Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Posty od 16 do 25 z 25
  1. #16
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    2,041
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    "Karolaina"-pewnie oberwany wirnik pompy wody i nie ma kto"przeganiać" płynu...



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    39
    Postów
    947
    Auto
    Stilo 1.9JTD 115
    Rocznik
    2002
    Pytanie jeszcze czy w czasie gotowania chłodnica i górny przewód są gorące?!
    Wole pchać swojego fiata...

    ...niż jeździć VW.

  4. #18
    Klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2016
    Skąd
    Tychy
    Postów
    212
    Auto
    Panada 1.2 / 51 KW/ 69KM
    Rocznik
    2010
    No tak też myślałem o pompie wody i uszkodzonym lub wyrobionym wirniku pompy, tak jak kolega Braval napisał. częstą właśnie przyczyną takiej usterki w ten sposób się okazującej jest wirnik pompy przycina się lub już jest całkiem do bani i jak to kolega powiedział wcześniej nie ma kto przeganiać wody w obiegu.
    Ostatnio edytowane przez Leszek_70 ; 14-01-2017 o 00:35

  5. #19
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 grudzień 2016
    Skąd
    małopolska
    Postów
    52
    Auto
    Stilo 1,9JTD 140KM
    Rocznik
    2005
    Cytat Napisał irekw Zobacz post
    Żeby korek się otworzył ciecz musi się zagotować ale on za to nie odpowiada.
    Oj nieprawda. Wszystko się zgadza do momentu jeśli korek jest sprawny w 100%.Wtedy czysta woda także nie zagotuje w 100 stopniach C tylko np. w 115. Wszystko zależy od ciśnienia pod jakim jest układ chłodzenia. A na ciśnienie w ukł chłodzenia ma korek zasadniczy wpływ. Niesprawny korek może otwierać się np.przy 30 % sprawności dobrego czyli przy niższym ciśnieniu albo całkowicie niesprawny jest to i gotowanie jest w niższej temperaturze. Normalne prawo fizyki poziomu gimnazjum.

  6. #20
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    39
    Postów
    947
    Auto
    Stilo 1.9JTD 115
    Rocznik
    2002
    Wszystko by się zgadzało gdyby w układzie była woda a wentylator włączał się przy ponad 100*C.

    W jtd wentylator uruchamia się przy max 98*C a w układzie jest płyn chłodniczy. Skończ już gadać dyrdymały.
    Wole pchać swojego fiata...

    ...niż jeździć VW.

  7. #21
    Klubowicz
    Dołączył
    06 sierpień 2016
    Skąd
    drewniana chata pod Lublinem
    Postów
    422
    Auto
    TOYOTA COROLLA, HYUNDAI TUCSON
    Rocznik
    2013,2005
    Cytat Napisał januszek12 Zobacz post
    Oj nieprawda. Wszystko się zgadza do momentu jeśli korek jest sprawny w 100%.Wtedy czysta woda także nie zagotuje w 100 stopniach C tylko np. w 115. Wszystko zależy od ciśnienia pod jakim jest układ chłodzenia. A na ciśnienie w ukł chłodzenia ma korek zasadniczy wpływ. Niesprawny korek może otwierać się np.przy 30 % sprawności dobrego czyli przy niższym ciśnieniu albo całkowicie niesprawny jest to i gotowanie jest w niższej temperaturze. Normalne prawo fizyki poziomu gimnazjum.
    Zgadzam się z tobą całkowicie. Żeby zrozumieć obiegi termodynamiczne trzeba znacznie przeskoczyć poziom gimnazjum.
    Ostatnio edytowane przez irekw ; 14-01-2017 o 13:29 Powód: a

  8. #22
    Klubowicz
    Dołączył
    20 maj 2013
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    39
    Postów
    179
    Auto
    Stilo 3D 1.9 JTD 140KM
    Rocznik
    2004
    Chyba trzeba by było zacząć od określenia co autorka zapytania ma na myśli pisząc "gotuje się woda" czy faktycznie płyn chłodniczy wrze czy temperatura rośnie niebezpieczne powyżej 90C? Ja miałem robioną głowice w 2,4 jtd i kolesie spi... sprawę bo jej dobrze nie sprawdzili, okazało się że miała mikro pęknięcie i po 2tyg. robili drugi raz a też szukali nieszczelności w układzie i korki wymieniali...

    Wysłane z mojego Chińskiego turbo groszka przy użyciu Tapatalk
    Jest
    Fiat Stilo 3D 1.9 JTD 140KM
    Były
    Alfa Romeo 156 "Sport"wagon 2.4JTD
    Renault Megane I 1.6 BP+LPG
    Fiat Stilo 3D 1.9 JTD 115KM
    Renault Laguna I 1.8 BP+LPG

  9. #23
    Klubowicz
    Dołączył
    14 kwiecień 2015
    Skąd
    Stalowa Wola
    Wiek
    31
    Postów
    440
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 115
    Rocznik
    09.2005
    weź ty se lepiej sprawdź termostat czy ci się w ogóle otwiera na duży obieg.... w jtd chyba każdy miał problem z termostatem i prędzej czy później jest do wymiany, a że głowica była zdjęta to i układ był bez cieczy i "coś" se mogło przykorodować za ten czas i siem zablokować(np.w małym obiegu). Z tą chłodniczką egr też dobry pomysł, jak te 2 możliwości wykluczysz a w wyrównawczym widać że się przelewa, to zostaje oddanie auta na gwarancji do magików którzy grzebali przy głowicy.

    Do januszek 12.... Zostaw ten korek, skończ, proszę cię. Żeby zagotować płyn twoim sposobem w układzie musiałoby panować PODCIŚNIENIE !! Jakoś jak wymieniałem termostat i odpowietrzałem autko przy otwartym korku (temp 90C) to nic się nie gotowało, trzymasz się kurczowo czegoś o czym nie masz pojęcia.

  10. #24
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 grudzień 2016
    Skąd
    małopolska
    Postów
    52
    Auto
    Stilo 1,9JTD 140KM
    Rocznik
    2005
    Cytat Napisał cenioormo Zobacz post
    Do januszek 12.... Zostaw ten korek, skończ, proszę cię. Żeby zagotować płyn twoim sposobem w układzie musiałoby panować PODCIŚNIENIE !! Jakoś jak wymieniałem termostat i odpowietrzałem autko przy otwartym korku (temp 90C) to nic się nie gotowało, trzymasz się kurczowo czegoś o czym nie masz pojęcia.
    Tiaa, najlepiej jeździć wogóle bez korka to nie będzie gotować i nie będzie problemu.

    Płyn gotuje czyli temp. jest przynajmniej 100 stopni. Przy sprawnym układzie przy 90 stopniach nigdy nie zagotuje.

  11. #25
    Klubowicz
    Dołączył
    06 sierpień 2016
    Skąd
    drewniana chata pod Lublinem
    Postów
    422
    Auto
    TOYOTA COROLLA, HYUNDAI TUCSON
    Rocznik
    2013,2005
    Cytat Napisał januszek12 Zobacz post
    Tiaa, najlepiej jeździć wogóle bez korka to nie będzie gotować i nie będzie problemu.

    Płyn gotuje czyli temp. jest przynajmniej 100 stopni. Przy sprawnym układzie przy 90 stopniach nigdy nie zagotuje.
    Nie odpuszczasz.No to trochę teorii.Silnik spalinowy powinien pracować w temperaturze 90 do 100 st.C . Za utrzymanie takiej temperatury odpowiada termostat.Jeżeli temperatura wzrasta to po to mamy chłodnicę z wentylatorem.
    Ciecz,która jest podgrzewana zwiększa swoją objętość /jak nie wierzysz to termometr pod pachę/.W układzie chłodzenia znajduje się coś co nazywamy zbiornik wyrównawczy /jak nie wierzysz to zasuwaj do kotłowni i przy piecu /w piecu// znajdziesz podobne urządzenie.Po co jest naczynie wyrównawcze otóż po to żeby rozszerzająca się ciecz nie wylewała na zewnątrz tylko pozostała w układzie..Zamknięcie zbiornika korkiem powoduje wzrost ciśnienia w układzie /pamiętasz,że ciecz się rozszerza/ co mogło by powodować rozszczelnienie układu i przecieki.Dlatego też korek posiada zaworek,który nie pozwoli na nadmierny wzrost ciśnienia.Ciecz w czasie schładzania zmniejsza swoją objętość przez to w układzie powstaje podciśnienie /wina korka/.Mądrzy ludzie zastosowali w korku drugi zaworek,który pozwala na wyrównanie ciśnień. A sam korek bardzo poważna sprawa bo w lecie do zbiornika wyrównawczego nie wlezą muchy a zimą myszy.
    A jazda bez korka a kto zabroni. Przed muchami wystarczy na zbiornik założyć moskitierę.
    Chyba nie przekroczyłem poziomu gimnazjum.


 
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Podobne tematy

  1. Fiat Brava 1.6 16v problem z gotującym płynem i nagrzewaniem wnętrza
    Napisany przez Daro1710 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 06-10-2015, 20:28
  2. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 01-06-2015, 13:16
  3. Problem z gotującym się płynem w chłodnicy
    Napisany przez Scorpion_83 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 26-04-2013, 07:45
  4. Temperatura wody, wyciek, gotowanie się wody, wskaźnik
    Napisany przez raffus26 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 17-07-2011, 20:00
  5. Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 09-01-2009, 09:35

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plstilo-444problem-gotujacej-sie-wody-w-fiat-stilo-1-9-jtd-35096

fiat punto 2 1.9 gotuje plyn

https:fiatklubpolska.plstilo-444problem-gotujacej-sie-wody-w-fiat-stilo-1-9-jtd-350962

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl