Ja wsadzalem Knecht lx 4333, wymiarów nie pamiętam
Ja wsadzalem Knecht lx 4333, wymiarów nie pamiętam
Dzięki za odp. kupiłem Filtron AP 078/3 za 70 zł,tanio nie jest,ale na pewno taniej niż w ASO....filtr jest w produkcji od marca 2019 i trudno go dostać.
Z tego co się zorientowałem to pasują:
Knecht lub Mahle LX 4333
Filtron AP 078/3
UFI 30.135.00
FEBI 101665
IMG_20190523_104907.jpg
IMG_20190523_104026.jpg
gdzie kupiłeś tego Filtrona?
Trochę dużo, za Knechta płaciłem ok 55zł, a zniżek żadnych nie mam.
Szukałem tu i tam ,ale nie było wyboru.Z netu po doliczeniu kosztów przesyłki wychodziło podobnie.Filtr kupiłem w sklepie Mototechnika na ul.Kawiej.Nie mieli na miejscu,ale został dowieziony na telefon z oddalonej o 200m hurtowni Hart
W ten sam sposób kupiłem filtr oleju Filtron OP 540/3 za 24 zł.
Wyjazd z Krakowa na Olkusz firma na M. U niejakiego Grubego.
W tjet mamy 3 śruby sześciokątne 7, pokrywę zdejmujemy bez odpinania rury, bardzo to proste. Po 7tys fabryczny filtr czysty, gniazdo również. Taki filtr siedzi fabrycznie.
Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka
Ktoś pisał że jak mu filtr wsadzili to wystawało pomarańczowe itp. Nie pamiętam czy to dotyczyło t-jeta ale własnie w t-jecie może tak się stać jak mechanik idiota bo to trapez nie prostokąt (przynajmniej na pierwszy rzut oka. Wystarczy że go wsadzi odwrotnie i z jednej strony wystaje za to z drugiej ciągnie sobie nieprzefiltrowane powietrze szparą. Ale trzeba być zdolnym żeby wsadzić na odwrót bo od razu widać że coś jest nie halo.
BTW czemu nie robi się filtrów zmywalnych dedykowanych do różnych silników? Pytam bo aktualnie muszę kupić filtr do odkurzacza i tam bez problemu można znaleźć filtry poliestrowe które wrzuca się pod kran i zakłada z powrotem. Przy tanich filtrach papierowych to może średnio opłacalne ale już przh takim do t-jeta za 70 warto chyba byłoby dać więcej i mieć na kilka wymian/prań.
Jest coś takiego, filtry Pipercross
Filtry panelowe firmy PIPERCROSS są idealnym rozwiązaniem dla kierowców, którzy chcą podnieść moc swojego samochodu oraz obniżyć koszty jego ekspolatacji. Filtry panelowe zapewniają wzrost przepływu powietrza do 30% (w porównaniu z filtrami papierowymi) nie powodując głośniejszej pracy układu dolotowego.
Wkłady firmy PIPERCROSS są łatwe w montażu i pasują do konkretnych modeli samochodów, bez konieczności przerabiania seryjnych elementów. Montuje się je w miejsce fabrycznego filtra powietrza wedlug zaleceń producenta.
Filtry powietrza firmy PIPERCROSS są tworzone ze specjalnej gąbki o wyjątkowych właściwościach. Gąbka zastosowana w tych filtrach zatrzymuje dwa razy więcej zanieczyszczeń powietrza i wykazuje trzykrotnie wyższą żywotność niż papier lub bawełna stosowana w innych filtrach, przy zachowaniu stałego przepływu powietrza.
Materiał filtracyjny PIPERCROSS to poliuretanowa gąbka tworzona według unikalnej technologii. Do budowy filtra wykorzystuje się kilka warstw takiej gąbki a każda z nich charakteryzuje się inna porowatością mierzoną w porach na cal (PPI) oraz ich różną wielkością. Filtry są zaprojektowane tak, aby każda z warst zatrzymywała zanieczyszczenia o innej wielkości. Wielkość porów zmniejsza się zgodnie z kierunkiem przepływu powietrza, zapewniając ochronę silnika na najwyższym poziomie jednocześnie nie ograniczając ilości powietrza dostarczanego do komory spalania.
Dodatkowym atutem filtrów firmy PIPERCROS jest to, że są to filtry mokre, oznacza to, że medium filtracyjne jest nasączone specjalnym olejem zatrzymującym najdrobniejsze zanieczyszcenia. Filtry te są wielokrotnego użytku i można je czyścić i konserwować we własnym zakresie używając odpowiednich, dedykowanych preparatów PIPERCROSS. Prawidłowa konserwacja filtra nie ma wpływu na budowę warstwy filtracyjnej i zmniejszenie efektywności filtrowania.
Ostatnio edytowane przez brylancik13 ; 18-08-2019 o 13:12
Kupilem filtr za 49. Jakis wloski (sofima) napisem fiat
Po jakim przebiegu wymieniłeś filtr powietrza silnika?
Przy kazdej zmianie oleju zmieniamâŚ
Lepszy
Power
Gamoniu
Witam.
Obejrzałem dokładnie jak wygląda puszka z filtrem powietrza w TIPO 1,4 120KM T-JET z fabrycznym LPG. Wg mnie odkręcenie tyko śrub S1, S2, S3 nie umożliwi wymianę filtra. Owszem na upartego można go jakoś wydobyć, ale przecież powietrze przed filtrem niesie ze sobą masę syfu (liście, owady, piach). Po wyjęciu filtra należałoby to wszystko wyciągnąć np odkurzaczem, a do tego pokrywa musi być zdjęta. Wg mnie należy odkręcić śruby: S1, S2, S3 oraz zdjąć rurę którą trzyma opaska O1. Mam tylko dylemat co z przyłączem C1. C1 wygląda mi na wyprowadzenie (gniazdo) do którego podłączona jest rurka poprowadzona do czujnika np podciśnienia. Może ktoś z Was podpowie jak wyciągnąć element C1 (chyba, że rurka podłączona ma zapas długości i da się podnieść pokrywę filtra nie wyjmując tego elementu)??? Niżej foto filtr1.jpg
Jak rozkrecisz pudlo i usuniesz rure dolotu to idzie to postawić na sztorc mimi podpietej tej małej rurki i dostep jest.