Witam. Działał ktoś z was w temacie doposażenia auta w panoramiczny dach? Można go zakupić od anglika, jeden jest chyba na wel na allegro;p
Może ma już ktoś z was doswiadczenie w tym temacie??
Witam. Działał ktoś z was w temacie doposażenia auta w panoramiczny dach? Można go zakupić od anglika, jeden jest chyba na wel na allegro;p
Może ma już ktoś z was doswiadczenie w tym temacie??
Nie dość że ten dach to jedna wielka usterka i porażka to jeszcze chcesz to przekładać, co jest jeszcze większą porażką...jak chcesz to nie ma problemu to włożyć, zależy ile papierów wydasz na to. Rdze i zaciekanie masz gwarantowane...trzeba było kupić stilo w pełnej wersji, bo teraz to poza tempomatem nie ma większego sensu cokolwiek dokładać. Jak masz pieniądze to wydaj je np. na zawieszenie albo hamulce, lub odśwież go u lakiernika.A jak masz autko z początku produkcji to dam sobie rękę uciąć że jest coś do roboty.
Raczej nikt ci nie powie czy warto bo jeszcze nie słyszałem na tym forum żeby ktoś tak robił. Ten dach się często zacina i naprawy nie należą do tanich, więc raczej ten kto go ma klnie na niego, ale przyznam że fajny bajer na lato.
O ten bajer właśnie chodzi;p z Jeśli chodzi o naprawy to o jakich kwotach mowa?
Np do 1000zł naprawa prowadnic które często ulegają awarii z racji zanieczyszczeń, padające silniczki i masa innych problemów...psuje się to praktycznie non stop a żeby to dobrze naprawić trzeba znaleźć dobry warsztat który ogarnie ogromną ilość małych części. Psuje się często elektronika tego jak i mechanicznie.
Np roleta się otwiera a dach juz nie i silniczek sobie cyka tak jak padnięte aktywatory klimy....znaczy że masz do wywalenia 900zł (chyba że to jakiś banał)
Osobiście nie widziałem jeszcze w 100% dobrze działającego dachu skywindow, kiedyś też miałem na to fazę ale szybko wybiłem sobie to z głowy.
Serwis fiata rozkłada ręce przy tym i oni to jedynie co mogą zrobić to wymienić cały dach za kupę kasy. Ratunkiem jest mercedes bo to kopia dachu z A klasy i oni mają to już trochę bardziej obcykane i z mercedesa może być troszkę więcej części zamiennych.
No to kolego cenioormo trochę popłynąłeś . Osobiście mam Stilo z takim dachem i tej przypadłości jakoś nie zauważyłem .
Awari, jeżeli już, ulegają nie prowadnice, a cięgna (drobna różnica aczkolwiek istotna), a co do powodu to jak sie o sprzęt nie dba i w mechaniźmie jest syf to każdy napęd padnie (nawet najbardziej niezawodny).
Nieprawdą jest, że padają silniczki napedowe, a jeżeli nawet uległ uszkodzeniu to najczęściej nie sam silnik tylko zębatki jego przekładni.
"Masa innych problemów" - tzn. konkretnie jakich?
Akurat elektronika sterująca dachem jest stosunkowo mało awaryjna, aczkolwiek wrażliwa na spadki napięcia w instalacji (jak wiele podzespołów w Stilo ).
Zawsze, żeby coś dobrze było naprawione musi to robić dobry fachowiec, a nie partacz!
Roleta i szyby dachu mają swoje niezależne silniczki napędowe i przy otwieraniu dachu roleta rzeczywiście sie otwiera, ale można nią sterować w pełnym zakresie również przy zamknietym dachu.
Ceny napraw Skywindow faktycznie nie są niskie, ale najprawdopodobniej dlatego, że jest mało warsztatów w Polsce, które podejmują sie napraw ich. Osobiście słyszałem chyba o trzech.
Fakt, serwis oferował jedynie wymianę na nowy, a nowy dach kosztował (już ich nie ma) 10000 zł + robocizna .
Zasada otwierania dachu w A Klase jest podobna, ale nie są one swoimi kopiami (w żadną stronę) i żadna jego część nie jest współwymienna ze Skywindow Fiata. Nie słyszałem również o przypadku, żeby którykolwiek serwis Mercedesa podjął się skutecznej naprawy fiatowskiego Skywindow, natomiast słyszałem o kilku zdecydowanych odmowach takiej naprawy.
Posumowując.
Skywindow to fajny bajer, ale trzeba o niego dbać, żeby nie sprawiał kłopotów.
Co do doposażenia w Skywindow auta, które go nie miało to sprawa raczej nieopłacalna. Przede wszystkim z powodu konieczności wymiany całego dachu ze wzgledu na inną konstrukcję wewnetrzną metalowej części dachu (ożebrowanie wzmacniajace).
Ostatnio edytowane przez Grześko ; 02-02-2016 o 13:31
Fiat Stilo 1.6 16V z 2003,
a to już praktycznie moje 16 auto.
Poprzednio był VW Passat B3 2.0 16V automat, przed nim Fiat Tempra 1.6 SX,
a jeszcze wcześniej kilkanaście innych autek (w tym Fiaty: 124, Uno, Tipo i Tempra).
Do niedawna była również Alfa Romeo GT 2.0 JTS z 2004 (sprzedana ).
Grześko.. dzięki za kontretną pomoc temat z dachem odpuszczę, ale pomyśle o wstawieniu jakiegoś większego szyberdachu na lato W Wawie jest chyba jakaś firma która zajmuje się czymś takim. Pożyjemy zobaczymy
Jest ich nawet sporo, a tutaj Masz namiary na firmę, która montuje szyberdachy i naprawia też fiatowski Skywindow .
Fiat Stilo 1.6 16V z 2003,
a to już praktycznie moje 16 auto.
Poprzednio był VW Passat B3 2.0 16V automat, przed nim Fiat Tempra 1.6 SX,
a jeszcze wcześniej kilkanaście innych autek (w tym Fiaty: 124, Uno, Tipo i Tempra).
Do niedawna była również Alfa Romeo GT 2.0 JTS z 2004 (sprzedana ).
Nieoryginalny szyber to też chyba niezbyt dobry pomysł..
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
Jeśli już naprawdę chcesz...to poszukaj rozbitków na szrotach albo ze sprowadzonych z GB które rozbierają na części i kup cały dach z skywindow...czyli poodcinaj razem ze słupkami i tak wstaw do siebie wyjdzie taniej bo za taki dach kompletny na złomie to zapłacisz grosze (drożej u tych z anglików). Koszt pewnie będzie dużo mniejszy i da radę to zrobić, kwestia jeszcze wymiarów ale zawsze to jakąś rzeźbę można zrobić. Ale pytanie czy jest sens ?? Swoją drogą wszystko da się zrobić...skoro gość u ruskich klepie auta owinięte wokoło drzewa i doprowadza je do stanu "igły" to to da się zrobić, szczególnie jeśli masz pieniądze.
Swoją drogą już 2 razy z wujkiem wstawialiśmy nowy dach po dachowaniu i roboty wcale dużo nie ma(lepsze to niż klepanie starego), jak masz wszystko co trzeba to nawet w dzień da się uwinąć z malowaniem i bez 3centymetrów szpachli. Ale ja pytam czy jest sens ??