Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 5 z 5
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 luty 2016
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    32
    Postów
    3
    Auto
    Stilo 1.9 jtd
    Rocznik
    2003

    Stilo 1.9 JTD - głośno pracuje/pali olej/wycena

    Witajcie, mam problem z moim Stilonem 1.9 jtd 80. Pominę przeszłość, czyli zakup auta, ale mam od chwili zakupu jest kłopot z wybitnie dużym spalaniem oleju w tym samochodzie. Po oddaniu do mechanika, diagnoza była paskudna - regeneracja turbiny konieczna. Przed tym zregnerowałem alternator, kupiłem komplet stalowych kółek z zimówkami, zmieniłem filtry i jakoś nie byłem chętny na sprzedaż, szczególnie że samochód kupiłem tanio. Po regeneracji turbiny problem jest nadal, auto chleje jakieś 2 litry oleju na 1000 km. Nie ma wycieków zewnętrznych, miska olejowa w porządku.
    Auto oddałem ponownie do tego samego serwisu, myślałem że skopali regenerację turbiny, ale sprawdzili, powiedzieli że to nie to i że pewnie silnik chleje przez pierścienie. No dobra, tyle kasy włożyłem, myślę sobie niech ściągną głowicę, zobaczą co tam w trawie piszczy.
    Po zwaleniu głowicy, mechaniory zadzwoniły że silnik do kitu, chleje przez pierścienie, trzeba robić remont - jakieś 1800 zł. Za tyle kasy, to wolałbym sobie kupić chyba matiza, albo szukać silnika. No mówię no dupa, akurat nie było mnie w kraju, nie miałem możliwości fizycznie sprawdzić co tam w aucie rozgrzebali a i tak słabo w mechanice aut jestem oblatany. Kazałem złożyć do kupy, zmienić uszczelkę, splanować głowicę i ma jeździć jak jeździł wcześniej, potem się będę martwił.

    No i się martwię, bo auto dymi na niebiesko równo, olej żłopie a i po odebraniu zaczął głośno klekotać, klekot narasta podczas hamowania silnikiem, nie ważne czy ciepły czy zimny. Czy jest możliwość, że podczas tej grzebaniny źle złożyli rozrząd i przestawiony jest o 1 ząbek? Bo podobne objawy już w internetach wyczytałem. Serwis zapiera się że to przez wtrysk któryś, ale przed ściąganiem głowicy wszystko chodziło normalnie.
    Teraz rodzi się pytanie, czy faktycznie zjechane tłoki/pierścienie mogą generować takie obrzydliwe spalanie oleju?
    PRZED tą całą grzebaniną w silniku był pomiar kompresji - 21/21/20/21 bar, jak dobrze pamiętam. Silnik delikatnie dmucha z bagnetu oraz z korka wlewu oleju.

    Jak ktoś jest oblatany w cenach, to prosiłbym o jakąś zgrubną wycenę tego auta w takim stanie jakim jest. Lakier bez zarzutu, bez rdzy najmniejszej, klima jest, 5 drzwi, zawieszenie super, wnętrze super, 2003r, 4 zimówki na stalówkach i 4 letnie na alusach. Alternator po regeneracji, turbina praktycznie nówka po regeneracji (3 lata gwarancji). Odpala bez kłopotu, jeździ.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 styczeń 2015
    Skąd
    Radomsko
    Wiek
    33
    Postów
    11
    Auto
    Fiat Stilo Kombi 1.9 JTD 115 KM
    Rocznik
    06.2003
    Jeśli mam być szczery, to takiego auta bym nawet za 5 tys. nie wziął. Za duże ryzyko, że silnik jest do całkowitego remontu...

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    04 listopad 2014
    Skąd
    Ełk
    Postów
    142
    Auto
    stilo 1.9 jtd 140km
    Rocznik
    2004
    kolego gdzie na turbinę regenerowaną dają 3 lata gwarancji???

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    14 czerwiec 2015
    Skąd
    NSZ
    Wiek
    32
    Postów
    333
    Auto
    Stilo 1.9 Mjet 150
    Rocznik
    2006
    JTD to taki silnik w ktorym pierscienie tłokowe to chyba nawet po 700 kkm nie powinny puszczac oleju. A tak wracając do tematu to zacząłbym od ściągniecia rury od IC czy nie jest zailejona. Równiez sprawdz ten separator oleju pod filtrem powietrza czy nie jest mokry. A jezeli faktycznie to pierscienie to mozliwe ze sie zapiekly przez pizdowanie na zimnym silniku albo zamiast oleju w silniku był mazut. Wyjąć wtryski zalać 100 ml nafty na kazdy cylinder i odstawic na 24h po czym zmienic olej. Podobno działa cuda.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 maj 2015
    Skąd
    K-Koźle
    Postów
    42
    Auto
    Stilo 1,9 Multijet 120KM
    Rocznik
    2006
    Przerabiałem podobną historię z moim bolidem może nie w takiej skali jeśli chodzi o pobór oleju ale też miałem z tym problem. Żadne lanie czegokolwiek do cylindrów nie pomogło tylko zmarnowany czas.
    Zdecydowałem się na wymianę pierścieni i to było najlepsze wyjście przy tej operacji miałem na liczniku ca 190 kkm. Pierścienie wydawały się dobre po za małym szczegółem sprężynki które miały je rozpierać były przytarte i pęknięte, wymiana załatwiła sprawę. Dzisiaj nie wiem co to jest dolewanie oleju. A co do ciśnienia to masz troszkę więcej niż połowę tego co powinno być.A co do głośnej pracy zaworów to ciekawe czy wyregulowali Ci luz czy poskładali tak jak szło.


 

Podobne tematy

  1. Stilo 2.4 20 V - Selespeed pracuje tylko w trybie manualnym
    Napisany przez bergmen na forum Stilo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 21-05-2015, 00:49
  2. Silnik krokowy pracuje po wyłączeniu zapłonu, pali się też check
    Napisany przez jaglas na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 10-01-2015, 23:30
  3. Wycena Punta 2
    Napisany przez Joohny1990 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 05-05-2013, 03:30
  4. UPG a rozrząd + wycena
    Napisany przez Mexeminor na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 07-04-2013, 10:42
  5. Mój stilo za dużo pali :(
    Napisany przez maku na forum Stilo
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 06-10-2009, 01:04

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

1.9 jtd pierscienie

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl