Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 23

Temat: Stilo jtd problem  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 maj 2013
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    46
    Postów
    11
    Auto
    Stilo 1,9 JTD Wagon
    Rocznik
    2003

    Stilo jtd problem

    Cześć
    Przedstawie problem odpalania silnika jtd przy temperaturach poniżej zera.
    Dziś po wstępnej weryfikacji padło na rozrusznik , czy rozrusznik a raczej jego prędkość krecenia ma aż taki wpływ na uruchomienie silnika jtd ?
    Samochod ma problem gdy temperatura spadnie na zewnątrz poniżej zera . Długo trzeba kręcić nim zapali a przy minus 5 nie odpala wcale . Przy temperaturach dodatnich problem nie występuje.
    Akumulator nowy , filtr paliwa nowy , wtryski ok , zero błędów na komputerze ,paliwo w zbiorniku jest ☺ a i tak nie pali .
    Najdziwniejsze jest to że po postoju przez 3 dni w temperaturze -25 stopni potrafił odpalić gdy stał w słońcu co już zupełnie mnie zaskoczyło. Po odpaleniu i zagaszeniu następna próba palenia od strzała .
    Dziś byłem u mechanika i padło na rozrusznik , czy to możliwe że rozrusznik ma aż tak duży wpływ na odpalenie jtd ? Nadmiernie że na "ucho" to kręci dobrze .
    Przy zastosowaniu samostart odpala natychmiast .
    Jeżeli ktoś ma jakieś sugestię to będę wdzięczny .



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    39
    Postów
    947
    Auto
    Stilo 1.9JTD 115
    Rocznik
    2002
    To nie TDI który jest bardzo zależny od kondycji Aku, rozrusznika i dawki startowej.

    Sprawdź jaką temperature silnika pokazuje ci MES.
    Wole pchać swojego fiata...

    ...niż jeździć VW.

  4. #3
    Master
    Dołączył
    19 lipiec 2010
    Skąd
    Świdwin
    Postów
    1,016
    Auto
    Ford Focus mk2 lift 1.6 tdci
    Rocznik
    2008
    prędkość rozrusznika też jest ważna ze względu na pompę CR -obroty rozrusznika muszą być na tyle "wysokie" aby pompa CR napędzana paskiem rozrządu wytworzyła odpowiednio wysokie ciśnienie paliwa na listwie wtryskowej, to że auto od razu odpala na samostarcie lub plaku to norma - środki takie mają niską temp zapłonu - są łatwopalne (eter)

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 marzec 2016
    Skąd
    Chrzan
    Wiek
    28
    Postów
    50
    Auto
    Stilo 1.9 jtd
    Rocznik
    2003
    Moje stilo np przy minus 15 kręci powoli ale przy 3 obrocie odpala, wiem że wolno bo u mojego taty w c-maxie w dieslu kręci o wiele szybciej więc nie wiem od czego to zależy może już wtryski powiedziały papa

  6. #5
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    2,010
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Podgrzewaj swiece dwukrotnie,czekaj ,aż pompa w zbiorniku "skonczy" pompować. Mozesz sprawdzić swiece żarowe metodą "na pobór prądu' każdą oddzielnie.Czasem jest tak,że któraś swieca zmieni rezystancję, a sterownik tego "nie widzi"i bledu nie wywali. Sprawdz połączenia masy na silniku i skrzyni.Nie zaszkodzi luknąć na połaczenie przewodów na rozruszniku,czasem "przysniedzieje" połączenie. Auto ma nascie lat ,więc wszystko mozliwe.

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    39
    Postów
    947
    Auto
    Stilo 1.9JTD 115
    Rocznik
    2002
    Moje stilo pali za pierwszym podejściem przy -18*C po trzech dniach stania. Odpalałem na włączonych światłach i wentylatorze. Przehulane ma ponad 350k km. Też sprawdził bym świece i mase. Jak pisałem - to nie TDI gdzie musisz mieć odpowiednią dawkę startowa (zdrowe wtryski), obroty starowe (zdrowy rozrusznik) i akumulator w postaci elektrociepłowni...
    Wole pchać swojego fiata...

    ...niż jeździć VW.

  8. #7
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,158
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    Kolega jaro190 w jednym z tematów napisał:

    kolejną sprawą może być zalany moduł w drzwiach kierowcy a właściwie wtyczka lub walnięty termister (czujnik temp. zewnętrznej) w lusterku, jeżeli zawyża dość znacznie temp. to body comp. nie da sygnału na zwiększenie dawki startowej jak i uruchomienia świec żarowych.
    Nie jestem przekonany, że tak faktycznie jest to skonstruowane, ale skoro napisałeś, że jak auto stoi na słońcu nie ma problemu, to może coś w tym jest.
    Italians Do It Better

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    06 sierpień 2016
    Skąd
    drewniana chata pod Lublinem
    Postów
    422
    Auto
    TOYOTA COROLLA, HYUNDAI TUCSON
    Rocznik
    2013,2005
    Troszkę inaczej to wygląda.
    Komputer potrzebuje informacji o temperaturze powietrza i otrzymuje ją z czujnika umieszczonego na dolocie /kolektorze/ a nie z czujnika w lusterku.
    Następny pomiar temperatury komputer pobiera z czujnika temperatury płynu i czujnika temperatury paliwa.
    Zebrane z eLearn.

  10. #9
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,158
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    Co to za czujnik w dolocie? Wg mojej wiedzy w dolocie jest jedynie przepływomierz oraz czujnik ciśnienia.
    Italians Do It Better

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 maj 2013
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    46
    Postów
    11
    Auto
    Stilo 1,9 JTD Wagon
    Rocznik
    2003
    Więc tak dziś podpięcie pod kompa niestety zero błędów wszystkie parametry w normie , ciśnienie paliwa, temperatury itp . Jutro ponowne podpięcie przy odpaleniu i zobaczymy czy będą jakieś rozbieżności , dodatkowo zaślepiłem EGR - a i wd40 potraktowałem wszystkie połączenia masy Aku .

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    39
    Postów
    947
    Auto
    Stilo 1.9JTD 115
    Rocznik
    2002
    Z tego co sie orientuje to przepływka w jtd to rodzaj czujnika temperatury...

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał rospur Zobacz post
    i wd40 potraktowałem wszystkie połączenia masy Aku .
    To teraz rozkręcaj masy i odtłuszczaj... Nie uzywa sie do takich rzeczy WD40. Zresztą WD40 skończyło się jakieś 4 lata temu. teraz to namiastka tamtego specyfiku.
    Wole pchać swojego fiata...

    ...niż jeździć VW.

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 maj 2013
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    46
    Postów
    11
    Auto
    Stilo 1,9 JTD Wagon
    Rocznik
    2003
    Cytat Napisał mlodybe Zobacz post



    To teraz rozkręcaj masy i odtłuszczaj... Nie uzywa sie do takich rzeczy WD40. Zresztą WD40 skończyło się jakieś 4 lata temu. teraz to namiastka tamtego specyfiku.
    I mam taki zamiar , jutro będę wszystko rozkrecał .

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 maj 2013
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    46
    Postów
    11
    Auto
    Stilo 1,9 JTD Wagon
    Rocznik
    2003
    I mam coś przy rozruchu ciśnienie paliwa 120 a komp pokazuje wymagane 450 moze tu jest problem 😉

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    20 maj 2013
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    39
    Postów
    179
    Auto
    Stilo 3D 1.9 JTD 140KM
    Rocznik
    2004
    Mam dokładnie to samo, wszystko niby ok, świece sprawdzone, ciśnienia na pompie ok, aku sprawny, wtryski też ok, zero błędów a przy - 6 kręci i kręci tak jak by paliwa nie dostawał ale jak już odpali to później od strzała. Z tego co szukałem to przyczyną może być zawieszający sie czujnik wału, on chyba daje sygnał na pompę że silnik się kręci i trzeba lać paliwo. Jak nie to, to chyba pompa, patent na jej sprawdzenie jaki przeczytałem to polanie jej ciepła wodą przed odpaleniem, nie wiem czy to dobry sposób ale na forum chyba Lancia ktoś tak testował i podobno działało...
    Sprawdź jeszcze czy po przekręceniu kluczyka w pozycje on słychać jakieś buczenie w okolicy pompy CR, może się zapowietrza?

    Wysłane z mojego Chińskiego turbo groszka przy użyciu Tapatalk
    Jest
    Fiat Stilo 3D 1.9 JTD 140KM
    Były
    Alfa Romeo 156 "Sport"wagon 2.4JTD
    Renault Megane I 1.6 BP+LPG
    Fiat Stilo 3D 1.9 JTD 115KM
    Renault Laguna I 1.8 BP+LPG

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    06 sierpień 2016
    Skąd
    drewniana chata pod Lublinem
    Postów
    422
    Auto
    TOYOTA COROLLA, HYUNDAI TUCSON
    Rocznik
    2013,2005
    A co z filtrami paliwa.Może zarosły parafiną i w czasie mrozu nie przepuszczają paliwa.
    W tym roku w lecie mój Tucson gasł w czasie jazdy pomogła wymiana filtra /był strasznie zapchany/.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Stilo 2.4 problem
    Napisany przez kondzio21 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 16-08-2016, 23:27
  2. problem ze Stilo MW
    Napisany przez stefan1.44 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 03-07-2016, 22:47
  3. Problem - odpalanie.. Stilo 1.9 JTD
    Napisany przez Gunas na forum Stilo
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 13-04-2015, 10:43
  4. Problem Stilo
    Napisany przez Patryk95 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 02-12-2014, 22:54
  5. Problem stilo 1.8 2002 check stilo 1.8
    Napisany przez ozinio na forum Stilo
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 28-03-2012, 21:00

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plstilo-444stilo-jtd-problem-35052

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl