Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 15 z 15
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 styczeń 2019
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    22
    Postów
    8
    Auto
    Stilo
    Rocznik
    2001

    Problem z gaśnięciem samochodu

    Cześć, mam taki problem, że podczas jazdy na rozgrzanym silniku podczas dojeżdżania do skrzyzowania, stania w korku lub nagłego ruszania pojawia się komunikat loose connection ASR failure itp chciałem się was zapytać czy to może być uszkodzony czujnik położenia wału korbowego? Wymienilem klemy już jak coś więc klemy i akumulator są okay. Błąd nie pojawia się jeżeli ciągle jadę np autostrada albo z punktu A do punktu B poza miastem. Pomocy 😫



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,897
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    Nie napisałeś, więc niech zgadnę - to Stilo z silnikiem 1.6 16V? Prawdopodobnie masz ugotowany sterownik silnika. Czeka Cię jego naprawa. Oczywiście mogą być jeszcze inne przyczyny takiego zachowania auta, ale w tych silnikach ECU jest podejrzanym nr 1.
    Nie pomagam na PW. Masz problem, załóż temat albo dopisz się do istniejącego.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 styczeń 2019
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    22
    Postów
    8
    Auto
    Stilo
    Rocznik
    2001
    Nie dopisałem to chodzi o stilo 1.6. Komputer po regeneracji przeniesiony na obudowe akumulatora. Na zimnym silniku się to nigdy nie dzieję. może to być czujnik położenia wału albo sonda lambda? wstawię zaraz odczyt tych sond, bo nie wiem czy pokazują poprawnie. Czy ładowanie mam poprawne?



    52080698_1993845230712711_3042134913533870080_n.jpg51989676_2243134679346296_6649644173563527168_n.jpg

  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,897
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    Ładowanie sprawdź multimetrem na zaciskach akumulatora, bo to co pokazuje program diagnostyczny często różni się od rzeczywistości. Prawidłowe ładowanie to 13,9÷14,5V. Gaśnięcie silnika po nagrzaniu to typowe objawy dla:

    1. Wadliwego czujnika położenia wału
    2. Uszkodzonego sterownika silnika

    To że miałeś naprawiany sterownik nie oznacza, że dzisiaj jest w porządku. Błąd sondy lambda się pojawia?
    Nie pomagam na PW. Masz problem, załóż temat albo dopisz się do istniejącego.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 styczeń 2019
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    22
    Postów
    8
    Auto
    Stilo
    Rocznik
    2001
    pojawia się błąd P0172 system rich
    Jak zmierzyć to napięcie?

  7. #6
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,897
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    Z pomocą przychodzi Youtube



    Ewentualnie podjedź do byle jakiego elektryka to Ci zmierzy za darmoszkę. To minuta roboty.
    Błąd który masz wskazuje na sondę. W jakich okolicznościach gaśnie auto? Po wciśnięciu sprzęgła?
    Nie pomagam na PW. Masz problem, załóż temat albo dopisz się do istniejącego.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 styczeń 2019
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    22
    Postów
    8
    Auto
    Stilo
    Rocznik
    2001
    Samochód gaśnie po staniu w korkach lub w korkach. Głównie problem pojawia się gdy silnik jest już ciepły wtedy czasami przejadę całą trasę bez problemu tak jak np dzisiaj ( 30 km ) a czasami gaśnie przy asyście loose connection po przejechaniu 200 metrow. Oczywiście sytuacja dotyczy ciepłego silnika, bo na zimnym nie miałem problemów

  9. #8
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,897
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    Odpala od razu czy po ostygnięciu?
    Nie pomagam na PW. Masz problem, załóż temat albo dopisz się do istniejącego.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 styczeń 2019
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    22
    Postów
    8
    Auto
    Stilo
    Rocznik
    2001
    Odpala praktycznie od razu

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 styczeń 2019
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    22
    Postów
    8
    Auto
    Stilo
    Rocznik
    2001
    Dzisiaj w korkach błąd wyskoczył i po dojechaniu do celu po 2 h znowu chciałem pojechać i przy odpalaniu blad. Przy drugim odpaleniu mogłem jechać normalnie

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    29 styczeń 2014
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    26
    Postów
    354
    Auto
    Stilo swap z 1.6 na 1.4 16V
    Rocznik
    2002
    Ja bym obstawiał sterownik. Zmierz napięcie na czujnikach czy sterownik trzyma równiutko 5V. Zregenerowanie tego sterownika jest ciężkie bo wysypać ponownie może się w bardzo krótkim czasie.

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 styczeń 2019
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    22
    Postów
    8
    Auto
    Stilo
    Rocznik
    2001
    a czy objawy mogłyby wskazywać na czujnik położenia wału korbowego albo na niskie napięcie/ niedoładowany akumulator?

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    29 styczeń 2014
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    26
    Postów
    354
    Auto
    Stilo swap z 1.6 na 1.4 16V
    Rocznik
    2002
    czujnik wału jakby był to by zgasł i po ostygnięciu by zapalił. Raczej odbywało by się to bez błędów. Po prostu silnik by zgasł bo nie widziałby obrotów.

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 styczeń 2019
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    22
    Postów
    8
    Auto
    Stilo
    Rocznik
    2001
    Aha czyli nie pokazywałoby błędów ? To ja już nie wiem sam

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    29 styczeń 2014
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    26
    Postów
    354
    Auto
    Stilo swap z 1.6 na 1.4 16V
    Rocznik
    2002
    Z tego co się orientuje to jak pada sterownik to błędy loose connection, engine fault, high coolant temp pojawiają się na wyświetlaczu. Czasem brak reakcji na pedał gazu. Po podpięciu przez interfejs może być cała masa błędów np U1600 do 1602 immobilizer, błędy P0200 wtryski P0300 cewki, czujnika klimy, temperatury silnika, pedału gazu. Wszystko co wymaga powrotu sygnału o określonej wielkości do sterownika. Czujnik wału może dawać tylko przebieg w postaci prostokątu. Sterownik ma określony próg czułości na ten sygnał więc albo go widzi albo wcale. Są dwa przypadki uszkodzenia sterownika. Jeden tyczy się pedału gazu i przepustnicy, drugi wyżej wymienionych elementów.


 

Podobne tematy

  1. Problem podczas rozpędzania samochodu
    Napisany przez Ralf78 na forum Croma
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 20-03-2018, 11:00
  2. problem z otwarciem samochodu z pilota
    Napisany przez adamzemo na forum Stilo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 16-07-2017, 18:00
  3. Stilo 1.6 problem z gaśnięciem
    Napisany przez Jimilivo na forum Stilo
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 03-12-2014, 09:19
  4. Problem z gaśnięciem Palio Wekeend 1.2 LPG
    Napisany przez cichy1908 na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 04-10-2013, 21:33
  5. problem z uruchomieniem samochodu
    Napisany przez fiatpanda 007 na forum Panda
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 09-10-2010, 20:05

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl