Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 12 z 12
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 styczeń 2013
    Skąd
    Białystok
    Wiek
    34
    Postów
    43
    Auto
    Stilo 1.8
    Rocznik
    2002

    Blokujące hamulce - wada wrodzona?

    Witam,
    szukałem podobnego tematu, gdyż widziałem wcześniej masę tego tematu, lecz nie znalazłem nic konkretnego.

    A więc:

    Miałem początkowo problem z blokowaniem koła - lewy tył, oddałem do warsztatu poczyścili, dali nowy płyn było ok 2-3 miechy. Później znów powtórka z rozrywki.. więc kupiłem zestaw naprawczy + smar do tłoczków i z kolegą co zna się na mechanice zregenorwaliśmy je + znów nowy płyn i odpowietrzenie było ok kolejne 2-3 miechy. Teraz znów od jakiegoś czasu temat się powtarza.. Lewy tył nie puszcza a do tego lekko prawa strona trzyma.. Jak stoję na światłach i inni zaczynają się lekko staczać to ja mogę stać bez hamulca.. irytujące, czytałem już x tematów, niektórzy piszą że pomogła tylko inwestycja w nowe zaciski, inni natomiast walczą z regeneracją. Co robić, żeby nie wrzucać kasy w błoto?;>



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    03 listopad 2012
    Skąd
    Wrocław/Poznań
    Wiek
    43
    Postów
    206
    Auto
    Fiat Stilo MW 1.9JTD
    Rocznik
    2005
    tylny lewy zacisk nie wiem dlaczego ale to odwieczny problem Fiata. Zawsze sie blokuje. Nawet jak sie po używkach popatrzy to prawych tylnych maja mase natomiast lewych tylnych prawie w ogóle. Jedyna opcja to wymiana tłoczka wkręcanego wymiana płynu i co najwazniejsze wymiana przewodów elastycznych. Przerabiałem to juz u siebie. Niby hamulce z tylu zrobiłem czyli wymiana wszystkiego ale i tak lewy przytrzymywał. Okazało sie- nie wiem dlaczego ale winny był takze zacisk przedni prawy- on takze trzymał i powodował trzymanie tylnego lewego oraz myszkowanie auta podczas nagłego hamowania. Jak bedziesz musiał wymienic tylny zacisk to szukaj od NOWEGO Fiata Bravo- ten model ma identyczny układ hamulcowy jak Stilo.
    TAK- HAMULCE to odwieczny problem w Fiacie. Co auto to powtarza mi sie to samo. Jak to mówią mechanicy Mietki- ten typ tak ma
    Ostatnio edytowane przez Lotos ; 17-11-2014 o 10:50

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    16 styczeń 2011
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    462
    Auto
    Bravo II 2.0 165
    Rocznik
    2011
    Kupiłem oba na tył regenerowane z gwarancją i jest ok.
    Jest jeden mały szczegół, naciąg linki ręcznego.
    Jak zajrzeć od tyłu pod "wajchę" ręcznego tam gdzie regulacja naciągu to widać przynajmniej u mnie, że linki różnią się długością.
    Aby regulować dobrze trzeba tył podnieść, kręcić kołami i regulować aby nie łapał za szybko.
    [SIZE=4][COLOR="#FF0000"]Do tej pory stojąc na światłach widywałem facetów dłubiących w nosie ale kobiety tez to robią, równouprawnienie[/COLOR][/SIZE]

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 listopad 2013
    Skąd
    Łęczyca
    Postów
    41
    Auto
    Stilo 1.9 jtd
    Rocznik
    12.2001
    U mnie też lewy tył blokował. Uszkodzona była linka ręcznego, po spuszczeniu ręcznego zacisk nie odbijał do końca, bo linka ciężko chodziła w pancerzu.
    Po wymianie obu linek problem ustąpił.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 czerwiec 2017
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2
    Auto
    Fia Stilo 1.6
    Rocznik
    2006
    Czy ma ktoś pomysł jak można wyjąć mechanizm autoregulatora tzw. koszyczek, jest to wersja bez pierścienia Segera? wnetrze cylindra.jpg

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    22 lipiec 2011
    Skąd
    Cikowice/Bochnia/Kraków/Dąbrowa Tarnowska
    Wiek
    38
    Postów
    688
    Auto
    Stilo 1.9JTD115, Croma 1,9 MJTD 150 aut.
    Rocznik
    2002, 2008
    Jeśli z boku masz śrube pięciorantową to ja wykręcasz i delikatnie wybijasz cały mechanizm. Ja tak rozebrałem chyba ze 4 zaciski i sobie z nich złożyłem dwa i po nasmarowaniu przeczyszczeniu działają. Poza tym tylne hamulce są troszkę niedopracowane.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 kwiecień 2014
    Skąd
    wrocław
    Wiek
    45
    Postów
    33
    Auto
    stilo 1.6 mw
    Rocznik
    2003
    Witam miałem podobny problem co roku musiałem wymieniać tarcze i klocki bo zawsze się skończyły... i pomogło gdy pościągałem te gumki wewnętrzne co są na prowadnicy od tamtej pory spokój

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 marzec 2013
    Skąd
    Śląsk
    Postów
    20
    Auto
    Fiat Stilo 1,9 16 V Schumacher
    Rocznik
    2005
    Najlepiej wymienić cały zacisk na regenerowany - oryginalnego Boscha. Problem z lewym tylnym zaciskiem wynika z bliskości tłumika układu wydechowego. Prawdopodobnie ciepło z wydechu powoduje te problemy. Fiat poskąpił na porządną osłonę termiczną.

  10. #9
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,143
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    Ja założyłem ostatnio nowy zamiennik f-my NTY. Spisuje się całkiem dobrze. Przy okazji wymiany warto wymienić przewody hamulcowe giętkie. Po latach eksploatacji mogą mieć problem z drożnością.
    Italians Do It Better

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 czerwiec 2017
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2
    Auto
    Fia Stilo 1.6
    Rocznik
    2006
    Nie ma takiej śruby, jest tylko zwykła nakrętka trzpienia pod spodem. Wg mnie pazurki koszyczka są zaczepione o ten rant. To jest chyba wyciskane jakimś przyrządem montażowym.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Ja w ciągu miesiąca musiałem wymienić po obu stronach, też z uwagi na jakość /cena zdecydowałem się na NTY dystrybutor z Wrocławia

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał d007 Zobacz post
    Prawdopodobnie ciepło z wydechu powoduje te problemy. Fiat poskąpił na porządną osłonę termiczn
    Słyszałem dawno tę teorie mi w roczniku 11/2006 padły jednocześnie dwie strony,

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 listopad 2015
    Skąd
    Grodzisk Mazowiecki
    Postów
    22
    Auto
    Fiat Stilo MW 1,9 JTD 115 KM
    Rocznik
    12.2003
    Miesiąc temu wymieniałem tarcze i klocki z tyłu i przy okazji regenerowałem zaciski. Lewy zacisk był bez śruby pięciokątnej, i na nim napis białym markerem: Stilo 1,9 JTD (prawdopodobnie poprzedni właściciel wymienił na używkę).
    Ale mnie zastanawia jedna rzecz, czy to na szrocie wiedzieli że pasuje od Bravo i od razu wpisali Stilo, czy jednak było kilka wersji zacisków?

  13. #12
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,143
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    Cytat Napisał IGBT21 Zobacz post
    Słyszałem dawno tę teorie mi w roczniku 11/2006 padły jednocześnie dwie strony,
    Ja też wymieniałem jeden po drugim.
    Italians Do It Better


 

Podobne tematy

  1. Blokujący się Uconnect w 500l
    Napisany przez krzysztof hevea na forum 500
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 01-09-2016, 21:15
  2. Blokują się hamulce! POMOCY!
    Napisany przez pchlopik na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 35
    Ostatni post: 25-01-2015, 10:28
  3. Blokujący się przycisk od klimatyzacji
    Napisany przez joshua na forum Panda
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 02-06-2014, 09:49
  4. Blokujące się koło
    Napisany przez Ogi na forum Punto II
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 07-11-2013, 14:13
  5. blokująca sie skrzynia biegów multipla 1.6
    Napisany przez mpiotr81 na forum Multipla
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 17-03-2013, 13:18

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

stilo blokuja sie hamulce z tylu

stilo blokujacy sie zacisk

Stilo zacisk blokuje kolo

fiat stilo zaciski trzymaja

nakretka w tylnym zacisku fiata

https:fiatklubpolska.plstilo-444blokujace-hamulce-wada-wrodzona-26431

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl