Jak dasz się wyrolowac handlarzowi to nie licz że tu na forum naprawimy Ci turbinęNapisał Rybi90
Jak dasz się wyrolowac handlarzowi to nie licz że tu na forum naprawimy Ci turbinęNapisał Rybi90
[SIZE=4][COLOR="#FF0000"]Do tej pory stojąc na światłach widywałem facetów dłubiących w nosie ale kobiety tez to robią, równouprawnienie[/COLOR][/SIZE]
Czas na sprawozdanie
Jak pisałem wcześniej pojechałem do tego warsztatu z którym współpracuje handlarz. Tam powiedziano mi,ze trzeba wymienić jakąś drobna uszczelkę od przepływomierza,która kosztuje w granicach 5 zł i problem pisku i engine fault zginie. Pojechałem do fiata,żeby zakupić ta uszczelkę. We fiacie powiedziano mi ,ze są dwie uszczelki i oni muszą sprawdzić którą trzeba wymienić. Trzymali auto prawie dwie godziny po czym stwierdzili,ze uszczelka jest dobra ale trzeba wymienic przewód giętki wylotowy z turbiny którego koszt to 285 zl. No i przy okazji wystawiono mi rachunek na 120 zl za diagnozę. Ręce opadły.
Zamówiłem ten wąż i pojechałem wymienić go do mechanika, ponieważ we fiacie życzyli sobie za to 200 zl. Mechanik stwierdził ,ze tego węża wcale nie trzeba wymienić bo jest po prostu dobry. Dawaj znów do fiata żeby oddać ten waz,oczywiscie nie obyło się bez kiwania nosem. Na szczęście przyjeli go spowrotem ale w takim razie za jaka diagoze zapłaciłem 120 zl? Ich odpowiedz rozłożyła mnie na łopatki- "Tak nam się wydawało,ze to ten wąż" -BRAK SŁÓW!
Troche zrezygnowany pojechałem do znajomego mechanika po drugiej stronie trójmiasta który specjalizuje się właśnie w dieslach. Podłączył pod kompa, sprawdził co i jak i wymienil mi na poczatek czujnik doladowania. Deczja trafna bo błędu już nie wywala i nie odlacza turbiny. No ale niestety pozostaje jeszcze ten dziwny pisk turbiny i chyba skończy się to na jej regeneracji..
Pierwsze dwa miesiące obcowania ze stilo nie wyglądają najlepiej ale ja chyba po prostu nnie mam szczescia do aut..
Nie zatrzymasz nas jak wschodzącego słońca
Gdzie jeśli mogę wiedzieć, p.s mogę Ci dać namiar na gościa który pracuje w serwisie fiata, ale jest dobrym mechanikiem, jest z Rumii, dłubie sam po godzinach prywatnie.Napisał Rybi90
P.s
Jeśli pewnie byleś w Auto Mobil Fiat na wielkopolskiej? to prawda tam się cenią strasznie. Ciekaw jestem jak Plichta podchodzi do tematu
Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
Regulamin | Szukaj | Skargi | Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat
Jest:
-rower
-Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
-Volvo V50 2.0
Było:
-Brava 1.4 S 75 KM
-Marea 1.9 JTD na FKP|
-FF 1.8 TDCi
Tak byłem na wielkopolskiej. Znojomy mechanik na ulicy Miodowej 12 w Gdańsku ma warsztat,który obsługuje tylko diesle. Nie chce ropbic mu tu jakiejs reklamy ale tylu "fachowcow" co ogladalo mi auto nie bylo w stanie poradzic sobie z tym co on stwierdzil mi po jedej wizycie.
Nie zatrzymasz nas jak wschodzącego słońca
Z serwisów Fiata to ja bym pojechał raczej do Wejherowa. Mam z nimi dobre doświadczenia (m.in. wymiana żarówki po stronie akumulatora za 20 zł, gdy inni chcieli 50 zł więcej). Nie robiłem tam jeszcze (odpukać) żadnych bardziej skomplikowanych rzeczy.
Rybi90, Jest dział polecany warsztaty i tam możesz kolegi adres, przyda się dla potomnych
Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
Regulamin | Szukaj | Skargi | Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat
Jest:
-rower
-Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
-Volvo V50 2.0
Było:
-Brava 1.4 S 75 KM
-Marea 1.9 JTD na FKP|
-FF 1.8 TDCi
A tam nie pojechałbym ani do Redy ani Wejherowa, w ASO to sami dobrzy fachmani robią ale od wymieniania kolejno co popadnie.
Gwizd w turbinie to jedno ale problem z Engine Fault i wyłaczenie turbiny to drugie, zapewne miałeś zapisany błąd P0235 i do tego nie potrzeba papraków z ASO.
Przerobiłem ten sam problem, u mnie ten czujnik był zalepiony glutem z sadzy, pierwsze mycie nie pomogło więc ponowiłem i wyczyściłem EGR bo prawdopodobnie nie domykał się a jak już było na stole to zaślepiłem ten wynalazek na wlocie i skończyły się błędy.
Śmiało mogę Ci polecić, zaślep EGR bo długo na nowym czystym czujniku nie pojeździsz.
Mam podejrzenia że niedomknięty EGR może mieć wpływ na ten błąd niewłaściwego ciśnienia doładowania.
[SIZE=4][COLOR="#FF0000"]Do tej pory stojąc na światłach widywałem facetów dłubiących w nosie ale kobiety tez to robią, równouprawnienie[/COLOR][/SIZE]
tak, tylko trzeba petarda, pamiętać, żę zaślepiamy kryzą z otworami, w przypadku kolegi mjtd bo i tak bedzie mu inaczej wywalać błąd.
Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
Regulamin | Szukaj | Skargi | Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat
Jest:
-rower
-Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
-Volvo V50 2.0
Było:
-Brava 1.4 S 75 KM
-Marea 1.9 JTD na FKP|
-FF 1.8 TDCi
Rybi90 ma JTD a co do otworów to pobawiłbym się od fi 4-5 dla maksymalnego ograniczenia sadzy.Napisał lukq
Ten błąd ma wynikać z braku spalin w obiegu? co to sprawdza? jakiś czujnik?
Słyszałem rózne teorie o EGR ale zslepienie tego " na amen" to chyba moje najlepsze posuniecie po wymianie oleju
[SIZE=4][COLOR="#FF0000"]Do tej pory stojąc na światłach widywałem facetów dłubiących w nosie ale kobiety tez to robią, równouprawnienie[/COLOR][/SIZE]
tak ale ECU są dwa, jeden wywala błąd, a drugi nie przy całkowitym zaślepieniu, te z końcówką 15 nie wywalają, te z 16 wywalają jeśli nie jest to zaślepka z otworami.
Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
Regulamin | Szukaj | Skargi | Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat
Jest:
-rower
-Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
-Volvo V50 2.0
Było:
-Brava 1.4 S 75 KM
-Marea 1.9 JTD na FKP|
-FF 1.8 TDCi
Tyle się naczytałem o tym EGR o jego zaślepianiu ale kompetnie nie łapie o co w tym chodzi. Po co to zaślepiać? Mi mechanik powiedzał,że z tym EGR byłoby coś nie tak dopiero wtedy gdy podczas jazdy zostawiałbym za sobą czarną chmurkę.Mógłby mi ktoś tak ładnie i dokładnie wytłumaczyć ?
Nie zatrzymasz nas jak wschodzącego słońca
EGR to zawór który ma w naszych samochodach podnieść EURO. Zmniejsza on przez to emicję co2 do powietrza, zmniejszane jest to za pomocą kolejnego spalania mieszanki co2. Zawór ten może się zawiesić nie domykać do końca co powoduje nie prawidłowym spalaniem, czyli np dławieniem silnika. Nie dostaje się także tak wielki syf do silnika przez co jest on czysty od sadzy. Pisałem, że możesz go wyczyścić i spr jego działanie, a możesz także zaślepić.
Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
Regulamin | Szukaj | Skargi | Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat
Jest:
-rower
-Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
-Volvo V50 2.0
Było:
-Brava 1.4 S 75 KM
-Marea 1.9 JTD na FKP|
-FF 1.8 TDCi
Witam,
Drobne sprostowanie co do funkcji EGR:
Poprzez recyrkulacje spalin obniżamy temperaturę spalania co wpływa na obniżenie ilości wytwarzanych NOx (tlenków azotu i pochodnych).
EGR powinien działać dopiero po nagrzaniu silnika - nigdy po jego uruchomieniu i nigdy w trakcie rozgrzewania. Stąd problemy z rozruchem gdy EGR jest nieszczelny.
Ogólnie okres od uruchomienia do nagrzania silnika nie spełnia żadniych norm środowiskowych. Zazwyczaj steronwnik dawkuję bogatą mieszankę (a to równa się nie spalaniu całego paliwa i emisji sadzy, CO2 oraz CO) aby jak najszybciej nagrzać silnik do optymalnej temperatury. Wszystkie normy emisyjności (chociażby EURO) dokonują badań w bardzo wąskim zakresie pracy silnika - w warunkach ustalonych.
Pozdrawiam
@ Rybi90
Chłopaku i wymieniłeś/zregenerowałeś to turbo?
Mi też świszczy ale błędów nie wywala, ładuje chyba dobrze (ale pewności nie mam)
Fiat Stilo 1.9 JTD 2002r.
115 ps, przebieg ponad 250tyś.
grafitowy, 17 calowe felgi, pakiet MS design
A jest dokładnie na odwrótNapisał tabaker
Albo się mylisz, albo komuś, kto tworzył soft do mojego silnika się pokićkało