Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 14 z 14
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    06 luty 2011
    Skąd
    Warszawa (WF)
    Wiek
    67
    Postów
    286
    Auto
    Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic 3D (Blue Navy)
    Rocznik
    2003

    Czujniki temperatury klimatyzacji.

    Mam takie pytanko, gdzie w Fiacie Stilo znajdują się czujniki mierzące temperaturę "dla potrzeb" klimatyzacji?
    Szczególnie chodzi mi o czujniki mające wpływ na załączenie klimatyzacji.
    Moja klimatyzacja nie zawsze włącza się po włączeniu włącznikiem i potrafi to trwać czasami nawet bardzo długo. Ostatnio "nie zaskoczyła" nawet na odcinku 17 km. Gdzie szukać powodu ?
    Zaznaczam, że jest to klimatyzacja manualna.
    Czasami (szczególnie przy wyższych temp.) zaczyna chłodzić od razu, ale np. wczoraj przy 16,5'C i padającym deszczu musiałem walczyć z parującymi szybami, bo klima nie chciała zaskoczyć. Dlatego podejrzewam jakiś czujnik temperatury, tylko gdzie one są?
    Fiat Stilo 1.6 16V z 2003,
    a to już praktycznie moje 16 auto.
    Poprzednio był VW Passat B3 2.0 16V automat, przed nim Fiat Tempra 1.6 SX,
    a jeszcze wcześniej kilkanaście innych autek (w tym Fiaty: 124, Uno, Tipo i Tempra).
    Do niedawna była również Alfa Romeo GT 2.0 JTS z 2004 (sprzedana ).



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,365
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    W klimatyzacji manualnej nie ma takich czujników o których mówisz.
    Tutaj sterowanie opiera się na "Tobie" Poczytaj poniżej, zainteresował bym się tutaj dokładniej I95 gdyż on odpowiada za odłączenie układu w celu jego ochrony.

    Stilo_Schemat_Manualnej_Kliamtyzacji.jpgStilo_Schemat_Elektryczny_Manualnej_Kliamtyzacji.jpg

    Większe schematy pobierz tutaj Schemat elektryczny klimatyzacji manualnej - Downloads - Fiat Klub Polska

    Kod elementu
    B1 Skrzynka bezpieczników w komorze silnika
    B2 Skrzynka bezpieczników pod deską rozdzielczą
    B38 Bezpiecznik dodatkowy nagrzewnicy
    B99 Skrzynka bezpieczników maxi fuse na akumulatorze
    C10 Lewe, przednie połączenie z masą
    C10 Lewe, przednie polaczenie z masa
    C16 Połączenie z masą układu klimatyzacji
    C16 Polaczenie z masa ukladu klimatyzacji
    D8 Złącze przednie/układu klimatyzacji - nagrzewnicy
    D8 Złącze wiązki przedniej / klimatyzacji - nagrzewnicy
    H1 Wyłącznik zapłonu
    H1 Wylacznik zaplonu
    I95 Wyłącznik bezpieczeństwa dodatkowej nagrzewnicy
    J36 Przekaźnik dodatkowej nagrzewnicy
    J36 Przekaznik dodatkowej nagrzewnicy
    J37 Przekaźnik dodatkowej nagrzewnicy -2
    J37 Przekaznik dodatkowej nagrzewnicy - 2
    K79 Czujnik temperatury powietrza (nagrzewnicy dodatkowej
    K79 Czujnik temperatury powietrza (nagrzewnicy dodatkowej)
    M70 Centralka klimatyzacji
    M74 Odbiornik nadajnika zdalnego sterowania nagrzewnicy dodatkowej
    M75 Centralka dodatkowej nagrzewnicy
    M75 Centralka dodatkowej nagrzewnicy
    N85 Elektrowentylator wylotu powietrza do wnętrza nadwozia
    N85 Elektrowentylator wylotu powietrza do wnetrza nadwozia
    O25 Grzałka dodatkowej nagrzewnicy

    Opis funkcjonowania:
    Przekaźnik J36 steruje obwodem włączenia pierwszej grzałki nagrzewnicy dodatkowej.
    Zasilanie do przekaźnika dochodzi poprzez specjalny bezpiecznik B38 .
    Przekaźnik J37 steruje obwodem włączenia dwóch pozostałych grzałek nagrzewnicy dodatkowej.
    zasilanie przekaźnika przekazywane jest z obwodu maxifuse PTC2 - umieszczony na akumulatorze, złącze B99 .
    Zasilanie cewek dwóch przekaźników T8 przekazywane jest przez obwód uruchamiany wyłącznikiem zapłonu (INT) zabezpieczony bezpiecznikiem F49 centralki pod deską rozdzielczą B2 .
    Zasilanie to zostaje przerwane w przypadku zbyt wysokiej temperatury, poprzez wyłącznik bezpieczeństwa I95 .
    Centralka M75 steruje działaniem urządzenia: zasilana jest poprzez obwód uruchamiany wyłącznikiem zapłonu (INT) zabezpieczony bezpiecznikiem F49 centralki pod deską rozdzielczą B2 i łączy się za pomocą sieci CAN z Body Computer M1 oraz pozostałymi węzłami sieci.
    Centralka M75 przesyła sygnał gotowości do włączenia pierwszej grzałki O25A i wzbudzenia przekaźnika J36 oraz włączenia dwóch grzałek 025B przekaźnika J36 .
    Ponadto specjalny sygnał steruje włączaniem pierwszej prędkości elektrowentylatora N85 , zasilanego poprzez obwód uruchamiany wyłącznikiem zapłonu (INT/A) przekaźnika T8 i specjalnego bezpiecznika F8 centralki komory silnika B1 - jest on uruchamiany na pierwszej prędkości wtedy kiedy dodatkowa nagrzewnica jest włączona.
    Ostatnio edytowane przez miszko ; 24-08-2011 o 11:28
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  4. #3
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,530
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    Nie wiem jak jest w stilo, ale powiedz czy czujnik temp zew. pokazuje dobrze, bo siła nadmuchu oraz temperatura z jaką dmucha klima uzależniona jest też od tego.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  5. #4
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,365
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Ale on ma "ręczną" klimatyzację. Tutaj są 3 pokrętła, guzik AC i na tym koniec.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  6. #5
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,530
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    Tak, ale wydaje mi się że siła uzależniona jest też od czujnika temp zewnętrznej. tak było bynajmniej u mnie jak miałem go uszkodzone, ustawiałem nadmuch na 2 bieg włączyłem klimatyzację (nie mogłem korzystać wtedy z opcji Auto), nie było to co teraz ze sprawnym czujnikiem. Mogę się mylić oczywiście.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  7. #6
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Mogłem nie mogłem - kolega Grześko takiego pokrętła z auto nie ma W typowo manualnej klimatyzacji nie ma żadnych czujników temp. Jest tylko to co potrzebne do chłodzenia .
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    06 luty 2011
    Skąd
    Warszawa (WF)
    Wiek
    67
    Postów
    286
    Auto
    Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic 3D (Blue Navy)
    Rocznik
    2003
    Dodam jeszcze, że klimatyzację nabijałem i sprawdzałem szczelność pod koniec kwietnia tego roku (2011), a filtr kabinowy był wymieniany w pierwszych dniach czerwca.
    Występowanie wspomnianych objawów zauważyłem już w parę dni po napełnieniu i odgrzybieniu, więc byłem z ewentualną reklamacją, ale wtedy jak na złość było OK.
    Co najciekawsze - kiedy działa to chłodzi bardzo dobrze, więc to na pewno nie wina zbyt małej ilości czynnika.
    I bądź tu człowieku mądry
    Fiat Stilo 1.6 16V z 2003,
    a to już praktycznie moje 16 auto.
    Poprzednio był VW Passat B3 2.0 16V automat, przed nim Fiat Tempra 1.6 SX,
    a jeszcze wcześniej kilkanaście innych autek (w tym Fiaty: 124, Uno, Tipo i Tempra).
    Do niedawna była również Alfa Romeo GT 2.0 JTS z 2004 (sprzedana ).

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    06 kwiecień 2010
    Skąd
    Lidzbark Warmiński
    Wiek
    46
    Postów
    472
    Auto
    Bravo I 1.6 16V
    A może to coś nie tak z presostatem? Zaśniedziałe styki, czy jakiś luźnawy kabelek. Zlokalizuj ten czujnik i sprawdź, powinien być w okolicy osuszacza/parownika klimatyzacji.
    Ostatnio edytowane przez KamyK ; 25-08-2011 o 13:04 Powód: drobna pomyłka w nazewnictwie
    [size=4][color=green]Kiepskiej baletnicy przeszkadza nawet sztylet w tętnicy.[/color][/size]

    Była Tempra 1.6 92r.
    Jest Bravo I 1.6 16V 97r.

  10. #9
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Może szwankuje czujnik ciśnienia lub jakieś połączenie z nim..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    06 luty 2011
    Skąd
    Warszawa (WF)
    Wiek
    67
    Postów
    286
    Auto
    Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic 3D (Blue Navy)
    Rocznik
    2003
    Przeczyściłem dziś styki we wtyczce do czujnika ciśnienia (WD40). Na razie pomogło - zobaczę co będzie się działo później.
    Dzięki za porady.
    Fiat Stilo 1.6 16V z 2003,
    a to już praktycznie moje 16 auto.
    Poprzednio był VW Passat B3 2.0 16V automat, przed nim Fiat Tempra 1.6 SX,
    a jeszcze wcześniej kilkanaście innych autek (w tym Fiaty: 124, Uno, Tipo i Tempra).
    Do niedawna była również Alfa Romeo GT 2.0 JTS z 2004 (sprzedana ).

  12. #11
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,530
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    Wd40 to nie jest dobry środek, do styków staraj się używać coś typu Kontakt.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    06 luty 2011
    Skąd
    Warszawa (WF)
    Wiek
    67
    Postów
    286
    Auto
    Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic 3D (Blue Navy)
    Rocznik
    2003
    Cytat Napisał lukq Zobacz post
    Wd40 to nie jest dobry środek, do styków staraj się używać coś typu Kontakt.
    Wiem o tym, ale ponieważ nie jestem w domu tylko na działce to zastosowałem to co miałem pod ręką. Lepsze WD40 niż nic.
    Fiat Stilo 1.6 16V z 2003,
    a to już praktycznie moje 16 auto.
    Poprzednio był VW Passat B3 2.0 16V automat, przed nim Fiat Tempra 1.6 SX,
    a jeszcze wcześniej kilkanaście innych autek (w tym Fiaty: 124, Uno, Tipo i Tempra).
    Do niedawna była również Alfa Romeo GT 2.0 JTS z 2004 (sprzedana ).

  14. #13
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał Grześko Zobacz post
    Lepsze WD40 niż nic.
    Też tak uważam
    Pozdrawiam
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    06 luty 2011
    Skąd
    Warszawa (WF)
    Wiek
    67
    Postów
    286
    Auto
    Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic 3D (Blue Navy)
    Rocznik
    2003
    Całkiem przypadkiem "dotarłem" ponownie do tego posta, więc "dla potomnych" wyjaśnię co było powodem moich (wyżej opisanych) problemów z klimatyzacją.
    Otóż problem tkwił w nie do końca sprawnym presostacie mierzący ciśnienie czynnika w układzie klimatyzacji. Zaniżał on owe ciśnienie i dopiero po "podgrzaniu" układu klimy przez rozgrzany silnik, a co za tym idzie podniesieniu ciśnienia w układzie, pozwalał na załączenie kompresora. Wystarczyło wymienić ww presostat, który jest wkręcony w rurkę odchodzącą od skraplacza/chłodnicy klimatyzacji (na dole przed prawym nadkolem) i już nie ma problemów z załączaniem się klimatyzacji.
    Fiat Stilo 1.6 16V z 2003,
    a to już praktycznie moje 16 auto.
    Poprzednio był VW Passat B3 2.0 16V automat, przed nim Fiat Tempra 1.6 SX,
    a jeszcze wcześniej kilkanaście innych autek (w tym Fiaty: 124, Uno, Tipo i Tempra).
    Do niedawna była również Alfa Romeo GT 2.0 JTS z 2004 (sprzedana ).


 

Podobne tematy

  1. [ukł. klimatyzacji] Demontaż panelu klimatyzacji
    Napisany przez IRON na forum Stilo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 07-03-2011, 19:19
  2. [ukł. klimatyzacji] Wymiana nagrzewnicy klimatyzacji
    Napisany przez grendi na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 15-07-2010, 07:31
  3. Czujniki temperatury
    Napisany przez CONRADO na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 05-02-2010, 00:48
  4. czujniki w uno
    Napisany przez buli123 na forum Uno
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 21-10-2009, 15:57
  5. czujniki temperatury???
    Napisany przez ciecieszek na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 05-06-2009, 13:54

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

czujnik cisnienia klimatyzacji fiat stilo

fiat stilo forum klimatyzacja

schemat klimatyzacji fiat stilo

czujnik klimatyzacji stilo

czujnik klimatyzacji fiat stilo

klimatyzacja stilo

czujnik cisnienia klimatyzacji stilo

skrzynka na bezpieczniki lancia lybra 1.6 nad akumulatorem

czy klimatyzacja manualna ma polaczenie z

passat b3 bezpieczniki klimatyzacji

stilo klimatyzacja forum

klimatyzacja fiat stilo

stilo 1 6 klimatyzacja schemat

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl