Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 10 z 10
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 czerwiec 2014
    Skąd
    Polska
    Postów
    19
    Auto
    punto 1.3 75km DPF
    Rocznik
    2013

    Rozładowujący się akumulator

    Witam,
    Od zimy borykam się z problemem nagłego rozładowania akumulatora.

    Pacjent : Stilo 1.6 2002

    Przebieg

    Początek lutego : Pada akumulator, załadowany wkładam i jeżdżę 1/2 dni następnie zostawiam na 1 dzień i znów padnięty.
    Ładuje, sprawdzam multimetrem ładowanie i wartość spoczynkowego poboru prądu - w normie
    Środek lutego - wymiana paska alternatora, ok 20 krotny pomiar spoczynkowego poboru prądu, godzinna analiza jego wysokości.

    Przełom Marca/Kwietnia pada akumulator, kupuje nowy.

    Maj znów pada akumulator

    W czerwcu mam błąd przepustnicy wiec dojeżdżam do domu na trybie awaryjnym (odp auto chyba z 6 razy bo pozwala to przez kilka minut jechać normalnie), aku padnięte ale domniemywam że od ciągłego odpalania wiec ładuje akumulator i czyszczę przepustnicę.
    Znów błąd przepustnicy, przypadkiem dostrzegam niskie napięcie -niższe niż przed odpaleniem czyli brak ładowania (nie towarzyszy temu żaden błąd ani kontrolka ze strony alternatora). Wiec na początku lipca naprawiam alternator.

    7.październik Znów po kilku dniach bez jazdy odkrywam rozładowany akumulator, ładuje go w nocy z 7 na 8 , 8 robię 60km , 11 jadę do pracy autem, kiedy chce wracać do domu odkrywam napięcie 11.4V , 13 października napięcie wynosi nadal 11.4V wiec dochodzę do wniosku że nie zdążył się wtedy w pełni naładować akumulator - planuje w weekend go nałądować.
    14 października akumulator ma 6.3V napięcia.

    Podsumowując
    Ładowanie ok 14V
    Akumulator wytrzymuje 1 dzień, czasem tydzień a czasem 3 miesiące.
    Spoczynkowy pobór w normie, zwarcie pojawia się nagle bez żadnych innych symptomów.

    Obstawiam że pod wpływem wilgoci zwiera któryś z przekaźników pod maską.

    Wiem że mógłbym wymienić wszystkie ale dopiero poszedłem do pracy wiec wypłata koło 10 listopada, czy możecie mi powiedzieć który/które z przekaźników mają napięcie bezpośrednio z dodatniej klemy akumulatora ?
    Czy macie jakieś inne pomysły na rozwiązanie mojego problemu ?
    Nie widzę sensu w oddaniu auta do elektryka bo równie dobrze może on trafić na okres ze zwarciem a może i przez 3 miesiące auto stać bez żadnych nieprawidłowości.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,423
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał warrior Zobacz post
    Ładowanie ok 14V
    Czyli ile dokładnie?

    Obciążony światłami układ ładowania powinien dawać napięcie 14,4-14,5 V. W praktyce dopuszczalne i spotykane jest nieco wyższe napięcie (14,6V), natomiast nie powinno spadać poniżej 14,2-14,3V nawet po włączeniu jeszcze paru odbiorników (oprócz świateł).

    Podejrzewam że układ ładowania (regulacji napięcia) nadal jest niesprawny albo alternator ma moc niższą od znamionowej (w sumie na jedno wychodzi).
    Zwarcie przekaźnika na postoju pod wpływem wilgoci jest mało prawdopodobne, jak już to prędzej zwarcie w skrzynce bezpieczników albo na wiązkach.

    Prąd spoczynkowy "wyłączonego" samochodu (drzwi zamknięte, alarm uzbrojony) dla Stilo starszych wersji po 30 minutach od wyłączenia powinien być mniejszy niż 150 mA. W praktyce mierzyłem od ~80 mA do 120-130 mA, zapewne zależnie od wersji/wyposażenia.

    Faktem jest że uszkodzenia typu "czasem prąd ucieka" są dość kłopotliwe w diagnozowaniu, szczególnie jeśli nie znamy czynnika wywołującego zjawisko (wilgotność, temperatura itd do wyboru z długiej listy). Proponuję zacząć od sprawdzenia czy przypadkiem nie jest winny któryś z włączników - np pokrywy bagażnika, schowka, drzwiowy. Wystarczy że włączy się żarówka w bagażniku, takie obciążenie rozładuje akumulator w kilka (-naście? -dziesiąt?) godzin zależnie od jego stanu.
    Powiem tak ... w Ducato kolegi założyłem "hebel" do odłączania akumulatora. Wymiękłem po zrobieniu dziesiątek testów i podmiance "wszystkiego". Uszkodzenie objawiało się tak rzadko i nieregularnie że nie udało się go wyłapać na warsztacie. Ale trzeba było coś zrobić, bo samochód był używany na długich kilkudniowych trasach. No wiem, wstydzę się, poszedłem na łatwiznę. Ale działało dopóki mu tego rzęcha nie rozwalili. W Stilo nie polecam takiego rozwiązania, komputery tego nie lubią a poza tym to takie wsiowe druciarstwo.
    Ja bym spróbował jednak samemu poszukać, na pewno przydał by się miernik cęgowy (amperomierz albo uniwersalny) bo nim najłatwiej mierzy się prąd bez ingerencji w układ mierzony. Bez ingerencji, bo tego typu uszkodzenia mają tendencję do "znikania" natychmiast po rozłączeniu (chwilowym) układu i potem znów trzeba czekać aż problem wystąpi.

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2012
    Skąd
    Limanowa/Kraków
    Wiek
    36
    Postów
    866
    Auto
    Fiat Stilo 1.9 JTD 115
    14.4-14.5? Nieosiągalne w stilo.
    Realne jest 13.8-13.9. Mój diesel ładował 13.6-13.8 i 5 lat nie miałem problemów z odpalaniem.

    Warrior: zmierz sobie ładowanie nie tylko na zimno, ale też po nagrzaniu. Jak alternator się dogrzeje to spada mu napięcie. U mnie na zimno jest 14.4 a po parunastu km mam 13.8-13.9.
    Porządane napięcie ładowania to 13.9-14.5. Tak stoi w instrukcji akumulatorów.

    Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 czerwiec 2014
    Skąd
    Polska
    Postów
    19
    Auto
    punto 1.3 75km DPF
    Rocznik
    2013
    Ostatnio jak mierzylem (30km przejechane) na zapalnych światłach bylo w graniach 13.9-14.

    Pobór niecałą minute po zamknięciu drzwi itd wynosi ok trzydziestu kilku mA i nie wzrasta (minimalne pulsy z uwagi na migajaca diode w drzwiach) - max mierzylem ciut ponad godzinę. Nie mam możliwości analizować dniami/tygodniami/miesiącami.
    Instrukcja podaje max 36mA wiec nie wiem skąd propozycje 150 :O ?


    Poza tym jak niedoladowanie mogłoby dawać stabilne napiecie a nagle w 24h rozładować.

    Wiem że hebel elektryczny źle wypływa a ecu.

    Diagnoza trudna więc chyba trzeba podjąć próbe na ślepo- same przekaźniki(które) cala używana skrzynkę (te pod maską) ? Co radzicie ?
    Ostatnio edytowane przez warrior ; 22-10-2016 o 12:22

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    39
    Postów
    947
    Auto
    Stilo 1.9JTD 115
    Rocznik
    2002
    Sprawdź czy ci się lampka w bagażniku przypadkiem nie wyłącza. Może być też tak że przeładowuję ci aku i mogł się zagotować a wtedy aku nie będzie ci trzymać"prundu".
    Wole pchać swojego fiata...

    ...niż jeździć VW.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 czerwiec 2014
    Skąd
    Polska
    Postów
    19
    Auto
    punto 1.3 75km DPF
    Rocznik
    2013
    Postanowiłem na spokojnie się przyjrzeć w domu skrzynce bezpieczników - ma inny numer niż domyślny w eper ale zgody z numerem zamiennym.

    Piny 30-87 są obwodem roboczym a 85-86 to sterowanie cewki ?

    Wszystkie przekaźniki maja wyraźnie wyższą rezystancje cewki od rezystancji w głównym przekaźniku (85/86Om, vs 64Om) czy wiecie może czy tak ma być ?
    Ostatnio edytowane przez warrior ; 23-10-2016 o 19:52

  8. #7
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,161
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    Cytat Napisał bzykol Zobacz post
    Porządane napięcie ładowania to 13.9-14.5. Tak stoi w instrukcji akumulatorów.
    Czyli moje 13,7V po odpaleniu na niebciążonym silniku kwalfikuje się do wizyty w serwisie? W tym tygodniu będę zmieniał akumulator na nowy, nie chcę go zbyt szybko wykończyć. Aktualny dogorywa po 6 latach. Może gdyby miał lepsze ładowanie wytrzymałby dłużej...
    Italians Do It Better

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2012
    Skąd
    Limanowa/Kraków
    Wiek
    36
    Postów
    866
    Auto
    Fiat Stilo 1.9 JTD 115
    Nie wiem. Wg. instrukcji akumulatora-tak. A jak pod obciążeniem? Weź jednak pod uwagę, że Twój akumulator ledwo zipie. Na moim starym też było słabo i do tego były spore spadki. Jak go podładowałem prostownikiem i potem odpaliłem to już było lepiej, ale przez chwilę, bo aku nie trzymał prądu. Załóż nowy akumulator, zmierz jak się zachowuje i jakie są spadki napięcia przy włączaniu kolejnych odbiorników. Wtedy się coś więcej dowiesz o instalacji. Może wszystko dobrze, może wystarczy dodatkowa masa, a może skończy się regeneracją alternatora.
    Ja chciałem swój robić, bo mi się nie podobało, że na zimnym mam 14.4 a na ciepłym 13.8-13.9. Nawet czasem spadało do 13.6-13.7 i to.mnie niepokoiło. Koledzy z forum i dwóch mechaników wytłumaczyli mi że taka jest charakterystyka regulatora napięcia w fiacie i nie ma się czym przejmować. Uznałem, że to Centra śrubuje warunki gwarancji.


    Proponuję jednak wrócić do tematu

    Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka
    Ostatnio edytowane przez bzykol ; 23-10-2016 o 20:17

  10. #9
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,161
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    No to czekają mnie wkrótce wydatki, sprzęgło + 2Mas + regeneracja alternatora. Jasny gwint...
    Ok, wracajcie do tematu kradzieży prądu
    Italians Do It Better

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 kwiecień 2013
    Skąd
    Tychy
    Wiek
    66
    Postów
    3
    Auto
    stilo 1.9
    Rocznik
    2002
    Miałem ten sam problem z rozładowującym się akumulatorem. Po pięciu latach udało mi się trafić na elektryka, który był w stanie to opanować. I od dwóch miesięcy mogę nadal cieszyć się moim starym Stilokiem. Pozdrawiam.
    Lado.mam 13.9
    Ostatnio edytowane przez link ; 05-04-2019 o 21:20


 

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 64
    Ostatni post: 30-07-2013, 12:29
  2. ciągle rozładowujący się akumulator
    Napisany przez Slowik8609 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 24-05-2013, 10:16
  3. [akumulator] Jaki akumulator do Bravo 1.9 JTD?
    Napisany przez pawsta1989 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 40
    Ostatni post: 28-02-2012, 20:42
  4. [akumulator] Jaki akumulator do Brava 1.4
    Napisany przez colakcynia na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 41
    Ostatni post: 03-02-2011, 20:10
  5. [akumulator] Rozładowuje akumulator-pobór 1A!! Auto zgasło i
    Napisany przez omegarules na forum Stilo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 20-12-2010, 21:29

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plstilo-444rozladowujacy-sie-akumulator-34119

fiat stilo rozladowuje akumulator

stilo 150 ma pradu

stilo rozladowywujacu sie akumlator

Fiat Stilo problem z akumulatorem

akumulator pada po 2 dniach

akumulator pada pod wplywem wilgoci

fiat rozladowujacy akumulator

stilo pada aku

rozladowujacy sie akumulator stilo jtd

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl