Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 7 z 7
Like Tree3lubi to!
  • 1 przez steyr
  • 1 przez marx30
  • 1 przez marx30

Temat: Wybór silnika: 1.0 czy 1.4 przy małych przebiegach?  

  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    12 wrzesień 2019
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    105
    Auto
    Tipo HB 1.0 było: GP 1.4, SC 1.1, CC 0.7
    Rocznik
    2020

    Question Wybór silnika: 1.0 czy 1.4 przy małych przebiegach?

    Witam!

    Pierwszy post na forum - nie znalazłem osobnego wątku z powitaniem, więc witam tutaj.
    Mam pytanie, czy przy małych przebiegach rocznych (zakładam 10.000km rocznie), należy się obawiać silnika 1.0? Na początku go odrzucałem (pomimo lepszych osiągów, niższego zużycia paliwa i , ale kiedy przeczytałem na forum, że silniki z tej linii (firefly) były montowane w 500X, zacząłem się ku niemu przychylać. Co o tym myślicie?
    Ostatnio edytowane przez Yarpen ; 10-06-2021 o 17:33



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    36
    Postów
    2,218
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał Yarpen Zobacz post
    Witam!

    Mam pytanie, czy przy małych przebiegach rocznych (zakładam 10.000km rocznie), należy się obawiać silnika 1.0? Na początku go odrzucałem (pomimo lepszych osiągów, niższego zużycia paliwa i , ale kiedy przeczytałem na forum, że silniki z tej linii (firefly) były montowane w 500X, zacząłem się ku niemu przychylać. Co o tym myślicie?
    Raczej bym się nie zastanawiał i brał 1.0t, chyba ze stawiasz na ekonomię i lpg to 1.4 95km. Ale to tych 1.0t też już montują instalację lpg.
    Yarpen lubi to.

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    12 wrzesień 2019
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    105
    Auto
    Tipo HB 1.0 było: GP 1.4, SC 1.1, CC 0.7
    Rocznik
    2020
    Przy tych przebiegach (jeśli takie zostaną), nie planuję LPG. Za 1.0 przemawia też nieznacznie lepsze wyposażenie w podobnej cenie (elektroniczne systemy bezpieczeństwa).

  5. #4
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,527
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Bierz 1.0. Jak Ci będzie bardzo zależało na mocy idzie z tego wyciągnąć 120 KM (choć to raczej cyfra niż realny ficzer). W gaz przy tych przebiegach nie ma co się bawić zwłaszcza że Cię zmuszą do założenia tartarini i obaw o problemy z głowicą.
    Yarpen lubi to.

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    12 wrzesień 2019
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    105
    Auto
    Tipo HB 1.0 było: GP 1.4, SC 1.1, CC 0.7
    Rocznik
    2020
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    Bierz 1.0. Jak Ci będzie bardzo zależało na mocy idzie z tego wyciągnąć 120 KM (choć to raczej cyfra niż realny ficzer). W gaz przy tych przebiegach nie ma co się bawić zwłaszcza że Cię zmuszą do założenia tartarini i obaw o problemy z głowicą.
    O zwiększaniu mocy nawet nie myślę - 5 lat gwarancji.

  7. #6
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,527
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Jesli to ten sam sterownik co w tjet to jest to robione tak że pewnie nikt w serwisach w PL się nie połapie. No ale temat nie o tym. Ten silnik na papierze może nie bije jakoś 1.4 ale odczucia z jazdy będą diametralnie inne.
    Yarpen lubi to.

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    12 wrzesień 2019
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    105
    Auto
    Tipo HB 1.0 było: GP 1.4, SC 1.1, CC 0.7
    Rocznik
    2020
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    Jesli to ten sam sterownik co w tjet to jest to robione tak że pewnie nikt w serwisach w PL się nie połapie. No ale temat nie o tym. Ten silnik na papierze może nie bije jakoś 1.4 ale odczucia z jazdy będą diametralnie inne.
    To czekam na jazdę testową. Podobno nie ma sensu ciągnąć auta do wyższych obrotów. Dziwne, bo niby najlepsze osiągi są między momentem maksymalnym (tu 1500), a mocą maksymalną (tu 5000), czyli ciągnięcie do tych 5000 powinno być efektywne.

    Grunt, żeby się dobrze prowadził - założyłem jeszcze 1 wątek o prowadzeniu w porównaniu do GP i zdania są podzielone.


 

Podobne tematy

  1. Błąd silnika przy dużej prędkości
    Napisany przez miszello98 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 07-08-2017, 11:39
  2. Drgania przy nagrzaniu sie silnika
    Napisany przez CichyJerry na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 21-02-2016, 10:49
  3. [osprzęt silnika] drgania silnika przy ruszaniu...
    Napisany przez DidExit na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 28-05-2015, 21:54
  4. Nierówna praca silnika przy przyśpieszaniu-silnik szarpie! FIAT BRAVA 1.4 12V
    Napisany przez piszu86 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 06-04-2013, 12:37
  5. Wybór ECU silnika w FiatECUscan
    Napisany przez jacekn74 na forum Panda
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 03-02-2012, 10:29

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl