Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 4 z 4
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 grudzień 2014
    Skąd
    Okolice Dąbrowy ;)
    Postów
    24
    Auto
    Brava 1.2
    Rocznik
    12.1999

    Smar do przekładni wycieraczek

    Witam, jestem w trakcie reanimacji wycieraczek w Bravie. Okazało się, że zapiekły się cięgna poruszające ramionami wycieraczek. Okazało się, że zapiekł się wieloklin poprzez który jest połączony z zębatką i ślimacznicą slinika. Ktoś orientuje się jaki został zastosowany smar do nasmarowania zębatki i ślimacznicy? Niestety bez ponownego nasmarowania się nie obejdzie, ponieważ skubaniec tak się zapiekł, że bez moczenia w nafcie nie da rady go wybić, nawet młotkiem, więc byłem zmuszony usunąć cały smar i stanąłem przed dylematem czym nasmarować to z powrotem. Smar grafitowy np. się nada, bo nie widzę tam żadnego łożyska? Dla jasności wiem, że wieloklin jest zabezpieczony przed zsunięciem pierścieniem i owy pierścień usunąłem.
    Ostatnio edytowane przez Pablo991 ; 05-03-2016 o 19:26



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 maj 2014
    Skąd
    lubuskie
    Wiek
    40
    Postów
    674
    Auto
    brava 1.6 16v
    Rocznik
    1998
    robiłem to 2 raz i zawsze dawałem zwykły smar i chodziło bez problemu .

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    23 czerwiec 2014
    Skąd
    Pszczyna
    Wiek
    43
    Postów
    190
    Auto
    Fiat Brava 80SX 16V
    Rocznik
    1999
    https://ctbike.pl/expand-litex-smar-...iwersalny.html - średnio udane połączenie funkcjonalności ŁT-43 z łatwością zastosowania preparatów samopenetrujących w rodzaju WD-40. Nie wiem czy się nada, acz używam czegoś takiego do łożysk maszynowych w rowerach (i w sumie zdaje egzamin). Jeśli w grę wchodzi temat elementów elektrycznych może nada się smar miedziowy, jednak ŁT-43 w aerozolu jest łatwiejszy w zastosowaniu :-)

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 grudzień 2014
    Skąd
    Okolice Dąbrowy ;)
    Postów
    24
    Auto
    Brava 1.2
    Rocznik
    12.1999
    Dzięki, zrobiłem to po swojemu. Skoro zdał u kolegi asykom15 zwykły smar to w otwór w który wchodzi zębatka z wieloklinem dałem specjalny smar, który nie jest wypłukiwany przez wodę, natomiast na/pod zębatkę i ślimacznicę dałem również specjalny smar do przekładni Bobcat. Wszystko poskładałem zusamen i działa ponownie jak w dniu odbioru Bravy z salonu... Trochę się z tym naużerałem, bo popełniłem błąd i nie zaznaczyłem sobie jak cięgna są osadzone na wieloklinie silnika i efekt był taki, że wycieraczki uciekały mi w dół i miałem problem z dobraniem właściwego ustawienia, ale w końcu po włączeniu trubu ciągłego i przyjrzeniu się pracy mechanizmu udało się. Z rozbiórką też nie było łatwo, bo pomimo moczenia w nafcie nie dało rady wybić tego ustrojstwa i stanęło na tym, że tata dał to na warsztat swojemu koledze, zapiął obudowę w duże imadło i dopiero poszło. Po wybiciu okazało się, że na osi zębatki est lita rdza, tak więc nie dziwota, że się zapiekło...


 

Podobne tematy

  1. [Śląskie] Regeneracja maglownicy-> przekładni kierownicy GRANDE PUNTO
    Napisany przez maniacus na forum ASO, dobre warsztaty, szukam warsztatu
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 07-09-2015, 10:19
  2. Smar do zawiasów drzwi przesuwnych
    Napisany przez maslan82 na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 02-07-2015, 22:39
  3. Brak płynu w przekładni
    Napisany przez patpac na forum Croma
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 29-03-2015, 09:33
  4. Wyciek z przekładni kierowniczej, co robic??
    Napisany przez monkey22 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 14-10-2014, 20:35

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

jaki smar do silniczka wycieraczek

mechanizm wycieraczek jaki smar

smar mechanizmu wycieraczek

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl