Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 7 z 7
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    20 listopad 2011
    Skąd
    x
    Postów
    328
    Auto
    x
    Rocznik
    x

    komunikaty "low oil press" oraz "alternator fail"

    Witam
    Mam następująca sytuację. Na początku października stałem w korku i podczas ruszania wyświetlił mi się komunikat "low oil press" i silnik zgasł. próbowałem go odpalić. Do pierwszej pozycji kluczyk przekręciłem do drugiej się nie dało. I tak kilka razy w końcu wysiadłem z auta sprawdziłem czy jest olej okazało się że nie ma więc dolałem oleju i wtedy silnik w końcu odpalił. później 12 października wymieniłem olej łącznie z filtrami i myślałem że już będę miał spokój ale dwa tygodni później znowu stałem w korku i podczas ruszania wyświetlił mi się komunikat "low oil press" i silnik zgasł ale tym olej był na bagnecie i silnik odpalił więc dojechałem do domu ale na 2 listopada się umówiłem na diagnostykę w sprawie tego oleju. na serwisie powiedzieli mi że wszystko jest w porządku i tylko czujnik oleju wymienili. Natomiast sytuację z początku października skomentowali w ten sposób że byłem zestresowany i dlatego silnika nie umiałem odpalić bo takich zabezpieczeń w tym samochodzie nie ma (stilo active 1.4). później 11 listopada jechałem autem i tym razem podczas jazdy zapaliła się czerwona kontrolka oleju i komunikaty "low oil pres" "STOP". więc zjechałem na pobocze i sprawdził że olej na bagnecie jest więc odpaliłem auto nic się świeciło więc ruszyłem ale po przejechaniu kilkudziesięciu metrów znowu zapaliła się czerwona kontrolka oleju i komunikaty "low oil pres" "STOP". Więc zgasiłem silnik, odczekałem dwie minuty, odpaliłem, nic się nie świeciło więc ruszyłem ale po przejechaniu kilkuset metrów znowu te same komunikty. Więc już wzywałem pomoc drogową. Na serwisie powiedzili że z olejem wszystko jest w porządku tylko w przepustnicy znajdował sie jakiś "fostal" czy coś w tym rodzaju< więc ją przeczyścili< przejechali 80 km i nic się nie zapalało. Ale na drugi znowu stałem w korku i podczas ruszania wyświetlił mi się komunikat "low oil press" oraz "alternator fail" (ten komunikat pojawił się po raz pierwszy) i silnik zgasł. I znowu silnika nie umiałem uruchomić. Do pierwszej pozycji kluczyk przeszedł do drugiej nie chciał. Dopiero jak się wściekłem i przekręciłem kluczyk od razu do drugiej pozycji zanim silnik zdążył wykonać testy pokładowe to odpaliłem. I dojechałem tam gdzie miałem dojechać. Później już normalnie odpalał. Ale to jest nienormalne. Od dwóch miesięcy mieszkam w Warszawie i średnio co tydzień jeżdżę do serwisu Fiata albo na wizytę albo umówić się na wizytę. Następną wizytę mam 25 listopada I mam pytanie czy ktoś miał podobną sytuację ? W dwóch różnych serwisach Fiata robiłem diagnostykę i na obu powiedzieli że z olejem jest wszystko w porządku więc czy to że nie umiem odpalić tego samochodu może być winą alternatora ? Albo czy to może być spowodowane słabym akumlatorem ? Co w tym samochodzie wymienić żeby w końcu wszystko chodziło prawidłowo akumlator czy alternator ?
    z góry dziękuję za odpowiedź



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,530
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    W stilo jest tak, że lubi wariować poprzez za słaby akumulator, bądź niedoładowany.
    Sprawdź sobie na początek stan akumulatora w jakieś firmie. Jak trzyma swoje właściwości.
    Od tego bym zaczął na początek.
    Później przyglądałbym się czujnikom od ciśnienia oleju. oraz samo ciśnienie od pompy.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  4. #3
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,366
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Może też pompa być uszkodzona, poza tym co wskazał Lukq. Co prawa rzadki to przypadek, ale może. Jak w 1994 roku rodzicie kupili Temprę to po tygodniu trafiła do ASO na wymianę pompy oleju.
    Lub elektronika wariuje. A ECU jakieś błędy wyrzuciło?
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    20 listopad 2011
    Skąd
    x
    Postów
    328
    Auto
    x
    Rocznik
    x
    No właśnie na 25 listopada umówiłem sie na przegląd samochodu w ramach akcji zima podczas którego mają sprawdzać m. in stan akumlatora oraz wiele innych układów (szczegóły można przeczytać na stronie głównej Fiata). Możliwe że akumlator jest do wymiany. Moja mama która tym autem wcześniej jeździła też twierdziła że będę musiał się przygotować na wymianę akumlatora. Czujnik oleju był wymieniany dwa tygodnie temu więc musi być dobry. Pompa była sprawdzana 2 listopada oraz 17 listopada więc musi być dobra. natomiast co do pytania o ECU to nie bardzo rozumiem o co chodzi. 17 listopada był podłączany samochód do komputera na serwisie Fiata. Ale czy coś komputer wykazał to nie wiem bo nie umiałem się skontaktować z osobą która przyjmowała mój samochód na serwis. W momencie jak dzwonił nie mogłem odebrać a jak podjechałem po odbiór auta to już była druga zmiana. Nie wiem co robić. Poczekam co mi wykaże ten przegląd który robie w piątek. Mam nadzieję że do tego czasu samochód mi wytzymie

  6. #5
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,530
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    ECU- chodzi nam o to czy na komputerze został zapisane jakiś błąd, panowie go wykasowali myśląc, że się nie pojawi.
    Choć jak pisałem najbardziej prawdopodobny jest akumulator.
    Możesz zrobić tak, że na noc go zabierzesz do domu i podłączysz pod prostownik celem podładowania i sprawdzenia czy dalej takie błędy wyskakują.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    20 listopad 2011
    Skąd
    x
    Postów
    328
    Auto
    x
    Rocznik
    x
    Ale się znowu pojawił. Do prostownika nie mam możliwości podłączyć auta bo pochodzę ze śląska i musiałbym do domu od rodziców jechać 330 km w jedną stronę. To jest od 5 do 6 godzin drogi więc wolę poczekać do piątku. Mam nadzieję że nic się nie stanie do tego czasu. Poza tym mam nowy problem a autem. Wskaźnik paliwa mi się dzisiaj zepsuł. Rano tankowałem i wszystko było w porządku. po zajęciach wracam do samochodu, patrzę a strzałka jest w pozycji pionowej w dół tak jakby paliwa było 150% w baku. Potem wróciłem do mieszkania, parkuję auto pod blokiem, wyłączam silnik i strzała pokazuje że jest połowa paliwa. Wszystkie wskaźniki ustawiają się w pozycji zerowej jak się zgasi silnik a paliwa pokazuje ponad połowę, a jak odpali strzałka przesuwa się 180 stopni zgodnie z ruchem wskazówek zegara i jest 150 %. Nie wiem czy to ma związek z elektroniką czy tylko strzałka się zepsuła.

  8. #7
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,530
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    Wydaje mi się, że to błędy a akumulatorem. Niestety stilo lubi tak wariować przy słabym akumulatorze.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi


 

Podobne tematy

  1. [silnik] CC900 pali się "marchewa" problem z wtrys
    Napisany przez Banas921 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 17-02-2011, 21:33
  2. Komunikat "Oil Sensor Failure"
    Napisany przez geez na forum Stilo
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 20-09-2010, 20:22
  3. [ukł. klimatyzacji] kierunek nawiewu oraz "tyk tyk"
    Napisany przez mencus na forum Stilo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 26-08-2010, 16:32
  4. "kołatanie" przedniego koła oraz dziwny 'świst'
    Napisany przez mlynek na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 16-10-2009, 12:51
  5. Nie grzeją świece żarowe, komunikat "Preheat Fault"
    Napisany przez fenix na forum Stilo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 16-01-2009, 16:37

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

alternator fail stilo

fiat stilo alternator failure

alternator fail fiat stilo

low oil press stilo

fiat stilo komunikaty komputera

stilo alternator failure

komunikaty w stilo

stilo alternator fail

stilo low oil press

komunikaty komputera fiat stilo

alternator failure fiat stilo

fiat stilo alternator fault

komunikat przy odpaleniu alternator fail stilostilo komunikaty komputeraawria alternatora stiloalternator fiat stiloalternator failure stiloslaby akumulator stilooil press silnikoil low w stilo

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl