Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 19
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 marzec 2013
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    36
    Postów
    10
    Auto
    Fiat Stilo Schumacher
    Rocznik
    2005

    Przygasajace swiatla przy nagrzewaniu wnetrza

    Panowie borykam sie z pewnym problemem ktory zaobserwowalem dopiero w zime.

    Gdy wlaczone jest nagrzewanie w samochodzie [HI] na klimatroniku. To swiatla mi przygasaja w rytm cykania klimatronica, wiem ze zachowanie klimatronika to normalka wtedy, bo to spowodowane jest podobno ta grzalka 700W. Ale czy przygasanie swiatel jest normalne? Ustepuje to po okolo 5 minutach glownie jak juz sie samochod nagrzeje.

    Dodam, ze mam wiekszy akumulator niz standardowo, bo w zime latwo nie odpala standardowy, to nie rozwiazalo problemu. Regenerowalem juz alternator az w koncu kupilem nowy. Dalej problem pozostal. Czy ktos sie orientuje w tej tematyce?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    06 luty 2011
    Skąd
    Warszawa (WF)
    Wiek
    67
    Postów
    286
    Auto
    Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic 3D (Blue Navy)
    Rocznik
    2003
    Podejrzewam, że przy tak dużym odbiorze jakim jest nagrzewnica PTC przygaszanie świateł jest w miarę normalnym objawem. Przecież jak włączysz szybę ogrzewaną czy wentylator nadmuchu na najwyższy bieg to światła też troszkę przygasają więc tak duże obciążenie jak PTC ma prawo powodować lekkie przygaśniecie świateł.
    Ale najlepiej jakby na ten temat wypowiedzieli się posiadacze tego cuda w swoich autach, jak to wygląda u nich.
    Ostatnio edytowane przez Grześko ; 27-01-2015 o 12:50
    Fiat Stilo 1.6 16V z 2003,
    a to już praktycznie moje 16 auto.
    Poprzednio był VW Passat B3 2.0 16V automat, przed nim Fiat Tempra 1.6 SX,
    a jeszcze wcześniej kilkanaście innych autek (w tym Fiaty: 124, Uno, Tipo i Tempra).
    Do niedawna była również Alfa Romeo GT 2.0 JTS z 2004 (sprzedana ).

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    22 lipiec 2011
    Skąd
    Cikowice/Bochnia/Kraków/Dąbrowa Tarnowska
    Wiek
    39
    Postów
    688
    Auto
    Stilo 1.9JTD115, Croma 1,9 MJTD 150 aut.
    Rocznik
    2002, 2008
    Jest normalne bo jak dasz hi to włącza Ci się dmuchawa na 3/4 odszranianie z klimy i owa nagrzewnica. I siła rzeczy spadki napięcia zawsze będą. Ja mam ksenon i też ale bardzo delikatnie widze spadki. Kwestia kondycji akumulatora jeszcze i jego sprawności.

  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał irqus Zobacz post
    Kwestia kondycji akumulatora jeszcze i jego sprawności.
    Częściowo ale jednak napięcie w instalacji pracującego auta powinno być ok 14V a akumulator ma powiedzmy 13 jak jest naładowany.. Ten jeden volt który to obniży napięcie w instalacji tak że prąd zacznie być pobierany z akumulatora powoduje te miganie świateł.. Ja również myślę że to normalne..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  6. #5
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,158
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    jeśli napięcie na aku będzie niższe od 12,2V to grzałka PTC się nie uruchomi. jeśli będzie trochę wyższe niż 12,2V i w tym momencie załączy się grzałka powodując znaczne obciążenie aku, to znów może się wyłączyć powodując cykanie przekaźników i przygasanie panelu klimatronika i świateł i tak w kółko. podstawa to sprawny aku i alternator.
    u mnie jest tak, że cykanie słychać a panel klimatronika przygasa. nie mam za to problemów z przygasaniem świateł. przynajmniej ja nie zauważyłem.
    Italians Do It Better

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    03 październik 2014
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Postów
    319
    Auto
    Stilo multiwagon 1.9 Multijet
    Rocznik
    06.2006 FL
    U mnie jest tak samo kolego. Też myślałem nad wymianą alternatora ale dowiedziałem się o tych grzałka i wiem że są trzy i zależy od temperatury załącza się jedna dwie lub trzy. Jak jeździsz na "HI" nic dziwnego że przypadają, ja ustawiam na 22 i jest lepiej ktucej cyka i nie przypadają, tylko ja nie obrazu po zapaleniu jadę

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 listopad 2013
    Skąd
    Konin
    Wiek
    35
    Postów
    78
    Auto
    Stilo 1.9 115 KM
    Rocznik
    12.2003
    tez tak mam i zauwazylem wlasnie ze swiatla przygasaja w trzech stopniach tak jak kolega pisze wyzej, slabo, srednio i mocno i tak w kolko az do momentu jak silnik osiagnie tam jakas temperature, nie martwie sie tym bo przy takim poborze mocy to normalne

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    16 grudzień 2014
    Skąd
    Zamość
    Wiek
    36
    Postów
    260
    Auto
    Fiat Bravo 2.0 Multijet
    Rocznik
    2010 FL
    A według mnie to jest tak, przy odpalaniu akumulator się trochę rozładowuje, potem alternator musi trochę pracować żeby go doładować, jeśli załączymy do tego ogrzewanie to pobór prądu robi się naprawdę duży, dodatkowo dochodzi większy aku = dłuższe pełne doładowanie. Załączając światła obciążamy alternator o dodatkowe ponad 150 wat. Alternator musi to odczuć, tym bardziej że na pewno młodość ma za sobą Najlepiej włączyć wszystko i miernikiem sprawdzić jak duży jest spadek napięcia. Poniżej 13V żarówki zawsze będą słabiej świecić niż przy normalnej pracy alternatora. Dobrym rozwiązaniem są dzienne przynajmniej w dzień trochę aku podłapie prądu Dobrze jest też nie załączać wszystkiego na raz bo to katowanie biednego alternatora

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 marzec 2013
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    36
    Postów
    10
    Auto
    Fiat Stilo Schumacher
    Rocznik
    2005
    Okej dziekuje Panowie. Mialem te same odczucia spadki bywaly do 11V bo mierzylem to. Aczkolwiek jest tak jak u was. Alternator i akumulator mam nowki sztuki wiec nie w tym rzecz byla.

    Nie macie obaw ze takie spadki szybciej spalaja zarowki?

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    03 październik 2014
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Postów
    319
    Auto
    Stilo multiwagon 1.9 Multijet
    Rocznik
    06.2006 FL
    Mój sposób na długo wieczność żarówek to światła do jazdy dziennej lub jak w tym momencie moduł świateł długich bardzo fajne rozwiązanie. Wcześniej żarówki wytrzymywaly góra trzy miesiące.Moze się to trochę przyczynić do obniżenia trwałości żarówek, ale w jakim stopniu trudno powiedzieć

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    16 grudzień 2014
    Skąd
    Zamość
    Wiek
    36
    Postów
    260
    Auto
    Fiat Bravo 2.0 Multijet
    Rocznik
    2010 FL
    Kolego MichałStilo, rozwiązanie może i fajne ale na pewno nie legalne Tylko dzienne z homologacją, spokój z niebieskimi i oszczędność Jak ktoś robi krótkie trasy i zwłaszcza w zimie to aku na pewno jest niedoładowane. Ja świateł dziennych używam od 2009r i do stilo też już założyłem . Nie o spadki napięcia bym się bardziej martwił tylko jeśli napięcie byłoby za duże. Poprawcie jeśli się mylę

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    03 październik 2014
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Postów
    319
    Auto
    Stilo multiwagon 1.9 Multijet
    Rocznik
    06.2006 FL
    Tak masz rację. Nie legalne? Nie legalne bo nie ma oznaczenia homologacji droga. Audi czy volkswagen, Renault czy citroen tez nie mają oznaczeń a fabrycznie mają dzienne w lampach. Teraz się nad tym zastanawiałem przed kupnem modułu ale po rozmowie z przedstawicielem władz niebieski jak to nazwales założyłem jak do tej pory nikt nie miał zastrzeżeń. Auto jest widoczne, nie oślep po włączeniu pozy yjnch dzienne gasną długie działają normalnie. A tak po za tym to nie wszystkie Led mają homologację i nie się nie czepia, moje po trzech latach zakończyły żywot i nie miałem zamiaru znów wydać 300 zł na lampki nie wiadomo jak długo pozycja, ukolegi wytrzymały pół roku i kasa w błoto pozdrawiam

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    16 grudzień 2014
    Skąd
    Zamość
    Wiek
    36
    Postów
    260
    Auto
    Fiat Bravo 2.0 Multijet
    Rocznik
    2010 FL
    Odbiegamy trochę od tematu ale muszę trochę sprostować Nie legalne dlatego, że po zastosowaniu tego modułu lampy świecą z mocą ok 30% normalnych długich co nie zmienia faktu że to są długie a nie dzienne masz kolego rację że nowe samochody mają takie światła, jednak to są fabryczne dzienne led a nie długie w niektórych te dzienne po załączeniu mijania przyciemniają się i służą jako postojówki. Żeby światła dzienne były legalne to musi być oznaczenie RL na kloszu a jak mniemam kolega MichalStilo takiego nie ma i tu jest całe sedno sprawy różne się widzi te dzienne, ręce nie raz opadają jak to świeci. Ja osobiście w zeszłym tygodniu dałem 80zł a świecą naprawdę dobrze i są w 100% legalne i pobór prądu to 10 wat co przy module daje ok 40 wat.

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    03 październik 2014
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Postów
    319
    Auto
    Stilo multiwagon 1.9 Multijet
    Rocznik
    06.2006 FL
    Tak dokladnie 40w. Tak masz rację mają Led diodki, ale ja mówię o tych które nie mają diodę a mają dzienne w lampach

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    06 luty 2011
    Skąd
    Warszawa (WF)
    Wiek
    67
    Postów
    286
    Auto
    Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic 3D (Blue Navy)
    Rocznik
    2003
    Cytat Napisał MichalStilo Zobacz post
    Audi czy Volkswagen, Renault czy Citroen tez nie mają oznaczeń a fabrycznie mają dzienne w lampach.
    Panowie, jedno "ale" jeżeli chodzi o homlogację.
    Fabryczne lampy ze światłami "dziennymi" są legalne, bo przed wprowadzeniem do produkcji zostały zgłoszone do homologacji już z zainstalowanymi w nich owymi DRLami lub automatami zmieniajacymi światła drogowe w światła dzienne.
    Jeżeli ktokolwiek, nawet najbardziej "zgodnie ze sztuką montażu", zainstaluje w reflektorze jakiekolwiek dodatkowe źródła światła lub układy modyfikujące pracę reflektora, to reflektor w takiej postaci już nie będzie posiadał homologacji dopuszczajacej do użytkowania (bo nie miał w sobie owych dodatkowych "układów" w trakcie procesu homologacyjnego).
    I dlatego ww reflektory fabryczne są legalne, a lampy zmodyfikowane (np. Michała) już legalne nie są.
    To czy ktoś sie do tego czepnie (i np. zabierze dowód rejestracyjny) czy nie to już całkiem inny temat.
    No, to chyba tyle offtopu na ten odbiegajacy od zasadniczego wątku temat .
    Ostatnio edytowane przez Grześko ; 04-02-2015 o 10:49
    Fiat Stilo 1.6 16V z 2003,
    a to już praktycznie moje 16 auto.
    Poprzednio był VW Passat B3 2.0 16V automat, przed nim Fiat Tempra 1.6 SX,
    a jeszcze wcześniej kilkanaście innych autek (w tym Fiaty: 124, Uno, Tipo i Tempra).
    Do niedawna była również Alfa Romeo GT 2.0 JTS z 2004 (sprzedana ).


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Błędy przy odpalaniu, swiatla
    Napisany przez sungise na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 14-06-2014, 23:29
  2. siena - lampka wnetrza i kołpak
    Napisany przez Kijus na forum Kupię
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 23-10-2012, 23:30
  3. Ile czekacie na ciepłe powietrze przy włączonym nagrzewaniu?
    Napisany przez mslocins na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 66
    Ostatni post: 24-12-2011, 15:10
  4. nie działa tylna lampka oświtlenia wnetrza i bagażnika
    Napisany przez digimalong na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 05-12-2009, 22:52
  5. Oświetlenie wnetrza
    Napisany przez szerszenjtd na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 16-09-2008, 22:37

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat stilo przygasa swiatlo

https:fiatklubpolska.plstilo-444przygasajace-swiatla-przy-nagrzewaniu-wnetrza-27404

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl