Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 11 z 11
Like Tree1lubi to!
  • 1 przez danioi

Temat: P0202 stilo 1.6 192  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 lipiec 2017
    Skąd
    Mazowieckie
    Wiek
    55
    Postów
    9
    Auto
    Stilo 1.6
    Rocznik
    2003

    P0202 stilo 1.6 192

    Mam problem z wtryskiwaczem. Po rozgrzaniu silnik czasami chwilowo się dławi. Przeważnie przy przyspieszaniu na wolnych obrotach czuć delikatne szarpnięcie. Gdy mam ustawiony podgląd chwilowego spalania paliwa, to w tym momencie wyświetlane są tylko kreski. Odczytany błąd to P0202.
    Dlaczego problem występuje dopiero po rozgrzaniu silnika i przy przyspieszaniu? Chciałbym zlokalizować źródło awarii - wtryskiwacz, czy problem z ECU.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    39
    Postów
    947
    Auto
    Stilo 1.9JTD 115
    Rocznik
    2002
    Podmień wtryskiwacz np drugi z trzecim. Jak wywali ci błąd na tym samym cylindrze co masz problem z instalacją elektryczną. Jak błąd "przeskoczy" to problem z wtryskiem.
    Wole pchać swojego fiata...

    ...niż jeździć VW.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 lipiec 2017
    Skąd
    Mazowieckie
    Wiek
    55
    Postów
    9
    Auto
    Stilo 1.6
    Rocznik
    2003
    Dostęp do wtryskiwaczy jest trudny. Może jest inna metoda, aby to sprawdzić?

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    39
    Postów
    947
    Auto
    Stilo 1.9JTD 115
    Rocznik
    2002
    Oddaj do mechanika... Zrobi ci to samo tylko zapłacisz...
    Wole pchać swojego fiata...

    ...niż jeździć VW.

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    29 styczeń 2014
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    32
    Postów
    355
    Auto
    Stilo swap z 1.6 na 1.4 16V
    Rocznik
    2002
    Żeby dostać sie do listwy wytryskowej należy odkręcić plastikową cześć kolektora ssącego. Wtedy jest dobry dostęp do wtrysków. Można zmierzyć oporność każdego wtrysku w kostce. Prawdopodobnie uszkodzony będzie mieć większy opór.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 lipiec 2017
    Skąd
    Mazowieckie
    Wiek
    55
    Postów
    9
    Auto
    Stilo 1.6
    Rocznik
    2003
    Opornosc sprawdziłem we wspólnej kostce - jest taka sama dla każdego z wtrysków, ale to mnie nie zdziwiło, bo silnik pracuje normalnie, poza momentami o których pisałem wcześniej, gdy jest rozgrzany. Jutro zdemontuję kolektor i przyjrzę się wtryskiwaczowi z bliska. Dzięki za info odnośnie demontażu - nie byłem pewien co należy odkręcić.

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    29 styczeń 2014
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    32
    Postów
    355
    Auto
    Stilo swap z 1.6 na 1.4 16V
    Rocznik
    2002
    Mogę zrobić manual bo jutro bede montować tulejki pod wtryski do lpg.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 lipiec 2017
    Skąd
    Mazowieckie
    Wiek
    55
    Postów
    9
    Auto
    Stilo 1.6
    Rocznik
    2003
    Dobry pomysł. Problem z wtryskami, jak zaobserwowałem, często się powtarza.

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    29 styczeń 2014
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    32
    Postów
    355
    Auto
    Stilo swap z 1.6 na 1.4 16V
    Rocznik
    2002
    Jako że znalazłem czas to umieszczam mój sposób dostania się do wtrysków.

    WP_20170830_005.jpg

    Tutaj widać na zdjęciu wszystko jak zdejmiemy górną osłonę na silniku.

    Ściągamy cewki i wtyczki od cewek. U mnie komputer jest przeniesiony dlatego nie pamiętam za bardzo jak jest z tą podstawką pod ECU, ale może się okazać że będzie ona trochę przeszkadzać, dlatego ją można zdemontować o odkręcić konektory masowe z wiązki.

    Żółtymi strzałkami zaznaczyłem co trzeba wyciągnąć czyli przewody od zaworu par paliwa, mały wężyk od odmy, wąż wspomagania hamulca, wtyczki od wtrysków, przepustnicy, sondy lambda przed katalizatorem, wtyczkę czujnika MAP oraz wtyczkę zaworu par paliwa (wtedy można śmiało część wiązki odłożyć na bok i nie będzie nam przeszkadzać).

    Wężyk od par paliwa też odkładamy na bok. W granicy rozsądku żeby go nie złamać.

    Czerwone kółka to śruby na których trzyma się plastikowy dolot. Zaczynamy od śrub na górze co są wkręcone w obudowę wałka rozrządu. Potem luzujemy wlew oleju i miarkę oleju. Klucz 10.

    WP_20170830_013.jpg


    Po poluzowaniu wlewu i miarki czeka nas najgorsze zadanie. Należy odkręcić 3 śruby m8 co trzymają plastikową część dolotu z częścią aluminiową.

    WP_20170830_015.jpg

    WP_20170830_016.jpg

    Te śruby się będą odkręcać bardzo ciężko. Warto kupić zwykłe sześciokątne ze względu na to że łatwiej będzie się je zakręcało.
    Na końcu odkręcamy kluczem 13 dwie skrajne śruby.

    Jak plastikowa część jest luźna to trzeba poszukać dookoła jeszcze kilka zapinek zatrzasków bo coś zawsze może się niej trzymać, np wężyk od listwy wtryskowej czy jakieś inne przewody których tutaj nie wymieniłem. Z resztą każdy oczy ma i widzi co robi ?? Prawda??

    WP_20170830_019.jpg

    Oto tak wygląda to wszystko po zdjęciu.
    Nic ciekawego tutaj nie ma
    Prócz tych wtrysków które chcemy zdemontować.
    I tutaj kolejny torx będzie nam potrzebny.
    Listwę trzymają dwie śruby m6

    WP_20170830_021.jpgWP_20170830_020.jpg

    No to je odkręcamy. Po wyjęciu śrub listwę trzeba delikatnie pociągać do góry. Robić to ostrożnie żeby nie uszkodzić wtyczek od wtrysków albo czego innego. Tam jest pewnie olej, kurz wysoka temperatura, plastik robi się kruchy. Także ostrożnie.

    WP_20170830_024.jpg

    I oto listwa na wierzchu jest. Troszkę trzeba pomanewrować ale udaje się ją wyciągnąć.

    Przy składaniu zwrócić uwagę czy gniazda wtrysków są czyste. By nam brudu do silnika nie nawpadało. Warto to jakoś wyczyścić.


    WP_20170830_026.jpg

    Składając użyłem smaru miedzianego. Posmarowałem śruby i nakrętki co by może w przyszłości się troszkę lżej odkręcało.
    Jakieś pytania? Chętnie pomogę.

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 lipiec 2017
    Skąd
    Mazowieckie
    Wiek
    55
    Postów
    9
    Auto
    Stilo 1.6
    Rocznik
    2003
    Dzięki za ten opis. Wczoraj wreszcie wziąłem się za naprawę i ten opis bardzo mi pomógł w demontażu. Wyjąłem listwę, sprawdziłem wiązkę przewodów. Przeczyściłem i przemyłem wszystkie styki i wtryskiwacze. Zamieniłem miejscami wtryskiwacz 2. i 3. Po zamontowaniu przejechałem kilka kilometrów i na razie błąd się nie pojawia . Mam nadzieję, że przyczyną awarii był tylko zły styk w kostce wtryskiwacza.

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 czerwiec 2019
    Skąd
    Lubin
    Wiek
    50
    Postów
    2
    Auto
    Palio
    Rocznik
    2000

    Dzięki za super opis.

    Cytat Napisał NIEBIESKISTILO Zobacz post
    Dzięki za ten opis. Wczoraj wreszcie wziąłem się za naprawę i ten opis bardzo mi pomógł w demontażu. Wyjąłem listwę, sprawdziłem wiązkę przewodów. Przeczyściłem i przemyłem wszystkie styki i wtryskiwacze. Zamieniłem miejscami wtryskiwacz 2. i 3. Po zamontowaniu przejechałem kilka kilometrów i na razie błąd się nie pojawia . Mam nadzieję, że przyczyną awarii był tylko zły styk w kostce wtryskiwacza.


 

Podobne tematy

  1. Stanisław Stilo czyli najładniejsze Stilo w mieście
    Napisany przez boch na forum Moje auto
    Odpowiedzi: 283
    Ostatni post: 16-06-2017, 18:28
  2. Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 02-04-2017, 22:55
  3. Stilo 1.6 16 V swap na 2.4 od Stilo Abarth
    Napisany przez stilo32 na forum Rozmowy o technice
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 28-08-2015, 11:28
  4. błąd P0202-CYLINDER 2 INJECTOR
    Napisany przez jtbb na forum Stilo
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 14-02-2013, 18:11
  5. Problem stilo 1.8 2002 check stilo 1.8
    Napisany przez ozinio na forum Stilo
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 28-03-2012, 21:00

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

p 0202 fiat stilo

wtryski fiat stilo 1.6 site:fiatklubpolska.pl

p0202 stilo

fiat stilo 1.6 problem z wtryskiwaczy

https:fiatklubpolska.plstilo-444p0202-stilo-1-6-192-a-38308

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl