Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 11 z 11
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 lipiec 2018
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Wiek
    33
    Postów
    18
    Auto
    Stilo 1.6 B+LPG
    Rocznik
    2002

    Drążek wykręca się z przekładni

    Witam serdecznie. Od jakiegoś czasu mam problem z wykręcającym się drążkiem kierowniczym. Poprzednim razem wjechałem na kanał dociągłem drążek ile się dało. Po około roku sytuacja się powtórzyła (drążek od strony kierowcy). Czy między drążkiem a przekładnią nie powinna być jakaś dodatkowa kontra (stilo 1.6 16v)? Pozdrawiam



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    36
    Postów
    2,266
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Klej do gwintów zastosuj.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 lipiec 2018
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Wiek
    33
    Postów
    18
    Auto
    Stilo 1.6 B+LPG
    Rocznik
    2002
    Jakiejś konkretnej firmy ?

  5. #4
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    63
    Postów
    2,735
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    Loctite 270 Mocny
    Loctite 243 Sredni

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    25 październik 2017
    Skąd
    Łódż
    Postów
    101
    Auto
    Stilo1.2
    Rocznik
    2002
    Cytat Napisał KOBRA Zobacz post
    Loctite 270 Mocny
    Loctite 243 Sredni
    Żadnego kleju powinna być nakrętka. Drążka nie można dociągnąć ,chyba że od strony przekładni ale po dokręceniu i ustawieniu zbieżności długość drążka jest stała.Od strony przekładni jest przegub kulowy i to na nim odkładają się siły skrętne .
    Chyba że jestem w wielkim błędzie.

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    06 sierpień 2016
    Skąd
    drewniana chata pod Lublinem
    Postów
    422
    Auto
    TOYOTA COROLLA, HYUNDAI TUCSON
    Rocznik
    2013,2005
    Cytat Napisał motorek1.2 Zobacz post
    Od strony przekładni jest przegub kulowy i to na nim odkładają się siły skrętne .
    ???????

  8. #7
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    36
    Postów
    2,266
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał motorek1.2 Zobacz post
    Żadnego kleju powinna być nakrętka. Drążka nie można dociągnąć ,chyba że od strony przekładni ale po dokręceniu i ustawieniu zbieżności długość drążka jest stała.Od strony przekładni jest przegub kulowy i to na nim odkładają się siły skrętne .
    Chyba że jestem w wielkim błędzie.
    Mylisz drążek kierowniczy z końcówką drążka, tzn. autorowi tematu wykręca się drążek kierowniczy. A drążek jest wkręcany do listwy zębatej w przekładni kierowniczej.

  9. #8
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,585
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał steyr Zobacz post
    Mylisz drążek kierowniczy z końcówką drążka, tzn. autorowi tematu wykręca się drążek kierowniczy. A drążek jest wkręcany do listwy zębatej w przekładni kierowniczej.
    Jak w takim razie może się odkręcać w przekładni, skoro jest zblokowany na końcówce drążka? Jak w takim razie wygląda również regulacja zbieżności? Przeciez wtedy Coś mi tu nie pasuje. W przekładni nie jest na jabłko? Na sztywno to nie może być i musi być przegub.

    Chyba, że chodzi o drążek z kierownicy.

  10. #9
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    63
    Postów
    2,735
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Jak w takim razie może się odkręcać w przekładni, skoro jest zblokowany na końcówce drążka? Jak w takim razie wygląda również regulacja zbieżności? Przeciez wtedy Coś mi tu nie pasuje. W przekładni nie jest na jabłko? Na sztywno to nie może być i musi być przegub.
    Czytajcie panowie ze zrozumieniem . Jeżeli nie rozumiecie tego co napisane jest w temacie to nie mąćcie w głowie autorowi tematu. Pozwolę sobie wyjaśnić dla tych którzy jeszcze nie rozumieją o co biega.
    Autorowi tematu chodzi o to że do przekładni kierowniczej wkręca się drążek kierowniczy a, dokładnie jego przegub bo od strony przekładni ów drążek zakończony jest przegubem . A z drugiej strony nakręca się końcówkę drążka, którą kontruje się nakrętką . Do przekładni kierowniczej wkręca się drążek zakończony przegubem i w zależności od jakiego samochodu jest drążek stosuje się różne metody zabezpieczania przed odkręcaniem . W większości pojazdów gwint smaruje się klejem . Są jednak pojazdy w których są specjalne podkładki które podczas dokręcania przeskakują przez ząbki w maglownicy i blokują drążek przed odkręcaniem . Ale Fiat nie stosuje tego rozwiązania.
    Tak więc kolego "kalus91" zastosuj klej.

    Tutaj fajnie widać z jednej strony końcówkę drążka a z drugiej strony drążka przegub z gwintem który się smaruje klejem .:https://allegro.pl/oferta/2-x-koncow...tle-8436164038
    .
    Ostatnio edytowane przez KOBRA ; 12-03-2020 o 16:58

  11. #10
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,585
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał KOBRA Zobacz post
    Tutaj fajnie widać z jednej strony końcówkę drążka a z drugiej strony drążka przegub z gwintem który się smaruje klejem .:https://allegro.pl/oferta/2-x-koncow...tle-8436164038
    .
    No i wszystko jasne

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 lipiec 2018
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Wiek
    33
    Postów
    18
    Auto
    Stilo 1.6 B+LPG
    Rocznik
    2002
    Dziękuję za polecenie kleju :-)
    Kolega Kobra dokładnie przedstawił mój problem :p Mam nadzieję, że klej załatwi sprawę na dłużej. Pozdrawiam serdecznie :-)


 

Podobne tematy

  1. Regeneracja przekładni, maglownicy
    Napisany przez patpac na forum Croma
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 01-08-2017, 23:03
  2. Smar do przekładni wycieraczek
    Napisany przez Pablo991 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 12-03-2016, 18:59
  3. Brak płynu w przekładni
    Napisany przez patpac na forum Croma
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 29-03-2015, 10:33
  4. Wyciek z przekładni kierowniczej, co robic??
    Napisany przez monkey22 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 14-10-2014, 21:35

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl