" .... i spojrzał Pan na naszą pracę i był zadowolony a potem zapytał o nasze zarobki i gdy się dowiedział - usiadł i zapłakał..."
Nie dramatyzujcie z tą wymianą, podstawa to dobrze "odmoczyć", z marszu "na sucho" to wszystko można urwać.
Przekonałem się kiedyś na cylinderku, z marszu zmasakrowałem odpowietrznik tak że zniknął sześciokąt ale cały czas polewałem WD40, rano kupiłem nowy cylinderek a tu niespodzianka bo w starym namoczony odpowietrznik puścił w kombinerkach lekko jedną ręką.
Z dwa, trzy dni polewać WD40 i puści, papraki w warsztatach wszystko terrorem kręcą to i urywają.
Pod linkiem manual wymiany świec:
Wymiana świec żarowych 1.9 JTD
Przedłużany klucz widoczny na fotkach jest do kupienia w Leroy Merlin za ok 10 zł.
Ostatnio edytowane przez petarda ; 01-03-2012 o 23:41 Powód: skleroza piszącego
[SIZE=4][COLOR="#FF0000"]Do tej pory stojąc na światłach widywałem facetów dłubiących w nosie ale kobiety tez to robią, równouprawnienie[/COLOR][/SIZE]
Nikt nie dramatyzuje ale warto chyba ostrzec że może się coś takiego zdarzyć.
Ukręcona świeca to nie cylinderek za 30 zł. Tu koszt naprawy tak jak pisałem wyżej kształtuje się w setkach złotych a i warsztatów które to robią zbyt wiele nie jest.
Po wpisaniu w google hasła "Urwana świeca" google zwraca setki wyników i to nie tylko z fiata ale ze wszystkich marek. Więc problem raczej jest\
" .... i spojrzał Pan na naszą pracę i był zadowolony a potem zapytał o nasze zarobki i gdy się dowiedział - usiadł i zapłakał..."
Tak jest problem, ludzie najpierw kręcą bo zawsze nie ma czasu jak coś trzeba zrobić przy samochodzie a później płaczą.
Każdy powinien być świadomy że urwać można zawsze i wszystko, w moim Stilo poprzedni właściciel robił coś przy amortyzatorach w ASO i tumany zerwały gwint na amortyzatorze, widziałeś takie jaja? byłem zdumiony jak to zobaczyłem.
[SIZE=4][COLOR="#FF0000"]Do tej pory stojąc na światłach widywałem facetów dłubiących w nosie ale kobiety tez to robią, równouprawnienie[/COLOR][/SIZE]
" .... i spojrzał Pan na naszą pracę i był zadowolony a potem zapytał o nasze zarobki i gdy się dowiedział - usiadł i zapłakał..."
Najlepiej świece żarowe odkręcać na letnim lub lekko ciepłym silniku, wtedy dobrze sie je odkręca.
Ja mniałem już 3 diesle i wiem z doświadczenia, że trzeba zaoszczędzić i wymieniać tylko złą świeceżarową(to nie benzyna tam się wymienia zawsze komplet). Natomiast ja zawsze wykręcam wszystkie i sprawdzam każdą z osobna na akumulatorze podłączam + i - i czekam aż się rozjarzy do koloru żółtego. Wkręcam dobre i jade do sklepu po nowe zazwyczaj 1,2 do wymiany.
Pozdro.
=
" .... i spojrzał Pan na naszą pracę i był zadowolony a potem zapytał o nasze zarobki i gdy się dowiedział - usiadł i zapłakał..."
[QUOTE=AtexTFB1;81274]Najlepiej świece żarowe odkręcać na letnim lub lekko ciepłym silniku, wtedy dobrze sie je odkręca.
Ja mniałem już 3 diesle i wiem z doświadczenia, że trzeba zaoszczędzić i wymieniać tylko złą świeceżarową(to nie benzyna tam się wymienia zawsze komplet). Natomiast ja zawsze wykręcam wszystkie i sprawdzam każdą z osobna na akumulatorze podłączam + i - i czekam aż się rozjarzy do koloru żółtego. Wkręcam dobre i jade do sklepu po nowe zazwyczaj 1,2 do wymiany.
Ale ty nie wiesz jak się wymienia świece !!!!! Wymienia się wszystkie na raz ( choćby nawet za dwa tygodnie padła nowa;to i tak trzeba rozebrać polowę silnika- Ale muszą być nowe wszystkie !!!!) ale doświadczenie na Forum zależy od koloru forumowicza , a nie od doświadczenia zawodowego. Skoro zieloni piszą że wszystkie to Trza wymieniać wszystkie!! I nie ważne że przez miesiące będą leżeć dobre w garażu, piwnicy itp. Trzeba wszystkie na raz jak w benzynie.
Jestem bardzo ciekaw , kto z Forum po wymianie jednej świecy ( i sprawdzeniu wartości cieplnych pozostałych świec - podczas wymiany) MUSIAŁ w ciągu najbliższego 6 miesięcznego okresu wymieniać pozostałe; i kto po wymianie na wszystkie NOWE po tym samym okresie wymieniał świece żarowe !?
STILO Multiwagon 1.9 JTD 115KM
Nomis,chodzi o to że za jedną robotą wymienić wszystkie, pamiętaj że świeca też traci swoje właściwości.
Jeśli nie chcesz wymieniać wszystkich nikt Ciebie do tego nie zmusza, zrobisz i tak jak będziesz uważał, bądź jak będzie Ciebie stać (czasem wiem że chodzi o koszta). Ja jak i koledzy wymieniamy wszystkie i tak podpowiadamy.
Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
Regulamin | Szukaj | Skargi | Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat
Jest:
-rower
-Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
-Volvo V50 2.0
Było:
-Brava 1.4 S 75 KM
-Marea 1.9 JTD na FKP|
-FF 1.8 TDCi
Zgadzam się z tym. Tylko że wpis o treści "to wymieniaj pojedynczo, jak dla mnie to możesz nawet amortyzatory wymieniać pojedynczo. twoje auto twoja sprawa " nie odebrałem jako podpowiedź, a raczej złośliwość. Wszystko ( tzn.jakakolwiek wymiana czegokolwiek w Stilonach ) zależy od przebiegu pojazdu własciciela.
Osoba która robi tygodniowo np: 3000 km. z pewnością zgodzi się z opinią "zielonych"; natomiast "smiertelnik" ktory w roku wymęczy te 4000 do 10000tys.km nie będzie się zgadzał z tymi twierdzeniami. I ja jako taki przedstawiłem opinię dla śmiertelnika mając na uwadze koszty utrzymania samochodu.
Bo nie da się ukryć że jest Nas w skali Polski mało i możemy uważać się za elitę
STILO Multiwagon 1.9 JTD 115KM
Jeśli uważasz, kogoś wypowiedzi za złośliwe, napisz do niego na PW, jeśli to nie pomoże skontaktuj się z ModTeam.
Fakt, jeśli ktoś robi 10kkm rocznie to się zgodzę, ale mało osób które posiada Diesle, robi takie przebiegi.
Myślę, że opinie zostały przedstawione i na tym powinniśmy zakończyć dyskusje w tym temacie.
Jeśli dalej chciałbyś pogadać, zapraszam na PW.
Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
Regulamin | Szukaj | Skargi | Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat
Jest:
-rower
-Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
-Volvo V50 2.0
Było:
-Brava 1.4 S 75 KM
-Marea 1.9 JTD na FKP|
-FF 1.8 TDCi