Witam kolegów moje zapytanie jest następujące, zastanawia mnie jakie paliwo stosujecie w swoich diesla.I czy jest gdzieś w okolicach Krakowa pewna stacja żeby ropa nie była przekombinowana. Czy jest sens stosować paliwa premium? Pozdrawiam
Witam kolegów moje zapytanie jest następujące, zastanawia mnie jakie paliwo stosujecie w swoich diesla.I czy jest gdzieś w okolicach Krakowa pewna stacja żeby ropa nie była przekombinowana. Czy jest sens stosować paliwa premium? Pozdrawiam
MichalStilo ja leje ON Dynamic na LOTOSie i jest ok, ale czy jest lepszy od "zwykłego" ON ciężko stwierdzić, to temat rzeka.
Ogólnie odpowiedzi na ten temat, czy warto lać paliwo premium są rożne, jedni polecają inni nie.
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
LANCIA LYBRA INTENSA SW 2,4 JTD 150KM
Lancia Lybra
Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa
BP Ultimate + 2T
Orlen/Shell. często paliwa premium. nie potrafię jednak stwierdzić obiektywnie czy jest jakaś odczuwalna różnica w pracy silnika, spalaniu itd. przydałby się anonimowy głos pracownika stacji benzynowej wyjaśniający na czym faktycznie ta różnica polega i czy najzwyczajniej warto dopłacać.
Italians Do It Better
a ja wam powiem ze leje zwykłe ON z uwagi na fakt ze kiedys lałem tylko na orlenie ON verve czy cos takiego i miałem non stop komunikat na kompie wyświetlało o wodzie w paliwie, gdy zaczełem lać zwykłą ON po tygodniu komunikat przestał sie wyświetlać, autko chodzi elegancko, chociaz od tego momentu leje tylko na stacji moya i nigdy nic sie nie działo.pozdrawiam
Ja zawsze lałem zwykły ON...
Szczegulnie jak po zalaniu shell v-power przy -20°C alfa nie odpaliła (woda w filtrze) a wczesniej zwykłe ON i śmigała nawet przy -25°C
A chciałem jej dobrze zrobić
Teraz już nigdy nie wleje syfu z dodatkami... (v-power)
Fiat STILO 1.6 2004r [COLOR="#00FFFF"]jest[/COLOR]
Alfa Romeo 156 sw 2.4jtd 2001r [COLOR="#00FFFF"]był[/COLOR]
Fiat MAREAweekend 1.9td 1997r [COLOR="#00FFFF"]był[/COLOR]
Fiat PUNTO2 1.2 2001r [COLOR="#00FFFF"]był[/COLOR]
[COLOR="#00FF00"]IIIIIIIIII[/COLOR][COLOR="#FAEBD7"]IIIIIIIIII[/COLOR][COLOR="#FF0000"]IIIIIIIIII[/COLOR]
Temat rzeka. Każda stacja jest inna pod tym względem i trzeba samemu sprawdzić co się nadaje, a co nie Ja mam dwie dość zaufane i tankuję tylko tam.
Chociaż trzymam się tego, by tankować na "oryginalnych" stacjach, a nie prywatnych (można rozpoznać po kodzie stacji) i na razie nie miałem żadnego przykrego wypadku
---
Więc myślę, że więcej nie będzie innych komentarzy, że tutaj dobre paliwo, a tutaj nie. Przykładem może być to: wszyscy znajomi chwalą sobie u mnie BP, a jak ja raz u siebie zatankowałem, to myślałem, że coś z turbiną/wtryskami się dzieje, bo brak mocy i dymienie było przepotężne Po prostu trzeba samemu pojeździć po okolicy, tankować i słuchać silnika, co mu odpowiada
Podaj mi skład i różnice tego syfu względem innej stacji benzynowej oraz zwyczajnego paliwa. Już nie życzę sobie o ten dzień, w którym się to stało. Powiedz skąd mieli paliwo oraz czy stacja jest prywatna.
Znaczy, że najprawdopodobniej trochę przechrzczone paliwo. Na innej stacji może być zupełnie ok
Ostatnio edytowane przez Tosterkovsky ; 18-04-2015 o 19:54
Lałem kiedyś paliwa premium. Może i ciut mniej dymiło, a może to tylko mi się wydaje. Na prawdę ciężko stwierdzić. Teraz leję na 123statoil zwykłą gnojówkę i w sumie jest ok. Dolewam do paliwa olej 2T. Kumpel bardzo mi polecał stację na MPO. Mają duuuuużo taniej, a paliwo ponoć pierwsza klasa. Zalewają tym całą swoją flotę, więc wierzę, że byle czego tam nie leją. On sam bardzo sobie chwalił. Niestety nie można płacić kartą i mam tam kawałek, więc dla mnie odpada.
Omijaj BP przy rondzie matecznego i shell przy bratysławskiej. Tam są takie wały na dystrybutorach, że się w głowie nie mieści. Na obu stacjach udało mi się wlać do baku grubo ponad 60 litrów, a jak wiadomo, nasze baki mają tylko 58. Reklamacji w obu przypadkach nie uwzględniono. Na shellu obok mnie kolo tankował dostawczaka i do 100 litrowego baku weszło mu 120 i jeszcze nie miał pełno. A przecież nie przyjechaliśmy z suchym bakiem na lawetach. Na BP na rogatce na 29 listopada dystrybutor po prawej albo mierzy tak jak ma mierzyć albo odrobinę myli się na Twoją korzyść, bo zawsze na nim wyliczone spalanie mi wychodziło ciut mniejsze niż się spodziewałem.
Ostatnio edytowane przez bzykol ; 19-04-2015 o 12:53
Dzięki kolego za info. Godzinę temu zatankowalem na shellu to nitro+ zobaczymy jak się będzie zachowywał, nie pamiętam ulicy ale to shell zaraz za matecznym w Stone ale. Do tej pory tankowalem na bp w Skawina i niby było ok tylko taki jakiś słaby od dołu obrotów i czasami przez parę minut głośno kierował. Jaki dokładnie to olej dole wasz? Jak często, w jakiej ilości? Pozdrawiam
Po pięciu dniach jazdy na tym chwalony paliwie z shell V power nitro+moje spostrzeżenia, silnik pracuje tak samo jak wcześniej tylko dynamika się po gorszyla nie wiem czy przez paliwo czy przez olej 2T który dodałem ale jest gorzej do 2 tys nie chce jechać
a jak tam EGR?
Italians Do It Better
Mi też jeździ dużo gorzej na nitro+ i do tego więcej pali, ale tak jak pisałem. To pewnie wina przewałów na dystrybutorze,
Jeśli dobrze pamiętam to u mnie na Nitro+ potrafił przyszarpywać w zakresie obrotów poniżej 2 tys. Wziąłem to na karb EGR. Później zacząłem tankować na stacji konkurencji i problem zniknął.
Italians Do It Better
Ja tankuje na Shell ale normalnego diesla i zero problemów czy to z kopceniem czy z dynamiką