Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Posty od 16 do 29 z 29
Like Tree2lubi to!

Temat: 2003 tempomat - kostka jest, tempomat nie dziala  

  1. #16
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 sierpień 2010
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    35
    Auto
    Stilo 1.6 16v
    Rocznik
    2003
    Pod skrzynią bezpieczników mam tylko czarną. Jakby była tam brązowa, to nie miałbym problemów z połączeniem kabelków, po prostu wpiął bym obie końcówki kostki. Zamiast tego mam 4 ucięte kabelki i musze je dopasować do kostki. Ktoś po prostu fabryczną kostkę kabina]---[silnik w silniku uciął jak najbliżej miejsca z którego kable od tej kostki wychodzą.

    Podsumowując:
    Załącznik 14318
    Manetka H7 jest, wraz z białą kostką pod kierownicą
    Kostka D4B nie ma - ucięto, zostały kable z utrudnionym dostępem
    Kostka D4A jest
    Reszta również.

    Potrzebuje wiedzieć jak w kolejności połączyć 4 kable (te od brązowej kostki której nie mam) które wychodzą mi z pod skrzyni bezpieczników (a właściwie jeszcze z przed skrzyni) z brązową kostką którą już mam
    Chyba że oznaczenia na schemacie Z Y CN BC BR BC to kolory, tylko po włosku?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 sierpień 2010
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    35
    Auto
    Stilo 1.6 16v
    Rocznik
    2003
    Zadziałało
    Wczytałem się w opis instrukcji, poprzyglądałem się kablom we wtyczce i tych uciętych, i podłączyłem
    Fioletowy z fioletowym
    zielony z zielonym
    pomarańczowo-czarny z biało-czerwonym
    pomarańczowo-biały z pomarańczowo-białym
    Nie musiałem w sumie wyjmować kosza, ale wyjąłem akumulator dla wygody.
    Po włączeniu zapłonu wyświetlacz wita mnie napisem:
    [FONT=Arial Black]Cruise Control activated[/FONT]
    nieważne czy jest włączony przed przekręceniem kluczyka, czy nie oraz kontrolka temperatury chłodzenia jeszcze dłużej zostaje na czerwonym polu (tak jest od wymiany zegarów na abarth'owskie) co skutkuje alarmem dźwiękowym o wysokiej temperaturze. Jak tylko alarm dźwiękowy się załącza, wskazówka wraca na autentyczne wskazanie, a po przekręceniu na ON na tempomacie na kolorowym wyświetlaczu znów pojawia się napis:
    [FONT=Arial Black]Cruise Control activated[/FONT]
    i zielona kontrolka w rogu wyświetlacza zostaje na stałe i zastępuje ikonkę kalkulatora, jeżeli jesteśmy w np. instant consumption

    PIC000038.jpg
    PIC000035.jpg
    PIC000037.jpg
    PIC000036.jpg
    PIC000032.jpg

    Dzięki wielkie za pomoc, sam bym się nie domyślił co zrobić
    Ostatnio edytowane przez pimikiel ; 24-04-2014 o 21:08

  4. #18
    Klubowicz
    Dołączył
    06 luty 2011
    Skąd
    Warszawa (WF)
    Wiek
    67
    Postów
    286
    Auto
    Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic 3D (Blue Navy)
    Rocznik
    2003
    Cytat Napisał pimikiel Zobacz post
    Dzięki wielkie za pomoc, sam bym się nie domyślił co zrobić
    Sądzę, że domyślił byś się i zrobił to sam, ale dzięki pomocy/podpowiedziom kolegów poszło poprostu szybciej.
    Ale ostatecznie po to (międzyinnymi) właśnie jest ten klub/forum, żebyśmy Sobie pomagali (jeżeli to tylko możliwe).
    pimikiel lubi to.
    Fiat Stilo 1.6 16V z 2003,
    a to już praktycznie moje 16 auto.
    Poprzednio był VW Passat B3 2.0 16V automat, przed nim Fiat Tempra 1.6 SX,
    a jeszcze wcześniej kilkanaście innych autek (w tym Fiaty: 124, Uno, Tipo i Tempra).
    Do niedawna była również Alfa Romeo GT 2.0 JTS z 2004 (sprzedana ).

  5. #19
    Klubowicz
    Dołączył
    29 luty 2012
    Skąd
    Radlin
    Wiek
    49
    Postów
    265
    Auto
    Bravo 1,4 TJet 150 Sport Black
    Rocznik
    2010
    Ja wsadziłem manetke z Alfy 147.Wszystko działa za wyjątkiem zielonego kółka na desce Nie wiem co jest nie tak.

  6. #20
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 sierpień 2010
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    35
    Auto
    Stilo 1.6 16v
    Rocznik
    2003
    Wg mnie od alfy jest brzydka, a okazuje się ze od bravo 2 jest identyczna jak w stilo więc i pasuje stylistycznie
    Żeby zegary pokazywały musisz FESem lub MESem włączyć kontrolke tempomatu w komputerze i zrobić osiowanie.
    Ostatnio edytowane przez pimikiel ; 27-04-2014 o 14:56

  7. #21
    Klubowicz
    Dołączył
    29 luty 2012
    Skąd
    Radlin
    Wiek
    49
    Postów
    265
    Auto
    Bravo 1,4 TJet 150 Sport Black
    Rocznik
    2010
    Acha spoko dzięki

  8. #22
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 styczeń 2015
    Skąd
    Manchester
    Postów
    4
    Auto
    Stilo 1.9 Multiwagon
    Rocznik
    2003
    Witam
    Chce założyć tempomat do stilo 2003 r multiwagon z silnikiem 1.9 jtd.
    Mam manetkę, spinki i kable, musze pociągnąć kabel spod maski do wewnatrz auta.
    Opieram sie na wszystkim znanym manualu.

    Nie bardzo rozumiem jak mam podłaczyc zółty kabelek od zasilania

    "pomarańczowy (jest to on/off tempomatu 12 V)
    Żółty – napięcie 12V (możemy wziąć z dowolnego źródła
    prądu po stacyjce... ja wpiąłem się w bezpiecznik F35"

    Mógłby ktoś zrobić zdjęcie jak to u niego wyglada?
    Dzieki Smile

  9. #23
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 listopad 2010
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    30
    Auto
    Stilo 1.6 16V
    Cytat Napisał wychowany Zobacz post
    Nie bardzo rozumiem jak mam podłaczyc zółty kabelek od zasilania

    "pomarańczowy (jest to on/off tempomatu 12 V)
    Żółty – napięcie 12V (możemy wziąć z dowolnego źródła
    prądu po stacyjce... ja wpiąłem się w bezpiecznik F35"

    Mógłby ktoś zrobić zdjęcie jak to u niego wyglada?
    Dzieki Smile
    Zdjęcia Ci o tej porze nie zrobię, ale to jest prosta sprawa - bezpiecznik F35 jest w skrzynce bezpieczników pod kierownicą - to ten, pod który oryginalnie podpinany był tempomat.
    Ja zrobiłem tak, że wyciągnąłem ten bezpiecznik, wsunąłem w jeden z otworów (bodajże górny, czyli ten "za" bezpiecznikiem) spłaszczony i wygięty w "u" kabelek i tyle
    Czyli krótko mówiąc ten żółty kabelek możesz wziąć bezpośrednio z kabiny i będzie króciutki kawałek ze skrzynki bezpieczników do manetki

  10. #24
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 styczeń 2015
    Skąd
    Manchester
    Postów
    4
    Auto
    Stilo 1.9 Multiwagon
    Rocznik
    2003
    Cytat Napisał radiwa Zobacz post
    Zdjęcia Ci o tej porze nie zrobię, ale to jest prosta sprawa - bezpiecznik F35 jest w skrzynce bezpieczników pod kierownicą - to ten, pod który oryginalnie podpinany był tempomat.
    Ja zrobiłem tak, że wyciągnąłem ten bezpiecznik, wsunąłem w jeden z otworów (bodajże górny, czyli ten "za" bezpiecznikiem) spłaszczony i wygięty w "u" kabelek i tyle
    Czyli krótko mówiąc ten żółty kabelek możesz wziąć bezpośrednio z kabiny i będzie króciutki kawałek ze skrzynki bezpieczników do manetki
    Wyglada na proste, dzieki Obawiam sie tylko czy nie przysporzy problemów tak wpiety kabel.
    Kolega raz wpiał kabelki pod bezpieczniki a po jakims czasie, zapaliło mu sie gniazdo z bezpiecznikami na trasie.

  11. #25
    Klubowicz
    Dołączył
    06 luty 2011
    Skąd
    Warszawa (WF)
    Wiek
    67
    Postów
    286
    Auto
    Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic 3D (Blue Navy)
    Rocznik
    2003
    Cytat Napisał wychowany Zobacz post
    ...czy nie przysporzy problemów tak wpięty kabel.
    Tego rodzaju połączenia/podłączenia mogą być dopuszczalne na chwilę (np. w celu sprawdzenia działania jakiegoś układu), ale jest zbyt ryzykowne i niedopuszczalne na stałe.
    Jest to po prostu zwykłe druciarstwo.
    Fiat Stilo 1.6 16V z 2003,
    a to już praktycznie moje 16 auto.
    Poprzednio był VW Passat B3 2.0 16V automat, przed nim Fiat Tempra 1.6 SX,
    a jeszcze wcześniej kilkanaście innych autek (w tym Fiaty: 124, Uno, Tipo i Tempra).
    Do niedawna była również Alfa Romeo GT 2.0 JTS z 2004 (sprzedana ).

