Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 16
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 sierpień 2010
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    18
    Auto
    Stilo MW MJtd 140KM

    Którego Stilo wybrać?

    Witam,

    Rozważam zakup Stilo. Obecnie swoje poszukiwania zawęziłem do 3 egzemplarzy i mam dylemat który wybrać:


    1 - JTD 115KM, 180.000 km z Niemiec

    2 - JTD 115KM, 213.000 km krajowy

    3 - JTD 140KM, 170.000 km krajowy


    Najistotniejsze dla mnie kryteria to:

    - kombi (inny odpada)
    - niezawodność, koszty eksploatacji i ekonomia (tu dylemat jaki silnik lepszy 115KM czy 140KM ?)
    - jakość wykonania (wszystkie są z tego samego rocznika, więc chyba się nie różnią ...)
    - komfort (czynnik drugorzędny).

    W wszystkich w/w przebiegi wyglądają wiarygodnie. Trochę odstręczająca jest cena wersji 140KM, czy aby nie za dużo?

    Czy warto brać silnik 140KM? Jeżdżę spokojnie i nie zależy mi na zrywności, ważniejsze są koszty eksploatacji i nizewodność. Czy ten mocniejszy silnik nie pali znacząco więcej? Czy nie jest jakiś bardziej problemowy w eksploatacji? Czy ze względu na większy moment nie padnie szybciej dwumas?



    P.S. To mój pierwszy wpis na tym forum, więc pozdrawiam bywalców i z góry proszę o wyrozumiałość ...



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    04 kwiecień 2010
    Skąd
    Sanok
    Postów
    1,578
    Auto
    Abrath Panda 1.3 multijet 2005r. :)
    co prawda nie przepadam za szarym, ale zdecydowanie bym polecał pierwszy. co prawda dopłacisz do tej ceny jeszcze 1500pln opłat ale będziesz miał auto mniej zniszczone: jeżdżące po zupełnie innych drogach, regularne serwisowane (i to nie tak jak u nas u pana Mietka w stodole) oraz jeżdżące na zdecydowanie lepszym paliwie - gdzieś spotkałem się z tym iż paliwa na stacjach paliw w Europie dzieli się na 3 klasy czystości. pierwsza, najlepsza, jest w Niemczech, w pozostałych krajach starej Unii druga, w Polsce natomiast trzecia, najgorsza. jak to u nas wygląda na poszczególnych cpn-ach nie muszę chyba mówić.
    przed zakupem zalecana kontrola stanu technicznego. w sumie oczywistość.

    no i spalanie w tym przypadku zapewne będzie mniejsze. ale spalanie i awaryjność może lepiej zostawmy użytkownikom stilonów.

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    16 listopad 2009
    Skąd
    Tarnogród
    Postów
    400
    Auto
    fiat Stilo 3D 1.9 jtd ~150KM
    co do spalania wydaje mi sie ze wiecej nie pali. załkadając ze jezdzisz normalnie. jak przycisniesz to normalne ze wypic musi wiecej.
    ja co prawda mam 115 w serii i te silnik jest bardzo przyjemny-nawet z tymi 115KM. kazdy kto na tym forum ma taki to chyba go poleci:]
    co do jazdy 140konną wersją to najlepiej zeby ktos sie wypowiedział kto tym jeździ.
    z tego co sie orientuje kolega Hipo ma takiego i też MW :]

    co do wyboru brał bym pana 3
    nie ma ASR ale patrzac na tego 1 to watpie ze faktycznie ma ESP

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 sierpień 2010
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    18
    Auto
    Stilo MW MJtd 140KM
    Dziękuję za opinie i proszę o więcej (zwłaszcza od osób, które mają Stilo z silnikim 140
    KM).

    Co do auta nr 3, to było ono serwisowane wyłącznie w ASO, właściciel nic nie ukrywa (łącznie z tym, że lakierowane były drzwi kierowcy, prawe tylne - w wyniku zadrapania lakieru oraz progi - w wyniku działania piasku i soli nastąpiło uszkodzenie lakieru, wszystkie naprawy udokumentowane). Zastanawiam się jednak, czy to nie oznacza, że do auta zaczęła dobierać się korozja?

