Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 11 z 11
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    16 styczeń 2011
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    475
    Auto
    Bravo II 2.0 165
    Rocznik
    2011

    Alternatory i regulatory w Stilo ładowanie dwustopniowe

    Z tego co zauważyłem w Stilo występuje deficyt zasilania, czytałem o tym w kilku miejscach a wczoraj sam tego doświadczyłem, kilka godzin z otwartymi drzwiami (denerwują mnie te ciągle włączające się lampki), trochę radia, trochę zabawy zamkami i akumulator wyzionął ducha
    Podzielcie się wiedzą jak to jest w Stilo z alternatorami, podobno występują Bosch, Magneti Marelli i jakiś inny, podobno najlepszy jest Bosch ale o jakiej mocy występują, maja regulator zintegrowany czy ewentualnie można go wymienić na inny.
    Pytam dlatego bo zauważyłem w Kia Rio że jak jest zimno alternator po rozruchu podaje napiecie wyższe 14.7V a po jakimś czasie na ciepłym silniku 14.4V, wygląda na to ze jest to ładowanie dwustopniowe szybciej regenerujące rozładowanie akumulatora, kolega w Kia Rio nigdy nie ma problemów z akumulatorem, w Stilo chyba nie ma takiego ładowania dwustopniowego ale aż się prosi o taki regulator.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 styczeń 2011
    Skąd
    radomsko
    Postów
    22
    Auto
    Stilo MW 1,9JTD 16V 140KM
    Jeszcze nie sprawdzalem dokladnie napięc, ale alternatur u mnie jest chyba mitsubishi.

  4. #3
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,530
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    Jeśli chodzi o alternator, to masz prawdopodobnie ten sam który jak u siebie czyli M.Marelli. Jeśli chodzi o regulator można go wymienić. Co do tego ładowania to niestety nowe samochody mają tyle elektroniki w sobie, że pochłaniają bardzo wiele energii. Jeśli pozostawiasz samochód na włączonym zapłonie to pamiętaj, że cały samochód jest w prądzie.

    Jeśli chcesz dłuższą żywotność akumulatora polecam zakup żelowego.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    16 styczeń 2011
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    475
    Auto
    Bravo II 2.0 165
    Rocznik
    2011
    Cytat Napisał lukq
    niestety nowe samochody mają tyle elektroniki w sobie, że pochłaniają bardzo wiele energii
    Otóż to, aż dziwne że producent nie zastosował regulatora dwustopniowego który przy niższej temperaturze albo zawsze po rozruchu dawałby wyższe napięcie, jak napisałem w Kia na początku jest 14.7V a przy tym napięciu akumulator "dostanie" więcej prądu niż przy 14.4V.
    Co do typów alternatorów to zauważyłem że różni producenci oferują kilka typów o mocy od 80 do 120 A i z zastrzeżeniem że jeden o mocy 105A jest do samochodów z klimą a drugi że bez klimy i tu nie wiem o co chodzi, czyżby koło pasowe było o innej średnicy bo to też ma duży wpływ na charakterystykę ładowania alternatora, byłoby fajnie gdyby któryś z altków miał dwustopniowy regulator ale o tym nikt nie wspomina albo można by podmienić na taki jak w Kia Rio.
    Akumulator miałem do niego jakiś Varty 70Ah ale padł w sobotę, w poniedziałek na spokojnie będę go reanimował na ładowaniu z odsiarczaniem, wstawiłem Centra Futura ale tylko 64Ah z tym że ma tęgiego kopa 640A prąd rozruchu może wystarczy.
    Muszę zbadać jaki mam alternator bo wolałbym taki minimum 105A a najlepiej 120A przy mniejszych aku zawsze będzie niedoładowany przy poruszaniu się na światłach.

  6. #5
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,530
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    Cytat Napisał petarda
    Muszę zbadać jaki mam alternator bo wolałbym taki minimum 105A a najlepiej 120A przy mniejszych aku zawsze będzie niedoładowany przy poruszaniu się na światłach.
    No jeśli tylko jeździsz po mieście to dobrze by było mieć mocniejszy. Ja mam u siebie też 64Ah i 640A strzału na rozruch i radzi sobie bardzo dobrze przez cała zimę. Jeśli chodzi o to czy masz klimę czy nie to jest różnica w altkach. Mam dane do bbm odnośnie altków. Może ktoś na forum posiada od stilona.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    16 styczeń 2011
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    475
    Auto
    Bravo II 2.0 165
    Rocznik
    2011
    Z tego co zauważyłem to alternatorów do Stilo jest sporo różnych producentów i o różnych mocach zależnie od wersji

    Tabela modeli

    A tu są dwa 105A Boscha z podziałem na samochód z klimą i bez, nawet wyszczególniona strefa klimatyczna

    Bosch 105A

    I bądź tu mądry i zgadnij który właściwy albo lepszy.

  8. #7
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,530
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    z tą temperaturą to bez przesady, jeśli chodzi o klimę to tak
    Cytat Napisał petarda
    Bosch 105A
    ale w tym linku masz jeszcze kilka innych marek. Sprawdź sobie w eperze jaki masz dokładnie zamontowany u siebie.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    16 styczeń 2011
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    475
    Auto
    Bravo II 2.0 165
    Rocznik
    2011
    Cytat Napisał lukq
    Sprawdź sobie w eperze jaki masz dokładnie zamontowany u siebie.
    W tym przypadku Eper mało podaje, w dziale wytwarzanie prądu numery 55301/40 i 55301/41, wg tego nic nie znalazłem

    W niektórych zakładkach Eper jest mało dokładny, dzisiaj na parkingu okazało się że boczny kierunkowskaz w dziwny sposób ma złamany zaczep i wisi na przewodach, nie mam pojecia jak to się stało, chciałem znaleźć na Eper a tam akurat coś jest pomylone i w dziale oświetlenie rysunek 3/3 mający przedstawiać boczny kierunek przedstawia dolny wahacz

  10. #9
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,530
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    może nie przeglądasz pod IE, pod innymi przeglądarkami czasami wyskakują takie błędy.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    16 styczeń 2011
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    475
    Auto
    Bravo II 2.0 165
    Rocznik
    2011
    W IE strona wygląda lepiej ale zawartość jest taka sama, niewłaściwy schemat i opis.

    W opisie jest: oświetlenie

    A tu alternator

    Niestety z tego niewiele wynika, wg tych numerów nie znalazłem w necie.

  12. #11
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,365
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Pierwszy lepszy wynik znaleziony po tych numerach co wskazałeś.
    http://www.stanclik-auto.pl/sklep//i...uct&prod_id=28

    Najlepiej wpisz swój VIN w eper i dopiero wtedy się przekop do alternatora.

    http://fiatforum.com.pl/topics1/eper...iecia-vt68.htm
    Ostatni link użyj. Masz tam wersję 55, która jest znacznie nowsza od edycji 20 do której linki podałeś.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM



 

Podobne tematy

  1. [akumulator] Ładowanie aku w Bravo
    Napisany przez W4MP na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 20-03-2010, 14:36
  2. [alternator] Ładowanie pod obciążeniem
    Napisany przez falkor na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 14-01-2010, 18:44
  3. alternatory
    Napisany przez jocker11051985 na forum ASO, dobre warsztaty, szukam warsztatu
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 14-06-2009, 23:15
  4. [alternator] SEICENTO - ładowanie??
    Napisany przez gawor06 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 03-02-2009, 12:48
  5. marea ładowanie heeeelp
    Napisany przez memoviper na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 21-01-2009, 13:04

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

jaki alternator do fiat jtd

ALTERNATOR STILO

alternator fiat stilo 1.9 jtd

jakie ladowanie akumulatora w fiacie stilo 1 9 jtdstilo alternatorklub fiata stilo alternatorforum kia rio nie laduje alternatorjaki akumulator marea weekend jtd19fiat stilo klopoty z alternatoremnie laduje sie akumulator wkia riosterowanie alternatora stilo alternator stilo schematjak wyciagnac alternator ze stiloalternator stilo 1.9 jtd
Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl