Dobra. Dwumasa dobra. Okazuje sie że tak jak ją sprawdziłem to można sobie niemca w hełm poklepać hehe
Dobra. Dwumasa dobra. Okazuje sie że tak jak ją sprawdziłem to można sobie niemca w hełm poklepać hehe
Wole pchać swojego fiata...
...niż jeździć VW.
Szybkie pytanko odnośnie oleju. W skrzyni są trzy korki. Dwa przy mechanizmie różnicowym i jeden na górze skrzyni. Wiadomo że jeden to spust. Ten na górze to wlew. Domyślam sie że ten drugi na różnicowym to to MAX/inspekcja??
Wole pchać swojego fiata...
...niż jeździć VW.
Panowie w skrzyni są trzy otwory związane z oleje: tj Na samym dole od strony kierowcy przy półosi jest otwór do spuszczania oleju czyli spust. 15cm wyżej jest otwór inspekcyjny i tzw miarka. Na górze 5-10cm obok nad wysprzęglikiem w stronę grodzi jest trzeci do wlewania oleju. Bardzo ułatwia to wlewanie oleju.
Wole pchać swojego fiata...
...niż jeździć VW.
Ten trzeci to odpowietrznik
Irekw. W skrzyni która posiadam to nie jest wlew oleju ale właśnie inspekcja/miarka i jest tam imbusik 12. Wlew jest na górze skrzyni.
@Kobra co ty chcesz w skrzyni odpowietrzać??
Wole pchać swojego fiata...
...niż jeździć VW.
A wiesz co to jest rozszerzalność cieplna ? To właśni po to jest otwór w skrzyni na górze zwany odpowietrznikiem.
Pozycja nr 2 korek
https://www.fiat-autoparts.com/pl/ka...nka-i-pokrywy-
Ostatnio edytowane przez KOBRA ; 21-01-2018 o 23:30
Za Arkiem Wolfem z forum Fiata:
Źródło: http://fiat.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=998501. Korek spustowy znajduje się pod lewą półośką i to taki sam rodzaj śruby jak korka spustowego od silnika czyli imbus 8. W przeciwieństwie do korka silnika którego światło kieruje prostopadle w dół, w przypadku skrzyni śruba jest po bocznej stronie. Robiąc to samodzielnie należy wymontować koło lewe, nadkole, osłonę boczną i osłonę dolną.
2. Korek wlewowy znajduje się w komorze silnika między poduszką skrzyni biegów a silnikiem. Jest to również taka sama śruba ( imbus 8 ) jak pozostałe korki.
3. Skrzynia posiada korek przelewowy który należy również odkręcić aby nie dopuścić do wlania zbyt dużej ilości oleju ( do JTD 1.9 115 przy skrzyni typu GETRAG wchodzi 1.7 litra ).
4. Po opróżnieniu skrzyni z oleju ( możemy auto opuścić kilka centymetrów na lewarku aby wylać większą ilość starego oleju ) zakręcamy korek spustowy, oraz nalewamy nowy olej od góry patrząc kiedy korek przelewowy zacznie puszczać nowy olej. Kapanie, bądz monitorowanie wycieku z korka przelewowego to znak że skrzynia jest "pełna".
5. Ważne jest aby auto stało równo na płaskim podłożu. Tylko wtedy korek przelewowy funkcjonuje prawidłowo. Niestety i tutaj bardzo ważne, może w wielu sytuacjach nie obejść się bez kanału. Korek przelewowy umiejscowiony jest w bardzo trudnym miejscu do którego dostęp z innej strony niż od dołu jest praktycznie niemożliwy. Korek ten znajduje się za półośką w stronę kabiny ok 10 cm w prawy górny róg od korka spustowego.
Opis dotyczy 5 biegowej skrzyni w Stilo 1.9 115/120KM.
Italians Do It Better
To może od początku. W 5 biegowej skrzyni manualnej Getrag C605 znajdują się 4 otwory.
- korek wlewu u góry skrzyni
- korek spustowy u dołu skrzyni
- korek otworu przelewowego/kontrolnego
- korek odpowietrznika
Dwa z nich widać na zdjęciu poniżej:
Skrzynia Stilo JTD 115.jpg
Kolorem zielonym zaznaczyłem korek wlewu oleju. Kolorem czerwonym zaznaczyłem korek odpowietrzenia, pokazany wcześniej na rycinie kolegi Kobra. Znajduje się on z tyłu skrzyni, tuż przy wybieraku.
Na rycinie poniżej przedstawiono korek wlewu oraz korek spustowy. To są te same korki o numerze ricambi 71719532, dlatego nie wydaje mi się, aby korek u góry skrzyni w jakikolwiek sposób miał służyć jako odpowietrzanie skrzyni. Jest to zwykły korek gwintowany z kołnierzem pozbawiony jakiegokolwiek bypassu.
Skrzynia Stilo1.jpg
Italians Do It Better
Jeśli chodzi o otwór wlewu to dostęp jest bardzo dobry. Dla ułatwienia należy zdemontować górną, plastikową osłonę silnika. Wiem, bo ostatnio aplikowałem Ceramizer
Italians Do It Better
Boch dokładnie o tym koreczku zaznaczonym na zielono mówię. Odpowietrznik działa na zasadzie kulki i sprężynki (przynajmniej taki miałem w cieniasie i podobny jest w większości skrzyń biegów) Ja mimo wszystko dałem u siebie miedziane podkładeczki bo coś mi ciekło. Górnego dostrzegłem dopiero po tym skrzynia była umyta już zamontowana na aucie a ja planowałem jak poprowadzę wężyk do nalania oleju.
Wole pchać swojego fiata...
...niż jeździć VW.