    Za to auto nr 1 ma dużo słabsze wyposażenie (ale i lepsza cena).

    Czyli nadal remis i mam dylemat ...

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 czerwiec 2010
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    2
    Auto
    stilo multivagon 1.9 multijet
    Witam.
    Od maja jestem posiadaczem stilo MW 1,9 multijet 140ps. Jeżeli chodzi o koszty eksploatacyjne to na razie niewiele mogę powiedzieć, gdyż mam ten samochód zbyt krótko. Przy kupnie wymieniany był rozrząd, ale to chyba standard. Co do ekonomii to nie mogę narzekać, gdyż spalanie po przejechaniu 4tys. km kształtuje się na poziomie 5,6 litra, co myślę, jest dobrym wynikiem jak na tę jednostkę i porównywalne do 1,9 jtd 115ps. Różnica w cenie znaczna między przedstawionymi modelami, ale ja za swojego też płaciłem podobnie. Ze swojej strony polecam. Pozdrawiam!

  7. #6
    Master
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Cytat Napisał Maciekqbn
    ....oraz progi - w wyniku działania piasku i soli nastąpiło uszkodzenie lakieru, wszystkie naprawy udokumentowane). Zastanawiam się jednak, czy to nie oznacza, że do auta zaczęła dobierać się korozja?
    To typowa wada Stilo że samo sobie piaskuje progi z tyłu na tym zawinięciu koło drzwi. Jak dasz chlapacze z przodu to czesciowo wyelyminujesz ten problem ale najlepiej to nakleić folie ochronna i tyle.

    Jeśli auto ma ASR to i ma ESP, jeśli nie ma ASR to nie ma ESP bo jedno jest bezpośrednio powiązane z drugim.

    Moim egzemplarzem póki co zrobiłem około 5tyś. więc nie za wiele powiem, jeździ i tyle.

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    09 styczeń 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    121
    Auto
    Fiat Stilo 1,9 JTD 115
    W moim modelu jest ASR ale z tego co wiem nie mam ESP chyba że coś mnie ominęło ;>

  9. #8
    Master
    Dołączył
    04 kwiecień 2010
    Skąd
    Sanok
    Postów
    1,578
    Auto
    Abrath Panda 1.3 multijet 2005r. :)
    jeśli chodzi o dobre wyposażenie to czy koniecznie musi być stilo? inny rodzaj fiata nie będzie? chodzi mi o coś takiego:
    http://otomoto.pl/alfa-romeo-156-C13867160.html
    http://otomoto.pl/alfa-romeo-156-2-4...C13383882.html

    ( i inne -> klik ) silniki te same co w stilo, cenowo chyba nie najgorzej ...

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    16 listopad 2009
    Skąd
    Tarnogród
    Postów
    400
    Auto
    fiat Stilo 3D 1.9 jtd ~150KM
    owszem piękne auta ale śmiem stwierdzic ze zawieszenie jednak jest słabsze niż w fiacie(bardziej komfortowe ale bardziej awaryjne i droższe w utrzymaniu). takie nasze piekne drogi;/

  11. #10
    Master
    Dołączył
    04 kwiecień 2010
    Skąd
    Sanok
    Postów
    1,578
    Auto
    Abrath Panda 1.3 multijet 2005r. :)
    czyli Pan jednak wolisz stilo?

    aj tam. kolega przecież nie będzie szalał gdy dziury przed autem
    za to ciut lepiej doposażone.

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    22 wrzesień 2009
    Skąd
    Piaseczno
    Postów
    172
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 115ps
    Cytat Napisał karol83
    W moim modelu jest ASR ale z tego co wiem nie mam ESP chyba że coś mnie ominęło ;>
    no właśnie też mam takie wrażenie...

    //
    co do wyposażenia - stilo jak na fiata jest dość mocno wyposażone.. nie wiem co więcej mógłbyś znaleźć w alfie
    Fiat Stilo 1.9 JTD 2002r.
    115 ps, przebieg ponad 250tyś.
    grafitowy, 17 calowe felgi, pakiet MS design

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 sierpień 2010
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    18
    Auto
    Stilo MW MJtd 140KM
    Alfy są fajne wewnątrz, jedna na zewnątrz są jak dla mnie zbyt... powiedziałbym awangardowe. Bliższa mi jest stylistyka Stilo.

    Wracając do mojego pierwszego wpisu - definitywnie wyeliminowałem kandydata nr 2 - po bliższym przyjrzeniu się wygląda mi, że jest to auto powypadkowe - krzywo założona klapa, poza tym adres pod tablicą rejestracyjną wskazuje na zakład blacharsko-lakierniczy specjalizujący się w kompleksowych naprawach powypadkowych - przypadek?

    Co do auta nr 1 to wszystko byłoby super, ale jest do niego tylko 1 kluczyk (choć w komputerze zarejestrowane są 2), ma nieszczelną klimatyzacje (właściciel jest na etapie poszukiwania nieszczelności, po nabiciu działa przez kilka dni) poza tym auto bez zarzutu (technicznie).

    Zastanawiam się, czy silnik 140KM nie będzie wyraźnie droższy w eksploatacji (np. koszt wymiany rozrządu?) ale i czy nie jest bardziej zawodny i mniej trwały (większa moc wyciśnięta z tej samej pojemności).

    Czy w autach z silnikiem 140KM nie obserwuje się szybszego zużycia dwumasu (większe momenty)?

    [size=2][ Dodano: 2010-08-13, 22:23 ][/size]
    Wybrałem kandydata nr 3.

    Dzisiaj auto obejrzałem, jazda próbna itd.
    W aucie słychać turbinę (choć parametry trzyma,ładnie ciągnie, nie kopci) i za jakieś 20-30 tyś pewnie do regeneracji. Na tą chwilę wg serwisu można jeździć.
    Cena utargowana (ze względu na turbinkę) to 24 tys PLN.

    Do tej pory jeździłem leciwym Nissanem Sunny N14 i w życiu nie widziałem bardziej niezawodnego auta (eksploatacja sprowadza się do lania paliwa, wymian oleju, klocków hamulcowych, rozrządu i żarówek).
    Co mnie zdziwiło na minus w Stilo, to łatwość z jaką można zdusić silnik na 1-2 biegu (np. przy ruszaniu). W moim Sunny (diesel wolnossący 70KM) w korkach spokojnie ruszam nie wciskając gazu (nawet na 2 biegu gdy jadę sam). Za to w Stilo przy normalnej jeździe silnik ma takie kopytko, że aż miło. Nawet na 5 biegu wciska w fotel a i na 6 czuć, że ciągnie.

    W poniedziałek odbieram.
    Mam nadzieję, że to dobry zakup - czas pokaże.

  14. #13
    Master
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Cytat Napisał Maciekqbn
    W aucie słychać turbinę (choć parametry trzyma,ładnie ciągnie, nie kopci) i za jakieś 20-30 tyś pewnie do regeneracji.
    A niby turbo to ma nie gwizdać ? tylko ciekawe jak ma tego dokonać skoro ma takie małe ładne wiatraczki które tną powietrze z niesamowitą prędkością i stąd ten świst. Ten dźwięk normalnie towarzyszy pracy turbiny, a skoro parametry są ok, auto jeździ jak należy to nie ma sobie co szukać dziury w moscie.

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 sierpień 2010
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    18
    Auto
    Stilo MW MJtd 140KM
    Witam,
    Po pół roku użytkowania musiałem zregenerować turbinę (rozsypała się i zaczał kopcic spalonym olejem jak parowóz). Koszt regeneracji 2000 zł + robocizna.
    Za to po wymianie auto dostało niezłego kopa (po wciśnięciu gazu na 3 biegu wgniata w fotel) i mniej pali (na trasie przy jeździe "dziadkowej" ok. 4,9l, na mieście przy jeździe normalnej ok. 7l), przed regeneracją spalanie, zwłaszcza na trasie było ok. 1l wyższe.

    Po regeneracji turbiny nie słychać wcale, tak więc jak ktoś będzie kupował auto z silnikiem JTD Multijet i w kabinie będzie słyszał wyraźnie turbinę (powyżej 2000 obrotów), znaczy to, że prędzej czy później musi się liczyć z jej regeneracją (ja zrobiłem 5000 km od zakupu do regeneracji turbiny).

    Przy okazji - cena nowej turbiny to 6800 PLN, regenerowanej (z dystrybucji Fiata) 4800, regenerowana w niezależnym zakładzie 1500-2000 PLN (ja dałem 2000 w jakimś zakładzie w Krakowie - polecany przez mojego znajomego, który mi ją wymieniał).

    Do tego trzeba doliczyć wymianę katalizatora (cały zawalony olejem) - u mnie udało się go doprowadzić do używalności po kilku dniach płukania w jakiś rozpuszczalnikach.

    Po wymianie turbiny przez ok. 1000 km wypalały się resztki oleju z dolotu i wydechu - efekt taki jakby była nieszczelność w wydechu, niesamowity smród palonego oleju w kabinie. Po wypaleniu wszystko ok, nic nie śmierdzi. Ponoć w ASO zalecają by wymienić cały wydech po takiej operacji - miałoby to sens, ale koszty...

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 luty 2010
    Skąd
    Sopot
    Postów
    87
    Auto
    stilo 1.9 jtd multiwagon
    opowiem o moim stilo,kupiłem auto większe bo jezdziłem audi a4 b6 sedan,niestety zamałe jak dla mnie,przesiadka z niego do fiata troche mnie przerażała,głośniejsze auto,wyżej sie siedzi ,ale co tam stylistyka mi sie spodobałamauto swiezo sciągnięte z niemiec,sprawdzone w Aso fiat Elbląg,stan super ,lakier no jest tu troszke niedorubek,na masce odbicia od kamyczków drobniutkie uszczerbki,ale to tak auta maja jak sie jezdzi autostradami z wiekszymi prędkościami,nieważne,mam 1,9jtd 115 kombi,jeżdze nim do Danii ,850 km,jadąc spokojnie do 150km/h na całym baku dojade do pracy,wciąż auto porusza sie po autostradach i nic sie nie psuje,a znajomi mi powiedzieli iz zrobiłem błąd życia,miałem kase czemu nie kupiłem ww,toyote,czy innego japończyka,ja na to ze mnie sie podoba to auto!jeżdze i tylko wymieniam oleje,filtry,klime nabiłem i działa wszystko ok,miałem z nim na początku problem gdyż miał już stary akumulator i sie wciąż wyświetlały jakies błędy,zmieniłem na nowy i od tej pory nic,nic,jeżdze i uważam że silnik daje sobie spokojnie rade w mieście jak i na trasach,dołozyłem jedynie tempomat,i jestem zadowolony a co do kupna alfy romeo,wszystko jest fajnie dopóki nie trzeba zrobić zawieszenia,fiat jest naprawde tanim autem w eksploatacji,co doświadczam na codzień,gdybym sprzedawał to osobie własnie z tego forum któzy wiedza co sie kryje pod znaczkiem FIAT,kto wie narazie jeżdże nim ale mnie ciągnie do mazdy 3,i to bardzo.pozdrawiam forumowiczów


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Którą wersję Grande Punto wybrać?
    Napisany przez Kazik na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 11-12-2013, 23:22
  2. Bravo, którego nie da się podpiąć pod komputer
    Napisany przez Limpopo na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 26-08-2012, 19:37
  3. [silnik] Który silnik diesla wybrać pod względem bezawaryjno
    Napisany przez ravros na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 15-01-2010, 13:24
  4. Jaki TV wybrać...?
    Napisany przez aramis1981 na forum Na luzie, po pracy
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post: 23-06-2009, 21:43
  5. [skrzynia biegów] którą linkę do sprzęgła wybrać?
    Napisany przez mic na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 05-04-2009, 04:12

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

chlapacze fiat stilo kombi

turbina panda multijet

silnik fiata 1.9 multijet 115 km czy 140 km

cena regeneracji i robocizny turbiny w pandzie

jaki lepiej silnik 140km czy 115km

fiat stilo 3d 140km opinie

chlapacze stilo multiwagon

fiat stilo kombi multijet 140KM

krzywy fotel kierowcy fiat stilo

co wybrac fiat panda czy stilo

grande punto 1.3 kopci czuc spalonym olejem

stilo koszty utrzymania forum

forum stilo folia ochronna

stilo z chlapaczami z przodu

chlapacze do stilo kombi ceny

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl