Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 7 z 7
Like Tree3lubi to!
  • 1 przez steyr
  • 1 przez marx30
  • 1 przez marx30

Temat: Wybór silnika: 1.0 czy 1.4 przy małych przebiegach?  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 wrzesień 2019
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    11
    Auto
    Było: GP 1.4
    Rocznik
    było: GP 2007

    Question Wybór silnika: 1.0 czy 1.4 przy małych przebiegach?

    Witam!

    Pierwszy post na forum - nie znalazłem osobnego wątku z powitaniem, więc witam tutaj.
    Mam pytanie, czy przy małych przebiegach rocznych (zakładam 10.000km rocznie), należy się obawiać silnika 1.0? Na początku go odrzucałem (pomimo lepszych osiągów, niższego zużycia paliwa i , ale kiedy przeczytałem na forum, że silniki z tej linii (firefly) były montowane w 500X, zacząłem się ku niemu przychylać. Co o tym myślicie?
    Ostatnio edytowane przez Yarpen ; 10-06-2021 o 17:33



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Wadowice
    Wiek
    33
    Postów
    1,537
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg BRC32/Barracuda 115
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał Yarpen Zobacz post
    Witam!

    Mam pytanie, czy przy małych przebiegach rocznych (zakładam 10.000km rocznie), należy się obawiać silnika 1.0? Na początku go odrzucałem (pomimo lepszych osiągów, niższego zużycia paliwa i , ale kiedy przeczytałem na forum, że silniki z tej linii (firefly) były montowane w 500X, zacząłem się ku niemu przychylać. Co o tym myślicie?
    Raczej bym się nie zastanawiał i brał 1.0t, chyba ze stawiasz na ekonomię i lpg to 1.4 95km. Ale to tych 1.0t też już montują instalację lpg.
    Yarpen lubi to.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 wrzesień 2019
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    11
    Auto
    Było: GP 1.4
    Rocznik
    było: GP 2007
    Przy tych przebiegach (jeśli takie zostaną), nie planuję LPG. Za 1.0 przemawia też nieznacznie lepsze wyposażenie w podobnej cenie (elektroniczne systemy bezpieczeństwa).

  5. #4
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    3,850
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Bierz 1.0. Jak Ci będzie bardzo zależało na mocy idzie z tego wyciągnąć 120 KM (choć to raczej cyfra niż realny ficzer). W gaz przy tych przebiegach nie ma co się bawić zwłaszcza że Cię zmuszą do założenia tartarini i obaw o problemy z głowicą.
    Yarpen lubi to.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 wrzesień 2019
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    11
    Auto
    Było: GP 1.4
    Rocznik
    było: GP 2007
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    Bierz 1.0. Jak Ci będzie bardzo zależało na mocy idzie z tego wyciągnąć 120 KM (choć to raczej cyfra niż realny ficzer). W gaz przy tych przebiegach nie ma co się bawić zwłaszcza że Cię zmuszą do założenia tartarini i obaw o problemy z głowicą.
    O zwiększaniu mocy nawet nie myślę - 5 lat gwarancji.

  7. #6
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    3,850
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Jesli to ten sam sterownik co w tjet to jest to robione tak że pewnie nikt w serwisach w PL się nie połapie. No ale temat nie o tym. Ten silnik na papierze może nie bije jakoś 1.4 ale odczucia z jazdy będą diametralnie inne.
    Yarpen lubi to.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 wrzesień 2019
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    11
    Auto
    Było: GP 1.4
    Rocznik
    było: GP 2007
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    Jesli to ten sam sterownik co w tjet to jest to robione tak że pewnie nikt w serwisach w PL się nie połapie. No ale temat nie o tym. Ten silnik na papierze może nie bije jakoś 1.4 ale odczucia z jazdy będą diametralnie inne.
    To czekam na jazdę testową. Podobno nie ma sensu ciągnąć auta do wyższych obrotów. Dziwne, bo niby najlepsze osiągi są między momentem maksymalnym (tu 1500), a mocą maksymalną (tu 5000), czyli ciągnięcie do tych 5000 powinno być efektywne.

    Grunt, żeby się dobrze prowadził - założyłem jeszcze 1 wątek o prowadzeniu w porównaniu do GP i zdania są podzielone.


 

Podobne tematy

  1. Błąd silnika przy dużej prędkości
    Napisany przez miszello98 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 07-08-2017, 11:39
  2. Drgania przy nagrzaniu sie silnika
    Napisany przez CichyJerry na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 21-02-2016, 10:49
  3. [osprzęt silnika] drgania silnika przy ruszaniu...
    Napisany przez DidExit na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 28-05-2015, 21:54
  4. Nierówna praca silnika przy przyśpieszaniu-silnik szarpie! FIAT BRAVA 1.4 12V
    Napisany przez piszu86 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 06-04-2013, 12:37
  5. Wybór ECU silnika w FiatECUscan
    Napisany przez jacekn74 na forum Panda
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 03-02-2012, 10:29

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl