Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Posty od 16 do 27 z 27
  1. #16
    Master
    Dołączył
    19 lipiec 2010
    Skąd
    Świdwin
    Postów
    1,016
    Auto
    Ford Focus mk2 lift 1.6 tdci
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał blondas
    osobiście również klem nie sciągam... pilnuję tylko by odkręcic korki na baterii
    popieram i stosuje



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 listopad 2010
    Skąd
    Świecie
    Postów
    8
    Auto
    Stilo 1,9 JTD
    Cytat Napisał starling
    Ta ładowarka ( mniej więcej taka: http://moto.allegro.pl/prostownik-im...329035495.html ), którą kupiłem za marne 80 zł jest właśnie taką ładowarką: niski prąd ładowania (0.8 lub 3.8A) oraz niskie końcowe napięcie ładowania (max 14.4V). Ewentualny prąd wsteczny z takiej małowydajnej ładowarki nie jest w stanie uszkodzić diod prostowniczych alternatora, które pracują w normalnych warunkach przy prądach kilkudziesięciu amperów.
    Tą ładowarką rzeczywiście trudno uszkodzić diody alternatora, ale jednocześnie niemożliwe jest prawidłowe naładowanie akumulatora. Te zasady ładowania zresztą są bardzo proste. Do zagazowania prąd o natężeniu 1/10 pojemności (w Amperach). Po zagazowaniu 1/5 pojemności.

    Przykład dla akumulatora o pojemności 45Ah - będzie to odpowiednio: 4.5A i 2,2A do pełnego naładowania, co sprawdza się mierząc gęstość elektrolitu. W praktyce (mniej, więcej) całość trwa 24 godziny.

    Jednak wyobraź sobie sytuację, że powodem słabej wydajności aku jest przerwa w połączeniu cel, a Twoje autko ma moduł elektroniczny (o komputerze nie wspominając), a prostownik jest impulsowy jak ten powyższy. W takim wypadku będziesz miał szczęście, jak skończy się tylko na przejściu modułu/kompa w tryb awaryjny.

    pozdrawiam

    PS. Hmm.. ignorancja i niewiedza niektórych kolegów jest porażająca ...ja nie wypowiadałbym się o sprawach, o których nie mam pojęcia. Mogę tylko pogratulować dobrego samopoczucia i życzyć szczęścia

    No cóż... Lenistwo i niedbalstwo kosztuje. Najmniejszym kosztem, w całej gamie możliwych, jest zmarnowanie akumulatora, ale jak kogo stać, to mnie nic do tego.
    Stilo 1,9 JTD 80KM, 3D + skywindow (2002r).

  4. #18
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,161
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    odświeżam temat. to w końcu na czym stanęło? ściągamy (-) czy nie? wczoraj próbowałem podłączyć prostownik z zachowaniem prawidłowej biegunowości (czerwony +) i przy próbie podłączenia (-) zobaczyłem słup iskier...

  5. #19
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2012
    Skąd
    Limanowa/Kraków
    Wiek
    36
    Postów
    866
    Auto
    Fiat Stilo 1.9 JTD 115
    Kiedyś ściągałem klemy, ale teraz tego nie robię, bo stwierdziłem, że nie ma sensu. Kiedyś ładowałem polskim prostownikiem, teraz mam ładowarkę z lidla i żadnej konfiguracji nie było problemów. A bez odpinania klem nie resetuje się trip computer.

  6. #20
    Master
    Dołączył
    04 kwiecień 2010
    Skąd
    Sanok
    Postów
    1,579
    Auto
    Abrath Panda 1.3 multijet 2005r. :)
    To może poruszę pokrewny temat. Jakie zasady bezpieczeństwa zachować przy odpalaniu drugiego auta z kabli, jeśli przynajmniej jedno jest bogate w elektronikę?

  7. #21
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2012
    Skąd
    Limanowa/Kraków
    Wiek
    36
    Postów
    866
    Auto
    Fiat Stilo 1.9 JTD 115
    Ja swoim odpalam wszystkim wokół. Zasada nadrzędna - nie podpinać minusa do rozładowanego akumulatora, a gdzieś do niepomalowanego elementu. W zasadzie żadnych innych środków ostrożności nie stosuję i żaden element mojego auta nie ucierpiał.

  8. #22
    Master
    Dołączył
    04 kwiecień 2010
    Skąd
    Sanok
    Postów
    1,579
    Auto
    Abrath Panda 1.3 multijet 2005r. :)
    I co ludzie mówią jak fiat pomaga w odpaleniu pancernej niemieckiej techniki?

  9. #23
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2012
    Skąd
    Limanowa/Kraków
    Wiek
    36
    Postów
    866
    Auto
    Fiat Stilo 1.9 JTD 115
    Najczęściej "dziękuję".

  10. #24
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 lipiec 2013
    Skąd
    Szczecin
    Wiek
    30
    Postów
    76
    Auto
    Stilo 1.9 JTD
    Rocznik
    2002
    + do + i - do - a auto z którego bierzesz prąd niech ma zapalony silnik, na moich kablach jest napisane żeby minus podłączyć do metalowej części silnika a + juz normalnie do aq( oczywiście chodzi o auto z padniętym aq). Ja dzisiaj odpalałem tym pierwszym sposobem i wszystko było ok
    [FONT=Fixedsys]Roll It Like You Stole It[/FONT]

  11. #25
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2012
    Skąd
    Limanowa/Kraków
    Wiek
    36
    Postów
    866
    Auto
    Fiat Stilo 1.9 JTD 115
    Sie zdziwisz jak dupnie i poparzy Ci ryja :-P już raz widziałem iskry przy takim podpinaniu minusa wprost do aku. Dziękuję :-P

  12. #26
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,161
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    w moim przypadku fontannę iskier powodował uszkodzony prostownik. nawet na wyciągniętym aku podłączenie + a następnie - skutkowało iskrzeniem, sprawny prostownik i wszystko gra. następne ładowanie na podłączonym aku.

  13. #27
    Klubowicz
    Dołączył
    12 czerwiec 2013
    Skąd
    Wadowice
    Wiek
    45
    Postów
    150
    Auto
    Punto2 1.2 8v 250kkm, Stilo 1.6 16v 192kkm, Bravo 1.4 16v 243kkm
    Rocznik
    2000, 2002, 2012
    Cytat Napisał trzcina Zobacz post
    + do + i - do - a auto z którego bierzesz prąd niech ma zapalony silnik, na moich kablach jest napisane żeby minus podłączyć do metalowej części silnika a + juz normalnie do aq( oczywiście chodzi o auto z padniętym aq). Ja dzisiaj odpalałem tym pierwszym sposobem i wszystko było ok
    najlepiej jest podpiąć z dawcy + do + biorcy, minus od dawcy tylko do kabla i poprosić biorcę by zakręcił rozrucholem... i dopiero wtedy przytrzymać - (minus, i tu już może być do klemy-bolca) na czas odpalenia pojazdu. Nie wolno ładować aku od aku na zasadzie podpięcia kabli


 
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Podobne tematy

  1. [akumulator] Ładowanie aku w Bravo
    Napisany przez W4MP na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 20-03-2010, 14:36
  2. Akumulator do 1.9JTD
    Napisany przez Xantos100nx na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 10-01-2009, 15:07
  3. [akumulator] mrugające zielone światełko - CC 700
    Napisany przez czyzyk80 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 29-12-2008, 17:05
  4. [akumulator] Akumulator "Silver"
    Napisany przez csnv na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 12-12-2008, 14:28
  5. Akumulator ?
    Napisany przez masmisbl na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 27-08-2008, 19:30

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

czy mozna ladowac akumulator bez odlaczania klem

ladowanie akumulatora bez zdejmowania klem

zdejmowanie klem z akumulatora

czy mozna doladowywac akumulatorLADOWANIE AKUMULATORA BEZ ODLACZANIA
Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl