Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 10 z 10
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 grudzień 2020
    Skąd
    Siedlce
    Wiek
    31
    Postów
    15
    Auto
    Stilo 1.9 jtd 115
    Rocznik
    2003

    Czuć zapach paliwa w nawiewie i nad silnikiem 1.9 jtd 115

    Cześć wszystkim!
    Niedawno zakupiłem Stilo 1.9 jtd 115 KM. Jak go kupiłem tylko się trząsł troche silnik na jałowych. Myślałem, że to poduszka silnika ale chyba nie bo mechanik jak robił rozrząd to powiedział, że sprawdzał i jest ok.
    Kupiłem go też z box chipem, tak już było. Wymontowałem go testowo to szczerze nie dało sie samochodem jeździć, różnica była wielka, możliwe ze nawet z 50 nm. Kolega powiedział, żebym zostawiłł tego chipa (ponoć się coś zna na samochodach) i że ten silnik i tak sobie da rade i jeszcze pojeździ.
    Salon polski, sprawdzałemc VIN, wszystko sie zgadzało, ok 320k km. Blacharsko jak na Fiata bardzo ładnie, nie widac korozji, a to co bylo od dołu widać to zabezpieczyłem. Zawiecha super, hamulce jeszcze na długo.

    Wszystko sprawowało się dobrze, aż pewnego dnia zatankowałem ok 4l benzyny przez głupote, byłem pierwszy raz na Circle K tam jakoś to dziwnie, po chwili tankowania dotarło do mnie że coś złego się dzieje
    Potem zastanawiałem sie co z tym zrobić i po przejrzeniu internetu zdecydowałem się zalać do pełna diesla i jechać dalej. Czyli zawartość benzyny wyszła poniżej 10%. Wszystko było ok, ale po jakiś 200 km, jak wybrałem sie z długą trasę na postoju (światła np) zacząłem czuć zapach paliwa z nawiewu. Do tego jak samochód jechał sobie swobodnie na jakimkolwiek biegu na puszczonym całokowicie gazie pojawił się jakiś nowy dźwięk, tak jak by jakiś zą bek gdzieś przeskakiwał. Nie głośnego, ale mam uszy dobre do dźwięku auta.

    Od tego momentu wykonałem jeszcze ok 150-200 km i już samochód stoi - musiałem te jazdy wykonać. Zdjąłem pokrywę silnika i wyczułem zapach paliwa, czuć go najmocniej w okolicach zaznaczonych na załączonym zdjęciu. Naocznie nie widać żadnych wycieków, nic nie kapie, spalanie z ostatnich 200 km wynioslo 6l, wiec podobnie jak go kupiłem było, cały czas wychodziło 5.8-6.2. Czuć jedynie zapach paliwa w nawiewie i z tego miejsca na załączonym zdjęciu.
    20210109_151427.jpg

    Wydaje mi się, że turbo leciutko zaczyna gwizdać, biegi na zimnym silniku wchodzą dość słabo, a wsadzenie jedynki to raczej konieczność redukcji prędkości do 10 km/h.
    Dodam jeszcze że silnik i skrzynia jest dość sucha, tylko troszkę z turbo coś się sączy ale minimalne ilosci, przejechane ponad 5k km i poziom oleju bez zmian.

    Mam do was w sumie pare pytań.

    1. Co może być przyczną tego zapachu?
    2. Jak chodzą wasze skrzynie w stilo 1.9 115 km? Czy jest podobnie czy moja potrzebuja przeglądu?
    3. Jak turbo wstaje to czy słyszycie jakiś dźwięk, czy raczej nic nie słychać? Nigdy nie miałem auto z turbo to nie wiem.
    4. Czy możliwe ze silnik po tym dolaniu benzyny mocno ucierpiał, czy to raczej zbieg okoliczności?

    5. Jeśli założymy ze silnik wymaga duzej inwestycji, turbo niedlugo do regeneracji i skrzynia tez to czy nie warto zastanowic sie nad pełnmym swapem kompletnego silnika + skrzyni?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    1,917
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Widac ,wyciek ropy? Czy tylko zapocenie. To co zaznaczyles .to powrot z wtryskiwaczy do zbiorniczka zlewowego.Moze ten przewod od powrotu sparcial ze starosci? Jesli tam jest czysto, zapach moze pochodzic z napedu pompy CR .Jak mechanik robil rozrzad ,to pewnie by zauwazyl wyciek na uszczelnieniu pompy. Gwizd turbiny to prawie norma po tym przebiegu.Jak turbina sucha ,to nie grzeb.
    W skrzyni nie zaszkodzi wymienic oleju lub dolac na stan przelewu korka. Benzyna mu nie zaszkodzila ,za mala ilosc. Drgania silnika , mogą swiadczyc o konczacym sie dwumasie.Auto ma lata i przebieg. Krocia nie dales, więc nie ma się czym bardzo przejmowac. Sprawdz dolot ,czy szczelny, lubi pekac przewod gumowy do intercoolera , pod lewym nadkolem. Trzeba zrobic logi, wtedy bedzie mozna cos wiecej powiedziec. Na razie ciesz sie jazdą.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 grudzień 2020
    Skąd
    Siedlce
    Wiek
    31
    Postów
    15
    Auto
    Stilo 1.9 jtd 115
    Rocznik
    2003
    Cytat Napisał Braval Zobacz post
    Trzeba zrobic logi
    już Cię lubie za ten tekst

    Nie widać wycieku ropy, nie widać nawet zapocenia. Tylko czuć jej zapach.

    Krocia nie dałem, ale chce tym samochodem pojeździć, bo teraz jednak chcę się budować a nie pchać kase w samochody
    Cóż, jutro po pracy sie biorę za to i napiszę co i jak. Mówisz ze swapa póki co nie trzeba robić poprawić uszczelnienie tego wycieku i tłuc go do końca?
    Dwumasy wolał bym nie robić, ale póki się sprzęgło nie ślizga to nie ma tematu.

  5. #4
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    1,917
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Moje stilo jest ze mną juz 14 lat, 285 kkm nalotu, dopiero.Kochane autko. Z ON tak, jest nie widac ,a czuc?!.Przy odrobinie podejscia do tego auta, powinien budowe chalupy ,spokojn ie przetrzymac.Auto nie jest uciązliwe w eksploatacji.Na koniec jedna "dobra rada" starego dieselmaniaka. Nie katuj, nie mscij się,{od tego jest kobita i tesciowa), zawsze lej do pelna ,nawet jak masz 3/4 zbiornika.PS. W zbiorniku masz pompke z filtrem siatkowym, po tylu latach i przebiegu ,bedzie "zasyfiony".Na wiosnę , mozesz zajrzec do pompki ,dostep pod siedziskiem , latwy.
    To co ...powodzenia!

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 grudzień 2020
    Skąd
    Siedlce
    Wiek
    31
    Postów
    15
    Auto
    Stilo 1.9 jtd 115
    Rocznik
    2003
    Widzisz ja daje się mu rozgrzać, ale jak się już rozgrzeje lubie sobie pojeździć nieco agresywniej
    Spoko pompke moge rozebrać. Wiem o co z nią chodzi
    Ja ogólnie w samochodach nie jestem taki zielony, nawet rozebrałem jeden na najmniejsze podezsoły, nawet silnik bmw 2.8. Tyle, że z dieslami to nie miałem nigdy styczności

    W sobote przejrzę te wężyki i pompkę i dam znać jak to wygląda.

  7. #6
    Master
    Dołączył
    05 listopad 2009
    Skąd
    Dltw
    Wiek
    24
    Postów
    1,162
    Auto
    Marea Weekend 1.9JTD (2009-2017)
    Rocznik
    1999
    Przejrzyj dokładnie zaznaczone gniazdo wtryskiwacza, czy nie widać tam śladu nagaru i oleju napędowego. Jeśli czujesz ON w nawiewie to zerknij też w okolice filtra paliwa, jest na grodzi, widoczny na zdjęciu w górnej części obok centralki świec i zbiornika płynu. Sprawdź czy nie sączy się olej napędowy z nakrętki spustowej na dole filtra.
    They see me trollin', they hatin'
    308 SW 2.0, Focus MK2, GS500 i inne...
    2009 - 2017 Marea Weekend 1.9 JTD CF2 Verde Gardena

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 grudzień 2020
    Skąd
    Siedlce
    Wiek
    31
    Postów
    15
    Auto
    Stilo 1.9 jtd 115
    Rocznik
    2003
    Zaprowadziłem do mechanika bo sam nic nie widziałem - powiedział, że pompa wysokiego ciśnienia się poci. Niestety on tego nie robi, samochód muszę oddać do pompiarza. Z tego co czytałem kompletna regeneracja to nie jakiś wielki koszt Pewnie do 500 zł.

    Powiedzcie mi jak u was chodzą biegi w Stilo? U mnie teraz jak jest zimno to marnie, i wydaje mi się, że jest problem z synchronizatorem pierwszego biegu, bo żeby wrzucić jedynkę, musze zwolnić do 10-15km/h.

  9. #8
    Master
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    1,905
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet, 1.4 8V
    Rocznik
    2006, 2009
    Wymień linki, bo mogą puszczać uszczelnienia i dostaje się tam wilgoć. U mnie jedna linka całkowicie zamarzła.

    Co do wrzucania 1 w czasie jazdy, nigdy tego nie robiłem jeszcze, więc się nie wypowiem.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 luty 2021
    Skąd
    Pomorskie
    Wiek
    49
    Postów
    1
    Auto
    Stilo
    Rocznik
    2002
    obejrzyj przelewy

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 grudzień 2020
    Skąd
    Siedlce
    Wiek
    31
    Postów
    15
    Auto
    Stilo 1.9 jtd 115
    Rocznik
    2003
    Stilo po naprawie pompy działa bez zastrzerzeń. Proglem leżał po prostu w uszczelnieniu pompy wysokiego ciśnienia.


 

Podobne tematy

  1. Bravo HGT Filtr Paliwa i zapach spalin
    Napisany przez ponton na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 01-03-2016, 17:38
  2. Czuć zapach paliwa
    Napisany przez Sowi na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 04-08-2015, 18:59
  3. Czuć zapach benzyny?
    Napisany przez acer870 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 08-12-2013, 21:40
  4. Zapach paliwa w kabinie. Wyciek z monowtrysku.
    Napisany przez mkbijou na forum Punto
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 17-10-2011, 07:59
  5. Zapach paliwa w środku
    Napisany przez lucas7911 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 23-10-2008, 23:57

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plstilo-444czuc-zapach-paliwa-w-nawiewie-i-nad-silnikiem-1-9-jtd-115-a-48155

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl