Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 20
Like Tree2lubi to!

Temat: Który silnik polecicie...2,4 czy 1,8?  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 kwiecień 2015
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    41
    Postów
    29
    Auto
    Bravo 1,9 GT ,JTD
    Rocznik
    2000

    Który silnik polecicie...2,4 czy 1,8?

    Witam noszę się ze sprzedażą swojej bravki 1,9jtd GT,i idąc dalej drogą fiacików chciał bym kupić ale tym razem benzynę,tyle że nie słabeusza tylko coś czym można przucisnąć,który z w,w silników lepiej sprawuje się,jest zywotniejszy mniej awaryjny...



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 kwiecień 2015
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    41
    Postów
    29
    Auto
    Bravo 1,9 GT ,JTD
    Rocznik
    2000
    I co powiedzie lepiej wersja manual,czy tiptronik czy zwykły automat?

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 wrzesień 2013
    Skąd
    Marki
    Wiek
    47
    Postów
    51
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 154KM 307Nm
    Rocznik
    2003
    2,4 mało podatny na modyfikacje a trafienie sztuki w manualu graniczy z cudem a jak wiadomo seelspeed wymaga opieki gdyż w innym przypadku potrafi być kapryśny.
    1.8 to chyba tyle że wciąga olej co nie co zatem trzeba stosunkowo częściej sprawdzać stan i w miarę potrzeby dolewać. Tak naprawdę w Sztylo najlepsze dyszle (zwłaszcza najmniej awaryjne wersje 115KM i 140KM). Dodatkowo stosunkowo niewygórowanym nakładem i przy odrobinie wysiłku swojego można moc podkręcić o jakieś 30-40% a i jak to w dyszlu moment robi robotę.
    Borzesztymuj, co ja piszę? A jeszcze nie tak dawno mówiłem iż życie jest za krótkie by jeździć dyszlem.
    Pozdrawiam.
    byrrt lubi to.
    Rap wciąż jest ten sam, to tylko ja jestem starszy.
    SAAB 93 204E LPT 1999r. LPG 2.. kuni
    http://img801.imageshack.us/i/94998660.jpg/

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    14 kwiecień 2015
    Skąd
    Stalowa Wola
    Wiek
    31
    Postów
    440
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 115
    Rocznik
    09.2005
    Cytat Napisał bober6662 Zobacz post
    tiptronik
    to nie audi, u nas jest tylko manual i selespeed.

    Co do silnika 2.4 to on nie grzeszy niezawodnością, ma tą samą bolączke co silniki VT w kupe, czyli panewki, olej też żłopie. W dodatku 170Kucy jakoś nie czuć.
    co do 1.8 to tak jak przedmówca, olej chleje, i ogólnie ta jednostka to jakaś nieudana jest, paliwa żłopie jak 2.4 a but jak 1.6. Z tym że możesz zamontować Korek wstydu z tyłu.
    I potwierdzę że lepszym rozwiązaniem jest kupić 1.9 np.115kucy i zrobić go na 150 i wtedy wersja 2.4 ssie, bo moment niszczy wszystko.
    Natomiast nie polecam ver. 150 (OMG nie polecać takiego silnika to katastrofa), no ale tam masz już dpf i skrzynię M32 oraz klapki w dolocie, które silnik już pewnie zjadł(tych wszystkich bajerów nie ma wersja 115). Z tym że jego można ucisnąć nawet do 190kuni, a wtedy masz take zaperdaladło że klata boli po wciśnięciu gazu, a oczy dotykajo zagłówka.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 kwiecień 2015
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    41
    Postów
    29
    Auto
    Bravo 1,9 GT ,JTD
    Rocznik
    2000
    Jest sporo stilówek na aukcjach ale przerażają mnie ich przebiegi...nie które fajne sztuki potrafią mieć najechane jedyne 140tyś,sporo skręcone zatem...
    Ale mam apcje kupna auta prosto z Niemiec,od właściciela.Szuka mi tam go dobry znajomy Niemiec,nie śpieszy mi się plan na zmianę jest na listopad,więc szukam jak najwięcej informacji odnośnie silników.
    Diesla już mam JTD tyle że w bravce,i dupy nie urywa...tzn silnik jest ok,ale buda bravy mi się już znudziła.
    105km,cy 115...to żadna różnica,o modyfikowaniu chipami nie myślałem bo nie chce ingerowac w silnik.
    Dlatego padło na benzyniaka.
    Namiary koledze dałem,musi być manual...i silnik albo 1,8 albo 2,4....z naciskiem na 2,4 bo jednak 170km fajna frajda.

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    14 czerwiec 2015
    Skąd
    NSZ
    Wiek
    33
    Postów
    329
    Auto
    Stilo 1.9 Mjet 150
    Rocznik
    2006
    Jeżeli benzyna to tylko FIRE. 1.2 lub 1.4. Wiadomo 4liter nie urywa ale silnik niesamowicie prosty, wytrzymały (rzekłbym idiotoodporny).

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał cenioormo Zobacz post
    to nie audi, u nas jest tylko manual i selespeed.
    Natomiast nie polecam ver. 150 (OMG nie polecać takiego silnika to katastrofa), no ale tam masz już dpf i skrzynię M32 oraz klapki w dolocie, które silnik już pewnie zjadł
    Nie strasz M32 na pewno nie było w Stilo. Dpf też nie miały wszystkie. A klapki z kolektora można usunąć i mamy po problemie. I na pewno ten silnik nie jest żadną katastrofą bo koledzy z Bravo w serii mieli po prawie 160 KM i 350 Nm więc te wyniki mowią same za siebie.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 kwiecień 2015
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    41
    Postów
    29
    Auto
    Bravo 1,9 GT ,JTD
    Rocznik
    2000
    1,2 na taką bude?
    To nie jeżdzi przecież.

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    14 kwiecień 2015
    Skąd
    Stalowa Wola
    Wiek
    31
    Postów
    440
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 115
    Rocznik
    09.2005
    Cytat Napisał lorak06073 Zobacz post
    Nie strasz M32 na pewno nie było w Stilo
    heh....to dziwne bo w bravo, alfie 159, brerze i innych silnikach mają skrzynię M32, z tego co wiem to wszystkie 1.9 150 mają skrzynie 6biegowe(i z tego co czytałem i widziałem to najczęściej "kuloodporne" M32.
    Ale masz rację głowy nie dam urwać, trzeba sprawdzić jakąś po vinie.

    No to 1.2 i 1.4 to fakt świetne jednostki (te same 1.4 montowane w nowym Tipo), ale i racja że to muł jak cholera. i nawet najsłabsze jtd80 dają większą frajdę. Zresztą...ja teraz pacze za czymś 2.4M-jtd ew. 3.0D lub 3.0 Tdi

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 wrzesień 2013
    Skąd
    Marki
    Wiek
    47
    Postów
    51
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 154KM 307Nm
    Rocznik
    2003
    Cytat Napisał bober6662 Zobacz post
    Szuka mi tam go dobry znajomy Niemiec
    Fejk. Wszak wiadomo iż nie ma takich. A co do przebiegu koszt dwóch kabelków kole 100 polskich złociszy i z dużym prawdopodobieństwem zweryfikujesz zarówno przebieg jak i tak naprawdę prawie że wszystko co Ci tam przyjdzie do głowy.
    Pozdro.
    Rap wciąż jest ten sam, to tylko ja jestem starszy.
    SAAB 93 204E LPT 1999r. LPG 2.. kuni
    http://img801.imageshack.us/i/94998660.jpg/

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2012
    Skąd
    Limanowa/Kraków
    Wiek
    36
    Postów
    866
    Auto
    Fiat Stilo 1.9 JTD 115
    Celujesz w grupę na prawdę wysokiego ryzyka. Jeśli Cię interesuje dobra benzyna powyżej 1.6 to odpuściłbym sobie fiata. Niestety, ale prawda jest taka, że na forum jest pierdyliard tematów o 1.8 do remontu i właśnie wyremontowanych 2.4. Serio. Cierpiałbym niezmiernie, ale jakbym chciał kupić mocniejszą benzynę to kupiłbym taczki od VAGa.
    Kuzyn proponował mi sprowadzenie passata 3.0 v6 ostatecznie kupiłem stilo multiwagona z 1.6. W porównaniu do 1.9 jtd dynamikę ma tragiczną. Nieraz mi się wydaje że umrę zanim osiągnę 120.
    Jak chcesz, to mam za 6000 baaardzo zdrowe stilo 5d w jtd

    Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka
    toofoxy lubi to.

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    14 kwiecień 2015
    Skąd
    Stalowa Wola
    Wiek
    31
    Postów
    440
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 115
    Rocznik
    09.2005
    hehehe też chce ożenić swoje stilo 2005R 1.9115 inwestowane w hooj kasy ale odwdzięcza się 270tysi nalotu i odpukać...silnik klekocze pięknie w porównaniu ze stilami z niemiec z okazjonalną ceną 7000zł w stanie igła.
    Wpadła mi w oko Alfa 147GTA (proszę niech mnie ktoś sprowadzi do parteru).

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    06 luty 2011
    Skąd
    Warszawa (WF)
    Wiek
    67
    Postów
    286
    Auto
    Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic 3D (Blue Navy)
    Rocznik
    2003
    Cytat Napisał bober6662 Zobacz post
    Namiary koledze dałem,musi być manual...i silnik albo 1,8 albo 2,4....z naciskiem na 2,4...
    Więc jeżeli 2,4 z manualną skrzynią to wybór tylko pomiędzy Stilo Schumacher 2.4, a Stilo GT (nie mylić ze Stilo Abarth).
    Szczególnie ten drugi niezbyt bogato wyposażony, ale jednak 170 KM z manualem .
    Fiat Stilo 1.6 16V z 2003,
    a to już praktycznie moje 16 auto.
    Poprzednio był VW Passat B3 2.0 16V automat, przed nim Fiat Tempra 1.6 SX,
    a jeszcze wcześniej kilkanaście innych autek (w tym Fiaty: 124, Uno, Tipo i Tempra).
    Do niedawna była również Alfa Romeo GT 2.0 JTS z 2004 (sprzedana ).

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 kwiecień 2015
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    41
    Postów
    29
    Auto
    Bravo 1,9 GT ,JTD
    Rocznik
    2000
    Ok,jedna dwie osoby które mają benzynkę,coś napisały,reszta dieslowców piszę tylko że to ryzyko i silniki tragedia...hmmm też mam diesla JTD 1,9 wiem jakie ma bolączki.Chodziło mi bardziej o opisy osób które mają stilo 2,4 lub 1,8.
    Bardziej sensownie było by napisać "nie bierz 2,4 stilo bo jeden z moich kolegów słyszał że..."
    bo póki co to coś w tym stylu są odpowiedzi....nic konkretnego.
    Mam fiatecuscan z OBD wiec sprawdzę na pewno realny przebieg.
    Wysokie ryzyko jest tak jak napisał ktoś...nie uniknione bo w końcu auta te mają po 15lat.
    Panewki jak to w benzyniakah czy to fordach czy innego typu lecą po 180tyś nic już na to sie nie poradzi.

    JAk kupowałem bravke 1,9 jtd to wszyscy krzyczeli nie pchaj sie w diesla...a już napewno nie JTD...to tragedia,dobre w nim tylko jest commonrail.Poci się,klekocze itd...
    i nic, nic przez 2 lata nie zaobserwowałem takiego.Jedynie po kupnie Kabla OBD okazało się ze ma przejechane 80tyś więcej niz licznik wskazuję.

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    14 czerwiec 2015
    Skąd
    NSZ
    Wiek
    33
    Postów
    329
    Auto
    Stilo 1.9 Mjet 150
    Rocznik
    2006
    A nie myślałeś np o 2.5 V6 Busso? Jeżeli szukasz dużej benzyny ze stajni Fiata to może się nim zainteresujesz.

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 kwiecień 2015
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    41
    Postów
    29
    Auto
    Bravo 1,9 GT ,JTD
    Rocznik
    2000
    5 drzwiowa Alfa odpada,generalnie mam auto rodzinne,a szukam 3D na dojazdy do pracy i ewentualne jazdy po mieście.
    Każdy chyba kiedyś zapragnął taniej wyścigówki...namnie nadszedł czas teraz.Póki jest okazja.
    Nie chce wiesniakowozów w stylu Golf...coś tam.Ewentualnie myślałem o Seacie 1 cupra ale to już po za zasięgiem finansowym...
    Więc pozostaję zapomniany Stilo...2,4.
    Szukać szukać szukać...Plan mam do listopada na poszukiwania,tak sobie zaplanowałem.Na spokojnie.
    Jest kilka na necie fajnych np ten...
    ŚLICZNE STILO ABART TOTALNE FULL OPŁACONA!!! (6472758660) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.
    Tyle że skrzynia biegów nie taka.
    Albo taki...
    Fiat Stilo Abarth 2.5 Piława Górna • OLX.pl
    Tyle że pani nic o im nie wie,oprócz tego że nim jeżdzi....



    Właśnie dzisiaj znajomy dwonił że znalazł 2,4L manual,180tyś 2002r. Za 1300eurasów.
    Wiec te wersje są do znalezienia.
    Ostatnio edytowane przez bober6662 ; 15-09-2016 o 21:03


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Który silnik benzynowy wybrać 90KM, czy 120KM?
    Napisany przez SLT na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 15-12-2014, 21:08
  2. Marea Weekend, który silnik wybrać?
    Napisany przez krokil na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post: 30-05-2013, 16:53
  3. który silnik lepszy 2.3 czy 2.2 w ducato z 2007?
    Napisany przez skorpio83 na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 19-02-2013, 18:17
  4. Którą firmę radia mi polecicie?
    Napisany przez nike166 na forum Car Audio
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post: 08-03-2012, 15:50
  5. [silnik] Który silnik diesla wybrać pod względem bezawaryjno
    Napisany przez ravros na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 15-01-2010, 13:24

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plstilo-444ktory-silnik-polecicie-2-4-czy-1-8-a-33768

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl