Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 6 z 6
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2022
    Skąd
    Kalwaria
    Wiek
    31
    Postów
    3
    Auto
    Stilo kombi 1.6 16v
    Rocznik
    2007

    Problemy na zimnym silniku 1.6 16v

    Witam. Od niedawna jestem posiadaczem Fiata stilo 2007r silnik 1.6 16v lpg.
    Mianowice problem jest z praca silnika na niedogrzanym silniku, a objawy sa nastepujace:
    Gdy silnik osiaga okolo 26 stopni zaczyna nierowno o pracowac na wolnych obrotach potrafi sam zgasnac, a przy dodawaniu delikatnie gazu obroty spadaja zamiast rosnac. Przy dodaniu mocniej gazu normalnie sie wkreca na obroty po minimalnym przymuleniu. Dzieje sie tak do uzyskania okolo 48 stopni. Na lpg sie przelacza przy 50 stopniach.
    Po osiagnieciu 50 stopni na postoju pracuje raczej normalnie.
    Podczas jazdy do pełnego rozgrzania albo jedzie normalnie albo lapie strasznego mula i gasnie na luzie, a jak zgasnie to przez jakies 5 sekund nie chce odpalic, a jak juz odpali to jedzie normalnie do nastepnego mula albo do pelnego rozgrzania
    Dzieje się tak na benzynie jak i na lpg.
    Po osiagnieciu pelnej temperatury wszystkie objawy znikaja.
    Po czyszczeniu przepustnicy sie troszeczke poprawilo. dodatkowo wyminienione swiece, rozrzad, olej, filtry.
    Z bledow ktore sie wyswietlaja to blad egr, ktory sie pojawia gdzies po 3 dniach od skasowania, przed wymiana swiec i czyszczeniem przepustnicy pokazywaly sie bledy o wypadaniu zaplonu.

    Jakies sugestie co moglo by byc nie tak?
    Co by mozna bylo sprawdzic zeby nie wymieniac wszystkiego po kolei?
    Pozdrawiam
    Ostatnio edytowane przez Spejson93 ; 19-09-2022 o 20:45 Powód: Polskie znaki sie zepsoly



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    2,041
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Zajrzyj do stilomaniakow Klub FIAT STILO Polska - Wykaz forów

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    02 sierpień 2018
    Skąd
    X
    Postów
    538
    Auto
    GP 1,4 8V LPG
    Rocznik
    2009
    Uniwersalne reguły postępowania w każdym samochodzie (na benzynę/LPG).

    Aby nie wymieniać bezmyślnie czegokolwiek, to należy ocenić (OBD2, program FES, czy MES) działanie czujników, temperatury, MAP i inne.
    Czy parametry są wiarygodne (czy np. wariują zależnie od temperatury). Plus wykonać reset ustawień auto-adaptacji (wyuczone mapy wtrysku benzyny, ECU może być rozstrojone, np. przez błędnie zainstalowany czy źle działający LPG).
    Ale jak ktoś na takie oczywiste podstawy sam nie wpadł, to cienko to widzę (takim faktycznie pozostaje ślepa podmiana części - spoko, zawodowcy też tak robią).

    Do tego odseparować LPG od samochodu, czyli nie używać na razie, zakręcić gaz. Auto ma najpierw działać poprawnie na benzynie. Reduktor może "zalewać" silnik gazem (przez wężyk podciśnienia, jeśli takowe połączenie tu jest).
    Układ zapłonowy, cewki, przewody, świece. Trudne do domowej diagnostyki (zwłaszcza cewki/przewody), ale sprawdzić jakoś trzeba (chociaż czy iskra jakaś jest i na 4 cylindrach taka sama, FES/MES powinien mieć opcję testowania, chociaż to zależy od modelu i wersji ECU i innych modułów). Układ paliwowy (czy pompa benzyny żyje, ciśnienie zmierzyć), układ wydechowy (szczelny, sondy i katalizator sprawne). Podciśnienie w kolektorze zmierzyć prawdziwym manometrem (wakuometrem) i porównać ze wskazaniami czujnika MAP z FES/MES. W skrajnych przypadkach możliwe jest zaduszenie silnika od tej strony (od kolektora dolotowego), np. przez niesprawne serwo hamulcowe, inne układy (EGR, odma) też wpływają na pracę silnika, ale gasnąć nie powinien.

    Jeśli ten model ma prymitywną przepustnicę (jak np. w Grande), czyli bez cudów typu specjalny krokowiec i kanał do biegu jałowego, czy jeszcze może płyn chłodniczy tam płynie (+ bimetal coś tam reguluje jak w starych gratach pokroju Punto_1), to ją olewamy (przepustnica nie ma nic do tego typu problemów), nic nie trzeba czyścić.

    Dlaczego robiono rozrząd? Tak akurat wypadło, czy w związku z opisywanym problemem ktoś sobie wymyślił wymianę paska?

    Jaki jest przebieg i ile z tego na LPG?

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 maj 2021
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    53
    Postów
    645
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet (żony)
    Rocznik
    2009
    Z tego co pamiętam to poliftowy Stilo miał silnik 1.6 od Opla i kiepsko znosił LPG.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2022
    Skąd
    Kalwaria
    Wiek
    31
    Postów
    3
    Auto
    Stilo kombi 1.6 16v
    Rocznik
    2007
    Przebieg to 215k i od nowości ma lpg. Wymieniłem dodatkowo cewke i byłem u gazownika to mówił że instalacja i parametry są ok tylko pod pełnym obciążeniem reduktor minimalnie niee domaga

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    39
    Postów
    947
    Auto
    Stilo 1.9JTD 115
    Rocznik
    2002
    Przyjrzyj się wskazaniom przepływomierza i sondy lambda. Cos ci wariuje w zakresie temperatur.

    Z opisu wynika że zadławia ci się auto. Może to wskazywać na trzy rzeczy:
    zalewa ci auto - można wyeliminować jeśli odpala w miarę normalnie po zadławieniu.
    nie daje paliwa.
    Nie ma iskry.

    Dwa pierwsze będą powiązane stricte ze wskazaniami przepływki i sondy lambda zaś trzecie wymaga podmiany elementów układu zapłonowego. Może to być np pęknięta cewka która właśnie w tym zakresie temperatur "się otwiera".
    Wole pchać swojego fiata...

    ...niż jeździć VW.


 

Podobne tematy

  1. Problemy z odpalaniem na zimnym silniku Fiat Uno 1.4
    Napisany przez Ac/Dc na forum Uno
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 21-05-2016, 21:05
  2. problemy z sejem na zimnym silniku.
    Napisany przez on_94 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 10-02-2015, 00:48
  3. Problemy z paleniem na zimnym silniku
    Napisany przez michał87 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 02-10-2014, 11:21
  4. Problemy z odpalaniem na zimnym silniku
    Napisany przez jarek1976 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 08-02-2013, 17:39
  5. bravo 1.6 16v problemy na zimnym silniku, gorzej zapala
    Napisany przez poochaty na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 09-06-2009, 10:12

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plstilo-444problemy-na-zimnym-silniku-1-6-16v-50937

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl