Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123
Posty od 31 do 42 z 42
Like Tree3lubi to!

Temat: Stilo 1.8 - gaśnie i falują obroty, sonda? Czy coś innego?  

  1. #31
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 marzec 2017
    Skąd
    Kutno
    Wiek
    33
    Postów
    23
    Auto
    Stilo 1.8 16v
    Rocznik
    09.2004
    jakies zdjęcia daj jak to tam porobiłeś zawsze fotoreleacja będzie łatwiejsza dla kogos kto ma taki przypadek



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #32
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 wrzesień 2017
    Skąd
    Rawicz
    Postów
    44
    Auto
    Fiat Croma 2.2, Opel Vivaro 2.0, Fiat Doblo 1.4, Saab 9-5 2.0
    Rocznik
    2010
    Na razie jeździ na prowizorce. Żadnych uwag, obroty z wdziękiem spadają i zatrzymują się tam gdzie powinny. Zrobiony już prawie 1000km i nie zgasł ani razu. Pokrywa poklejona prowizorycznie klejem by olej się nie lał i jest OK. Jak poprzerabiam na gotowo fotki porobię i wrzucę...
    karmix lubi to.

  4. #33
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 maj 2014
    Skąd
    RZESZÓW
    Wiek
    41
    Postów
    14
    Auto
    STILO 1,8 16V
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał kamslaw Zobacz post
    Na razie jeździ na prowizorce. Żadnych uwag, obroty z wdziękiem spadają i zatrzymują się tam gdzie powinny. Zrobiony już prawie 1000km i nie zgasł ani razu. Pokrywa poklejona prowizorycznie klejem by olej się nie lał i jest OK. Jak poprzerabiam na gotowo fotki porobię i wrzucę...
    Witaj jeśli możesz to daj zdjęcia bo dzięki twojemu postowi zaoszczędziłem na nowej przepustnicy.
    Jeśli możesz to napisz w którym miejscu na kolektorze ssącym umieściłeś ten nieszczęsny zaworek

  5. #34
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 lipiec 2016
    Skąd
    Elbląg
    Wiek
    39
    Postów
    4
    Auto
    Stilo 1.8 16V
    Rocznik
    2002
    Witam. Miałem podobny problem i u mnie winowajcą okazał się pęknięty przewód odmy. Wykręciłem go i lecę do sklepu jednego, drugiego, trzeciego i o zgrozo nie ma, nie pozostało mi nic jak telefon do aso i tam miły pan mówi mi że rzecz nie do zdobycia, kiedyś mieli takie przewody za "90pln" ale teraz tego po prostu nie ma. Pan doradził mi abym nie szukał używek bo to będzie zapewne w podobnym stanie albo prawie w takim tylko po prostu dobrał odpowiednie przewody dał trójnik i to zmontował i ma chulać. Ale cóż pojechałem na szrot, oczywiście też nie mieli ori ale pan mówi idź sobie szukaj no i znalazłem nie wiem z jakiego to samochodu ale gotowy trójniczek, rozmiary się zgadzały trzeba było tylko skrócić i dopasować. Po zamontowaniu samochód przestał gasnąć pozostało mi tylko sporadyczne falowanie przy dojeżdżaniu do skrzyżowania lub po prostu po wciśnięciu sprzęgła ale tutaj wydaje mi się że łapie gdzieś lewe powietrze (chyba że szanowni koledzy mają inne pomysły co do falowania to chętnie przyswoję tą wiedzę).

    PS. Mechanikiem nie jestem ale u mnie ten przewód wychodzi z silnika i oba jego końce idą do przepustnicy (cieńszy wyżej i grubszy niżej) i wydaje mi się że jakiś zaworek jest chyba niżej bo jest tam wkręcony jakiś króciec i dopiero na to idzie przewód.
    Pozdrawiam.
    Ostatnio edytowane przez RadziuOi ; 16-10-2017 o 23:04

  6. #35
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 lipiec 2016
    Skąd
    Elbląg
    Wiek
    39
    Postów
    4
    Auto
    Stilo 1.8 16V
    Rocznik
    2002
    Problem falowania zlokalizowany. Tak samo jak kolega @kamslaw zaślepiłem kolektor i to już nie jest ten sam samochód, wszystko lata jak powinno. Co do samego zaworka to latał w środku jak opętany czyli chyba raczej nie spełniał swojej funkcji. Jutro dorabiam przewód tylko na przepustnicę i koreczek na kolektor. Pozdrawiam.

  7. #36
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 wrzesień 2017
    Skąd
    Rawicz
    Postów
    44
    Auto
    Fiat Croma 2.2, Opel Vivaro 2.0, Fiat Doblo 1.4, Saab 9-5 2.0
    Rocznik
    2010
    Na prowizorce zrobiłem prawie 10 tyś. i działa super. Wcześniej opanowałem pękniętą pokrywę zaworów i tym samym zakończył się problem wycieków oleju. Zwiększonego zabrudzenia przepustnicy nie zauważyłem. Wczoraj przerobiłem na wersję docelową z jednoczesnym czyszczeniem potencjometru położenia przepustnicy preparatem Kontakt PR.

    WP_20171208_07_57_54_Rich.jpg

    pod króćcami węża podgrzewania przepustnicy widoczny wkręcony korek w miejsce zaworka

    WP_20171208_11_26_56_Rich.jpg

    WP_20171209_09_50_34_Pro.jpg

    kolanko wklejone w miejscu cienkiego stalowego króćca który został odcięty i dziura powiększona do 12mm. Przy takim otworze w miejscu oryginalnego króćca zostaje bardzo cienka ścianka, dlatego kolano wpuściłem głębiej tak by weszło w światło przepustnicy. Ten krok spowodował że nie da się włożyć śruby mocującej przepustnicę. Zamiast niej została wkręcona stosowna szpilka z nakrętką. Króciec połączony z pokrywą zaworową wężem fi 12mm (dostępnym u pierwszego lepszego gazownika)
    Ostatnio edytowane przez kamslaw ; 09-12-2017 o 10:57

  8. #37
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 grudzień 2017
    Skąd
    Tarnów
    Wiek
    34
    Postów
    4
    Auto
    Fiat stilo 1.9 JTD
    Rocznik
    2002
    Kolego mam problem z falowaniem mówisz że pęknięty przewód odmy może być problemem bo mam ten cienki co wchodzi w gruby troszkę pekniety

  9. #38
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 grudzień 2017
    Skąd
    Tarnów
    Wiek
    34
    Postów
    4
    Auto
    Fiat stilo 1.9 JTD
    Rocznik
    2002
    Witam czy wie ktoś gdzie jest silniczek sterujący przełączanie nadmuchu z zewnątrz na wewnętrzn bo mi stanol i parują szyby auto to fiat stilo 1.9

  10. #39
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 sierpień 2012
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    2
    Auto
    CNQ
    Bardzo Wam dziękuję za ten temat i opisy. U mnie w stilo 1.8 16v po wymianie rozrządu zaczęły dziać się cyrki z obrotami: na skrzyżowaniach gasł (po wrzuceniu na luz) a na postoju bujał się jak głupi od 300 do 1300 i czasem wyżej. Po odpinaniu przepływomierza zaczynał chodzić normalnie ale na nieco wyższych obrotach i przestawał kopcić. Po podpięciu z powrotem znowu była porażka. Przeczytałem ten temat,zrobiłem jak napisaliście (z tą różnicą,że zakleiłem ten nieszczęsny zaworek silikonem) i wszystko wróciło do normy (obroty).
    Jeszcze raz dziękuję za wszystkie porady bo walczyłem z tym g... przez 3 miesiące.
    Duży browar dla Was wszystkich.Pozdrawiam.
    irekw lubi to.

  11. #40
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 sierpień 2014
    Skąd
    Gorzów
    Postów
    7
    Auto
    Stilo 1.8
    Rocznik
    2005
    Na wstępie witam, jestem kobieta wiec na motoryzacji się znam tyle co mężczyźni na kolorach - bez urazy �� mam stilo 2005 1.8 i falują mi obroty jak włączę bieg jałowy. Szlak mnie trafia i krew zalewa jak dojeżdżam do skrzyżowania albo jak parkuje. Pomóżcie panowie! Co zrobić.. czytam ze trzeba coś zakleić tylko co i gdzie ��
    Dodam ze stilo jest w gazie...
    Ostatnio edytowane przez pieciowa ; 01-08-2018 o 20:42

  12. #41
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 lipiec 2018
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    4
    Auto
    Fiat Stilo
    Rocznik
    2002
    Hej. Mialam ten sam problem ze swoim stilo.. wariowały obroty, gasł nawet na luzie, i w dodatku chodzil jak traktor- tak głośno.. pomogla wymiana swiecy i cewki zaplonowej.. ale uwaga.. cewki są 4.. ja w ciagu 3 miesiecy wymieniłam juz 3.. padają jedna po drugiej.. została tylko jedna a obroty zaczynają znow falować. A jestem juz taką specjalistka że tą ostatnią sama sobie wymieniłam
    Dodam tylko ze koszt 1 świecy ok. 15 zl, natomiast 1 cewka ok. 130 zl

  13. #42
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 wrzesień 2017
    Skąd
    Rawicz
    Postów
    44
    Auto
    Fiat Croma 2.2, Opel Vivaro 2.0, Fiat Doblo 1.4, Saab 9-5 2.0
    Rocznik
    2010
    Witam wszystkich, którym 1.8 z uporem jamnika gaśnie. Moje które przeróbki opisałem wyżej zrobiło już 35tyś km od tego momentu i żadnych uwag. Nic złego się nie dzieje, wycieki z pod pokrywy opanowane, żadnych skutków ubocznych uproszczenia odmy silnika.

    W międzyczasie był ponowny epizod z gaśnięciem, nierówną pracą. Po długich medytacjach padło na wariator rozrządu. Wyjęty, naprawiony, zamontowany i...tylko trochę lepiej...Jedno co przykuło moją uwagę, to po rozkręceniu wariatora nie było w nim oleju. Idąc tym tropem doszedłem do zaworu regulującego przepływ oleju do wariatora. Okazało się, że jest zablokowany trzpień zaworu (siedzi w gnieździe w kolektorze ssącym) Sprytem go wyciągnąłem, wyczyściłem tak by lekko chodził w gnieździe, poskładałem i...nie to auto. Radość niestety nie trwała długo, kilkadziesiąt km i znów to samo. Wyciągam zawór, przyblokowany. Czując ogromną niechęć do kolejnej walki z włoską materią, zdecydowałem się na kolejne uproszczenie. Zawór wyczyściłem, poskładałem i odłączyłem elektrycznie by nie był sterowany, w obwód sterowania wpięty rezystor by go zamknąć i by komputer nie wyświetlał błędu. Auto jeździ nienagannie z rozrządem w jednej pozycji, może nie ma takiego startu jakie miało wcześniej, ale mi to nie potrzebne. Po zlikwidowaniu udziwnień z którymi konstruktorzy Fiata zwyczajnie sobie nie poradzili, auto jeździ, nie gaśnie, a co najważniejsze, nie doprowadza mnie do szewskiej pasji. Od momentu wyłączenia sterowania fazami rozrządu auto zrobiło ok. 25 tyś.


 
Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123

Podobne tematy

  1. Pływające/falujące obroty
    Napisany przez vitos na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 09-08-2013, 16:15
  2. Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 28-12-2012, 18:11
  3. błąd p0192, falujące obroty
    Napisany przez mario106 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 21-11-2011, 17:54
  4. Falujące obroty 1.4 12V
    Napisany przez rafal735r na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post: 25-03-2011, 12:35
  5. [osprzęt silnika] Falujące obroty, wysokie spalanie- sonda l
    Napisany przez klusza na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 26-12-2008, 03:48

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

jak zapobiec falowaniu obrotow stilo 1.8

czyszczenie sondy stilo

fiat stilo 1.8 gasnie na wolnych obrotach

stilo 1.8 gasnie

falowanie obrotow po wymianie akumulatora fiat stilo1.8

stilo 1.4 faluja obroty

fiat stilo 1.8 gasnie

stilo 1 8 obroty

stilo po rozgrzaniu faluja obroty

przepustnica stilo 1.8

stilo 1.8 obroty

fiat stilo gasnie

przepustnica fiat stilo 1.8

wariuja obroty stilo

fiat stilo 1.8 gasnie stuka w przepustnicy

fiat stilo 1.8 nie trzyma obrotow

fiat stilo 1.8 16 gasnie

ile kosztuje czyszczenie przepustnicy stilo 1.8

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl