Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 17
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 wrzesień 2017
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    37
    Auto
    Fiat Stilo 1.6
    Rocznik
    2002

    1.6 Kopcenie na biało.

    Witam.

    Pojawia się już kolejny problem.
    Dziś rano zauważyłem, że samochód kopci na biało i nieźle śmierdzi.
    Żadnych innych objawów nie ma, silnik równo chodzi, no może coś klekocze z okolic rozrządu, ale jeszcze go nie wymieniłem po zakupie.

    Powiedzcie mi co może być przyczyną, co mogę sprawdzić sam ?

    Pozdrawiam,



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 styczeń 2012
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    63
    Auto
    Fiat Stilo 1.9 jtd 85 kW
    Uszczelka pod głowicą.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 wrzesień 2017
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    37
    Auto
    Fiat Stilo 1.6
    Rocznik
    2002
    Cytat Napisał plesik Zobacz post
    Uszczelka pod głowicą.
    Skąd taka diagnoza ?
    Problem ustępuje po rozgrzaniu silnika.

    Podaj jakieś inne objawy tejże uszczelki, bo trudno mi wierzyć w to.
    Kiedyś w almerze mi tak kopciło jak przyszły zimniejsze dni do momentu rozgrzania

    Dodam, że mój płyn chłodniczy jest bezbarwny. Więc w momencie UPG byłby tam olej, więc jednocześnie kolor by się płynu zmienił. Nie mam racji Panowie?
    Ostatnio edytowane przez arak1488 ; 26-09-2017 o 14:33

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    06 sierpień 2016
    Skąd
    drewniana chata pod Lublinem
    Postów
    422
    Auto
    TOYOTA COROLLA, HYUNDAI TUCSON
    Rocznik
    2013,2005
    Cytat Napisał arak1488 Zobacz post
    Skąd taka diagnoza ?
    Problem ustępuje po rozgrzaniu silnika.
    Gasiłeś kiedyś ognisko wodą?Jeżeli tak to widziałeś biały dym, to była para wodna.U ciebie dymi na biało tz,że do ognia w cylindrze dostaje się płyn.A jak płyn to padnięta uszczelka.Jak się silnik rozgrzeje to metal się rozszerza i następuje ściśnięcie uszczelki.Ale nie muszę mieć racji.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 styczeń 2012
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    63
    Auto
    Fiat Stilo 1.9 jtd 85 kW
    Cytat Napisał arak1488 Zobacz post
    Skąd taka diagnoza ?
    Problem ustępuje po rozgrzaniu silnika.

    Podaj jakieś inne objawy tejże uszczelki, bo trudno mi wierzyć w to.
    Kiedyś w almerze mi tak kopciło jak przyszły zimniejsze dni do momentu rozgrzania
    Kolego, jesli opisujesz problem to proponuje robic to dokladniej. Z Twojego pierwszego postu nie wynika ze po rozgrzaniu silnika bialy dym znika stad moja diagnoza na szybko. Jesli problem pojawia sie przy odpaleniu i na zimnym silniku i dodatkowo masz ubytek plynu chlodniczego wskazuje to na uszczelniacze zaworow do zrobienia.

    Wiele aut dymi na bialo przy spadkach temperatur i zalezec to moze rowniez od konstrukcji wydechu. w jednych para "wyplywa" a w innych siedzi sobie gdzies tam na zalamaniu i ciagle paruje. efektem jest caly czas biala chmurka

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 wrzesień 2017
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    37
    Auto
    Fiat Stilo 1.6
    Rocznik
    2002
    Cytat Napisał plesik Zobacz post
    Kolego, jesli opisujesz problem to proponuje robic to dokladniej. Z Twojego pierwszego postu nie wynika ze po rozgrzaniu silnika bialy dym znika stad moja diagnoza na szybko. Jesli problem pojawia sie przy odpaleniu i na zimnym silniku i dodatkowo masz ubytek plynu chlodniczego wskazuje to na uszczelniacze zaworow do zrobienia.

    Wiele aut dymi na bialo przy spadkach temperatur i zalezec to moze rowniez od konstrukcji wydechu. w jednych para "wyplywa" a w innych siedzi sobie gdzies tam na zalamaniu i ciagle paruje. efektem jest caly czas biala chmurka
    Masz rację, nie wspominałem o tym.

    Płynu chłodniczego nie ubywa, odkąd go mam zrobiłem ok. 300km i stan płynu jest taki sam.
    Jedyne co to śmierdzi z wydechu. Po podpięciu do kompa w błędach mam tylko - Czujnik poziomu paliwa - usterka.
    Zaś w błędach oczekujących na weryfikację System katalizator (Bank 1) - wydajność poniżej progu.
    Zastanawiam się nad kupnem takiego testera, gdzie sprawdzi się czy faktycznie uszczelka pod głowicą jest walnięta.

    Z objaw wyczytanych na internecie, nie mam ani żadnego masła na żadnym z korków, ani płyn chłodniczy mi nie bulgota. Węże są raczej miękkie.

    Mam wrażenie, że chyba trafiłem jakiś felerny egzemplarz, ale oby to było tylko złudzenie.

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    06 sierpień 2016
    Skąd
    drewniana chata pod Lublinem
    Postów
    422
    Auto
    TOYOTA COROLLA, HYUNDAI TUCSON
    Rocznik
    2013,2005
    Czy to urządzenie/STILO/jest z gazem?

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 wrzesień 2017
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    37
    Auto
    Fiat Stilo 1.6
    Rocznik
    2002
    Nie.
    Pojezdzilem dziś do optymalnej temperatury, wszystko ok. Zajechałem do mechanika by zerknąl i skraplala się na chodniku woda
    Więc chyba to po prostu zwykle temperatury zewnętrzne.

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    06 luty 2011
    Skąd
    Warszawa (WF)
    Wiek
    67
    Postów
    286
    Auto
    Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic 3D (Blue Navy)
    Rocznik
    2003
    Cytat Napisał arak1488 Zobacz post
    ...chyba to po prostu zwykle temperatury zewnętrzne.
    Wszystko na to wskazuje. Taki mamy klimat i trzeba się do tego przyzwyczaić
    Ostatnio edytowane przez Grześko ; 27-09-2017 o 09:39
    Fiat Stilo 1.6 16V z 2003,
    a to już praktycznie moje 16 auto.
    Poprzednio był VW Passat B3 2.0 16V automat, przed nim Fiat Tempra 1.6 SX,
    a jeszcze wcześniej kilkanaście innych autek (w tym Fiaty: 124, Uno, Tipo i Tempra).
    Do niedawna była również Alfa Romeo GT 2.0 JTS z 2004 (sprzedana ).

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    39
    Postów
    947
    Auto
    Stilo 1.9JTD 115
    Rocznik
    2002
    Cytat Napisał plesik Zobacz post
    Jesli problem pojawia sie przy odpaleniu i na zimnym silniku i dodatkowo masz ubytek plynu chlodniczego wskazuje to na uszczelniacze zaworow do zrobienia.
    Co mają uszczelniacze zaworowe do dymiącego silnika NA BIAŁO i ubytku płynu?? Olej spalany jest na niebiesko.

    @arek1488

    Wszystko zależy jak duży masz ubytek płynu i jakiej realnie jest jakości. Tańsze płyny po prostu wyparowują ale będzie to spadek z MAX do MIN po przejechaniu ok 30k km. Jeśli ubytek jest to sprawdziłbym olej czy nie walnęła uszczelka miedzy między kanałem olejowym a wodnym. Wtedy może dochodzić do podobnych objawów tylko że płyn będzie dostawał sie do silnika od strony tłoka a po rozgrzaniu uszczelni się. Generalnie sprawdź czy parowanie ustępuje wraz ze wzrostem temp. czy kopci jeszcze jakiś czas po rozgrzaniu. Jak ta druga opcja to paruje wilgoć zebrana w wydechu
    Wole pchać swojego fiata...

    ...niż jeździć VW.

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 wrzesień 2017
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    37
    Auto
    Fiat Stilo 1.6
    Rocznik
    2002
    Cytat Napisał mlodybe Zobacz post
    Co mają uszczelniacze zaworowe do dymiącego silnika NA BIAŁO i ubytku płynu?? Olej spalany jest na niebiesko.

    @arek1488

    Wszystko zależy jak duży masz ubytek płynu i jakiej realnie jest jakości. Tańsze płyny po prostu wyparowują ale będzie to spadek z MAX do MIN po przejechaniu ok 30k km. Jeśli ubytek jest to sprawdziłbym olej czy nie walnęła uszczelka miedzy między kanałem olejowym a wodnym. Wtedy może dochodzić do podobnych objawów tylko że płyn będzie dostawał sie do silnika od strony tłoka a po rozgrzaniu uszczelni się. Generalnie sprawdź czy parowanie ustępuje wraz ze wzrostem temp. czy kopci jeszcze jakiś czas po rozgrzaniu. Jak ta druga opcja to paruje wilgoć zebrana w wydechu
    Dzięki za odpowiedź
    Płynu chłodniczego nie ubywa w żadnym wypadku. Po rozgrzaniu silnika kopcenia brak, czasem może coś zaśmierdzi z rury, a woda się skrapla na beton/chodnik.
    Zauważyłem tylko, że czasem wskazówka od temperatury stoi na równi, a po jakimś tam czasie cofa się np. o kilka stopni. NIe wiem czy to wina zegarów czy czego

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    06 sierpień 2016
    Skąd
    drewniana chata pod Lublinem
    Postów
    422
    Auto
    TOYOTA COROLLA, HYUNDAI TUCSON
    Rocznik
    2013,2005
    Cytat Napisał arak1488 Zobacz post
    Zauważyłem tylko, że czasem wskazówka od temperatury stoi na równi, a po jakimś tam czasie cofa się np. o kilka stopni. NIe wiem czy to wina zegarów czy czego
    Przy takich objawach u mnie był uszkodzony termostat.Pojawiło się to w okresie zimowym.

  14. #13
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    39
    Postów
    947
    Auto
    Stilo 1.9JTD 115
    Rocznik
    2002
    Cytat Napisał arak1488 Zobacz post
    Dzięki za odpowiedź
    Płynu chłodniczego nie ubywa w żadnym wypadku. Po rozgrzaniu silnika kopcenia brak, czasem może coś zaśmierdzi z rury, a woda się skrapla na beton/chodnik.
    Zauważyłem tylko, że czasem wskazówka od temperatury stoi na równi, a po jakimś tam czasie cofa się np. o kilka stopni. NIe wiem czy to wina zegarów czy czego
    Jeśli płynu nie ubywa to jest to normalny objaw parowania wody która zbiera się w trakcie stygnięcia wydechu i absorbowania wody.
    Wole pchać swojego fiata...

    ...niż jeździć VW.

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 wrzesień 2017
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    37
    Auto
    Fiat Stilo 1.6
    Rocznik
    2002
    Słuchajcie, sprawa ponownie wraca.
    Tak jak teraz, pokazuje 6 stopni na dworze i kopci coraz bardziej.

    Zrobiłem podgląd wszystkich rzeczy przez MES i prosiłbym o interpretacje.
    Zmieniają się dwie rzeczy, Stan sondy przed katem i za katem. Raz meiszanka jest zbyt uboga, a raz za bogata. Czy to może być jednym z objawów tego kopcenia ?
    Dodam, że miałem już błąd katalizatora System katalizator (Bank 1) - wydajność poniżej progu.

    Mechanik wykluczył UPG. W czwartek wymieniam rozrząd i płyn chłodniczy.

    Poniżej screeny, może coś jeszcze Wam się rzuci w oczy.

    Pozdrawiams3.png, sc1.png sc2.png

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 wrzesień 2017
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    37
    Auto
    Fiat Stilo 1.6
    Rocznik
    2002
    Problem prawdopodobnie zdiagnozowany - czujnik temperatury silnika.
    Powiedzcie mi gdzie on jest ?

    Pozdrawiam


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. pytanie o kopcenie
    Napisany przez GrzesiekDDZ na forum Stilo
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 01-07-2015, 15:12
  2. Duże spalanie, kopcenie / Czy to Sonda ?
    Napisany przez eMKSOZORDEq na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 06-12-2013, 20:49
  3. Marea 1.9 TD Kopcenie + wyciek oleju.
    Napisany przez waldek0234 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 24-03-2013, 15:50
  4. Brak mocy i kopcenie Bravo 1.9 TD
    Napisany przez athldept na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 08-03-2012, 11:55
  5. dymienie, kopcenie
    Napisany przez tomasz_ na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 13-08-2011, 10:42

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plstilo-4441-6-kopcenie-na-bialo-38648

fiat stilo kopci na bialo 1.6Doblo multijet 1. 6 kopci na bialoalfa 147 dymi na bialo1.6 benzyna kopci na bialoalfa 147 1.6 kopcifiat stilo 1.6 kopci na bialoStilo 1.6 kopci na bialopassat b3 kopci rano

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl