Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 5 z 5
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Doczy
    07 listopad 2015
    Skd
    Jaso
    Postw
    1
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet
    Rocznik
    2008

    Właściwości jezdne 1.4 t-jet oraz dynamika, pytanie?

    Witam,
    Jestem zainteresowany kupnem Tipka 1,4 t jet hb wersja lounge na 17 felgach i niepokoi mnie kilka spraw. Na kadym kroku w rnych testach pisane jest, e zawieszenie zestrojone jest bardzo mikko i pod spokojnych kierowcw. Nie ukrywam, e lubi dynamiczn jazd, nie raz zdarzy si z kim delikatnie pocigaa. Czy faktycznie a tak le jest z tym zawieszeniem? W chwili obecnej jed Fiatem Bravo 1.9 mjtd 150km wersja sport na 17 i zarwno waciwoci jezdne a take dynamika s wystarczajce. By moe jest kto na forum kto mia wczeniej bravke a teraz ma Tipo t jeta najlepiej na 17 i jest w stanie porwna co do zawieszenia a take dynamiki i elastycznoci wyej wymienione samochody. Jak mylicie, czy Tipo z t jetem bdzie duo sabsze od Bravo w mjtd 150km. I co mylicie o ewentualnym chiptuningu samego softa(140-150km 240-250Nm) lub wymianie turbiny(garett) oraz intercoolera(170-180km 270-280Nm), myl, e ta druga opcja daaby duo frajdy.
    Z gry dzikuj za odp.

    Przepraszam, za tytu ale nie wiem co si stao.
    Ostatnio edytowane przez kunrod ; 01-07-2017 o 09:44



  2. Chcesz doczy do nas? Zarejestruj si!
  3. #2
    Master
    Doczy
    02 sierpie 2010
    Skd
    Czstochowa
    Postw
    3,737
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Jechalem na jezdzie probnej po trasie ktora pokonuje codziennie miciakiem.Na jednym z lukw zauwayem tendencj do nadsterownosci ale tez mogla byc wieksza predkosc po go cisnem. Faktycznie komfortowo i bardziej mikko ale buda chyba nie przechylaa si jako bardzo.No ale to porownanie z alfa ktora idzie jak po szynach i wytrzasa plomby z zbw i to bylo SW.
    Silnik potencja do dubania ma i podobno nie jest to ten sam t jet co w bravo tzn jest inne turbo, na pocztku bo tam by twinscroll.
    Sztywnosc skretna nadwozia o70% wieksza niz w bravo ciut mniejsza niz w 3 drzwiowym mito chyba pozwala na eksperymenty. Jestem przekonany ze pojawi sie duzo gratow do tuningu zawieszenia bo to bedzie popularny model. Uklad kierowniczy tzn oprogramowanie nie ma sportowej charakterystyki. Jest przyjemny taki relaksujacy bez walki z nim. W alfie jest "overcentered" czyli jakby trzyma kt 0 i trzeba uzyc sily zeby kiere ruszyc. Przepustnica zmulona w dolnym zakresie wyhylen pedau jak w innych fiatach i alfie w trybie n
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 01-07-2017 o 10:38

  4. #3
    Klubowicz
    Doczy
    12 stycze 2017
    Skd
    ???????????
    Postw
    280
    Auto
    Auto
    Rocznik
    1970
    Przejechaem swoim HB ju ponad 2000. Wraenia - z silnika pozytywne, nie brakuje mocy i mona przycisn jak trzeba. Zawieszenie: mikkie i nie sprawia problemw, jedynie buda - do wysoko umieszczony rodek cikoci i to si czuje, daj si te we znaki podmuchy powietrza, jest to o tyle nieprzyjemne, e auto nie tylko si przechyla ale ma tendencj do zmiany kierunku, np. w Palio Weekend, ktre te byo wysze samochd pod naporem powietrza si przechyla, byo wyranie czu uderzenia burzy ale nie byo mowy o zmianie kierunku. Na pewno w swoim Bravo masz nisze auto i by moe bardziej twarde zawieszenie. Tipo w obecnej wersji to auto na spokojn jazd, jak szukasz auta by troch poszale to raczej nie to, celuj w jakie Mito lub Guliette. Jeeli dao by si obniy i utwardzi zawieszenie w Tipo nadawao by si do lekkiego szalenia. Ale do tego trzeba by te wymieni skrzyni. 1 i 2 to jaki dramat, normalnie rusza bym z dwjki ale przy 1.4 to praktycznie nie moliwe. To raczej auto rodzinne, dla spokojnych ludzi, z silnikiem T-Jet pozwala po prostu szybciej wyprzedza i przycisn jak trzeba ale wchodzenie w ostre zakrty... Dla mnie za bardzo si wychyla. Babym si tym wchodzi gdzie ostrzej lizgiem, w Punto si udawao bez problemu, nawet o dziwo w Palio. Jedziem przez jaki czas Bravo 1.9 120 - przyjemne auto i tam tak zdecydowanie nie bujao.

    Podsumowujc - dla mnie Tipo to ogromna przestrze w rodku (duo miejsca z tyu i z przodu) duy baganik i przyjemna jazda z lekkim pazurkiem, tak celowo pisz, e to nie pazur, do tego brakuje inaczej zestrojonego zawieszenia.

  5. #4
    Master
    Doczy
    02 sierpie 2010
    Skd
    Czstochowa
    Postw
    3,737
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisa ffun Zobacz post
    Na pewno w swoim Bravo masz nisze auto
    Patrzac na dane techniczne Tipo jest nizsze, dusze, szerzej rozstawione koa i ma wikszy rozstaw osi (mowa o normalnych wersjach). Powinno si prowadzi lepiej. Chyba e ma wikszy przewit i mimo niszej wysokoci ma faktycznie rodek cikoci wyej
    Bravo
    Dug 4336, Szer 1792, Wys 1498, Rozstaw osi 2600 Rozstaw k - przd 1538, Rozstaw k - ty 1532
    Tipo
    Dug 4368, Szer 1792, Wys 1495, Rozstaw osi 2638 Rozstaw k - przd 1542, Rozstaw k - ty 1543

  6. #5
    Klubowicz
    Doczy
    20 stycze 2017
    Skd
    Tychy
    Wiek
    30
    Postw
    474
    Auto
    Fiat Tipo 1.4 HB
    Rocznik
    2017
    Jak autor lubi duba przy silniku to chyba nie ma co si przejmowa jeli faktycznie zawieszenie jest zestrojone mikko - poczekaj na gwinta i poliuretan i bdziesz ze wszystkiego zadowolony
    By Poldek 1.6 GLI 1996 + LPG power
    Jest Tipo HB 1.4


 

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 09-06-2017, 23:21
  2. Kompresor oraz wkad koa zapasowego
    Napisany przez 7890 na forum Sprzedam
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 27-10-2016, 21:38
  3. Niedziaajce fabryczne USB oraz CD
    Napisany przez wagnus na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 11-12-2014, 23:57
  4. Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 04-11-2014, 12:09
  5. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 24-09-2013, 10:38

Odwiedzajcy znaleli nas szukajc w sieci

fiat tipo 1.4 dynamika

https://www.iparts.pl