Witajcie.
Czy takie silniczki występują też w wersji z klimą manualną?
Witajcie.
Czy takie silniczki występują też w wersji z klimą manualną?
Nie mam manualnej, ale z tego co się domyślam i wydaje mi się że było już napisane gdzieś na forach. W manualnej komputer nie steruje klimą, więc nie potrzeba silniczków.
Tam jest to raczej rozwiązane cięgnami.
Witam.
To ja też podepnę się pod temat
U mnie jest podobny problem.
Strona kierowcy chłodzi, strona pasażera grzeje.
Kalibracja się robi i na koniec pokazuje 00 00 i dalej tak samo, nawet może gorzej bo strona kierowcy jak by słabiej chłodziła.
Kabel ELM zamówiłem, i kupiłem od razu te małe sprzęgiełka (ostatnie na allegro ).
Czyli jak rozumiem to muszę naprawić ten mieszalnik z prawej strony od pasażera.
A naprawa polega na wymianie tego sprzęgiełka?
Dodam że klima działała jak go kupiłem miesiąc temu, czy ma związek jeżeli wymieniłem aku?
Proszę o odpowiedź bo może coś źle napisałem.
Ostatnio edytowane przez marcinhess ; 10-07-2014 o 09:59 Powód: dodatkowe info
z tego co czytałem, odłączenie aku powoduje rozregulowanie climatronica. kalibracji climatronica dokonuje się podobno na rozgrzanym do temp. roboczej silniku. powtórz zatem kalibrację jeszcze raz, może się uda. jeśli nie, poczekaj za ELMem.
a przy okazji, czy ktoś mi może napisać jaki jest numer części odpowiedzialnej za wyświetlanie błędu B1901 oraz B1902? info błędu mówi o nastawniku klap przedniej szyby.
Witam.
Przyszedł kabel ELM 327 i wyskakuje błąd przy próbie połączenia z klimą "connection ecu fialed" sprawdź ustawienia portów ???
Z normalnym ECU sie łączy.
Nie mam na razie pomysłów co dalej i czemu kabel nie łączy.
Ostatnio edytowane przez marcinhess ; 14-07-2014 o 17:38 Powód: info
podłącz się jeszcze raz pod Multiecuscan i włącz funkcję "Scan DTC". zobacz co znajdzie.
No dobra po małej przróbce kabla znalazłem gdzieś na stronie fiata punto. Po wyrwaniu jednego opornika (drastycznie obcinaczkami sami wiecie jakimi ) kabel zaczął działać i .
ODCZYT KODÓW BŁĘDÓW:
1: B1906 - Inf. zwr. nawiewu (stopy/klatka)
Anomaly of the position signal of the actuator for the hot/cold air mixing. The signal comes from a potentiometer being part of the relevant actuator. Check the wiring and connection condition before the possible replacement of the actuator.
NOTE: Mechanical troubles are not to be excluded.
If the system is equipped with independent right hand/left hand adjustments then there are two different actuators - the displayed description refers to that which is having a failure.
Powodem tego błedu jest fakt, że ECU odebrało bardzo wysoki sygnał z czujnika. Błąd obecnie nie jest aktywny ale został zapisany w pamięci. Skasuj błędy i obserwuj czy nie powrócą. Kontrolka na desce nie została włączona przez ten błąd.
2: B1907 - Nastawnik klap (stop/klatka)
Anomaly in the control actuator of the air deflecting curtain at the central outlets/foot board. Electric engine failure or problem at the connection wiring.
NOTE: The error could also be caused by a mechanic failure.
Check the connections to the control unit and the state of wirings and connections before carrying out any replacement.
Powodem tego błedu jest fakt, że ECU odebrało nieprawidłowy sygnał z czujnika. Błąd obecnie jest aktywny. Podejmij stosowne działania by usunąć usterkę. Kontrolka na desce nie została włączona przez ten
błąd.
Dodam że błędy skasowane lecz klima działa jakby nie miała czynnika chłodzącego, nabijany tydzień temu. Jak wyłącze klime to wieje taka sama temperatura, jedynie co działa to że jak daje cieplej to idzie temp w góre.
Ostatnio edytowane przez marcinhess ; 14-07-2014 o 18:52
Jak ktoś coś wie na temat tych błędów i do czego one się odnoszą to proszę o pomoc, nie chciałbym rozkręcać całego wnętrza.
No dobra, rozkręciłem dwa siłowniki, te co odpowiadają za grzanie od kierowcy i pasażera. Wszystko całe.
Reszty nie rozkręcałem ale jak leżałem pod kierownicą to zrobiłem kalibracje klimatyzacji i wszystkie siłowniki działają i kręcą wszystkimi trybikami.
A klima dalej nie chłodzi, może dziura sie jakaś zrobiła po nabijaniu.
jak odpalisz silnik i włączysz klimę to idź pod maskę i sprawdź czy przewody aluminiowe zmieniają temperaturę - jeden będzie gorący a drugi zimny - a tak na marginesie to słychać jak sprzęgło klimy się załącza i obroty silnika wzrastają?
Tak słychać jak się załącza i obroty wzrastają, ostatnio dotykałem ty rurek i były obie chyba cieple, na pewno żadna nie była zimna.
sprawdź jak silnik trochę złapie temperatury - jedna musi być gorąca druga zimna a i wentylator powinien pracować
Właśnie przyjechałem z pracy i rurki są ciepłe i zauważyłem że sprężarka się nie załącza. W ubiegłym tygodniu się załączała na 100%.
albo brak czynnika albo awaria przekaźnika - miałem tak kiedyś - sprawdź jeszcze bezpieczniki koło aku