Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 23
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 grudzień 2016
    Skąd
    małopolska
    Postów
    52
    Auto
    Stilo 1,9JTD 140KM
    Rocznik
    2005

    Drgania silnika JTD 140 KM

    Czy w MJet 140 KM poduszka pod akumulatorem jest równie usterkowa jak w 115KM? Szukam przyczyny drgań ale nie spotkałem się nigdzie z tematem awarii poduszki skrzyni w JTD140KM.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    14 kwiecień 2015
    Skąd
    Stalowa Wola
    Wiek
    30
    Postów
    440
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 115
    Rocznik
    09.2005
    Cytat Napisał januszek12 Zobacz post
    Czy w MJet 140 KM poduszka pod akumulatorem jest równie usterkowa jak w 115KM?
    Nie.

    Ja już przez to się nabawiłem nerwicy i parkinsona od tych wibracji xD
    Ostatnio edytowane przez Zielony ; 09-01-2017 o 23:47

  4. #3
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,158
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    Sprawdź wydech. Może gdzieś jest poluzowany. Przy okazji sprawdzić łącznik elastyczny w okolicy kolektora wydechowego. Był przypadek opisywany na forum, że to właśnie było przyczyną wibracji w Stilo JTD. Generalnie te silniki nie grzeszą kulturą pracy i czasami nie pozostaje nic innego jak powiedzieć do siebie - TTTM.
    Italians Do It Better

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 grudzień 2016
    Skąd
    małopolska
    Postów
    52
    Auto
    Stilo 1,9JTD 140KM
    Rocznik
    2005
    Cytat Napisał cenioormo Zobacz post
    Nie.

    Wyłącz silnik i już nic nie będzie drgać xD następnie powoli oddalaj się od tego autka jak najdalej, i nie wracaj.
    Ja już przez to się nabawiłem nerwicy i parkinsona od tych wibracji xD
    W JTD 115 KM jest inaczej niz w 140KM. Są inne poduchy.Podobno.

  6. #5
    Master
    Dołączył
    19 lipiec 2010
    Skąd
    Świdwin
    Postów
    1,016
    Auto
    Ford Focus mk2 lift 1.6 tdci
    Rocznik
    2008
    nie podobno tylko tak jest,"lizaki"też są inne - 51732386 CIĘGNO ELASTYCZNE
    46834116 WKŁADKA ELASTYCZNA - poduszka skrzyni, numery z e-per

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    nie podobno tylko tak jest,"lizaki"też są inne - 51732386 CIĘGNO ELASTYCZNE
    46834116 WKŁADKA ELASTYCZNA - poduszka skrzyni, numery z e-per

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    04 listopad 2014
    Skąd
    Ełk
    Postów
    142
    Auto
    stilo 1.9 jtd 140km
    Rocznik
    2004
    ja też o mały włos nerwicy bym sie nabawił przez te drgania. To mój pierwszy diesel może dlatego mnie to dziwiło denerwowało.... po roku się przyzwyczaiłem nie wiem jak mocne drgania masz u mnie były bardzo małe i to mnie już denerwowało. Podobne tak jak kolega wspomniał wyżej 1.9jtd kultura nie grzeszą

  8. #7
    Guest
    Dołączył
    16 czerwiec 2016
    Skąd
    zachodniopomorskie
    Postów
    23
    Auto
    uno, stilo, bravo, panda
    Rocznik
    1995
    Ja jak mam drzwi otwarte to widzę, że nimi trzęsie. Jak zamontowałem uchwyt do kratki nawiewów nad radiem to telefonem też trzęsie. Kierownicą też lekko trzęsie i fotelem pasażera. Jak patrzę w lusterko wsteczne to obrazu żylety nie mam.

    Patrząc od góry na komorę silnika ta poducha po stronie pasażera tam gdzie rozrząd jak podłużnicy dotykam to minimalnie czuć a z drugiej strony jak dotykam przy akumulatorze jest już bardziej wibracja wyczuwalna. I Widać, że poduszka bardziej nerwowo się zachowuje jak od strony rozrządu.
    Nie wiem jak tam u Was jest ale to stary diesel i raczej chyba tak ma.

    Wg. mnie między JTD a JTDM nie ma jakiś drastycznych zmian jeżeli chodzi o kulturę silnika.

  9. #8
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,158
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    Cytat Napisał stil Zobacz post
    Wg. mnie między JTD a JTDM nie ma jakiś drastycznych zmian jeżeli chodzi o kulturę silnika.
    JTD to silniki 8V. Multijety to silniki 8V i 16V. Te 16 zaworowe kulturę pracy powinny mieć ciekawszą już choćby ze względu na hydrauliczną kompensację luzów zaworowych, co przy silnikach ze sporym przebiegiem może mieć duże znaczenie. Samo hasło Multijet to bardziej marketing i pogoń za ekologią, niż zwiększona kultura pracy silnika. Tyle ode mnie, posiadacza 8 zaworowego Multijeta U mnie wibracje najbardziej odczuwalne są zimą podczas zmiany biegów na zimnym silniku. Obstawiam dwumas-sprzęgło.
    Italians Do It Better

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    39
    Postów
    947
    Auto
    Stilo 1.9JTD 115
    Rocznik
    2002
    W Multijet największa zmiana zaszła bodaj w samej sekwencji wtrysku. JTD przy jednym suwie spalania daje trzy dawki (wstępną, główną i chyba dopalającą) a w Multijet jest ich co najmniej pięć z tego co pamiętam co przekłada sie na dokładniejsze dopalenie mieszanki. Dzieki temu Multijet mniej pali i ma przy tym wyższe moce.
    Wole pchać swojego fiata...

    ...niż jeździć VW.

  11. #10
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,158
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    Sądząc po logach, które oglądałem w sieci, 2 ostatnie dodatkowe dawki w Multijecie związane są z dopaleniem filtra cząsteczek stałych. Tutaj przykład z Fiata Cromy 8V Multijet:

    ODCZYT PARAMETRÓW:
    Obroty silnika: 848 obr/min
    Dawka ogólna paliwa: 4,359 mm3/w
    Oczekiwana ilość paliwa: 4,461 mm3/w
    Dawka paliwa wtrysku (pilot): 1,002 mm3/w
    Dawka paliwa wtrysku (pre): 1,134 mm3/w
    Dawka paliwa wtrysku (GŁÓWNEGO): 2,208 mm3/w
    Dawka paliwa wtrysku (after): 0,000 mm3/w
    Dawka paliwa wtrysku (post): 0,000 mm3/w
    Italians Do It Better

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 grudzień 2016
    Skąd
    małopolska
    Postów
    52
    Auto
    Stilo 1,9JTD 140KM
    Rocznik
    2005
    Przecież w Stilo 140KM JTDM nie ma filtra cząstek stałych

  13. #12
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,158
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    Nie ma, ale sterownik był już przygotowany na wprowadzenie normy emisji spalin Euro4 co stało się faktem w 2006 roku.
    Italians Do It Better

  14. #13
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    39
    Postów
    947
    Auto
    Stilo 1.9JTD 115
    Rocznik
    2002
    Przy filtrze jest 7 albo 8 faz. Na niskich obrotach nie zawsze jest wtryskiwana dawka dopalająca. DD jest po to by przy wyższych obrotach dopalić jeszcze gorące cząsteczki i zmniejszyć rozmiar cząstek sadzy.
    Wole pchać swojego fiata...

    ...niż jeździć VW.

  15. #14
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,158
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    W Stilo z DPF na sterowniku EDC16C39 CF4 jest łącznie 5 faz.
    Italians Do It Better

  16. #15
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    39
    Postów
    947
    Auto
    Stilo 1.9JTD 115
    Rocznik
    2002
    Może być tak że faza głowna jest podana jako jedna a realnie moze być rozbita. Tego domowym testerem nie sprawdzisz. W praktyce nawet niektóre bosch-e tego nie pokazują.
    Wole pchać swojego fiata...

    ...niż jeździć VW.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. croma 1,9 150KM drgania silnika i spaliny pod maską
    Napisany przez mynickisqnik na forum Croma
    Odpowiedzi: 55
    Ostatni post: 25-05-2016, 16:23
  2. Drgania przy nagrzaniu sie silnika
    Napisany przez CichyJerry na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 21-02-2016, 11:49
  3. [osprzęt silnika] drgania silnika przy ruszaniu...
    Napisany przez DidExit na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 28-05-2015, 22:54
  4. ( Fiat Albea ) Nierówna praca silnika , drgania na kierownicy
    Napisany przez michal08082 na forum Albea
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 01-02-2014, 22:12
  5. Drgania silnika, brak mocy.
    Napisany przez stilo.jozek na forum Stilo
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 06-01-2013, 00:41

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

lapa do silnika stilo 140 km

alfa jtd silne drgania silnika

poduszka skrzyni stilo 140 forum

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl