Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Posty od 16 do 25 z 25

Temat: Sprzęgło :(  

  1. #16
    Moderator
    Dołączył
    09 styczeń 2008
    Skąd
    Heilbronn
    Wiek
    40
    Postów
    1,381
    Auto
    Alfa Romeo 159
    Rocznik
    2009
    Ślizganie sprzęgła nie zależy od przebiegu tylko od użytkowania auta, przy niskim przebiegu jest to jak najbardziej możliwe. Twoje spostrzeżenia z jazdy sugerują właśnie zużycie sprzęgła.
    K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

    Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



    www.tomekmichalik.pl



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Master
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    2003r i rzeczywisty mały przebieg świadczy o tym że auto jeździło gdzieś wyłącznie na krótkich dystansach miasto czy wioska. A tam km nie przybywa szybko ale sprzęgło za to się bardzo napracuje. Szczególnie jak za fajerą siedzi jakiś kierownik/kierowniczka co jeździ na półsprzęgle z gazem w podłodze.

  4. #18
    Klubowicz
    Dołączył
    10 styczeń 2009
    Skąd
    Hajnówka
    Postów
    107
    Auto
    Stilo 1,9 JTD 116 3D
    Cytat Napisał ubek
    Ślizganie sprzęgła nie zależy od przebiegu tylko od użytkowania auta, przy niskim przebiegu jest to jak najbardziej możliwe. Twoje spostrzeżenia z jazdy sugerują właśnie zużycie sprzęgła.
    Kol. Ubek. Masz rację. Osobiście znam pewnego księdza, który prawie nową Toyotą Awensis wybrał się na pielgrzymkę do Częstochowy. Jechał oczywiście za pieszymi. Pewnie wiele było półsprzęgła, bo z Częstochowy wrócił na lawecie. (Oczywiście ze spalonym sprzęgłem), a to tylko 500 km.

  5. #19
    Master
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Cytat Napisał Gborowik
    znam pewnego księdza, który prawie nową Toyotą Awensis wybrał się na pielgrzymkę do Częstochowy. Jechał oczywiście za pieszymi.
    Cytat Napisał Gborowik
    z Częstochowy wrócił na lawecie.
    To kara za to że nie szedł piechotą

  6. #20
    Klubowicz
    Dołączył
    10 styczeń 2009
    Skąd
    Hajnówka
    Postów
    107
    Auto
    Stilo 1,9 JTD 116 3D
    Cytat Napisał Hipo
    Cytat Napisał Gborowik
    znam pewnego księdza, który prawie nową Toyotą Awensis wybrał się na pielgrzymkę do Częstochowy. Jechał oczywiście za pieszymi.
    Cytat Napisał Gborowik
    z Częstochowy wrócił na lawecie.
    To kara za to że nie szedł piechotą
    Pewnie tak.
    Jednak wyjaśnia to fakt, że do kompletnego sfajczenia tarcz nie jest konieczne 100-150 tys km.

  7. #21
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 luty 2010
    Skąd
    Trójmiasto
    Postów
    20
    Auto
    Stilo 1,8 lpg
    mnie skończyło się i sprzęgło i docisk przy 140 kkm i pedał do końca STAŁ jak należy...
    126-uno-tipo-stilo

  8. #22
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 luty 2010
    Skąd
    Nowy Sącz
    Postów
    25
    Auto
    Stilo 1,9 JTD 80KM 3D po chipie 118 KM 279 nM
    Witam ponownie już kiedyś pisałem na temat mojego sprzęgła, i od tamtego dnia juz troche czasu minęło, a ja dopiero teraz zdecydowałem sie na zmiane sprzęgła bo ciągnie coraz więcej.... patrzyłem na allegro i ceny są strasznie zróżnicowane. Mój silnik to 1.9 JTD óry za odpowiedźten 80 konny i tak naprawde to nie wiem jakie tam przychodzi sprzegło, czy to z kołem dwumasowym czy bez... i czy warto wymieć kompletne czy też wystarczy np. samą tarcze przy moim przebiegu 97 000 km? dzieki z góry za odpowiedź

    pozdro...

    [size=2][ Dodano: 2010-05-03, 14:48 ][/size]
    Aha i czy dużo jest roboty przy wymianie sprzęgła, trzeba wyciągać skrzynie?

  9. #23
    Master
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Cytat Napisał Rafi NS
    Aha i czy dużo jest roboty przy wymianie sprzęgła, trzeba wyciągać skrzynie?
    Niestety ale trzeba wyciągać skrzynie.

  10. #24
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 wrzesień 2011
    Skąd
    Poznań
    Postów
    1
    Auto
    Marea JTD 105 2000r

    Question Co muszę wymienić

    Odkopię temat. MAREA WEEKEND JTD 1.9 105 koni 2000 rok. 260 tyś przebiegu

    Od pewnego czasu mam dziwny problem ze sprzęgłem. Przy przyspieszaniu (szczególnie przy zmianie biegów 2->3->4->5) obroty w momencie w którym dochodzą do 2300/2500 nagle skaczą do 2700/2900 a autko buczy a przyspiesza bardzo powoli. Wygląda to tak, jakby sprzęgło się ślizgało (miałem takie objawy w hyundaiu h100, ale ale od momentu w którym sprzęgło zaczynało się ślizgać, do momentu kiedy auto padło zupełnie minęło jakieś 40 km , a tu mam problem już od miesiąca/dwóch i autko jeździ). Co więcej nie dzieje się to zawsze, zauważyłem to szczególnie nad ranem (kiedy jest chłodno - nie wiem czy to ma znaczenie?). Często jeżdżę 2-3 dni i nic, a nagle jednego dnia obroty skaczą za każdym raz.

    "Jak sprawdzić sprzęgło" - czyli mądrości mechaników (kiedyś takie info dostałem i zastosowałem a praktyce a oto efekty testów):

    1. Przyspieszam na trójce do 100 km/h (w czasie testu raz obroty skakały raz nie..) wrzucam od razu 5 bieg - wskazówka obrotów natychmiast ładnie spada (jakoś okolice 2000 obrotów) i trzyma obroty, po czym czuć, że auto zaczyna się dalej rozpędzać (nie ma efektu skaczących obrotów, raz kiedy przy takim teście dotarło do 2500 nagle skoczyło na 2900, ale tylko raz i to po dłuższej jeździe już na 5 biegu).

    2. Na zgaszonym silniku wrzucam 1 bieg, puszczam sprzęgło, naciskam na maksa hamulec i odpalam - auto od razu gaśnie, lekko szarpnie, ale obroty nie świrują, tyle co drgną i gaśnie.

    Tyle z mądrości mechaników - "Kierowniku, sprzęgło jest ok" - ale co powoduje skoki obrotów w czasie jazdy? - "Może być wiele przyczyn..."

    Na ASO mnie nie stać więc na rzetelne sprawdzenie nie mam szans (jeśli nawet w ASO mógłbym na coś takiego liczyć).


    I teraz moje pytania:
    - czy to na pewno wina sprzęgła?
    - jak to sprawdzić (inne sposoby)?
    - jeśli to sprzęgło, to czy muszę wymienić samo sprzęgło czy coś jeszcze?
    - czy może jest to kwestia regulacji?
    - i ostatnie pytanie (tego boję się najbardziej = duże koszty) czy w tym modelu jest koło dwumasowe i czy muszę je wymienić razem ze sprzęgłem (jak sprawdzić czy to koło jest ok?)


    Z dodatkowych informacji - ostatnio wymieniłem EGR - ponoć był zepsuty... ale nowy EGR (już 2gi nowy bo pierwszy od razu oddałem) buczy (śmieszny dźwięk, jakby było jakieś spięcie pod maską) i silnik też dziwnie pracuje na wolnych obrotach (obroty trzymają się na luzie idealnie, żadnego falowania, za to silnik co jakiś czas wpada w coś jakby rezonans i buczy).

    W autku wymieniałem (nie wiem czy to ważne): egr, bendix, rozrząd, pompę wody, przegub prawy od kierowcy, olej i filtr, filtr paliwa, filtr powietrza.

    Ze spraw do zrobienia o których wiem - jest dziura gdzieś w instalacji klimy.
    Kontrolka świec co jakiś czas po odpaleniu chwilę miga (mam nowe świece, za tydzień będę wymieniał).

    Jeśli brakuje jakichś informacji proszę o info.

    Z góry dziękuję za odpowiedź,
    Pozdrawiam - Piotr

  11. #25
    Klubowicz
    Dołączył
    05 listopad 2010
    Skąd
    Chorzów
    Postów
    268
    Auto
    Stilo 1.9 80km
    Jeżeli chodzi o sprzęgło to objawy wskazują na kończącą się okładzinę na tarczy. Sprzęgło podczas jazdy na wysokich biegach 4; 5 przy naciśnięciu gazu zaczyna ślizgać. Na tych biegach jest największe obciążenie dla niego. Do wymiany w najlepszy wypadku tarcza sprzęgła plus docisk i łożysko(najlepiej wymienić od razu przy jednej robocie bo koszty nie wielkie.) . W najgorszym dochodzi dwu masa i koszty wzrastają z 800zł z robotą średnio do 2 tyś. Nowa dwumasa kosztuje 1200 zł sprzęgło kompletne kosztowało mnie 510 zł z wysyłką na allegro i trzy stówy za wymianę. Dwumasa może być dobra i nie trzeba będzie jej wymieniać, ale to stwierdzi mechanior jak zdejmie skrzynię biegów i stare sprzęgło. Uszkodzona dwumasa podczas ruszania szarpie samochodem nawet podczas delikatnego ruszania (ewentualnie może się rozpaść na dwa kawałki). Jeżeli nie maiłeś takich objawów to będzie dobra. do tego niektórzy wymieniają wysprzęglik ale ja go nie ruszałem.
    staniol504
    Jeżeli informacje były pomocne kliknij w "POMÓGŁ"


 
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Podobne tematy

  1. potrzebuje pomocy-sprzęgło czy skrzynia biegów?
    Napisany przez artur 2310 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 15-12-2018, 02:31
  2. Problem ze sprzęgłem
    Napisany przez madmodeno na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 05-04-2011, 23:57
  3. [skrzynia biegów] Sprzęgło - zachowanie
    Napisany przez Madaw na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 12-04-2010, 22:53
  4. [skrzynia biegów] kończy mi się sprzęgło :(
    Napisany przez Gardziel na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 10-08-2008, 17:36
  5. Sprzęgło
    Napisany przez arencio na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 06-07-2008, 12:28

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

odpowietrzanie sprzegla stilo

kiedy wiadomo ze sprzeglo jest dobrze odpowietrzone

https:fiatklubpolska.plstilo-444sprzeglo-6305

czy stilo ma regulowany docisk

fiat stilo jak odpowietrzyc sprzeglo

stilo sprzeglo objawy

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl