Tak jak już pisałem wcześniej jestem przed pierwszym przeglądem gwarancyjnym a przebieg to 3.600 . Mam jakieś delikatnie haczenia ale tragedii nie ma. Nie wiem czy im to zgłaszać czy pojeżdzić przez kolejny rok i wtedy atakować ASO. Dlatego pytam o olej itp. Może coś tam się ułoży a może potrzeba regulacji linek , bo pedał sprzęgła mam też za wysoko względem hamulca ale tu regulacji ponoć nie ma .
Możesz zgłosić, może coś wymyślą ale tylko żeby nie było gorzej. Też mam pedał sprzęgła wyżej niż pedał hamulca.
Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 16-02-2021 o 16:06
Ależ tu nikt nie marudzi , tylko próbuję rozwiązać problem bo chyba po to jest to forum . Problemem jest sprzęgło które bierze przy samej górze a mam wrażenie że skutkiem jest po części to haczenie biegów .Rozumiem że brak jest regulacji sprzęgła jak to miało miejsce w starych autach , ale może jest szansa na regulację inkami . A co do wysokości pedału sprzęgła to w drugim Tipo 1.4 95KM 2016 rok pedał na równo z hamulcem , Fiat Linea 1.4 2007 również - natomiast inne marki mnie nie interesują bo jeżdżę fiatami i znajdujemy się na fiatowskim forum .
FIAT Grande Punto 1.4 8V 2007 sprzęgło wyżej, FIAT 500X 2016 sprzęgło wyżej... Ciekawi mnie ta linijka i drugie Tipo, że równo. Zapowietrzony/uszkodzony wysprzęglik/pompa? Przy zapowietrzonych/uszkodzonych jak najbardziej będzie haczyć. Sprawdź, czy da się geja sprzęgła ręką podnieść.
Odnioslem się do wysokości. Jeżeli bierze wysoko, to nie może być haczenia, a jak jest za wysoko, to jest ślizganie sprzęgła, linkowcy coś o tym wiedzą, gdy źle wyregulują.
Brak możliwości regulacji.
Kiedykolwiek w tych autach był wymieniany płyn hamulcowy w układzie sprzęgła? Na podstawie własnych obserwacji ASO tego nie robi..., a trzeba przepompować przy wymianie płynu co 2 lata.
Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 17-02-2021 o 09:15
Chciałem tylko dodać że odkręciłem koło , nadkole ...znaczy cały dół ale od razu dodam - że jeśli tylko dolewka to nie trzeba nic odkęcać . Jeśli ktoś chciałby dolać olej do skrzyni z pozycji dolnej , czyli odkręcić koło i nadkole i na macanego jak kolega wyżej pisał to dla mnie nie ma szans . Chyba że rączki chińske ale nie wróżę powodzenia .Dobra żeby nie przedłużać... aby wlać olej do skrzyni C635 T-Jet należy odkręcić i wyjąć akumulator , a następnie podstawę akumulatora i wtedy robi się w miarę dostęp do odkręcenia śruby wlewu oleju do skrzyni .
Kwestia wprawy, małych rączek nie mam. Nie takie rzeczy się robiło, wykręcanie śrub na lusterko kolektorow i itp. Także nie ma co narzekać. Oczywiście jak ktoś nie ma nerwów i itp. to lepiej Aku wykręcić.
Wysłane z mojego Redmi Note 9 Pro przy użyciu Tapatalka
Ale teraz powiedz szczerze .....Czy ty ten korek odkręciłeś z dolnej pozycji bo z tego co pisałeś to nie jest powiedziane, że jeśli tak to stawiam dużą wódke ja to zobaczę . Prawda jest taka że poddałem się po Twoich wskazówkach (oczywiście nie napisałeś żeby dolewkę zrobić z dołu ) Zrobiłem tak jak to robią w ASO czyli tak jak napisałem aku , podstawa aku i ciasno bo ciasno ale ręka wchodzi i korek wlewu jest nasz .
Korek wlewowy odkręciłem przez otwór przez który przechodzi lewy drążek kierowniczy od strony lewego koła. Dolny spustowy odkręcam od dołu. Ale mam drugie Tipo 1.4tjet w rodzinie, i tam się poddałem i odkrecalem Aku. Bo tak serwis do..ebal ten korek wlewowy że brakowało mi pary w ręce żeby go poluzować. Ale to Tipo miało wymieniana dwunase na gwarancji więc ASO musiało tak dokręcić ten korek.
Wysłane z mojego Redmi Note 9 Pro przy użyciu Tapatalka
Tak czy siak liczy się efekt końcowy . Dolałem jakieś 200-300 gram LIQUI MOLY TOP TEC MTF 5100 i mam wrażenie że haczenie np. z trójki na dwójkę jest nieodczuwalne jak to miało miejsce wcześniej . Ale oczywiście pojeżdżę dłużej i po obserwuje
To jak dolales do org oleju tego Liqui Moly 5100? Też go stosuje od 55kkm, niedługo po 120kkm kolejna wymiana. Ja zalewam 2,5l oleju. Też zauważyłem że lepiej skrzynia pracuje na tym oleju.
Wysłane z mojego Redmi Note 9 Pro przy użyciu Tapatalka
To sporo więcej , bo z tego co pamiętam to fabryka zalewa 1.8L ale jeśli pracuje lepiej to ok . Tylko żeby nie przedobrzyć z tą dodatkową ilością . Ale z drugiej strony musi coś w tym być że większa ilość oleju powoduje lepszą pracę tej skrzyni . A powiedz proszę czy ta większa ilość nie sprawia jakiś dodatkowych wycieków ? uszczelniacze , wybierak albo czy się jakoś dodatkowo nie poci ?