Jeśli natomiast chodzi o silniki napędzające fiaty stilo, to panuje generalna opinia, że:
1,2 - nie sprawiają żadnych problemów, są słabe, ale w sam raz do miasta;
1,4 - czasami biorą śladowe ilości oleju i się pocą w najrozmaitszych miejscach;
1,6 - są paliwożerne a przy tym powolne (słabszy o 25% pali około 10% więcej niż 1.8), a cewki zapłonowe padają jak muchy;
1,8 - biorą olej i są na bakier ze zmieniaczem faz rozrządu (wariatorem), ale zapewniają frajdę z jazdy. Miewają problemy z przekładnią kierowniczą.
2,4 - zapewniają szybkość okupioną jednak problemami z wariatorem i zautomatyzowaną skrzynią Selespeed a także przekładnią kierowniczą.
1,9 JTD - mają bardzo wrażliwe przepływomierze, zatykają się zawory EGR i Overboost, a także zimą padają turbiny, ale w zamian na codzień odwdzięczają się niskimi kosztami eksploatacyjnymi. Siadają niestety sprężyny przedniego zawieszenia.
1,9 JTD MJ - to nowoczesne diesle wrażliwe na jakość paliwa.