  12. #26
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 styczeń 2015
    Skąd
    Manchester
    Postów
    4
    Auto
    Stilo 1.9 Multiwagon
    Rocznik
    2003
    Cytat Napisał Grześko Zobacz post
    Tego rodzaju połączenia/podłączenia mogą być dopuszczalne na chwilę (np. w celu sprawdzenia działania jakiegoś układu), ale jest zbyt ryzykowne i niedopuszczalne na stałe.
    Jest to po prostu zwykłe druciarstwo.
    Chodziło mi dosłownie o to samo, tylko ująłem to w delikatny sposób
    Masz może pomysł skąd można pociągnąć napiecie do tempomatu z komory silnika? W okoliach kostki od której odprowadza sie kable do tempomatu?

  13. #27
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 styczeń 2015
    Skąd
    Manchester
    Postów
    4
    Auto
    Stilo 1.9 Multiwagon
    Rocznik
    2003
    Witam
    Nie chce zakładać oddzielnego tematu wiec pozwole sobie mój problem opisać w tym.
    Mam Stilo Multiwagon 1.9 jtd (anglik) 2003 r.
    Zamontowałem manetke i przeciagnałem kable z komory silinika pod kierownice przy pomocy manuala, ale tempomat nie działa. Napięcie ( zółty kabelek od manetki) podłaczałem bezpośrednio pod pomaranczowy przedów od stacyjki (+ po stacyjce) i bezposrednio pod f35 ale w żaden sposób nie udało mi sie uruchomić tempomatu.
    Sprawdziłem jeszcze raz całe podłaczenie oraz czy kabel który przeciagnałem przewodzi prąd i wychodzi na to, że wszystko jest podlaczone jak należy.
    Na odcinku 10 km próbowałem go właczyc przetrzymujac + i jeszcze wiele innych kombinacji ale bez rezultatu.


    Moja kostka wygladała tak
    11012015699.jpg

    I byla podlaczona do tej:
    08022015717.jpg

    Po podłaczeniu kabla który idzie pod kierownice wygląda tak:
    08022015719.jpg

    Pod kierownicą podłaczyłem wszyskie kabelki jak należy czyli

    zielony-zielony
    biało pomaranczowy-czerwony
    biało czerwony-niebieski
    fioletowy pomaranczowy
    zółty - pod pomaranczowy kabel od stacyjki (próbowałem też sie wpinac w górny pin gniazda bezpiecznik f35 )

    Co może być nie tak?
    Z góry dziekuje za poomoc

  14. #28
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 czerwiec 2013
    Skąd
    Tbg
    Wiek
    42
    Postów
    39
    Auto
    doblo 1,6 16V
    Rocznik
    2002
    Co jeśli brak tych kostek, czy mogę się wpiąć w ECU, czy musi być sterownikt tempomatu?

  15. #29
    Klubowicz
    Dołączył
    23 listopad 2011
    Skąd
    Ansbach
    Postów
    132
    Auto
    Bravo 1,6Mj sportpack
    Rocznik
    2006
    ja np w fiacie bravo2 wpinałem sie w ecu i wszystko ok , tylko musisz miec schemat pod które piny w kostce do ecu sie wpiąć , zasilanie to wiadomo weźmiesz już w kabinie z body comp ,

    sterownik czyli co manetka ? , raczej by się przydała , bo jak będziesz załączał funkcje , kabelkami zwarę robił LOL


 
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Podobne tematy

  1. Tempomat
    Napisany przez 68oct na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 29
    Ostatni post: 08-09-2019, 11:54
  2. TEMPOMAT
    Napisany przez mario1 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post: 14-12-2018, 21:43
  3. Tempomat
    Napisany przez andriu na forum Idea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 06-09-2013, 11:31
  4. Tempomat
    Napisany przez bartek6622 na forum Croma
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 14-07-2013, 22:16
  5. Tempomat
    Napisany przez malczaki na forum Doblo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 23-02-2012, 16:14

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

tempomat nie dzia

stilo tempomat temperatura

opis przewpdow manetko tempomatu stilo

tempomat fiat stilo dim

alfa 147 nie dziala tempomat

stilo 2003 tempomat

tempomat fiat stilo 1.6 2003r

stilo 1.6 a tempomat

dolozenie tempomat stilo 1.6

stilo 2003 1.6 tempomat

tempomat nie dziala stilo

fiat stilo 1.6 tempomat jak ustawic

czy stilo 2003 r ma kostke na tempomat

jak wlaczyc tempomat stilo 1.9jtd

zielona kostka alfa 147

stilo tempomat nie dziala ponizej 3 stopni

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl