Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 13 z 13
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 styczeń 2015
    Skąd
    Toruń
    Postów
    7
    Auto
    Stilo 1.9 Multijet
    Rocznik
    2006

    Stilo 1.9 MJet 120KM - brak mocy, analiza danych FES

    Witam,
    od 4 miesięcy jestem posiadaczem Fiata Stilo 1.9 MultiJet 120KM wyprodukowanego pod koniec 2006 (wersja po liftingu). W weekend podczas jazdy w mocnym wietrze i deszczu auto przestało przyspieszać tak jak do tej pory, ale stało się to bez żadnych dodatkowych efektów w postaci mrygających kontrolek czy czkawki. Po prostu po zmianie kierunku jazdy i rozpędzaniu do prędkości przelotowej zauważyłem, że coś jest nit halo. Teraz auto jest bardzo ociężałe na każdym biegu, ale dostaje lekkiego kopa przy 1800-2000 obrotów. Nie jest to jednak przyspieszenie jak przed awarią. Pomyślałem, że może poprzestawiało się coś w komputerze i postanowiłem go zresetować przez odłączenie akumulatora, ale to nie pomogło. Po podłączeniu do komputera FES nie pokazuje żadnych błędów. Zrobiłem zrzut parametrów silnika w trakcie jazdy. Nie jestem mechanikiem, ale większość jest ok a przynajmniej wartości zmierzone odpowiadają oczekiwanym (masa powietrza). Różnica jest, i chyba nawet spora, między zmierzonym a oczekiwanym ciśnieniem doładowania. Wygląda jakby turbina przeładowywała. I jeszcze jeden parametr wygląda dziwnie: Otwarcie elektrozaworu przepustnicy (Throttle angle) - stale na 1%. Innych objawów brak. Auto zapala normalnie, na dotyk. Silnik pracuje równo, bez czkawki, nic nie hałasuje, dymu nie zauważyłem, ale też nie przyglądałem się w lusterku, więc jeszcze to sprawdzę. Paliwo leję wciąż te same na Shell'u. Nie jeżdżę też nigdy na rezerwie. Może ktoś z Was mógłby pomóc w analizie logów?

    Z góry dzięki za pomoc.

    log.csv - pobierzcie na dysk do przeglądania, będzie wygodniej



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    04 grudzień 2010
    Skąd
    Waw
    Postów
    999
    Auto
    Accord VIII
    Rocznik
    2012
    Cytat Napisał arturCT Zobacz post
    I jeszcze jeden parametr wygląda dziwnie: Otwarcie elektrozaworu przepustnicy (Throttle angle) - stale na 1%.
    no i od tego powinieneś zacząć.
    miałem identycznie jak Ty - w pewnym momencie silnik stał się ospały i nie miał kopa. fakt że świeciła mi się kontrolka "check engine" - ale to może kwestia starszego rocznika i silnika bez M.
    jak problem ustąpił? jak jak to opisane na forum już wielokrotnie: wyczyszczenie zaworu EGR i zaślepienie (w MJTD nie zaślepia się całkowicie). Opcjonalnie overboost do czyszczenia (o ile masz rozbieralny - podobno w późniejszych rocznikach robili już nierozbieralne)

  4. #3
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,161
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    a ta przepustnica (Throttle angle) to nie jest przypadkiem klapa gasząca?
    Italians Do It Better

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 styczeń 2015
    Skąd
    Toruń
    Postów
    7
    Auto
    Stilo 1.9 Multijet
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał boch Zobacz post
    a ta przepustnica (Throttle angle) to nie jest przypadkiem klapa gasząca?
    "Otwarcie zaworu gaszącego" to inna pozycja w logu cały czas na 0

  6. #5
    Master
    Dołączył
    04 grudzień 2010
    Skąd
    Waw
    Postów
    999
    Auto
    Accord VIII
    Rocznik
    2012
    nie mam pewności na co wskazuje konkretny parametr w FES, na pewno nie zaszkodzi też czyszczenie przepustnicy.
    jeździsz więcej po mieście czy trasą ?

  7. #6
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,161
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    faktycznie, klapa gasząca to parametr poniżej w programie - z ang. inlet circ. solenoid valve opening. tak jak pisze qronax, sprawdź EGR, bo może być zadźgany. częściową zaślepkę z otworkami + dwie uszczelki kupisz na allegro. ja już zakupiłem. montować będę na wiosnę. z moim jest tak, że na brak mocy narzekać nie mogę, ale czasami mam wrażenie, że nie ma charakterystycznego dla turbodiesli odejścia. znów innym razem idzie jak szatan. być może EGR zaczyna się lekko przycinać... gdyby coś, poniżej aukcja na zaślepki

    511 Zaślepka EGR FIAT OPE 1.9 8V 2.4 10V JTDM CDTi (4885685971) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.
    Ostatnio edytowane przez boch ; 12-01-2015 o 16:28
    Italians Do It Better

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 styczeń 2015
    Skąd
    Toruń
    Postów
    7
    Auto
    Stilo 1.9 Multijet
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał qronax Zobacz post
    jeździsz więcej po mieście czy trasą ?
    Głownie trasa, choć i po mieście też się kręcę. Średnio w miesiącu robię 1500-2000 km. BTW, wczoraj zrobiłem nim niecałe 100 km i nie zauważyłem zwiększonego zużycia paliwa.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 styczeń 2015
    Skąd
    Toruń
    Postów
    7
    Auto
    Stilo 1.9 Multijet
    Rocznik
    2006
    A czy mógłby ktoś sprawdzić w swoim aucie ten parametr: Otwarcie elektrozaworu przepustnicy (Throttle angle)?

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 styczeń 2015
    Skąd
    Toruń
    Postów
    7
    Auto
    Stilo 1.9 Multijet
    Rocznik
    2006
    Jako, że nie mam czasu zająć się tym porządnie to dziś jedynie zdjąłem pokrywę silnika i zerknąłem na przepustnicę i znalazłem kolejne wskazówki. Nie wiem skąd, ale na połączeniu węża i doprowadzającego powietrze do przepustnicy pojawiła się oleista wilgoć, która dotarła też do plastikowej gruszki. Jest też trochę wilgoci z przodu silnika przy takim cienkim wężyku (odma?). Poniżej linki do zdjęć

    silnik
    przepustnica
    gruszka
    odma

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 styczeń 2015
    Skąd
    Toruń
    Postów
    7
    Auto
    Stilo 1.9 Multijet
    Rocznik
    2006
    Winny okazał się przepływomierz, a przy okazji wyczyścili mi EGR. Auto jeździ jak nowe. Dzięki za pomoc

  12. #11
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,161
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    wymieniłeś czy regenerowałeś stary przepływomierz? ile policzyli za czyszczenie EGR?
    Italians Do It Better

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 styczeń 2015
    Skąd
    Toruń
    Postów
    7
    Auto
    Stilo 1.9 Multijet
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał boch Zobacz post
    wymieniłeś czy regenerowałeś stary przepływomierz? ile policzyli za czyszczenie EGR?
    Przepływomierz nowy Bosch. Czyszczenie EGR - 60 zł

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 lipiec 2014
    Skąd
    sląskie
    Wiek
    25
    Postów
    6
    Auto
    stilo 1,9
    Rocznik
    2003
    Zaślep Eger powinien od razu dostać kopa


 

Podobne tematy

  1. Stilo 1.6 16V Brak mocy!
    Napisany przez timonek185 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 20-08-2014, 12:58
  2. eco:drive - brak możliwości wgrania danych do aplikacji Fiata
    Napisany przez skrystos na forum Rozmowy o technice
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 02-07-2014, 14:02
  3. Problem z sondą lambdą 1.6 120KM mjet
    Napisany przez czuczu na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 22-03-2013, 17:54
  4. Dylemat, 1.3 Mjet, brak mocy gdy rozgrzany
    Napisany przez arekk1992 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 19-09-2012, 17:31
  5. Zenada ze Scudem 2007r 2.0 Mjet 120km
    Napisany przez Sloik na forum Scudo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 16-02-2009, 21:33

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

przepustnica do fiata stilo 1.9

Fiat stilo brak mocy przy 120

https:fiatklubpolska.plstilo-444stilo-1-9-mjet-120km-brak-mocy-analiza-danych-fes-27209

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl