Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 21
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 sierpień 2014
    Skąd
    Skawina
    Postów
    21
    Auto
    STILO 1,9 MultiJet 8V 120 HP
    Rocznik
    2005

    [Stilo 1.9 JTDm 120 KM] Brak kontaktu z BCM

    Witam.
    5 drzwi hatchback.
    Zaczęło się od tego, że nie działało mi otwieranie drzwi z pilota (tego z kluczykiem). Zgodnie z poradami na forum postanowiłem zaprogramować kluczyk za pomocą MES'a (pełnej wersji). Ale niestety, Komputer komunikuje mi się jedynie z ECU, ABS, SRS, i wspomaganiem kierownicy. Nie mam kontaktu w ogóle z panelem wskaźników, z żadnym komputerem w drzwiach ani z BCM. Nie da się też wyświetlić żadnej informacji o konfiguracji pojazdu, czy też PROXY info (ale to myślę, że właśnie ma związek z BCM). Tak mi się wydaje, że za błędy spalonych żarówek, czy za sygnał otwarcia drzwi odpowiada BCM a to działa właściwie i informacje na wyświetlaczu są wyświetlane normalnie. MES nie pokazuje żadnych błędów (oczywiście tych systemów z którymi jest kontakt). Czy spotkał się ktoś z czymś takim i gdzie tego szukać?

    Nie wiem czy to ma znaczenie. Ale zaraz przed wystąpieniem usterki nie chciały się zamknąć tylne lewe drzwi, ale usterka była typowo mechaniczna. Zamek po prostu się zatarł i po zamknięciu drzwi nie zaskakiwał za pręt tam przy nadkolu, to jednak rozruszałem i stało się tak, że drzwi się zamknęły i teraz nie chcą się otworzyć ale to chyba nie miało by związku z tym uszkodzeniem. Spróbuje ktoś coś poradzić?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    14 kwiecień 2015
    Skąd
    Stalowa Wola
    Wiek
    30
    Postów
    440
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 115
    Rocznik
    09.2005
    nie masz kontaktu z BCM bo masz zły kabel. Poczytaj o tym, jest multum tematów na ten temat.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 sierpień 2014
    Skąd
    Skawina
    Postów
    21
    Auto
    STILO 1,9 MultiJet 8V 120 HP
    Rocznik
    2005
    Mam ELM327 V1.5 z usuniętym rezystorem (zgodnie z wiedzą zawartą na tym forum) i do połączenia wykorzystuje zielona przejściówkę. Bez problemu za pomocą tego kompletu w mojej Alfie Romeo BRERA łączę się ze wszystkimi systemami w samochodzie (co mnie dziwi - również z komputerem poduszek, czego w STILO nie udało mi się zrobić nigdy). I niema żadnych problemów.

    Czy jakieś dalsze sugestie?
    Ostatnio edytowane przez 0prawca ; 27-10-2016 o 21:34

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    39
    Postów
    947
    Auto
    Stilo 1.9JTD 115
    Rocznik
    2002
    Bardzo dziwne że sie łączysz bo przejściówka zmienia piny na wyjściu interface więc nie możesz łączyć sie ze wszystkimi systemami. No chyba że w alfie przejściówki są niepotrzebne.
    Wole pchać swojego fiata...

    ...niż jeździć VW.

  6. #5
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,158
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    Cytat Napisał 0prawca Zobacz post
    Mam ELM327 V1.5 z usuniętym rezystorem (zgodnie z wiedzą zawartą na tym forum) i do połączenia wykorzystuje zielona przejściówkę. Bez problemu za pomocą tego kompletu w mojej Alfie Romeo BRERA łączę się ze wszystkimi systemami w samochodzie (co mnie dziwi - również z komputerem poduszek, czego w STILO nie udało mi się zrobić nigdy). I niema żadnych problemów.

    Czy jakieś dalsze sugestie?
    Cóż to za magiczna, zielona przejściówka? Do podłączenia się pod BCM w Stilo nie potrzeba poza ELM 327 żadnych przejściówek. W Brerce łączysz się z poduchami, bo tak założył producent i wystarczy czysty ELM, podobnie jak do większości modułów w tym aucie. Natomiast w przypadku Stilo i systemu SRS (poduszki) potrzebujesz dodatkowo przejściówki TYP2. Wydaje mi się, że masz problem z obsługą CAN przez aktualnie posiadany kabel.
    Ostatnio edytowane przez boch ; 29-10-2016 o 19:47
    Italians Do It Better

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 sierpień 2014
    Skąd
    Skawina
    Postów
    21
    Auto
    STILO 1,9 MultiJet 8V 120 HP
    Rocznik
    2005
    Cytat Napisał boch Zobacz post
    Cóż to za magiczna, zielona przejściówka? Do podłączenia się pod BCM w Stilo nie potrzeba poza ELM 327 żadnych przejściówek. W Brerce łączysz się z poduchami, bo tak założył producent i wystarczy czysty ELM. Natomiast w przypadku Stilo i systemu SRS (poduszki) potrzebujesz dodatkowo przejściówki TYP2.
    Nie wiem jaki ma numer (i nie jest magiczna), ale piny 1,7,9,12 (po stronie gniazda w samochodzie) w niej są zwarte, pozostałe piny 1 -1. Na stronie viaken.pl ta przejściówka nazywa się ADAPTER 1. A dlatego jej używam, ponieważ interfejs cały czas jest podłączony a klapka się nie domyka jak założę sam interfejs bez tego kabelka. Do tej pory wszystko działało, łączyło się ze wszystkimi systemami w samochodzie i nagle przestało widzieć między innymi BCM.

    //Edit

    Bezpośrednie połączenie interfejsu do gniazda niczego nie zmienia.

  8. #7
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,158
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    Załatw sobie sprawny ELM327 na próbę i wszystko będzie jasne.
    Italians Do It Better

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 sierpień 2014
    Skąd
    Skawina
    Postów
    21
    Auto
    STILO 1,9 MultiJet 8V 120 HP
    Rocznik
    2005
    Cytat Napisał boch Zobacz post
    Załatw sobie sprawny ELM327 na próbę i wszystko będzie jasne.
    Właśnie też przyszło mi to do głowy, zanim zacznę grzebać gdziekolwiek w samochodzie. Ale zastanawia mnie to, że z ECU, ABS, i jeszcze kilkoma działa. Czy to możliwe, żeby ''połowa'' interfejsu padła?
    Ale do poniedziałku... W poniedziałek napiszę po diagnozie 100% sprawnym interfejsem.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał mlodybe Zobacz post
    Bardzo dziwne że sie łączysz bo przejściówka zmienia piny na wyjściu interface więc nie możesz łączyć sie ze wszystkimi systemami. No chyba że w alfie przejściówki są niepotrzebne.
    Ta przejściówka nie zmienia pinów, tylko po stronie samochodu zwiera ze sobą 4 piny. 1,9,12 i 7, który to w wersji bez przejściówki jest podłączony 1-1, także bez problemu łączy się ze wszystkim.

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    39
    Postów
    947
    Auto
    Stilo 1.9JTD 115
    Rocznik
    2002
    W stilo napewno nie będzie się łączył ze wszystkim



    Masz tu opis pinów. U mnie T1 nie łączy sie z ECU ale sam ELM tak. Mam niekombinowanego ELM327 1.4
    Wole pchać swojego fiata...

    ...niż jeździć VW.

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 sierpień 2014
    Skąd
    Skawina
    Postów
    21
    Auto
    STILO 1,9 MultiJet 8V 120 HP
    Rocznik
    2005
    Cytat Napisał mlodybe Zobacz post
    Masz tu opis pinów. U mnie T1 nie łączy sie z ECU ale sam ELM tak. Mam niekombinowanego ELM327 1.4
    U mnie przez T1 się łączy(ł) z ECU. Mam przerobionego ELM (bez rezystora).

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    39
    Postów
    947
    Auto
    Stilo 1.9JTD 115
    Rocznik
    2002
    Jak ja się cieszę że 7lat temu dałem za swój kabelek 500pln.

    Moja rada jest taka - Kup porządny kabel a nie taki za 15pln.
    Wole pchać swojego fiata...

    ...niż jeździć VW.

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 sierpień 2014
    Skąd
    Skawina
    Postów
    21
    Auto
    STILO 1,9 MultiJet 8V 120 HP
    Rocznik
    2005
    Cytat Napisał mlodybe Zobacz post
    Jak ja się cieszę że 7lat temu dałem za swój kabelek 500pln.
    Za ELM'a 500? Nie wiem czy gratulować czy współczuć? W sumie czas współczucia jest... Ale gratulacje na pewno należą się sprzedającemu.

    Wszystko działa. Jednak w moim interfejsie na Bluetooth jest jakiś problem.Na interfejsie ELM327-USB (nie za 15 PLN ale za 9,90 PLN) działa wszystko właściwie. Dzięki wszystkim za pomoc.

  14. #13
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,158
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    Nie wspomniałeś ani słowa o interfejsie po bluetooth... Przerabiałem kiedyś coś takiego na swoim aucie. Ten chiński złom spowodował u mnie całą masę błędów w tablicy wskaźników. Stabilna diagnostyka naszych aut tylko po kablu USB.
    Italians Do It Better

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 sierpień 2014
    Skąd
    Skawina
    Postów
    21
    Auto
    STILO 1,9 MultiJet 8V 120 HP
    Rocznik
    2005
    Cytat Napisał 0prawca Zobacz post
    Nie wspomniałeś ani słowa o interfejsie po bluetooth...
    Tak, ale ten interfejs chodził mi bez zarzutu. Nawet osiowanie z jego pomocą robiłem. Nigdy nie było problemu. Po prostu wysiadł i tyle (ale szczerze mówiąc była to ostatnia rzecz jaką podejrzewałem) A dlatego z niego korzystałem, bo bez plątaniny kabli pozwalał mi podczas jazdy rejestrować parametry. Dzięki temu 100% diagnozowałem usterki. A nie wspomniałem o tym czy to USB czy nie, ponieważ dla mnie medium nie jest ważne. Połączenia zawsze były stabilne. nawet teraz są. Tylko zapomniał mówić językiem niektórych podzespołów

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 styczeń 2015
    Skąd
    Jawor
    Postów
    6
    Auto
    stilo 1.6 16v multiwagon
    Rocznik
    2004
    Podpinam sie pod temat kabel lm 327 usb i drogi viaken niebieski z przeloncznikiem i na obu nie moge sie polaczyc zeby zaprogramowac pilot w scyzoryku.
    Czyli oba byly by do kitu?
    A moze jest ktos w okolicy legnicy kto by to ogarnal?


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Croma 1.9/2.4 JTDm
    Napisany przez ysiek na forum Kupię
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 20-12-2015, 13:14
  2. Bravo II 1.9/2.0 JTDm
    Napisany przez dzixon na forum Kupujemy samochód
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 14-12-2015, 21:24
  3. 2,4 JTDM Spalanie
    Napisany przez jablonski1989 na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 12-08-2015, 21:58
  4. Stilo 1.6 16V Brak mocy!
    Napisany przez timonek185 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 20-08-2014, 12:58
  5. 2.4 JTDm i błąd P2085
    Napisany przez Milut na forum Croma
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 15-10-2013, 14:39

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

zakodowac bcm fiat

elm do fiata

fiat stilo gniazdo.diagnostyczne

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl