Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 24

Temat: ON Diesel  

  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    03 październik 2014
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Postów
    319
    Auto
    Stilo multiwagon 1.9 Multijet
    Rocznik
    06.2006 FL

    ON Diesel

    Witam kolegów moje zapytanie jest następujące, zastanawia mnie jakie paliwo stosujecie w swoich diesla.I czy jest gdzieś w okolicach Krakowa pewna stacja żeby ropa nie była przekombinowana. Czy jest sens stosować paliwa premium? Pozdrawiam



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Administrator
    Dołączył
    11 styczeń 2008
    Skąd
    Pleszew
    Wiek
    42
    Postów
    3,720
    Auto
    Lancia Lybra Intensa 2,4 JTD 150KM CF3
    Rocznik
    2002
    MichalStilo ja leje ON Dynamic na LOTOSie i jest ok, ale czy jest lepszy od "zwykłego" ON ciężko stwierdzić, to temat rzeka.
    Ogólnie odpowiedzi na ten temat, czy warto lać paliwo premium są rożne, jedni polecają inni nie.
    VW Polo 9N 1,2 12V - żony
    LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
    LANCIA LYBRA INTENSA SW 2,4 JTD 150KM


    Lancia Lybra


    Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście

    Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 maj 2013
    Skąd
    Głogów
    Wiek
    37
    Postów
    97
    Auto
    1.9 jtd 16V 140km MW
    Rocznik
    2004
    BP Ultimate + 2T

  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,143
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    Orlen/Shell. często paliwa premium. nie potrafię jednak stwierdzić obiektywnie czy jest jakaś odczuwalna różnica w pracy silnika, spalaniu itd. przydałby się anonimowy głos pracownika stacji benzynowej wyjaśniający na czym faktycznie ta różnica polega i czy najzwyczajniej warto dopłacać.
    Italians Do It Better

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    09 wrzesień 2014
    Skąd
    Dzierżoniów
    Wiek
    38
    Postów
    177
    Auto
    Stilo 1.9jtd 115km
    Rocznik
    2001
    a ja wam powiem ze leje zwykłe ON z uwagi na fakt ze kiedys lałem tylko na orlenie ON verve czy cos takiego i miałem non stop komunikat na kompie wyświetlało o wodzie w paliwie, gdy zaczełem lać zwykłą ON po tygodniu komunikat przestał sie wyświetlać, autko chodzi elegancko, chociaz od tego momentu leje tylko na stacji moya i nigdy nic sie nie działo.pozdrawiam

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 listopad 2014
    Skąd
    Lublin
    Postów
    85
    Auto
    Fiat Stilo
    Rocznik
    2004
    Ja zawsze lałem zwykły ON...
    Szczegulnie jak po zalaniu shell v-power przy -20°C alfa nie odpaliła (woda w filtrze) a wczesniej zwykłe ON i śmigała nawet przy -25°C
    A chciałem jej dobrze zrobić
    Teraz już nigdy nie wleje syfu z dodatkami... (v-power)
    Fiat STILO 1.6 2004r [COLOR="#00FFFF"]jest[/COLOR]
    Alfa Romeo 156 sw 2.4jtd 2001r [COLOR="#00FFFF"]był[/COLOR]
    Fiat MAREAweekend 1.9td 1997r [COLOR="#00FFFF"]był[/COLOR]
    Fiat PUNTO2 1.2 2001r [COLOR="#00FFFF"]był[/COLOR]
    [COLOR="#00FF00"]IIIIIIIIII[/COLOR][COLOR="#FAEBD7"]IIIIIIIIII[/COLOR][COLOR="#FF0000"]IIIIIIIIII[/COLOR]

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    26 czerwiec 2013
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    179
    Auto
    Stilo 1.9JTD
    Rocznik
    2002
    Temat rzeka. Każda stacja jest inna pod tym względem i trzeba samemu sprawdzić co się nadaje, a co nie Ja mam dwie dość zaufane i tankuję tylko tam.
    Chociaż trzymam się tego, by tankować na "oryginalnych" stacjach, a nie prywatnych (można rozpoznać po kodzie stacji) i na razie nie miałem żadnego przykrego wypadku
    ---
    Więc myślę, że więcej nie będzie innych komentarzy, że tutaj dobre paliwo, a tutaj nie. Przykładem może być to: wszyscy znajomi chwalą sobie u mnie BP, a jak ja raz u siebie zatankowałem, to myślałem, że coś z turbiną/wtryskami się dzieje, bo brak mocy i dymienie było przepotężne Po prostu trzeba samemu pojeździć po okolicy, tankować i słuchać silnika, co mu odpowiada

    Cytat Napisał DaroLU Zobacz post
    Teraz już nigdy nie wleje syfu z dodatkami... (v-power)
    Podaj mi skład i różnice tego syfu względem innej stacji benzynowej oraz zwyczajnego paliwa. Już nie życzę sobie o ten dzień, w którym się to stało. Powiedz skąd mieli paliwo oraz czy stacja jest prywatna.
    Cytat Napisał GrzesiekDDZ Zobacz post
    orlenie ON
    Znaczy, że najprawdopodobniej trochę przechrzczone paliwo. Na innej stacji może być zupełnie ok
    Ostatnio edytowane przez Tosterkovsky ; 18-04-2015 o 18:54

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2012
    Skąd
    Limanowa/Kraków
    Wiek
    35
    Postów
    869
    Auto
    Fiat Stilo 1.9 JTD 115
    Cytat Napisał MichalStilo Zobacz post
    Witam kolegów moje zapytanie jest następujące, zastanawia mnie jakie paliwo stosujecie w swoich diesla.I czy jest gdzieś w okolicach Krakowa pewna stacja żeby ropa nie była przekombinowana. Czy jest sens stosować paliwa premium? Pozdrawiam
    Lałem kiedyś paliwa premium. Może i ciut mniej dymiło, a może to tylko mi się wydaje. Na prawdę ciężko stwierdzić. Teraz leję na 123statoil zwykłą gnojówkę i w sumie jest ok. Dolewam do paliwa olej 2T. Kumpel bardzo mi polecał stację na MPO. Mają duuuuużo taniej, a paliwo ponoć pierwsza klasa. Zalewają tym całą swoją flotę, więc wierzę, że byle czego tam nie leją. On sam bardzo sobie chwalił. Niestety nie można płacić kartą i mam tam kawałek, więc dla mnie odpada.

    Omijaj BP przy rondzie matecznego i shell przy bratysławskiej. Tam są takie wały na dystrybutorach, że się w głowie nie mieści. Na obu stacjach udało mi się wlać do baku grubo ponad 60 litrów, a jak wiadomo, nasze baki mają tylko 58. Reklamacji w obu przypadkach nie uwzględniono. Na shellu obok mnie kolo tankował dostawczaka i do 100 litrowego baku weszło mu 120 i jeszcze nie miał pełno. A przecież nie przyjechaliśmy z suchym bakiem na lawetach. Na BP na rogatce na 29 listopada dystrybutor po prawej albo mierzy tak jak ma mierzyć albo odrobinę myli się na Twoją korzyść, bo zawsze na nim wyliczone spalanie mi wychodziło ciut mniejsze niż się spodziewałem.
    Ostatnio edytowane przez bzykol ; 19-04-2015 o 11:53

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    03 październik 2014
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Postów
    319
    Auto
    Stilo multiwagon 1.9 Multijet
    Rocznik
    06.2006 FL
    Dzięki kolego za info. Godzinę temu zatankowalem na shellu to nitro+ zobaczymy jak się będzie zachowywał, nie pamiętam ulicy ale to shell zaraz za matecznym w Stone ale. Do tej pory tankowalem na bp w Skawina i niby było ok tylko taki jakiś słaby od dołu obrotów i czasami przez parę minut głośno kierował. Jaki dokładnie to olej dole wasz? Jak często, w jakiej ilości? Pozdrawiam

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    03 październik 2014
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Postów
    319
    Auto
    Stilo multiwagon 1.9 Multijet
    Rocznik
    06.2006 FL
    Po pięciu dniach jazdy na tym chwalony paliwie z shell V power nitro+moje spostrzeżenia, silnik pracuje tak samo jak wcześniej tylko dynamika się po gorszyla nie wiem czy przez paliwo czy przez olej 2T który dodałem ale jest gorzej do 2 tys nie chce jechać

  12. #11
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,143
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    a jak tam EGR?
    Italians Do It Better

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    26 czerwiec 2013
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    179
    Auto
    Stilo 1.9JTD
    Rocznik
    2002
    Cytat Napisał MichalStilo Zobacz post
    Po pięciu dniach jazdy na tym chwalony paliwie z shell V power nitro+moje spostrzeżenia, silnik pracuje tak samo jak wcześniej tylko dynamika się po gorszyla nie wiem czy przez paliwo czy przez olej 2T który dodałem ale jest gorzej do 2 tys nie chce jechać
    może zbyt dużo dobrego auto dostało
    a tak na serio stężenie dobre było? do sprawdzenia ewentualnie EGR, overboost, tak jak mówi boch ale ja bym skoczył na jakąś pewną stację i zatankował do pełna paliwem tak, żeby było jak najmniejsze stężenie udoskonalaczy

  14. #13
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2012
    Skąd
    Limanowa/Kraków
    Wiek
    35
    Postów
    869
    Auto
    Fiat Stilo 1.9 JTD 115
    Mi też jeździ dużo gorzej na nitro+ i do tego więcej pali, ale tak jak pisałem. To pewnie wina przewałów na dystrybutorze,

  15. #14
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,143
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    Jeśli dobrze pamiętam to u mnie na Nitro+ potrafił przyszarpywać w zakresie obrotów poniżej 2 tys. Wziąłem to na karb EGR. Później zacząłem tankować na stacji konkurencji i problem zniknął.
    Italians Do It Better

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    29 luty 2012
    Skąd
    Radlin
    Wiek
    49
    Postów
    265
    Auto
    Bravo 1,4 TJet 150 Sport Black
    Rocznik
    2010
    Ja tankuje na Shell ale normalnego diesla i zero problemów czy to z kopceniem czy z dynamiką


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Idea 1,3 diesel 70 km
    Napisany przez grzeziu na forum Idea
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 02-01-2019, 21:23
  2. Marea LPG lub Diesel
    Napisany przez Taxus na forum Kupię
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 10-08-2014, 00:13
  3. benzyna vs diesel
    Napisany przez krystian.galezewski na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 30
    Ostatni post: 31-07-2012, 07:14
  4. 1,6 16V jak diesel?
    Napisany przez ptwardy na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 26-05-2012, 21:34
  5. MAREA gaz czy diesel?
    Napisany przez tytano na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post: 08-02-2009, 17:16

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl