Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 5 z 5
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Do³±czy³
    07 listopad 2015
    Sk±d
    Jas³o
    Postów
    1
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet
    Rocznik
    2008

    Właściwości jezdne 1.4 t-jet oraz dynamika, pytanie?

    Witam,
    Jestem zainteresowany kupnem Tipka 1,4 t jet hb wersja lounge na 17 felgach i niepokoi mnie kilka spraw. Na ka¿dym kroku w ró¿nych testach pisane jest, ¿e zawieszenie zestrojone jest bardzo miêkko i pod spokojnych kierowców. Nie ukrywam, ¿e lubiê dynamiczn± jazdê, nie raz zdarzy siê z kim¶ delikatnie po¶cigaaæ. Czy faktycznie a¿ tak ¼le jest z tym zawieszeniem? W chwili obecnej je¿d¿ê Fiatem Bravo 1.9 mjtd 150km wersja sport na 17 i zarówno w³a¶ciwo¶ci jezdne a tak¿e dynamika s± wystarczaj±ce. Byæ mo¿e jest kto¶ na forum kto mia³‚ wcze¶niej bravke a teraz ma Tipo t jeta najlepiej na 17 i jest w stanie porównaæ co do zawieszenia a tak¿e dynamiki i elastyczno¶ci wy¿ej wymienione samochody. Jak my¶licie, czy Tipo z t jetem bêdzie du¿o s³absze od Bravo w mjtd 150km. I co my¶licie o ewentualnym chiptuningu samego softa(140-150km 240-250Nm) lub wymianie turbiny(garett) oraz intercoolera(170-180km 270-280Nm), my¶lê, ¿e ta druga opcja da³aby du¿o frajdy.
    Z góry dziêkujê za odp.

    Przepraszam, za tytu³ ale nie wiem co siê sta³o.
    Ostatnio edytowane przez kunrod ; 01-07-2017 o 10:44



  2. Chcesz do³±czyæ do nas? Zarejestruj siê!
  3. #2
    Master
    Do³±czy³
    03 sierpieñ 2010
    Sk±d
    Czêstochowa
    Postów
    4,589
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Jechalem na jezdzie probnej po trasie ktora pokonuje codziennie miciakiem.Na jednym z luków zauwa¿y³em tendencjê do nadsterownosci ale tez mogla byc wieksza predkosc po go cisn±³em. Faktycznie komfortowo i bardziej miêkko ale buda chyba nie przechyla³a siê jako¶ bardzo.No ale to porownanie z alfa ktora idzie jak po szynach i wytrzasa plomby z zêbów i to bylo SW.
    Silnik potencja³ do d³ubania ma i podobno nie jest to ten sam t jet co w bravo tzn jest inne turbo, na pocz±tku bo tam by³ twinscroll.
    Sztywnosc skretna nadwozia o70% wieksza niz w bravo ciut mniejsza niz w 3 drzwiowym mito chyba pozwala na eksperymenty. Jestem przekonany ze pojawi sie duzo gratow do tuningu zawieszenia bo to bedzie popularny model. Uklad kierowniczy tzn oprogramowanie nie ma sportowej charakterystyki. Jest przyjemny taki relaksujacy bez walki z nim. W alfie jest "overcentered" czyli jakby trzyma k±t 0 i trzeba uzyc sily zeby kiere ruszyc. Przepustnica zmulona w dolnym zakresie wyhylen peda³u jak w innych fiatach i alfie w trybie n
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 01-07-2017 o 11:38

  4. #3
    Klubowicz
    Do³±czy³
    12 styczeñ 2017
    Sk±d
    ???????????
    Postów
    280
    Auto
    Auto
    Rocznik
    1970
    Przejecha³em swoim HB ju¿ ponad 2000. Wra¿enia - z silnika pozytywne, nie brakuje mocy i mo¿na przycisn±æ jak trzeba. Zawieszenie: miêkkie i nie sprawia problemów, jedynie buda - do¶æ wysoko umieszczony ¶rodek ciê¿ko¶ci i to siê czuje, daj± siê te¿ we znaki podmuchy powietrza, jest to o tyle nieprzyjemne, ¿e auto nie tylko siê przechyla ale ma tendencjê do zmiany kierunku, np. w Palio Weekend, które te¿ by³o wy¿sze samochód pod naporem powietrza siê przechyla³, by³o wyra¼nie czuæ uderzenia burzy ale nie by³o mowy o zmianie kierunku. Na pewno w swoim Bravo masz ni¿sze auto i byæ mo¿e bardziej twarde zawieszenie. Tipo w obecnej wersji to auto na spokojn± jazdê, jak szukasz auta by trochê poszaleæ to raczej nie to, celuj w jakie¶ Mito lub Guliette. Je¿eli da³o by siê obni¿yæ i utwardziæ zawieszenie w Tipo nadawa³o by siê do lekkiego szalenia. Ale do tego trzeba by te¿ wymieniæ skrzyniê. 1 i 2 to jaki¶ dramat, normalnie rusza³ bym z dwójki ale przy 1.4 to praktycznie nie mo¿liwe. To raczej auto rodzinne, dla spokojnych ludzi, z silnikiem T-Jet pozwala po prostu szybciej wyprzedzaæ i przycisn±æ jak trzeba ale wchodzenie w ostre zakrêty... Dla mnie za bardzo siê wychyla. Ba³bym siê tym wchodziæ gdzie¶ ostrzej ¶lizgiem, w Punto siê udawa³o bez problemu, nawet o dziwo w Palio. Je¼dzi³em przez jaki¶ czas Bravo 1.9 120 - przyjemne auto i tam tak zdecydowanie nie buja³o.

    Podsumowuj±c - dla mnie Tipo to ogromna przestrzeñ w ¶rodku (du¿o miejsca z ty³u i z przodu) du¿y baga¿nik i przyjemna jazda z lekkim pazurkiem, tak celowo piszê, ¿e to nie pazur, do tego brakuje inaczej zestrojonego zawieszenia.

  5. #4
    Master
    Do³±czy³
    03 sierpieñ 2010
    Sk±d
    Czêstochowa
    Postów
    4,589
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisa³ ffun Zobacz post
    Na pewno w swoim Bravo masz ni¿sze auto
    Patrzac na dane techniczne Tipo jest nizsze, d³u¿sze, szerzej rozstawione ko³a i ma wiêkszy rozstaw osi (mowa o normalnych wersjach). Powinno siê prowadziæ lepiej. Chyba ¿e ma wiêkszy prze¶wit i mimo ni¿szej wysoko¶ci ma faktycznie ¶rodek ciê¿ko¶ci wy¿ej
    Bravo
    D³ug 4336, Szer 1792, Wys 1498, Rozstaw osi 2600 Rozstaw kó³ - przód 1538, Rozstaw kó³ - ty³ 1532
    Tipo
    D³ug 4368, Szer 1792, Wys 1495, Rozstaw osi 2638 Rozstaw kó³ - przód 1542, Rozstaw kó³ - ty³ 1543

  6. #5
    Klubowicz
    Do³±czy³
    20 styczeñ 2017
    Sk±d
    Tychy
    Wiek
    34
    Postów
    481
    Auto
    Fiat Tipo 1.4 HB
    Rocznik
    2017
    Jak autor lubi d³ubaæ przy silniku to chyba nie ma co siê przejmowaæ je¶li faktycznie zawieszenie jest zestrojone miêkko - poczekaj na gwinta i poliuretan i bêdziesz ze wszystkiego zadowolony
    By³ Poldek 1.6 GLI 1996 + LPG power
    Jest Tipo HB 1.4


 

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 10-06-2017, 00:21
  2. Kompresor oraz wk³ad ko³a zapasowego
    Napisany przez 7890 na forum Sprzedam
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 27-10-2016, 22:38
  3. Niedzia³aj±ce fabryczne USB oraz CD
    Napisany przez wagnus na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 12-12-2014, 00:57
  4. Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 04-11-2014, 13:09
  5. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 24-09-2013, 11:38

Odwiedzaj±cy znale¼li nas szukaj±c w sieci

fiat tipo 1.4 dynamika

Ta strona u¿ywa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbaj±c o Twoj± prywatno¶æ, prosimy Ciê o wyra¿enie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Je¶li nie chcesz wyraziæ zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyæ jej zakres kliknij w "Poka¿ szczegó³y". Zakres wyra¿onej zgody mo¿e wp³ywaæ na dostêpno¶æ ¶wiadczonych przez nas us³ug. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych tre¶ci oraz reklam, pomiaru ich wydajno¶ci, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przys³uguje Ci m.in. prawo do dostêpu do Twoich danych, ich sprostowania, usuniêcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoj± zgod± my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostêpu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie prosz± Ciê o zgodê na przetwarzanie Twoich danych i opieraj± siê na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W ka¿dej chwili mo¿esz wycofaæ swoj± zgodê lub sprzeciwiæ siê przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikaj±c na "Dowiedz siê wiêcej" lub w naszej Polityce Prywatno¶ci na tej stronie Zobacz politykê prywatno¶ci oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje nastêpuj±ce dane: Dok³adne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urz±dzeñ, przechowywanie informacji na urz±dzeniu lub dostêp do nich, spersonalizowane reklamy i tre¶ci, pomiar reklam i tre¶ci, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmê Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama mia³aby zostaæ wy¶wietlona. Wiêcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google u¿ywa danych z witryn i aplikacji, które korzystaj± z naszych us³ug" dostêpnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl