Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 19
Like Tree1lubi to!

Temat: Stilo pali olej 1.8 16v + gaz  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 marzec 2017
    Skąd
    Kutno
    Wiek
    33
    Postów
    23
    Auto
    Stilo 1.8 16v
    Rocznik
    09.2004

    Angry Stilo pali olej 1.8 16v + gaz

    Siema tak jak w , mój stilo pali olej dolewać muszę co 1000 kilometrów litr plus minus, dodam tak uszczelka to nie może być pod głowicą bo pod korkiem nie mam musztardy oraz nie bierze mi płynu chłodniczego? czy to mogą być jakieś uszczelniacze coś może się blokować zatrzeć? gdzie szukać przyczyny albo co ma sprawdzać mechanik? aby nie zrobił panie wszystko dobrze jest a nic nie sprawdzi ?

    Dzięki za szybką pomoc



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,141
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    Stilo z silnikiem 1.8 lubi olej. Fiatowi po prostu nie udał się ten silnik. Jest to wada kontrukcyjna lub materiałowa. Litr na 1000 km to nie jest zły wynik zwłaszcza, że jest w nim instalacja gazowa. Zamiast pakować się w drogi i raczej nieopłacalny remont zainwestuj w lepszy olej i pamiętaj o zapasie w bagażniku na dolewki. Jaki olej stosujesz?
    Italians Do It Better

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 marzec 2017
    Skąd
    Kutno
    Wiek
    33
    Postów
    23
    Auto
    Stilo 1.8 16v
    Rocznik
    09.2004
    olej stosuje valvoline max life 10w40, ale np. objaw wywalania w oparach rury wydechowej oleju to tez jest standard ? powiem ze nie za kazdym razem tak jest jak odpole pojezdze troche zgasze i odpalam znów to jak by ten objaw zanikał. może coś się zaciera i przez to taki objaw ?

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    06 luty 2011
    Skąd
    Warszawa (WF)
    Wiek
    67
    Postów
    286
    Auto
    Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic 3D (Blue Navy)
    Rocznik
    2003
    Nic ci się raczej nie zaciera, a oprócz tego jak wcześniej napisał boch - 1,8 "lubi olej", możliwe, że masz już trochę zużyte uszczelniacze zaworowe.
    Jak auto trochę dłużej postoi z niepracującym silnikiem to olej ścieka po trzonkach zaworów do cylindrów i dlatego zaraz po pierwszym odpaleniu troszkę dymi i pluje olejem.
    Fiat Stilo 1.6 16V z 2003,
    a to już praktycznie moje 16 auto.
    Poprzednio był VW Passat B3 2.0 16V automat, przed nim Fiat Tempra 1.6 SX,
    a jeszcze wcześniej kilkanaście innych autek (w tym Fiaty: 124, Uno, Tipo i Tempra).
    Do niedawna była również Alfa Romeo GT 2.0 JTS z 2004 (sprzedana ).

  6. #5
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,141
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    Dokładnie tak. Oglądałem swego czasu Stilo z silnikiem 1.8 w pewnym podwrocławskim komisie i po odpaleniu z rury wydechowej kapało sobie coś brunatnego. Więcej razy do 1.8 nie podchodziłem.
    Italians Do It Better

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 marzec 2017
    Skąd
    Kutno
    Wiek
    33
    Postów
    23
    Auto
    Stilo 1.8 16v
    Rocznik
    09.2004
    da coś jak wymienie uszczelniacze na nowe itp ?

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    06 luty 2011
    Skąd
    Warszawa (WF)
    Wiek
    67
    Postów
    286
    Auto
    Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic 3D (Blue Navy)
    Rocznik
    2003
    Jeżeli wymienisz uszczelniacze to na pewno pomoże, o ile oczywiście nie są jeszcze zużyte pierścienie na tłokach, bo to też może być powodem zwiększonego zużycia oleju i dymienia silnika.
    Niestety silnik spalinowy to bardzo złożony "organizm". Ale od czegoś trzeba zacząć .
    Fiat Stilo 1.6 16V z 2003,
    a to już praktycznie moje 16 auto.
    Poprzednio był VW Passat B3 2.0 16V automat, przed nim Fiat Tempra 1.6 SX,
    a jeszcze wcześniej kilkanaście innych autek (w tym Fiaty: 124, Uno, Tipo i Tempra).
    Do niedawna była również Alfa Romeo GT 2.0 JTS z 2004 (sprzedana ).

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 marzec 2017
    Skąd
    Kutno
    Wiek
    33
    Postów
    23
    Auto
    Stilo 1.8 16v
    Rocznik
    09.2004
    mniej więcej w jakich pieniądzach może to chodzić ? uszczelniacze i np pierscienie jak by trzeba było też odnowic ??

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    06 luty 2011
    Skąd
    Warszawa (WF)
    Wiek
    67
    Postów
    286
    Auto
    Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic 3D (Blue Navy)
    Rocznik
    2003
    Jeżeli chodzi o ceny części to możesz to sam sprawdzić w sklepach, natomiast ceny robocizny są bardzo zróżnicowane, w zależności od regionu Polski.
    U Ciebie w Kutnie może być zupełnie inna cena robocizny niż np. u mnie w Warszawie. O to musisz dowiedzieć się u Siebie sam.
    Do wymiany uszczelniaczy trzonków zaworowych trzeba zająć się jedynie głowicą silnika, natomiast wymiana pierścieni tłoków to już praktycznie naprawa główna silnika.
    Ale na pewno nawet wymiana owych uszczelniaczy nie będzie tania.
    Ostatnio edytowane przez Grześko ; 10-05-2017 o 15:55
    Fiat Stilo 1.6 16V z 2003,
    a to już praktycznie moje 16 auto.
    Poprzednio był VW Passat B3 2.0 16V automat, przed nim Fiat Tempra 1.6 SX,
    a jeszcze wcześniej kilkanaście innych autek (w tym Fiaty: 124, Uno, Tipo i Tempra).
    Do niedawna była również Alfa Romeo GT 2.0 JTS z 2004 (sprzedana ).

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 marzec 2017
    Skąd
    Kutno
    Wiek
    33
    Postów
    23
    Auto
    Stilo 1.8 16v
    Rocznik
    09.2004
    Jak patrze na ceny uszczelniaczy to max 100 zł, a pierścienie to cena zróżnicowana od 40 do 90 zł. chyba warto zainwestować i zrobić coś takiego, potem koszt robocizny ale to juz kwestia ustalenia czy sie chce miec wszystko na fakturze (paragon) wiadomo o co chodzi koszta i raz jeszcze koszta

  12. #11
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,141
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    Skoro na tym forum nikt z posiadaczy 1.8 nie kwapi się z odpowiedzią, to może zajrzyj na forum Stilo, ewentualnie dział Stilo na forum autokacik. nie wierzę żeby nikt w tym aucie nie próbował remontu. Poniżej cytat z pewnego posiadacza Stilo 1.8

    odradzam remont
    nie warto też kupować używanego silnika,chyba że z naprawdę zaufanego źródła.

    Remont tzw. mały remont to 2000 zł - wymiana pierścionków na tłokach i uszczelniaczy - nic nie da,
    duży profesjonalny remont to 5000 zł - nieracjonalne, lepiej dodać trochę pieniędzy i kupić inny samochód

    Jeżeli nie bierze więcej niż 0,8 l na 1000km i nie kopci za bardzo to najlepiej zaakceptować to, jeździć i dolewać olej.

    U mnie remont pomógł na jakieś 10 tyś km i potem znowu zaczęło żreć...

    Ja przyzwyczaiłem się do dolewania oleju, ale miałem poważne problemy z obrotami po puszczeniu pedału gazu,
    spadały prawie do 0, szarpało itp. Rozrząd wymieniłem w ASO nic nie pomogło, podejrzewam że to centralka sterowania wtryskiwaczami albo jakiś czujnik, kupiłem przepustnicę
    za kilka setek i nic nie pomogło wiec ostatecznie sprzedałem samochód prawie rok temu.
    Tak jeszcze od siebie napiszę, że gdzieś czytałem ale nie pamiętam już gdzie, że aby całkowicie pozbyć się w tym silniku brania oleju, musiałbyś zrobić tulejowanie bloku całkiem od nowa, wymienić pierścienie oraz uszczelniacze. Najlepiej skontaktuj się z fachowcami spoza ASO zajmującymi się Fiatami. Telefon właściwie nic nie kosztuje, a fachowców od włoszczyzny jest przecież w tym kraju co najmniej kilku: Poluś Garage, Cinsoft, Flar-ital. Na pewno coś doradzą, ewentualnie odradzą...
    Grześko lubi to.
    Italians Do It Better

  13. #12
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,428
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał boch Zobacz post
    Tak jeszcze od siebie napiszę, że gdzieś czytałem ale nie pamiętam już gdzie, że aby całkowicie pozbyć się w tym silniku brania oleju, musiałbyś zrobić tulejowanie bloku całkiem od nowa, wymienić pierścienie oraz uszczelniacze.
    Też tak słyszałem, ale nie spotkałem jeszcze jeżdżącego dowodu tej teorii ...

    Jak dla mnie każdy remont silnika 1.8 16V to wyrzucanie pieniędzy przez okno, ale co ja tam wiem.

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 marzec 2017
    Skąd
    Kutno
    Wiek
    33
    Postów
    23
    Auto
    Stilo 1.8 16v
    Rocznik
    09.2004
    dowiadywałem się i silnik tak ma ze pije olej ale to można zminimalizować, wszystko da się poprawić tylko troche serca i pracy i wszystko da się uratować, po coś zrobili taki silnik

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 listopad 2015
    Postów
    18
    Ja mam 1.8 z lpg i jak na pb letalem to jadl niecale 170 ml na 1000 km teraz zjada mi okolo 250 ml na 1000 km dodam ze noga ciezsza sie zrobila na lpg
    Tansze latanie wiec i szybciej sie jezdzi.

    Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 lipiec 2016
    Skąd
    Elbląg
    Wiek
    38
    Postów
    4
    Auto
    Stilo 1.8 16V
    Rocznik
    2002
    Witam.
    Dodam coś od siebie. Mój Stilonek 1.8 bez LPG łykał duże ilości oleju. Mój mechanik mówi pewnie uszczelniacze. Przy okazji wymiany rozrządu i wariatora zrobiłem też uszczelniacze (bez zdejmowania głowicy), stare okazały się twarde, kilka popękanych a dwa bez sprężynek no i rozrząd przestawiony o ząbek (tu pozdrawiam poprzedniego właściciela bo tylu znaków robionych flamastrem na rozrządzie mój mechanior w życiu nie widział). Ale do sedna, po odbiorze przez tydzień było git nic nie łykał (normalnie potrafił 0,5l w jeden dzień spalić oleju) kontrolowałem stan codziennie i po tygodniu wszystko szlag trafił znów łyka olej i teraz na dodatek dymi jak szalony. W poniedziałek jedzie na zalewanie naftą i płukanie silnika bo podejrzenie padło na pierścienie olejowe (ogólnie ciśnienie trzyma ok 13) nie wymieniam bo po konsultacji z mechanikiem w najlepszym wypadku koszt ok 1500 z robocizną (mało ode mnie kasuje) czyli sama wymiana pierścieni a może się okazać, że tłoki, cylindry itp, itd. Acha za wymianę rozrządu, wariatora i uszczelniaczy mój wziął 1300pln (częsći + robocizna). Moim skromnym zdaniem nie warto pchać się w remont silnika 1.8 bo efekt i tak może być mizerny (i raczej będzie) a koszty zapewne przerosną wartość samochodu. Ja teraz robię to po taniości z nadzieją że będzie mniej łykał (mniej a nie w ogóle) żebym nie musiał codziennie dolewać, raz na tydzień mnie zadowoli
    Pozdrawiam.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Stilo 1.9 JTD - głośno pracuje/pali olej/wycena
    Napisany przez falloutpl na forum Stilo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 18-04-2016, 23:26
  2. Stilo 1.6 16V nie pali
    Napisany przez sereknysa na forum Stilo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 12-04-2015, 15:31
  3. Stilo 1.9 JTD nie chce odpalić. nie pali
    Napisany przez kropa102 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 28-01-2015, 08:41
  4. Stilo Abarth, nie pali
    Napisany przez gekon na forum Stilo
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 14-10-2013, 09:07
  5. Mój stilo za dużo pali :(
    Napisany przez maku na forum Stilo
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 06-10-2009, 02:04

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat stilo 1.8 opinie

jaki gaz do stilo 1.8 16v

gaz do fiata stilo 1.8

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl