Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 17
Like Tree1lubi to!

Temat: Wycie podczas jazdy - skrzynia C635?  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 październik 2018
    Skąd
    Starachowice
    Wiek
    31
    Postów
    8
    Auto
    Giulietta 1.4 T-Jet
    Rocznik
    12.2010

    Wycie podczas jazdy - skrzynia C635?

    Cześć Panowie!
    Wiem, że piszę w sprawie nieco innego auta, niż wskazuje profil forum, ale w innych miejscach próżno szukać wsparcia... Nie ukrywam, że po cichu liczę na Waszą niemałą wiedzę w temacie, ale do rzeczy:
    Wychwyciłem w ostatnim czasie w swojej Giulietta 1.4 T-Jet niepokojące objawy - wycie podczas jazdy.
    Ma to miejsce wyłącznie przy załączonych biegach. Najwyraźniej słyszalne jest na 5-tym biegu w zakresie 40-60km/h podczas przyspieszania, utrzymywania prędkości, jak i przy hamowaniu silnikiem. Powyżej dźwięk zanika, bądź zagłuszany jest szumem powietrza/opon. Podobnie sprawa ma się w drugą stronę - przy wytracaniu wyższych prędkości jest cisza, nagle na liczniku pojawia się 60km/h i ... "wuuuu". Na biegu 4-tym i 6-tym jest podobnie. Wciśnięcie sprzęgła sprawia, że objawów brak. Przy hamowaniu "na luzie" także dźwięk zanika.

    Olej przekładniowy wymieniałem przy okazji zmiany lewego przegubu wewnętrznego - wlane 2l Fuchs Titan Sintofluid FE 75 + dolane 0,5l dla pewności - to nie to, wyje nadal.

    Przyczyna potwierdzono przez chłopaków z warsztatu - obadana przez kilku chłopa w mojej pracy / serwis VW.

    Kontaktowałem się z BCS z Sosnowca w sprawie regeneracji skrzyni. Stwierdzili, że C635 jest wytrzymałą konstrukcją i mięli jedynie kilka przypadków ich uszkodzeń w Doblo i Combo, które wiadomo, że lekko nie mają.
    Wycie jest ewidentne. Mam wrażenie, że coraz głośniejsze.

    Mam C635.6.35.05. Pytanie, czy w jej miejsce da radę wsadzić jakąś inną/zamienną?
    Skrzyń o tym oznaczeniu jest tylko dwie na znanym portalu w stanie bliżej nieznanym. Cała reszta to skrzynie do JTD, bądź 1.4 T-jet Tipo, 500L...

    Czy jest jakaś alternatywa - czy podeszłaby skrzynia od Tipo? Ta ma jednak oznaczenia C635.6.35.47. Czy jest to po prostu nowsza rewizja, czy numer katalogowy ma jakieś głębsze znaczenie? Przełożenia są podobne, różny jest wyłącznie wałek główny...

    Sprzedałem Astrę z M32, kupiłem Giuliettę z C635 ciesząc się, że uciekłem od wadliwych skrzyń biegów ... Masz ci babo placek :bored:



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,527
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Bardzo szczegolowe pytania odnosnie numerow katalogowych, ciezko na nie odpowiedziec. Wydaje sie ze nowe giulietty i tipo maja taki sam uklad napedowy i oznaczenie samej skrzyni jest powiazane jakos z modelem w ktorym jest montowana. Podobnie jest z silnikami. Skad wiesz ze jest inny walek glowny?
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 30-10-2018 o 21:08

  4. #3
    Master
    Dołączył
    19 październik 2017
    Skąd
    SBI
    Postów
    1,193
    Auto
    Tipo HB 1.4T
    Rocznik
    2017
    Jeżeli Alfą da się jechać 40 km/h na 5 biegu, to chyba musi być jakieś inne przełożenie.

  5. #4
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    40
    Postów
    2,000
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 N/A Lounge
    Rocznik
    2016
    40 km/h na 5 i 6 biegu, nie dziwie sie ze wyje

  6. #5
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,782
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Tez chciałem to napisać... proszenie się o awarie przez taka eko bzdeto jazdę...
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  7. #6
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,527
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Na 5-tce przy C635 jechac 40km/h jakie ma wtedy obroty ten silnik? 1100?
    C635 jest wytrzymałą konstrukcją, ale jak widać można ją zajechać Na jeździe testowej rozumiem, że też wyła? Proponuje wejść na forum Forum Alfa Romeo - Alfaholicy Tam zapewne coś podpowiedzą.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał Qvadrat Zobacz post
    Tez chciałem to napisać... proszenie się o awarie przez taka eko bzdeto jazdę...
    Eko niańka w przypadku 500X sugeruje wrzucenie 5 przy min. 60km/h (silnik ma około 2000 obrotów na 4 biegu). Przy hamowaniu silnikiem nic nie wyje poniżej 60km/h. Nadal oczywiście mówimy o skrzyni C635.

  8. #7
    Master
    Dołączył
    19 październik 2017
    Skąd
    SBI
    Postów
    1,193
    Auto
    Tipo HB 1.4T
    Rocznik
    2017
    Przy 40 km/h to nawet jest za mało na 4 bieg, co dopiero na 5.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 październik 2018
    Skąd
    Starachowice
    Wiek
    31
    Postów
    8
    Auto
    Giulietta 1.4 T-Jet
    Rocznik
    12.2010
    Panowie, po co od razu ta krucjata - jednego przecinka człowiek zapomni, zrobi skrót myślowy ...

    Doskonale wiem w jaki sposób traktować jednostkę napędową i w jakim zakresie obrotów się poruszać. Nie jeżdżę na 5-tym biegu po 40 km/h, przecież to zabójstwo dla przeniesienia napędu i silnika. Chciałem jedynie zobrazować istotę problemu, który do wychwycenia jest wyłącznie przy niskich obrotach.

    Nie jestem pierwszym właścicielem Giulietty. Ciężko stwierdzić jak była traktowana przez poprzedniego. Był nim starszy Pan, więc całkiem możliwe, że jednostka "widziała" zazwyczaj niskie obroty. Zwłaszcza, że odzywa się koło dwumasowe przy przebiegu 145tyś.km; będę je wymieniać na dniach. Dlatego też chcę kompleksowo ogarnąć przeniesienie napędu, żeby nie demontować skrzyni kilkukrotnie.

    Stąd też prośba o pomoc w ogarnięciu numerów katalogowych, których Fiat nawymyślał co niemiara

  10. #9
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,527
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Probowalem na 5 te 40 jechac i obroty to okolo 1200.
    Moze trzebaby zaczac od tego jaki to jest tjet. Bo te wczesniejsze byly inaczej zestrojone (max moment 206 Nm chyba przy 1750 obr). Ten z tipo ma 215 przy 2500. To chyba warunkuje dobor skrzyni. Mozemy ci napiaac na poszczegolnych biegach jakie ma predkosci. Poza tym musi spasowac mocowanie z silnikiem i z polosiami.

  11. #10
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    Philippines
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    2mas z tego co wiem -zwłaszcza w dieslach - nie lubi systemu start/stop i nie lubi małych obrotów na wysokim biegu . Pewnie w benzyniaku jest podobnie,a jedynie drgania są trochę mniejsze,co przedłuża życie tych elementów o parę tkm

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 październik 2018
    Skąd
    Starachowice
    Wiek
    31
    Postów
    8
    Auto
    Giulietta 1.4 T-Jet
    Rocznik
    12.2010
    Odebrałem auto po wymianie dwumasy, sprzęgła, wysprzęglika, uszczelniacza wału i skrzyni biegów (zakupiona używana z Giulietty 2013). Sprzęgło mięciutkie, biegi wchodzą jak w masełko, nic nie wyje podczas jazdy - mówię sobie, zaje@*$@(# ... dojechałem do domu, wsłuchuję się uważnie w pracę rozgrzanej jednostki napędowej i rzecz jasna skrzyni/dwumasu, i co? Jajco, coś metalicznie trze na biegu jałowym, a uspakaja się po wciśnięciu sprzęgła. Efekt podobny do wywalonej dwumasy, ale przecież ta jest nowa. Używana jest wyłącznie skrzynia :mad2:

    Podczas jazdy cisza. Czy auto się toczy, czy jedzie z wyższymi prędkościami jest bajka. Na postoju słychać, acz też nie za każdym razem, jakby ktoś garść gwoździ wsypał.
    Ręce opadają. Teoretycznie pancerne skrzynie mi się wysypały? Serio, obie?!
    Nie mam dalszego planu działania.

    Jakieś pomysły, sugestie, podpowiedzi?

    Ostatnio edytowane przez mrseebach ; 10-11-2018 o 20:54

  13. #12
    Master
    Dołączył
    14 listopad 2017
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    1,118
    Auto
    Duster 1.5 dCi 4x2 2018/Jimny 1,3 AT 2003
    Rocznik
    2017
    Skrzynia mi obca. Jakby ktoś wrzucił jakieś rysunki/dokumentację skrzyni i osprzętu to można by coś przeanalizować.

    Dźwięk metaliczny. Wibrujący. Skoro dwumas nowy. Skrzynia teoretycznie ok. To bardzo możliwe, że łapa sprzęgła. Łapa i grzybek też się zużywa, zwłaszcza w jeździe miejskiej. Jeśli grzybek już jest wyrobiony i są minimalne luzy to bez wciśniętego sprzęgła może wibrować i brzęczeć o łożysko oporowe bądź obudowę skrzyni (zależy od pkt styku). Plansza/kielich/ucho/pies wie jak to zwał robi za pudło rezonansowe.

    Jeśli łapa wystaje ze skrzyni (skrzynia mi obca, nie w każdej wystaje) to w czasie gdy słychać te wibracje wystarczy złapać za łapę. Jak ucichnie to masz sprawcę.

  14. #13
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,527
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    W C635 wysprzęglik jest wewnątrz skrzyni. Na zewnątrz widać tylko przewód hydrauliczny z odpowietrznikiem.

  15. #14
    Master
    Dołączył
    14 listopad 2017
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    1,118
    Auto
    Duster 1.5 dCi 4x2 2018/Jimny 1,3 AT 2003
    Rocznik
    2017
    No to posprzątane. Kolega przy kasie, to może jeszcze łapę i grzybek wymienić. Tylko nowe.

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 październik 2018
    Skąd
    Starachowice
    Wiek
    31
    Postów
    8
    Auto
    Giulietta 1.4 T-Jet
    Rocznik
    12.2010
    Panowie, czyli co - powinienem raz jeszcze zrzucić skrzynię i wymienić wspomniane elementy? Jest prawdopodobnym, by te były uszkodzone i dawały efekt jak na filmie? Nie chciałbym 3-4 razy demontować skrzyni. Raz, koszt, dwa potrzebuję sprawnego auta... Miałem cichą nadzieję, że wymiana przekładni i kompletnego sprzęgła załatwi sprawę wycia - załatwiła, nie wyje... teraz grzechocze
    Bez tytułu.jpg

    Bez tytułu2.jpg

    Bez tytułu3.jpg

    O których częściach mowa?

    Za wszelką pomoc będę dozgonnie wdzięczny, bo już ręce mi naprawdę opadają.

    Chyba z tych dwóch skrzyń trzeba będzie złożyć jedną


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Wycie- buczenie podczas ruszania na wstecznym
    Napisany przez slpc na forum Punto II
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 29-12-2018, 20:14
  2. Wycie kierownicy podczas wysokich temperatur
    Napisany przez blacktop na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 17-05-2018, 21:37
  3. krótkie duszenie podczas jazdy np. podczas korku
    Napisany przez piszu86 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 13-10-2016, 16:12
  4. Dziwne wycie podczas jazdy
    Napisany przez Walec04 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 07-03-2011, 09:21
  5. CC 900 gaśnie podczas jazdy
    Napisany przez skibbbi na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 11-08-2010, 14:08

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534wycie-podczas-jazdy-skrzynia-c635-42783

C635.6.35.47

skrzynia c635

lozysko oporowe c635

c635 fiatJaka skrzynia 1.4 giuliettac635 skrzyniaskrzynia Fiat c635skrzynia c635 gdzie jestSkrzynia C635 huczenieskrzynia.c635Wycie wsteczny fiat 500lozysko oporowe c635 wymianac635 odpowietrznikskrzynia c635 wadypunto 1.4 tjet wyje skrzyniac635 problem z pierwszym biegiemc635 lozyskaSkrzynia c635 w tipo

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl