Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 17
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 listopad 2012
    Skąd
    Chorzów
    Postów
    37
    Auto
    Stilo 1.9 JTD

    fiat stilo nie osiaga temperatury 80st

    witam. Jestem posiadaczem Stila 1.9JTD 140 KM ( po chipie). Autko nie dogrzewa sie do odpowiedniej temperatury... na wskazniku pokazuje jedna kreske ponizej polowy. Macie jakies pomysly co to moze byc ? dodam ze termostat jest w pozycji zamknietej podczas rozgrzewnia samochodu .



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    19 lipiec 2010
    Skąd
    Świdwin
    Postów
    1,016
    Auto
    Ford Focus mk2 lift 1.6 tdci
    Rocznik
    2008
    czym sprawdziłeś że jest 80*C?
    to że podczas rozgrzewania termostat się nie otwiera to nie świadczy o jego sprawności, po osiągnięciu jakiejś temp się nie domyka i przez to może silnik być niedogrzany, jeżeli po podpięciu do kompa pokaże ci też 8o*C termostat do wymiany

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 listopad 2012
    Skąd
    Chorzów
    Postów
    37
    Auto
    Stilo 1.9 JTD
    nie jestem pewny czy to jest akurat 80*C , to tylko moje przypuszczenia. przed chwila podjechalem do pracy to wskaznik temp byl jedna kreske ponizej polowy a termostat byl otwarty, bo przewody prowadzace do chlodnicy byly cieple. z tego co sie orientuje to termostat powinien sie otworzyc dopiero po osiagnieciu 88*C czyli na wskazniku mniej wiecej powinno byc w polowie

  5. #4
    Master
    Dołączył
    19 lipiec 2010
    Skąd
    Świdwin
    Postów
    1,016
    Auto
    Ford Focus mk2 lift 1.6 tdci
    Rocznik
    2008
    88* to przy takiej temp termostat otworzy ci się całkowicie , im temp rośnie to termostat powoli się otwiera i puszcza płyn na tzw. duży obieg , jeżeli ciecz chłodząca ostygnie to zaczyna się przymykać i tak w koło

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    04 czerwiec 2012
    Skąd
    Wola/k Pszczyny
    Wiek
    39
    Postów
    270
    Auto
    Fiat Stilo 1.9 JTD
    Skoro twierdzisz ,że z termostatem wszystko OK ... to czujnik temperatury może świrować ...

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 listopad 2012
    Skąd
    Chorzów
    Postów
    37
    Auto
    Stilo 1.9 JTD
    tak mi sie tylko wydaje

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    27 czerwiec 2009
    Skąd
    Łódź
    Postów
    471
    Auto
    Stilo Multiwagon 1.9 8v 115KM
    Wymień termostat bo masz otwarty. Sam sobie zaprzeczasz mówiąc że termostat jest ok, a puszcza płyn poniżej 80 stopni. Ja też tak mam i muszę wymienić termostat (koszt ok.200zł). W trasie po przejechaniu 100km dopiero uzyskał pełną temperaturę silnika przy zasłoniętej chłodnicy. Co z tego że wskazówka rośnie ale nigdy nie jest w pionie.

    Co sądzicie o wmontowaniu wkładu termostatu Verneta w przewód chłodzący? W internecie jest instrukcja jak to zrobić. Czytaliście?
    A jeśli chodzi o fabryczny termostat to co powiecie o firmie Vernet Calorstat? Warto go zakupić?
    Ostatnio edytowane przez Etiuda ; 26-11-2012 o 23:48

  9. #8
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał Etiuda Zobacz post
    Co sądzicie o wmontowaniu wkładu termostatu Verneta w przewód chłodzący? W internecie jest instrukcja jak to zrobić. Czytaliście?
    Nie czytałem ale daj spokój z jakimiś tam przeróbkami

    Vernet jest firmą popularną, ale ma różne opinie. Sam mam verneta już pewnie z 2gi rok - działa, choć chyba mógłby puszczać lekko później wodę.. Są dość tanie dlatego popularne.
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 listopad 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    10
    Auto
    .
    Cytat Napisał Etiuda Zobacz post
    Wymień termostat bo masz otwarty. Sam sobie zaprzeczasz mówiąc że termostat jest ok, a puszcza płyn poniżej 80 stopni. Ja też tak mam i muszę wymienić termostat (koszt ok.200zł). W trasie po przejechaniu 100km dopiero uzyskał pełną temperaturę silnika przy zasłoniętej chłodnicy. Co z tego że wskazówka rośnie ale nigdy nie jest w pionie.

    Co sądzicie o wmontowaniu wkładu termostatu Verneta w przewód chłodzący? W internecie jest instrukcja jak to zrobić. Czytaliście?
    A jeśli chodzi o fabryczny termostat to co powiecie o firmie Vernet Calorstat? Warto go zakupić?


    kolego jakbyś chciał zainwestować w oryginalny termostat to w autosklep24.pl maja po 365zł oczywiście minus 10% rabatu od tej cenny dla forumowiczów

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2012
    Skąd
    Bytom
    Wiek
    47
    Postów
    67
    Auto
    stilo 1.9 jtd 115 2002 r,
    Rocznik
    2002
    mam termostar vernet prawie rok i stoi idealnie prosto w aktualnych temp nagrzewa sie po okolo 5 km po miescie

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    04 czerwiec 2012
    Skąd
    Wola/k Pszczyny
    Wiek
    39
    Postów
    270
    Auto
    Fiat Stilo 1.9 JTD
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    Cytat Napisał Etiuda Zobacz post
    Co sądzicie o wmontowaniu wkładu termostatu Verneta w przewód chłodzący? W internecie jest instrukcja jak to zrobić. Czytaliście?
    Nie czytałem ale daj spokój z jakimiś tam przeróbkami
    A ja polecam ... nowy termostat to spory wydatek ... a wiele osób jeździ na tym patencie i nie słyszałem żeby ktoś narzekał ...

    Tu masz temat poczytaj

    Klub FIAT STILO Polska • Zobacz wątek - Termostat Stilo JTD za 25PLN

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 listopad 2012
    Skąd
    Ruda Śląska
    Postów
    95
    Auto
    STILO 1.4 16V 95KM
    Witam. Mam chyba podobny problem co założyciel tematu. Otóż zauważyłem że moje Stilo (1.4 16V 95KM Multiwagon+LPG (204tyś.)) przy dzisiejszych temperaturach (-8 do -10 w dzień) nie osiąga temperatury właściwej (wskazówka jest o jedną kreskę poniżej środka), dopiero na postoju dojdzie do środka,lecz po włączeniu grzania w środku pojazdu (pozycja na 2 i wyżej) temperatura spada do wcześniej wymienionej. Wspomnę że auto rozgrzewa się do tej niezadowalającej temperatury po przejechaniu średnio 7-8km. Pytanie brzmi,czy to termostat?

    Po wjechaniu do ciepłego garażu i poczekaniu aż wskazówka osiągnie pion, sprawdziłem czy przewody idące do chłodnicy są o różnych temperaturach. Przewód łączący termostat z chłodnicą był ciepły (nie parzył), drugi przewód wychodzący u dołu chłodnicy był identycznej temperatury. Po przeczytaniu tego tematu wnioskuję że mój termostat również nadaje się do wymiany, lecz nie jestem mechanikiem, właściwie jestem zielony w tym,dlatego opisuję i pytam się Was.

    Zakładając że mam do wymiany termostat, jak go wymienić, czym zalać układ, i ile go tam wchodzi?

    Z góry dziękuje za opowiedź. Pozdrawiam.

  14. #13
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał stilo.jozek Zobacz post
    Zakładając że mam do wymiany termostat
    Ewidentnie. Układ zalać płynem Kupisz 5l to na 99% starczy.
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  15. #14
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2012
    Skąd
    Limanowa/Kraków
    Wiek
    36
    Postów
    869
    Auto
    Fiat Stilo 1.9 JTD 115
    Fiat zaleca Paraflu 50:50 z wodą.

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 listopad 2012
    Skąd
    Ruda Śląska
    Postów
    95
    Auto
    STILO 1.4 16V 95KM
    Po sprawdzeniu jeszcze raz temperatury przewodów okazuje się, że gdy temperatura rośnie nie przekraczając ok.88 C to przewód idący od termostatu do chłodnicy(do górnej części) jest ciepły, przewód wychodzący z chłodnicy(z dolnej części), ten który się rozgałęźnia , przed rozgałęźnieniem jest zimny ,a reszta ciepła. Gdy temperatura osiągnie pion to wszystkie przewody są tej samej temperatury, lecz ten pion jak pisałem wyżej osiąga tylko na postoju (no chyba że na dłuższej trasie, lecz takowej jeszcze przy tych temperaturach nie robiłem, a więc nie wiem). Biorąc pod uwagę nasze temperatury -18 w nocy, -10 w dzień, jest możliwe że samochód na trasach 10-15km (2300 obr.) nie osiągnie pionu? Bo może nie jestem zmuszony wymieniać termostatu. Z góry dzięki za odp. Pzdr.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Jeszcze raz czujnik temperatury zewnętrznej Fiat Idea
    Napisany przez lucjan27 na forum Idea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 08-07-2014, 00:54
  2. Stilo, gdzie czujniki temperatury stref klimatyzacji
    Napisany przez mloxey na forum Stilo
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 22-11-2012, 21:38
  3. czujnik temperatury chłodnicy stilo 1.8
    Napisany przez berni82 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 12-05-2012, 18:32
  4. Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 14-11-2011, 18:46
  5. Stilo, gdzie czujniki temperatury stref klimatyzacji
    Napisany przez mloxey na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 14-10-2011, 16:14

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat punto 19 jtd slabo trzyma temperature

termostat temperatury fiat stilo 1.9jtd

gdzie jest czujnik temperatury fiat stilo 14

temperatura silnika stilo jtd

fiat stilo temperatura

temperatura wody stilo niedogrzewa

klubfiatstilo.pl termostat za 25

stilo 1.9 jtd instrukcja wymiany czujnika temperatury

termostat nie dogrzewa stilo 1.4

stilo mie lapie temperstuty na postoju

czy wskazowka temp silnika musi byc na srodku stilo

fiat stilo-nie trzyma temperatury

https:fiatklubpolska.plstilo-444fiat-stilo-nie-osiaga-temperatury-80st-16977

fiat stilo jtd wskazowka temperatury

jakie zadanie ma czujnik temperatury w termostacie w stilo jtd

czy temperatura 80 st

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl