    Postów
    333
    Auto
    BYŁO STILO 1,9 JTD JEST N.BRAVO 1,9 Multijet
    Albo można na "żywca"tzn wykręcić wszystkie świece,podłączyć pod akumulator i wizualnie stwierdzić czy działają.Potem podłączyć pod wyjścia z modułu świec żarówkę np 55wat i już wiesz co jest niesprawne,czy to wina świec czy moduł nie steruje którąś z nich.Jeśli wszystko będzie Ok to błąd leży po stronie komunikacji modułu z ECU silnika.
    Trochę jest to toporny sposób,ale z doświadczenia wiem,że pomiar napięć miernikiem w tego typu usterce może czasami wprowadzić w błąd.
    Chyba,że posiadasz miernik cęgowy jak pisał I r o n,
    Czasem na trasie spotykam prawdziwych szaleńców...
    Pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...
    Czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić...

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 marzec 2015
    Skąd
    Chorzów
    Postów
    5
    Auto
    Brava 1.2
    Rocznik
    1999
    omegarules jak rozwiązałeś problem?
    U mnie jest następująca przypadłość:
    Przekaźnik świec podaje napięcie jeśli jest silnik w miarę ciepły i jest temperatura powyżej około 5 stopni. Jak juz silnik jest zimny i na dworze zimno napięcie świece dopiero dostają podczas rozruchu silnika i jak mu się uda odpalić to świece dalej się grzeją (czytałem że to jest ok bo w ten sposób silnik się dogrzewa i może to trwać do 4 minut).
    W komputerze błąd P0683 oraz błąd P0401 (egr).
    Gdzie może leżeć problem?? Czy te dwa błędy mogą mieć ze sobą powiązania - jakiś czujnik temperatury uszkodzony i komputer nie widzi potrzeby grzania świeć przy niskiej temperaturze i skutkuje to też na egr??
    Czy to może być po prostu uszkodzony sterownik silnika


 

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 03-08-2009, 13:30
  2. [silnik] Ciągle świecąca się "marchewka"
    Napisany przez Madaw na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 30-10-2008, 20:54
  3. [ukł. zapłonowy] jakie świeczki do turbo???
    Napisany przez bobik na forum Coupe
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 10-10-2008, 12:26
  4. [ukł. zapłonowy] Wymiana linki gazu w seicento
    Napisany przez lubama na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 12-08-2008, 19:48
  5. [ukł. zapłonowy] świece żarowe
    Napisany przez bercik1965 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 12-07-2008, 22:11

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

p0683 fiat

p0683 alfa

schemat przekaznika swiec zarowych jtd

check glow plugs croma

fiat stilo check glow plugs

stacyjka seicento schemat

przekaznik swieczarowych alfa 1.9 jtdmegane schemat podgrzewania swiecfiat croma schemat elektrycznymodul swiec zarowych fiatp0683 stiloblad p0683 niski sygnal 1.9 jtdseicento schemat stacyjkicroma schematycheck glow plugs stilomegane schemat elektryczny swiec zarowych
Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl