Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 20
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 marzec 2016
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    16
    Auto
    Stilo 1.6 16V
    Rocznik
    12.2001

    Stilo 1,6 przepustnica czy ECU?

    Witam!

    Dziwne rzeczy dzieją się z moim stilo 1,6 więc postanowiłem że zapytam Was, może ktoś miał podobne przypadłości. Zaznaczam że naczytałem się wiele wątków o problemach z tym stilakiem ale jakoś nie znalazłem rozwiązania.

    Auto jeździ bardzo, ale to bardzo kapryśnie . Zdarza się ze hula super bezproblemowo, innym razem po odpaleniu jeździ przymulone (coś jak tryb awaryjny, nie wkręca się powyżej 3000 obrotów). Najgorsze jest jednak to, że potrafi ot tak sobie w czasie jazdy odciąć moc, nie reaguje na pedał gazu. Musze się zatrzymać zgasić i odpalić silnik i moc wraca - na 100 m albo 20 km, różnie.

    Oczywiście wszystkiemu towarzyszą błędy, głównie od przepustnicy:
    najczęściej się pojawiające:
    P1121
    P1122
    P1220
    sporadycznie:
    P1684
    P1687 przepustnica elektroniczna (stop zaadaptowany)
    Poza tymi błędami wyskakują też inne ale dość rzadko, jak np.: P0136 sonda lambda, P0420 katalizator, P0300, P0304 wypadanie cylindrów, P0335 czujnmik obrotów silnika

    O dziwo znalazłem metodę "naprawy" tego problemu, niestety czasowej. Mianowicie odpinam zatrzask ECU i leje na niego Kontakt40 oraz wtyczkę przepustnicy i też traktuje ją Kontatem. Po takim zabiegu problem ustaje i tu też różnie na 100 km, 300, etc. (raz nawet przejechałem 3000 i myślałem że już będzie ok ale nie). Najgorsze jest właśnie to że nie wiadomo kiedy zawiedzie, a że zawiedzie wiadomo. Dodatkowo zauważyłem, że jak przymula to temperatura nie trzyma odpowiedniego poziomu i jest nawet do kreski niżej, jak jeździ normalnie jest ok. Po takiej jeździe silnik nie jest zbyt ciepły, można go nawet dotknąć natomiast przepustnica jest mega gorąca (czy to normalne że się tak nagrzewa?).
    Samochód benzyna + LPG, sytuacja taka sama na obu paliwach.

    Jak myślicie czy do wymiany jest przepustnica, czy ECU do naprawy/wymiany? Nie chce pakować się w duże koszta i wymieniać wszystkiego po kolei.

    Dodam jeszcze że:
    -przepustnica była czyszczona
    -ECU przeniesione na obudowe akumulatora
    -świece, filtry wymieniane

    Troche się rozpisałem ale opisałem wszystko. Dzięki za wszystkie porady



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,143
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    Stilo masz dość leciwe, więc pewnie przyszła pora na słynny sterownik silnika stąd multum błędów które wyświetla diagnostyka. Dodatkowo masz instalację gazową co powoduje, że w przedziale silnika masz cieplej (reduktor, dodatkowy obieg cieczy chłodzącej, wyższa temperatura spalania gazu). Na forum pisano o dwóch firmach zajmujących się regeneracją sterowników. Opisz im błędy oraz zachowanie samochodu i zdecyduj co dalej. Przepustnica do tego auta to koszt 200-400 zł. Regeneracja sterownika minimum 400 zł. To i tak nie jest dużo biorąc pod uwagę jakie koszty ponoszą użytkownicy diesli przy okazji wymiany sprzęgła i dwumasy czy regeneracji wtrysków
    Italians Do It Better

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 marzec 2016
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    16
    Auto
    Stilo 1.6 16V
    Rocznik
    12.2001
    Dzięki za odpowiedź.
    Po podłączeniu do FESa w info o sterowniku silnika widnieje data zaprogramowania 11/05/2009. Nie wiem czy był wymieniany albo regenerowany ten ECU. Da się jakoś sprawdzić rok produkcji? Wrzucam screena z tego info o sterowniku.
    Bez tytułu.png
    Bo jeżeli był wymieniany w 2009 to w sumie nie tak długi czas temu, a jeżeli regenerowany to nie wiem czy kolejna regeneracja ma sens czy już tylko nowy wchodzi w grę.

  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,143
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    Oryginalnie na sterowniku powinna się znajdować naklejka z kodem kreskowym, z którego dałoby się chyba wyłuskać datę produkcji. Poniżej namiary na firmy zajmujące się naprawą tych sterowników

    Profesjonalna naprawa i sprzedaż elektroniki • Elektromechanik • Ko-Car Tychy

    Vayer Electronic - Naprawa Elektroniki Samochodowej i Użytkowej - Ciechanów

    Na stronach tych serwisów powinieneś znaleźć info jakie są symptomy awarii sterownika.
    Italians Do It Better

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 lipiec 2010
    Skąd
    Tarnów
    Postów
    8
    Auto
    Fiat Stilo 1,6 16V
    Mam dokladnie taki sam problem jak ty.Walcze juz z nim kilka miesiecy i narazie porazka.Z niecierpliwoscia czekam na informacje czy regeneracja sterownika przyniesie efekt u Ciebie

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    14 kwiecień 2015
    Skąd
    Stalowa Wola
    Wiek
    30
    Postów
    440
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 115
    Rocznik
    09.2005
    Sterownik ECU do regenerki. Data zaprogramowania 2009, świadczy że autko było kręcone jeśli chodzi o przebieg, zasada jest taka że jeśli masz z 2001roku to data zaprogramowania powinna być o rok starsza ew. z tego samego roku tj. 2000/2001. Gdyby był regenerowany, data zaprogramowania byłaby taka sama, no i jak wiemy nie ma fiata stilo z 2009/2010 roku ile masz na liczniku obecnie ??

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 marzec 2016
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    16
    Auto
    Stilo 1.6 16V
    Rocznik
    12.2001
    Sterownik wysłany do naprawy, jak przyjdzie i pojeżdże troche to napisze czy rozwiązało to problem. Aktualnie na liczniku 220k, prawdopodobne że był kręcony. A co z przypadkiem kiedy zakładane jest nowe ECU? Czy wtedy data zaprogramowania nie będzie datą zmiany sterownika? Jest jakaś możliwość sprawdzenia oryginalnego przebiegu?

  9. #8
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,143
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    Kiedyś znajomek z pracy poprosił mnie o wykasowanie błędów w jego Stilo 1.6 16V. Błędy wykasowałem, a przy okazji porównałem u niego przebieg z licznika z odometrem. Różnica była ok. 100 tys. Postanowiłem nie psuć mu samopoczucia Sprawdź sobie parametr "Ilość ponownych zapisów". Powinien wynosić 0. Oczywiście jest wiele "szkół" cofania licznika. Fachowcy robią to bezśladowo. U Ciebie ewidentnie coś było gmerane. Nie wiem czy jest sens zaprzątać sobie tym głowę. Na przyszłość będziesz czujniejszy
    Ostatnio edytowane przez boch ; 28-07-2016 o 20:17
    Italians Do It Better

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    03 listopad 2012
    Skąd
    Wrocław/Poznań
    Wiek
    43
    Postów
    206
    Auto
    Fiat Stilo MW 1.9JTD
    Rocznik
    2005
    sterownik. Non stop takie stilo sie trafia. Przypadłości takie same. Brak mocy

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 lipiec 2016
    Skąd
    Darłowo
    Postów
    3
    Auto
    Stilo 1.616v
    Rocznik
    2003
    A nie jest to czasem kwestia samej przepustnicy? Moja co prawda była "regenerowana", ale też zastanawiam się czy wymieniać ją czy po prostu też mam ECU do regeneracji?
    Mam takie same objawy jak autor, z tym że mój odpala np za pierwszym razem i nie wkręca się powyżej 3 tys obrotów, za to za drugim, trzecim razem zapali normalnie. Na trasie odpukać, nie gaśnie.

    Hipotetycznie da się w ogóle załatwić nowy komputer? (kasa nie istotna, i tak będzie taniej niż jakbym miał kupić nowy samochód).

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 marzec 2016
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    16
    Auto
    Stilo 1.6 16V
    Rocznik
    12.2001
    Zregenerowałem sterownik. Przejechałem 400 km, jak narazie bez problemów.

    Pisałem do kilku firm zajmujących się wysyłkową naprawą sterowników, odpisały dwie:
    -Vayer Electronic, 500 zł, 8 m-cy gwarancji
    -http://naprawasterownikow.pl/, 300 zł, 12 m-cy gwarancji

    O drugiej firmie nie mogłem znaleźć żadnych opinii ale postanowiłem zaryzykować z nimi. Wysłałem sterownik, naprawa szybka bo tego samego dnia co doszedł do nich się zabrali, wysłali następnego dnia. Także czas realizacji na duży plus. Minusem jest to, że nie wysłali odrazu żadnego dowodu dokonanej regeneracji który mógłby służyć do ewentualnej gwarancji. Dzwoniłem do nich, mają wysłać. Gość tłumaczył, że nie wiedział czy na firmę wystawić czy na osobę prywatną i że wystawiają dopiero jak sie założy sterownik i wszystko będzie ok. Podobno w celu uniknięcia ewentualnej papierologii jak coś odrazu będzie nie tak. Czekam, jak wyślą to w zasadzie będę mógł polecić ich.
    Z nowym ECU chyba ciężko, nie znalazłem nigdzie w internecie. Chyba ewentualnie trzeba by było próbować w jakimś ASO ale tam na pewno krocie by sobie życzyli.

  13. #12
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,143
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    Conajmniej 2 tysie musiałbyś położyć.
    Italians Do It Better

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 lipiec 2010
    Skąd
    Tarnów
    Postów
    8
    Auto
    Fiat Stilo 1,6 16V
    Cytat Napisał Mikami Zobacz post
    Zregenerowałem sterownik. Przejechałem 400 km, jak narazie bez problemów.



    Pisałem do kilku firm zajmujących się wysyłkową naprawą sterowników, odpisały dwie:
    -Vayer Electronic, 500 zł, 8 m-cy gwarancji
    -http://naprawasterownikow.pl/, 300 zł, 12 m-cy gwarancji

    O drugiej firmie nie mogłem znaleźć żadnych opinii ale postanowiłem zaryzykować z nimi. Wysłałem sterownik, naprawa szybka bo tego samego dnia co doszedł do nich się zabrali, wysłali następnego dnia. Także czas realizacji na duży plus. Minusem jest to, że nie wysłali odrazu żadnego dowodu dokonanej regeneracji który mógłby służyć do ewentualnej gwarancji. Dzwoniłem do nich, mają wysłać. Gość tłumaczył, że nie wiedział czy na firmę wystawić czy na osobę prywatną i że wystawiają dopiero jak sie założy sterownik i wszystko będzie ok. Podobno w celu uniknięcia ewentualnej papierologii jak coś odrazu będzie nie tak. Czekam, jak wyślą to w zasadzie będę mógł polecić ich.
    Z nowym ECU chyba ciężko, nie znalazłem nigdzie w internecie. Chyba ewentualnie trzeba by było próbować w jakimś ASO ale tam na pewno krocie by sobie życzyli.


    Ciekawe co dokladnie zrobili w tej cenie???Czy byl wykonany reballing procesora??Bo jesli tak to cena jest rewelacja!

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    06 sierpień 2016
    Skąd
    drewniana chata pod Lublinem
    Postów
    422
    Auto
    TOYOTA COROLLA, HYUNDAI TUCSON
    Rocznik
    2013,2005
    Bardzo skuteczne jest zamontowanie sterownika w ok.obudowy akumulatora /niższa temperaura/.Przełożyłem sterownik i silnik przestał wariować

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 marzec 2016
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    16
    Auto
    Stilo 1.6 16V
    Rocznik
    12.2001
    Niestety problem wrócił w korku dzisiaj, nieco delikatniej, nie odcina pedała gazu ale nie ma mocy, nie chce się wkręcać powyżej 3k obrotów. Kody błędów:
    P1121
    P1220
    P1687 - Przepustnica elektroniczna (stop zaadaptowany)
    P0136 - Sonda Lambda

    Czyli raczej to przepustnica była winna Chyba ta sonda lambda od gazu. Jak myślicie sprawdzać coś jeszcze czy odrazu przepustnicę wymieniać? Bo chyba raczej to nie będzie powrót błędu ECU.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Przepustnica
    Napisany przez wisnix00 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 03-06-2014, 19:58
  2. Przepustnica 1.6 103KM
    Napisany przez m@jk! na forum Stilo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 06-03-2014, 22:47
  3. Przepustnica do brava 1.2 16v
    Napisany przez dawid810909 na forum Kupię
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 07-04-2013, 11:47
  4. Przepustnica do brava 1.2 16V
    Napisany przez dawid810909 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 04-04-2013, 22:39
  5. Przepustnica od 1,6 do 1,4
    Napisany przez Uchol na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 17-07-2012, 13:02

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

p1121 stilo

fiat stilo p1684

ecu co to stilo 2005

fiat p1687

p1220 stilo

blad p1220 fiat stilo

48SMF5 forum stilo

Przepustnica tryb 1 fiat stilo

przepustnica stilo 1.6 16v regeneracja

Gdzie jest linka gazu stilo wymiana 2005

czy wszystkie Stilo maja ecu

48smf5

sterownik silnika fiat stilo 1.6 16v naprawa

p1687 stilo

p1121 fiat stilo

awaria ecu fiat stilo

p1122 fiat stilo

p 1121 fiat stilo

vayer electronic naprawa sterownika stilo

https:fiatklubpolska.plstilo-444stilo-1-6-przepustnica-czy-ecu-33336

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl