Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 11 z 11
Like Tree8lubi to!
  • 2 przez brylancik13
  • 1 przez marx30
  • 2 przez herbi1128
  • 3 przez marx30

Temat: Wymiana korka oleju na taki z podkładką  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 lipiec 2019
    Skąd
    Europa
    Postów
    56
    Auto
    Tipo 1.0
    Rocznik
    2022

    Wymiana korka oleju na taki z podkładką

    Witam serdecznie.
    Przy pierwszej wymianie oleju mechanik zasugerował że powinno wymieniać się korek oleju na nowy lub stary korek wyczyścić z uszczelniacza i na nowo pokryć uszczelniaczem wysokotemperaturowym.
    Nowy korek w moim silniku kosztuje co prawda grosze jednak znalazłem korki od innych samochodów które mają taki sam rozmiar i skok gwintu oraz śruba posiada kołnierz który dociska podkładkę miedzianą do miski olejowej.
    Moje pytanie dotyczy tego iż oryginalny korek wkręca się do połowy i dalej nie idzie bo posiada gwint stożkowy i na początku śruby jest on rozmiaru 22 a na końcu coś koło 23.
    Zaś korek który chcę zastosować ma cały gwint aż do podkładki jednego rozmiaru 22.
    Obawiam się czy ten nowy korek z podkładką nie będzie powodował odkręcania się z racji tego że gwint może być już w nakrętce miski olejowej trochę rozszerzony poprzez mocne dokręcanie śruby stożkowej korka oleju.
    Taki gwint może powodować słabsze trzymanie śruby z podkładką miedzianą i ubytki oleju kiedy śruba popuści tym bardziej że ta nakrętka w misce olejowej może być krótka i mieć tylko dwa czy trzy zwoje.
    Proszę o opinie czy ktoś stosował już te śruby z podkładkami bo znalazłem dwa rodzaje tzn.
    Krótszą z gwintem 10 mm i dłuższą z gwintem 13 mm. Nie wiem czy wkręcając dłuższy 13 mm gwintu nie będzie on koligował z czymś w silniku. A oryginalny wkręca się tak na około 6mm reszta korka wystaje poza miską na zewnątrz.
    Myślę o kupnie tej krótszej ponieważ oryginalna wkręca się do połowy a ma rozmiar 13mm to wychodzi na to że by ta z podkładką była tak samo głęboko wkręcona musi być mniej gwintu.
    Co Panowie sądzicie bo wolę mieć parę podkładek pod ręką i co roku sobie je wymieniać niż kupować korek albo smarować go uszczelniaczem potem czekać aż wyschnie i dopiero lać olej.

    Dam linki do korków:

    Numer katalogowy części:445.410.011 ten dłuższy gwint.
    Aukcja nr 9787390280 KOREK SPUSTU OLEJU OAS080 M22X1.5 L14
    https://allegro.pl/oferta/korek-spus...l14-9787390280

    Numer katalogowy części:8030008 ten krótszy gwint.
    Aukcja nr 10081599861 KOREK SPUSTU OLEJU
    https://allegro.pl/oferta/korek-spus...ju-10081599861

    oraz oryginalny:

    Numer katalogowy części:257.821.001 oryginał
    Aukcja nr 9367224470 KOREK SPUSTU OLEJU DO FIAT PANDA PUNTO SEICENTO
    https://allegro.pl/oferta/korek-spus...nto-9367224470

    Pozdrawiam.
    Ostatnio edytowane przez MarcinTipo ; 23-06-2021 o 20:45



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    29 styczeń 2021
    Skąd
    Bielsko Biała
    Postów
    398
    Auto
    Tipo SW 1.4
    Rocznik
    2020
    A ostatnio się ktoś śmiał, co było nie tak z korkiem, że wymienili
    Dokładnie koszt korka w ASO to 11,77 zł brutto.
    Strasz nie zapłacić co 15k.km, czy jak tam ktoś woli co 30k.km

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 lipiec 2019
    Skąd
    Europa
    Postów
    56
    Auto
    Tipo 1.0
    Rocznik
    2022
    Witam.
    Czytając posty o korkach z podkładką miedzianą w TIPO doszedłem do wniosku że skoro inni mają problem bo kapie olej to jednak kupię korek oryginalny i dokręcę na moment 50 max 60 i zostawię.
    Stary korek gwint wyczyszczę i przesmaruję uszczelniaczem wysokotemperaturowym czerwonym by mieć za rok nowy korek.
    I niech tak pozostanie.
    Nie ma lepszej opcji.
    Pozdrawiam.

  5. #4
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    40
    Postów
    2,000
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 N/A Lounge
    Rocznik
    2016
    Chvj z podkładkami ja bym zamiast tego wymienił silnik … dramat naprawde, szkoda słów
    Qvadrat i siwymw lubią to.

  6. #5
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,527
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał Killer King Zobacz post
    A ostatnio się ktoś śmiał, co było nie tak z korkiem, że wymienili
    Dokładnie koszt korka w ASO to 11,77 zł brutto.
    Strasz nie zapłacić co 15k.km, czy jak tam ktoś woli co 30k.km
    To byłem ja gdyż przez ponad 25 lat obcowania z motoryzacją nie miałem sytuacji że korek nieszczelny. No ale czasy się zmieniają i prostą rzecz można skomplikować.
    Jacek K. lubi to.

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    29 styczeń 2021
    Skąd
    Bielsko Biała
    Postów
    398
    Auto
    Tipo SW 1.4
    Rocznik
    2020
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    To byłem ja gdyż przez ponad 25 lat obcowania z motoryzacją nie miałem sytuacji że korek nieszczelny. No ale czasy się zmieniają i prostą rzecz można skomplikować.
    Ale powiedz, czy 11.77 brutto na nowy korek co 15k.km, czy ile tam kto chce, to jakaś masakryczna kwota ?
    Nie wiem, czy w innych markach jest / było podobnie.
    Nowy olej z filtrem + nowy korek - szczerze, to wolę ten nowy korek za 11,77 pln, niż zastanawiać się, czy dobrze przesmarowali stary.
    Kwota jest tak śmieszna, że aż szkoda klawiatury na pisanie.

  8. #7
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    40
    Postów
    2,000
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 N/A Lounge
    Rocznik
    2016
    No własnie, zeby ktos sie nie obraził na moj poprzedni post. Jak są problemy z korkiem to kupować nawet w aso za smieszną kase i konirc dywagacji. Choc pierwsze slysze ze są takie problemy w tym temacie.

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    12 listopad 2019
    Skąd
    Chrzanow
    Postów
    108
    Auto
    Tipo
    Rocznik
    2017
    Wymienianej już olej 8razy i dalej ten sam korek mam i normalnie nic nie kapie. Zaznaczam że dokrecam momentem długość reki/45stopni ugięcia nadgarstka razy ilość browarów pozdrawiam
    manio20 i siwymw lubią to.

  10. #9
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,527
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał Killer King Zobacz post
    Ale powiedz, czy 11.77 brutto na nowy korek co 15k.km, czy ile tam kto chce, to jakaś masakryczna kwota ?
    Nie wiem, czy w innych markach jest / było podobnie.
    Nowy olej z filtrem + nowy korek - szczerze, to wolę ten nowy korek za 11,77 pln, niż zastanawiać się, czy dobrze przesmarowali stary.
    Kwota jest tak śmieszna, że aż szkoda klawiatury na pisanie.
    Kwota w zasadzie niezauważalna z małym zastrzeżeniem: co trochę wyskakuje jakiś drobiazg/bzdet i nie ma złudzeń że służy to wyciąganiu pieniędzy. A to korek, a to śrubka z sitkiem do turbo, a to czujniki ciśnienia i ich programowanie w ASO przy zmianie opon(akurat nie w fiacie), a to kasowanie inspekcji olejowej komputerem w ASO zamiast przyciskiem. Ktoś powie no takie są koszty użytkowania samochodu a wg mnie kupę tych rzeczy można uniknąć bez wpływu na trwałość auta gdyby były inaczej pomyślane. O innych tematach znanych z bardziej skomplikowanych aut nie wspominając.

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 lipiec 2019
    Skąd
    Europa
    Postów
    56
    Auto
    Tipo 1.0
    Rocznik
    2022
    Witam.
    Post napisałem mając na myśli uświadomienie niektórym użytkownikom co powoduje wymiana korka na taki z podkładką gdyż czytałem masę postów na forum że co niektórym cieknie ten z podkładką i nikt nie podał prawdziwej przyczyny.
    Z mojego punktu widzenia sprawę stawiam tak że w latach 80-90 robiło się remonty silników i wszystko było na hermetikusie lanym z beczki.
    Dopiero później w większości aut były uszczelki czy to pod pompą wody czy właśnie pod korkiem.
    A obecnie wraca się do smarowania , co wygląda jakbyśmy się cofali do epoki sprzed potopu.
    Przeglądałem też inne rozwiązania w silnikach GM czy nawet Forda i Citroena a tam też stosują w niektórych jednostkach hermetyki.

    Uważam że hermetykiem to można pompę próżniową uszczelnić a aparaty gdzie płynie gęsta ciecz jak olej czy woda w zupełności starczy uszczelka.

    Pozdrawiam.

  12. #11
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,527
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Widac ktoś policzył że glutopren zapodawany pistoletem na linii jest tańszy niż uszczelki od poddostawcy. A może do tego jest tak że dwie płaszczyzny np. styk miski olejowej z blokiem nie jest dokładnie obrabiany nie leci po tym frezarka szlifierka itp i już jedna operacja mniej
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 24-06-2021 o 20:11


 

Podobne tematy

  1. Uszczelka korka spustu oleju
    Napisany przez michmich na forum Silniki benzynowe Tipo
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 29-03-2022, 15:59
  2. dym/opary z korka wlewu oleju
    Napisany przez zaku9202 na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 30-11-2019, 07:57
  3. Dmuchanie z pod korka oleju
    Napisany przez jakub1983 na forum Croma
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 08-06-2017, 14:14
  4. klucz do korka spustowego oleju!!!
    Napisany przez kevitrans na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 07-05-2015, 23:33
  5. Chlapanie z pod korka oleju
    Napisany przez metbek na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 22-05-2014, 22:38

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534wymiana-korka-oleju-na-taki-z-podkladka-48994

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl